Haflinger met kort kapsel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dionnevdkaal
Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:16

Wat gaaf! Mooi paard ook! Ik heb het nog een beetje bijgepunt na gisteren. Ik wilde er gister niet op blind staren en ik zag vanmorgen toch nog plukjes die niet zo strak waren. Hieronder het eindresultaat! De bovenste is vandaag en de onderste was gisteren. Ik vind het super tof staan!

[ img ][/quote]

Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.


Questquedit
Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:17

Doe eens normaal zeg Dionne.. :')

Ik vind het stoer staan TS!

:D

grizzlybear
Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:19

Dionnevdkaal schreef:
Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.


Beetje jammer zo'n reactie. Je hoeft je mening dat jij haflingers mooi vind met lange manen niet als een feit te gaan presenteren.

Dionnevdkaal
Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:23

Dat jullie het allemaal stoer en mooi vinden is jullie goed recht maar ik vind het spuuglelijk.

xAnthea
Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:25

Ach kom op, deze haflinger had sowieso al niet zo'n lange manen. Net zoals jouw haflinger, als ik dat zo zie in je profiel. Mijn welsh pony haalt met gemak die lengte, maar dat vind ik juist een spuuglelijke lengte... Niet lang, niet kort. Dan vind ik deze sportcoupe véééél leuker staan :D Goed gedaan TS!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Siers83
Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:26

Dionnevdkaal schreef:
Wat gaaf! Mooi paard ook! Ik heb het nog een beetje bijgepunt na gisteren. Ik wilde er gister niet op blind staren en ik zag vanmorgen toch nog plukjes die niet zo strak waren. Hieronder het eindresultaat! De bovenste is vandaag en de onderste was gisteren. Ik vind het super tof staan!

[ [url=m/a99ltG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.[/quote]
_/-\o_ _/-\o_

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:26

Dionne, heb je te veel azijn gedronken :+

Ik vind het heel tof staan. Lange manen heb ik helemaal niets mee. Vaak is het een beetje: manen waar ga je met het paard naartoe? :+ En ook nog dun, vies en happerig.

IG: @arabierjoep

Dionnevdkaal
Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:31

Dus ik moet het ook maar mooi en stoer vinden omdat jullie dat allemaal ook vinden.
Ik dacht het niet.

Eleeke
Berichten: 2027
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:36

Dionnevdkaal schreef:
Dus ik moet het ook maar mooi en stoer vinden omdat jullie dat allemaal ook vinden.
Ik dacht het niet.

Nee dat hoeft niet, maar daarom kun je je mening nog wel respectvol verwoorden.
Als iedereen precies hetzelfde mooi zou vinden zou het maar een saaie bedoening worden.

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:38

Dionnevdkaal schreef:
Dus ik moet het ook maar mooi en stoer vinden omdat jullie dat allemaal ook vinden.
Ik dacht het niet.


Helemaal niet zelfs. Maar je kan je mening ook vriendelijker uiten. Dan is iedereen meer geneigd om je mening serieus te nemen. :D

Dus niet: lelijk, verminking en minder winstpunten. Gewoon niet echt je smaak. :)

IG: @arabierjoep

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:40

Dionnevdkaal schreef:
Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.

Hahaha. Ik heb een keer 157 punten gereden omdat mijn fjord geen boog had :') stond letterlijk zo op m'n protocol. Wat een kneus ben je dan (ja, jij ook).


Vind het in de OP ook nog niet prachtig, maar dat gaat vanzelf beter zitten over een paar weken! Mijn fjord ging van heel lang naar kort en dat zag er de eerste tijd ook zo uit. Veel paardvriendelijker ook dan die lange dikke broeierige manen.

teddybearr
Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:48

Dionnevdkaal schreef:
Wat gaaf! Mooi paard ook! Ik heb het nog een beetje bijgepunt na gisteren. Ik wilde er gister niet op blind staren en ik zag vanmorgen toch nog plukjes die niet zo strak waren. Hieronder het eindresultaat! De bovenste is vandaag en de onderste was gisteren. Ik vind het super tof staan!

[ [url=m/a99ltG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.[/quote]

Hahaha, nou zeg. Ik ben ook meer van de lange manen maar dit is wel heel kort door de bocht. Je hoeft je mening echt niet aan te passen, echt niet, maar het vriendelijk overbrengen is altijd wel zo fijn.

FleurSandro
Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:50

Ik vind het prachtig TS!! Ook lekker makkelijk in onderhoud die korte manen :P

[ img ]
Hier ook een haf met korte manen! Zijn ook nooit lang geweest... Zijn ook veel te dun om mooi lang te laten worden (hoewel ik nu wel een poging doe om het iets langer te laten worden)
Ik vind het met wedstrijd ook super mooi staan, van die mooie volle roosjes

[ img ]
Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 23-04-19 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:51

Gaaf TS!

