Haflinger met kort kapsel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anouk0804
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 14:13

Hoi!

Ik heb zojuist de manen van mijn Haf kort(er) geknipt en ben wel erg benieuwd of jullie paarden ook een korte(re) coupe hebben?

Before
[ img ]

After
[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Anouk0804 op 21-04-19 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt


MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:23

Sorry maar ik vind het geen gezicht, heel happerig en te kort om lang te noemen en te lang om het een sportcoupe te zijn.
Zou het zeker nog wel even bijwerken

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Anouk0804
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 14:28

Gillbo schreef:
Sorry maar ik vind het geen gezicht, heel happerig en te kort om lang te noemen en te lang om het een sportcoupe te zijn.
Zou het zeker nog wel even bijwerken


Maar goed dat ik het wel mooi vind!

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:32

Anouk0804 schreef:
Maar goed dat ik het wel mooi vind!
Gelukkig maar want toen ik het zag voelde ik :oo .

Hiraeth
Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:38

Ik zou de randjes een beetje bijwerken, maar de lengte zelf staat je Haflinger niet verkeerd!

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:40


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:41

Oh hemel zeg :=

Ik zou de onderkant wat uitdunnen zodat de dikke lijn eruit verdwijnt en het wat zachter oogt. Dit is echt vreselijk.
Ik vond zijn lange haar veel mooier.

Is het al lente?

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:44

Ik ging eens van dit:

[ img ]


Naar dit:
[ img ]


Naar dit:
[ img ]

Spijt.. Het groeide gelukkig inmens snel weer lang.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Anouk0804
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 14:48

De punten zijn bijgepunt en de achterkan van de manen heb ik korter gemaakt zodat het minder mega lijkt

noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:48

Ik vind het leuk en sportief! Zelf zou ik het wel nog iets korter doen, maar dat is omdat ik dat mooi vind hahhaha. Ik vind het je haf lekker fris staan

✰ P I N T O ✰

Anouk0804
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 14:49

noox schreef:
Ik vind het leuk en sportief! Zelf zou ik het wel nog iets korter doen, maar dat is omdat ik dat mooi vind hahhaha. Ik vind het je haf lekker fris staan


Bedankt! Voor nu durfde ik niet veel korter... ik kreeg hier al hartzeer van

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:54

Ik vindt het zonde

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:57

Ik vind lang altijd mooier, maar alsje toch kort wilt dan vind ik juist dit "dikke"wel mooi. Zowiezo knippen beter dan trekken vind ik.En nu kan het weer lang worden zonder dode punten.

Tilmar
Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:59

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet mooi, het is te dik en te recht en tegelijk scheef.

Misschien nog even heel goed uitdunnen, zodat het aan de onderkant niet allemaal gelijk is.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

xtamarak
Berichten: 80
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:11

Mijn haflinger heeft vorig jaar ook een sportcoupe gehad, ik vind het onwijs leuk staan! Inmiddels is het alweer een heel stuk gegroeid maar twijfel nog steeds wat ik nou mooier vind :+
[ img ]

[ img ]

Just because the past didn't turn out like you wanted it to, doesn't mean your future can't be better than you ever imaged..

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:19

Ik zou het inderdaad ook nog wat uitdunnen aan de onderkant. En een beetje in een boogje laten lopen met de hals mee. Dan ziet het er al minder recht uit :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:20

Kort staat zoveel sportiever!! Ff mooi afwerken maar stuk frisser zo!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:23

Ziet er lekker fris uit. Als je zo'n groot stuk eraf haalt duurt het altijd even voor je het echt netjes hebt. Onderkant steeds aan de achterkant wat bijknippen en een beetje uitdunnen dan is het met een paar weken super strak.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:16

Amanda schreef:
Ik zou het inderdaad ook nog wat uitdunnen aan de onderkant. En een beetje in een boogje laten lopen met de hals mee. Dan ziet het er al minder recht uit :j

Nee, juist niet uitdunnen! Maar goed, gelukkig mag iedereen zijn eigen smaak hebben.Alleen als je met je paard naar stamboekkeuringen gaat,dan zou ik vantevoren even informeren naar de regels voor het ras.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:31

Zonde. Als je een sportcoupe wil doe het dan ook echt handbreedte.Gelukkig dat smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 21-04-19 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

grizzlybear
Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:12

Ik hou dus echt juist van korte manen bij haflingers. *\o/* Ik zou er zelf zelfs nog een stukje afhalen, maar ik hou nou eenmaal van lekker kort. Vind het stoer van je dat je het gedaan hebt!

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:58

Ik vind het wel gaaf staan hoor!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Haflinger met kort kapsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:47

Ik vind het er ook prima uit zien. Vind of heel lang of kort leuk. Dat tussenin ben ik niet echt fan van.

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:57

Er zijn weinig paarden die ik mooier vind met lange manen, dus ik ben voor :)
Hier zijn ze niet heel kort, als in sport coupe, dat vind ik gewoon een beetje belachelijk staan bij mijn type paarden. Je kunt wel allemaal vooroordelen gaan ontkrachten en 'mehhh zware paarden kunnen ook dressuur' maar je moet gewoon een olifant een olifant noemen en ik vind ze er niet atletisch genoeg uitzien om met een strakke rechte sportcoupe weg te kunnen _O-

Maar toch ook zéker niet lang! Blehhhh

Ik doe het met zo'n uitdunkammetje voor honden, moeilijk uit te leggen maar als je het wil weten kan ik via pb wel even proberen.
Zo lijkt het wel natuurlijk maar toch lekker jeugdig


[ img ]

Zullen vast genoeg mensen zijn die dit ook spuuglelijk vinden haha, maar ik hou er wel van.
En als jij dit bij jouw haf leuk vindt moet je het lekker doen :D

Anouk0804
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-19 14:08

Granoek schreef:
Er zijn weinig paarden die ik mooier vind met lange manen, dus ik ben voor :)
Hier zijn ze niet heel kort, als in sport coupe, dat vind ik gewoon een beetje belachelijk staan bij mijn type paarden. Je kunt wel allemaal vooroordelen gaan ontkrachten en 'mehhh zware paarden kunnen ook dressuur' maar je moet gewoon een olifant een olifant noemen en ik vind ze er niet atletisch genoeg uitzien om met een strakke rechte sportcoupe weg te kunnen _O-

Maar toch ook zéker niet lang! Blehhhh

Ik doe het met zo'n uitdunkammetje voor honden, moeilijk uit te leggen maar als je het wil weten kan ik via pb wel even proberen.
Zo lijkt het wel natuurlijk maar toch lekker jeugdig


[ [url=m/yRvtlT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zullen vast genoeg mensen zijn die dit ook spuuglelijk vinden haha, maar ik hou er wel van.
En als jij dit bij jouw haf leuk vindt moet je het lekker doen :D


Wat gaaf! Mooi paard ook! Ik heb het nog een beetje bijgepunt na gisteren. Ik wilde er gister niet op blind staren en ik zag vanmorgen toch nog plukjes die niet zo strak waren. Hieronder het eindresultaat! De bovenste is vandaag en de onderste was gisteren. Ik vind het super tof staan!

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers