Haflinger op naam zetten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poolster123
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-10-15

Haflinger op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 11:09

Al heel wat jaren terug heb ik mijn 2 haflingers gekocht maar heb ze daarna nooit officieel op mijn naam laten zetten in het paspoort. Nu wil ik dit alsnog doen.

Nu had ik contact gezocht met het NHPS of het mogelijk was om via hun mijn 2 haflingers op naam te laten zetten. Dit was mogelijk, alleen was een van de voorwaarden een lidmaatschap aangaan.

Nu vind ik het geen probleem om eenmalig een bedrag te betalen voor het op naam zetten. Maar ik heb geen belang bij een lidmaatschap waar ik verder niets mee doe maar wel elk jaar voor moet betalen.

Zijn er meerdere opties of manieren om mijn haflingers ergens officieel op mijn naam te kunnen zetten zonder elk jaar contributie te moeten betalen?


Indi_Vito
Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Haflinger op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:14

Nee, je kan ze op naam laten zetten en 1 jaar lid worden van het stamboek en na een jaar opzeggen. Heb ik mrt mijn Fries toen ook gedaan.

hollie
Berichten: 910
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: winterswijk-miste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:20

Bij kvth kan je paard op naam zetten zonderlidmaatschap.
Betaal je wel iets meer.

Als je nog geen 35 bent kan je jeugdlid worden.
En mag je er 1 gratis op naam zetten.

Www.kvth.nl

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:23

hollie schreef:
Bij kvth kan je paard op naam zetten zonderlidmaatschap.
Betaal je wel iets meer.

Als je nog geen 35 bent kan je jeugdlid worden.
En mag je er 1 gratis op naam zetten.

http://Www.kvth.nl


Tot 35 ja? Sjips, heb ik zomaar voor niets betaald ;)

Ik heb wel alleen het paspoort laten omzetten. Papier is door de fokker afgetekend, maar je moest lid worden om ook het papier op naam te krijgen en omdat ik voorlopig geen keuringsambities heb met mijn dametje, heb ik het bij alleen het paspoort gehouden.

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Haflinger op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:58

Is dat alleen bij haflingers dan ? Ik heb al mijn ponys zonder lidmaatschappen op naam gezet :j

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:03

LukieBradley schreef:
Is dat alleen bij haflingers dan ? Ik heb al mijn ponys zonder lidmaatschappen op naam gezet :j


Elk stamboek zal zijn eigen regels hebben? Mijn paint heb ik gekocht in Belgie, ook dáár op naam moeten laten zetten in het paspoort en de papieren heeft de fokker afgetekend en zijn daarna naar Amerika gestuurd om daar, inclusief lidmaatschap, op naam te laten zetten. Paspoort naar Amerika sturen kan natuurlijk niet - dan ben je het véél te lang kwijt voor eventuele controles...

Poolster123
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-10-15

Re: Haflinger op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 16:16

@Indi_Vito Dat is ook nog een idee. Heb je enig idee wat zij als opzegtermijn hanteren?

@Hollie Dan ga ik eens informeren bij het kvth! Gezien ik ook nog geen 35 is klinkt dat wel goed.

@Skippy01 Hier ook geen ambities mbt. keuringen of fokken. Enkel het paspoort op naam lijkt me dan ook voldoende.

Indi_Vito
Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:41

Poolster123 schreef:
@Indi_Vito Dat is ook nog een idee. Heb je enig idee wat zij als opzegtermijn hanteren?

@Hollie Dan ga ik eens informeren bij het kvth! Gezien ik ook nog geen 35 is klinkt dat wel goed.

@Skippy01 Hier ook geen ambities mbt. keuringen of fokken. Enkel het paspoort op naam lijkt me dan ook voldoende.


Volgens mij een maand voor het einde van het jaar. Bij het Friezen stamboek tenminste. November dus

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Haflinger op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:55

Ik kon het gewoon bij de KVTH op naam laten zetten zonder lidmaatschap destijds (6jaar geleden)

Geen idee hoe het nu is.. maar lijkt me niet dat je perse lid moet worden?

Staan ze ingeschreven bij de KVTH of NHPS?

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:12

Flicka12 schreef:
Ik kon het gewoon bij de KVTH op naam laten zetten zonder lidmaatschap destijds (6jaar geleden)

Geen idee hoe het nu is.. maar lijkt me niet dat je perse lid moet worden?

Staan ze ingeschreven bij de KVTH of NHPS?


Bij KVTH kan je paspoort inderdaad zonder lidmaatschap op naam laten zeggen - daar betaal je ik meen iets van 30 euro voor? (2 jaar terug).
Papieren natuurlijk niet, daarvoor moet je lid van het stamboek zijn.

CharazJarig
Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Haflinger op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:45

57,50 kost dat zag ik net bij de KVTH

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers

cron