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:55

Ik vind het wel stoer staan hoor! Ik houd ook wel van lange manen , maar een sport coupe vind ik ook wat hebben.

Dionnevdkaal
Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:59

xAnthea schreef:
Ach kom op, deze haflinger had sowieso al niet zo'n lange manen. Net zoals jouw haflinger, als ik dat zo zie in je profiel. Mijn welsh pony haalt met gemak die lengte, maar dat vind ik juist een spuuglelijke lengte... Niet lang, niet kort. Dan vind ik deze sportcoupe véééél leuker staan :D Goed gedaan TS!


Deze haflinger had inderdaad ook geen lange manen maar wel natuurlijke manen en niet geknipt.
Dionne is ondertussen 3 jaar geleden op 29 jarige leeftijd overleden.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:01

FleurSandro schreef:
Ik vind het prachtig TS!! Ook lekker makkelijk in onderhoud die korte manen :P

[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een haf met korte manen! Zijn ook nooit lang geweest... Zijn ook veel te dun om mooi lang te laten worden (hoewel ik nu wel een poging doe om het iets langer te laten worden)
Ik vind het met wedstrijd ook super mooi staan, van die mooie volle roosjes

[ [url=m/M0fxMo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi zo! De manen van mijn fjord zijn echt veel te dik voor knotjes, super jammer.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:08

Dionnevdkaal schreef:
Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.

Doe eens even normaal zeg :')

Ik heb een fries met geknipte manen!
Geknipt vind ik stiekem wel leuker staan bij sinne. Maakt haar stoer en tegelijkertijd ook speels, wat ze ook beide is.
Maar heb het vooral afgeknipt omdat het allemaal dood & kapotgeschuurd was. Heb het toen in een geheel geknipt en het groeit nu weer allemaal in een geheel terug :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Punz
Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:26

Vind het netjes staan TS!

Al die krampachtig lang gehouden manen, die negen van de tien keer niet eens echt mooi zijn, hebben niet mijn voorkeur. Vind dit echt mooier

Had denk ik zelf alleen een iets andere knipstijl gehanteerd: juist voor wat korter dan achter ( maar daar doe ik het misschien verkeerd hoor/ ik ben geen toilleteer expert)


Enne:
Citaat:
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.


Serieus ???????? _O- _O- _O- _O-
Wie denk jij dat je bent dat je "strafmaatregelen" mag gaan uitvaardigen omdat TS een andere smaak heeft dan jij? Over geradicaliseerd gesproken _O- _O- _O- _O-


Iedereen een Connemara!!


.

Dovahkiin
Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:29

Ik zou het zelfs nog net even iets korter doen. Maar dat is misschien mijn persoonlijke smaak. Het staat hoe dan ook lekker sportief. :j

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:31

Staat hartstikke mooi TS! Naar mijn mening veel mooier dan lang!

jolleknol
Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:32

Staat super leuk! <3 toevallig van de week van mijn tink ook haar manen geknipt.. ook niet mooi maar boeit me vrij weinig ook haha. Vorig jaar had ex-verzorgster de staart tot op de knie geknipt :o zonder mijn toestemming.. en nu was 1 van de 4 benen kaal geschoren voor een echo.. dus ach, mijn lelijke eendje Hahaha
Before
[ img ]
After :p
[ img ]

Jolly, Jami en mijn grote Anne <3

Sabri
Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:32

Eerlijk gezegd vind ik het ook echt niet mooi. Je ziet echt dat het geknipt is met schaar in plaats van getrokken. Daar wordt het sowieso altijd al lelijk door. En waarom een haflinger zijn manen kort. De sharme van een haflinger is juist zijn prachtige volle blonde manen. Zonde maar goed, als jij het wel mooi vind, ieder zijn ding!

Freggle_Edge
Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:41

jolleknol schreef:
Staat super leuk! <3 toevallig van de week van mijn tink ook haar manen geknipt.. ook niet mooi maar boeit me vrij weinig ook haha. Vorig jaar had ex-verzorgster de staart tot op de knie geknipt :o zonder mijn toestemming.. en nu was 1 van de 4 benen kaal geschoren voor een echo.. dus ach, mijn lelijke eendje Hahaha
Before
[ [url=m/41BXsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
After :p
[ [url=m/EHObsl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mag hopen dat je ex-verzorgster tot op de hak had afgeknipt ipv tot op de knie ;)

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:47

Dionnevdkaal schreef:
Dus ik moet het ook maar mooi en stoer vinden omdat jullie dat allemaal ook vinden.
Ik dacht het niet.

Je kunt wel je mening fatsoenlijk presenteren in plaats van het als een of andere geloofsovertuiging te gaan verkondigen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers