Graasmasker, welke bij jullie haf?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanowa
Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Graasmasker, welke bij jullie haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 17:09

Ben opzoek naar een ander graasmasker want die ik nu heb krijgt ze af ook al vlecht ik hem achter de oren vast.

Welke hebben jullie en hoe bevalt dat, en welke maat?

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3


Lenexa
Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:46

Ik heb er een van harry's horse met neusgaten. Die past ze goed, maar heb ik tot nu toe alleen gebruikt om haar te laten wennen eraan. Zodra het echt nodig is krijgt ze hem om, dus het gebruik durf ik nog niet te zeggen. Ze snapte redelijk snel hoe ze er wel mee kon eten, maar wordt er wel boos van. _/-\o_

Eleeke
Berichten: 2026
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Graasmasker, welke bij jullie haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:45

Ik denk hier graag even mee. Mijn Haflinger monster krijgt haar graasmasker ook af. Ik heb er nu een extra halster overheen, maar ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze een volgende truuk bedenkt.
De Greenguard trapte ze aan 1 kant stuk met haar hoef zodat hij los bungelde.
Ze heeft nu een shires comfort en hoe ze die afkrijgt hebben we nog niet door, maar het lukt haar.

Mijn plannetje is om er nu nog twee aan te schaffen en elke paar dagen te wisselen, misschien dat ze er dan net niet toe komt om ze af te kunnen krijgen.

Maar tips zijn welkom

ps : die boosheid gaat heel vaak uiteindelijk over, na een paar uur stampen en wanhopig kijken op de wei is ze toch maar gewoon gaan grazen.

sanowa
Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 21:17

wat ik zelf doe is zo'n koeienhals band erachter om de nek heen, maar vind dat eigenlijk te eng stel dat ze ergens achter blijft hangen, dan hangt ze zichzelf op

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

puppy1128
Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:22

Ik heb er 1 van shire (bloempot model). Ik doe dan in een vlecht vast maken en over de klittenband doe ik 2 of 3 elastiekjes. Zijn vriendjes vinden het klittenband al te leuk om los te maken. Hij heeft hem niet meer af gekregen op die manier. Benieuwd of dat zo blijft. :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers