Advies zadel Haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Advies zadel Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 10:11

Hallo Allemaal,

zoals het er nu naar uit ziet, zijn wij binnen een aantal weken de trotse eigenaren van een bijna 3 jarige haflingermerrie.
Nu moeten wij uiteraard ook op zoek naar een zadel om rustig aan met haar aan de slag te gaan.

Wat adviseren jullie? Eerst een ouder "goedkoop" zadel te kopen en later als ze uitgegroeid is een definitief zadel. Of nu meteen een echt goed zadel.

Ik hoor het graag!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato


janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Advies zadel Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:52

Een zadel met een verwisselbare boom, die mee kan groeien met de bespiering van het paard. En bij haflingers ook met de zomer en winterstand :D :Y) :Y)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Advies zadel Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:55

Ik ben voor mijn jongedame voor boomloos gegaan. Als dat niet bij je past, zou ik voor een lederen of flexibele boom gaan. Zéker bij een nog groeiend paard.

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 12:06

janouk schreef:
Een zadel met een verwisselbare boom, die mee kan groeien met de bespiering van het paard. En bij haflingers ook met de zomer en winterstand :D :Y) :Y)


Bedankt voor de tip. Dat is zeker ook iets om rekening mee te houden! :j

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 12:06

Skippy01 schreef:
Ik ben voor mijn jongedame voor boomloos gegaan. Als dat niet bij je past, zou ik voor een lederen of flexibele boom gaan. Zéker bij een nog groeiend paard.


Zelf helemaal geen ervaring met boomloos. Dus voor nu voorkeur voor een zadel met boom.
Bedankt voor de tip!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:15

Bloemmeke schreef:
Skippy01 schreef:
Ik ben voor mijn jongedame voor boomloos gegaan. Als dat niet bij je past, zou ik voor een lederen of flexibele boom gaan. Zéker bij een nog groeiend paard.


Zelf helemaal geen ervaring met boomloos. Dus voor nu voorkeur voor een zadel met boom.
Bedankt voor de tip!


Gelukkig wordt de grens steeds 'vager'. Veel boomzadels worden flexibeler (en makkelijker aan te passen) en veel boomloze zadels worden iets steviger en lijken meer op boomzadels. (Nu heb ik wel een 'echt' boomloos zadel, daar moet je mee overweg kunnen - je zou wel naar zadels als easytrek, sorenta, prince orion, heather moffett flexee kunnen kijken, dat lijken bijna boomzadels)

Aria_zz
Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:16

Met mijn fjord ging ik voor boomloos tot hij uitgegroeid was. Daarna ben ik voor een passend boomzadel gegaan. Dat is een massimo geworden.
Voor tussendoor heb ik ook nog een wintec gehad. Er bestaat trouwens geen verwisselbare boom, enkel een verwisselbare ‘pommel’ of voorboog. Belangrijk om dat in het achterhoofd te houden. Ook wanneer je een wintec koopt moet de boom passen, ook al kun je het voor ijzer er uithalen en breder of smaller maken.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 12:34

Aria_zz schreef:
Met mijn fjord ging ik voor boomloos tot hij uitgegroeid was. Daarna ben ik voor een passend boomzadel gegaan. Dat is een massimo geworden.
Voor tussendoor heb ik ook nog een wintec gehad. Er bestaat trouwens geen verwisselbare boom, enkel een verwisselbare ‘pommel’ of voorboog. Belangrijk om dat in het achterhoofd te houden. Ook wanneer je een wintec koopt moet de boom passen, ook al kun je het voor ijzer er uithalen en breder of smaller maken.

Oke, bedankt! Goede tip. Houd ik zeker in mijn achterhoofd!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Daihyo
Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Advies zadel Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:48

Je zou eens kunnen kijken voor Thorowgood. Past qua pasvorm vaak wat beter dan Wintec op haflingers, heeft ook een verwisselbaar kopijzer. En is betaalbaar.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

floveenm
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:48

Ik heb ook een haflinger en mij wordt geadviseerd een boomloos westernzadel (freemax), een boomloos of een lederboom zadel. Ik ben dus op dit moment ook opzoek naar een zadel ik zou zeker even kijken op de website van Hidalgo sattel het is een duitse site maar je kan heel veel lederboom zadel vinden, je kan een zadel passen en als je het niet wil weer terug sturen. Ze hebben ook een tab waar je een zadelpasser bij jouw in de buurt kan vinden

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:05

Amanda schreef:
Je zou eens kunnen kijken voor Thorowgood. Past qua pasvorm vaak wat beter dan Wintec op haflingers, heeft ook een verwisselbaar kopijzer. En is betaalbaar.


Oke! Merk even opgeschreven! Dank je wel!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:06

floveenm schreef:
Ik heb ook een haflinger en mij wordt geadviseerd een boomloos westernzadel (freemax), een boomloos of een lederboom zadel. Ik ben dus op dit moment ook opzoek naar een zadel ik zou zeker even kijken op de website van Hidalgo sattel het is een duitse site maar je kan heel veel lederboom zadel vinden, je kan een zadel passen en als je het niet wil weer terug sturen. Ze hebben ook een tab waar je een zadelpasser bij jouw in de buurt kan vinden


Ben beniieuwd waar jij op uit komt. Ik ben overigens niet op zoek naar een western zadel. bij voorkeur veelzijdigheid of een dressuur zadel.
Heb de site even genoteerd!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:13

Bloemmeke schreef:
floveenm schreef:
Ik heb ook een haflinger en mij wordt geadviseerd een boomloos westernzadel (freemax), een boomloos of een lederboom zadel. Ik ben dus op dit moment ook opzoek naar een zadel ik zou zeker even kijken op de website van Hidalgo sattel het is een duitse site maar je kan heel veel lederboom zadel vinden, je kan een zadel passen en als je het niet wil weer terug sturen. Ze hebben ook een tab waar je een zadelpasser bij jouw in de buurt kan vinden


Ben beniieuwd waar jij op uit komt. Ik ben overigens niet op zoek naar een western zadel. bij voorkeur veelzijdigheid of een dressuur zadel.
Heb de site even genoteerd!


Hidalgo heeft ook dealers in NL, waaronder Buitenzinnig.nl .

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Advies zadel Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:15

@skippy01. Bedankt. Ook even genoteerd!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

AnnemiekeJL
Berichten: 67
Geregistreerd: 22-04-13

Re: Advies zadel Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:28

Massimo, ik heb nog een heel mooi zadel liggen. Heeft ook op een haflinger gelegen.

Ward M1 dressuur startgerechtigd!

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:43

AnnemiekeJL schreef:
Massimo, ik heb nog een heel mooi zadel liggen. Heeft ook op een haflinger gelegen.


Ik heb je even een berichtje gestuurd

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers