Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:30

Peeli, fijn weer wat van jou te lezen. Gelukkig on your way back.

Ik zou hetzelfde doen als Suffie. Terug toiletteren tot de schouder en dan lekker los innvrije tijd en op wedstrijd in vlecht. Zo heb ik het ook bij Meneer Anton en Janouk.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:34

@peelie helemaal kortwieken hoeft niet hoor, wat al gezegd is: gewoon stuk terug knippen!
Mijn merrie haar manen zijn 75cm op het langste punt (het loopt bij haar een beetje andersom als bij de jouwe, langer op de voorste helft en iets korter richting de schouder), en dat hangt vaak gewoon los, zowel op de wei als in het werk.
Maar sportcoupe is óók gaaf hoor! Als je dat wil proberen, gewoon doen. Het is maar haar, groeit wel weer aan :)

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:56

ik merk dat ik wel een beetje zwart of wit ben. of alles er af, of helemaal niet. De helft er af snijden vind ik dan juist weer niks, omdat ik weet hoe lang zijn manen eigenlijk zijn... en ergens vind ik het ook heel suffig staan ofzo.. beetje "sloom" en Nash is alle behalve sloom... :P

En dankjewel voor het compliment dat Nash er goed uit ziet! Al is hij dikker als hij ooit is geweest. Dat wat ik ben afgevallen is hij aangekomen (en meer :P).

Ik ben in het afgelopen jaar 35 kilo afgevallen en nog niet klaar. Mijn laarzen passen al niet meer en mijn ouder laarzen die te klein waren geworden zijn nu ook al bijna te groot aan het worden in de kuit.

Zo zie ik er nu uit:
[ img ]
meest chamante foto ever natuurlijk :P maargoed...

Dus Nash moet ook aan de lijn, maar nu samen met mij. lol.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:00

[ img ]
Hahah sloom.....Meneer Anton ziet er zeker niet sloom uit

Jemig wat ben je afgevallen. Ik herken je niet zo

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:06

vandaar ook mijn "sloom" tussen haakjes. lol.

[ img ]
deze foto is bijv 3 jaar terug. en ja, die trui zat vol. ik ben nog dikker geweest als dat. december 2018/ januari 2019 was wel op zijn ergst.

De broek die ik ook aan heb op die foto, daar zwem ik tegenwoordig in. :D *\o/* (en die broek zat echt strak :roll: )

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Kelly_J
Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:08

Ik reageer niet zo vaak hier, maar Gail: echt respect. _/-\o_ En dan dus ook nog terwijl je zo slecht in je vel zat. Hoop dat je daar gauw niet zoveel last meer van hebt en je kunt gaan genieten met je lichtere lijf op je paard! Ik voel me namelijk toch echt altijd fitter als ik in goede conditie ben.

Enne... Adele? Wie is dat? :')

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:12

Ja echt bizar Gail,
ik zou je denk ook niet herkennen! WOW, zo knap! Vond wel mooi hoe je dat laatst vertelde, dat je veel "ballast" (als in: je ex geloofik) kwijt was en daardoor ook zo kon afvallen. Nou ja, ik weet het niet meer precies. Maar het is altijd moeilijk om gewoonten te doorbreken dus ik vind het echt SUPER knap!

Gave foto van de Meneer!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:17

Kelly_J schreef:
Ik reageer niet zo vaak hier, maar Gail: echt respect. _/-\o_ En dan dus ook nog terwijl je zo slecht in je vel zat. Hoop dat je daar gauw niet zoveel last meer van hebt en je kunt gaan genieten met je lichtere lijf op je paard! Ik voel me namelijk toch echt altijd fitter als ik in goede conditie ben.

Enne... Adele? Wie is dat? :')

ik geloof het zelf ook nog niet helemaal hoor.

Ik zie mijzelf nogsteeds met grote regelmaat als mijn dikke ik. En ik ben nogsteeds niet slank, begrijp me niet verkeerd. maar 35 kilo is wel heel veel natuurlijk. Voor Nash merk ik geen verschil trouwens :') Die sjouwt gewoon zoals altijd.

Maar voor mij, echt alles wordt te groot. Laarzen, zadel, kleding, noem het op... -O- Dure hobby wordt dat afvallen.

De balast van mijn ex heeft echt heel erg veel geholpen ja. En ondanks dat ik echt een heel ruw jaar achter de rug heb heb ik me vastgehouden aan mijn nieuwe leefstijl en dat is niet altijd makkelijk, maar ik ben wel heel blij met mijn keuze.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:22

Waah wat knap Gail! Respect _/-\o_

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Kelly_J
Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:26

Peelie schreef:
Kelly_J schreef:
Ik reageer niet zo vaak hier, maar Gail: echt respect. _/-\o_ En dan dus ook nog terwijl je zo slecht in je vel zat. Hoop dat je daar gauw niet zoveel last meer van hebt en je kunt gaan genieten met je lichtere lijf op je paard! Ik voel me namelijk toch echt altijd fitter als ik in goede conditie ben.

Enne... Adele? Wie is dat? :')

ik geloof het zelf ook nog niet helemaal hoor.

Ik zie mijzelf nogsteeds met grote regelmaat als mijn dikke ik. En ik ben nogsteeds niet slank, begrijp me niet verkeerd. maar 35 kilo is wel heel veel natuurlijk. Voor Nash merk ik geen verschil trouwens :') Die sjouwt gewoon zoals altijd.

Maar voor mij, echt alles wordt te groot. Laarzen, zadel, kleding, noem het op... -O- Dure hobby wordt dat afvallen.

De balast van mijn ex heeft echt heel erg veel geholpen ja. En ondanks dat ik echt een heel ruw jaar achter de rug heb heb ik me vastgehouden aan mijn nieuwe leefstijl en dat is niet altijd makkelijk, maar ik ben wel heel blij met mijn keuze.


Ik vind het altijd zo heeeeerlijk dat broeken niet meer knellen na het eten :+ . Maar ik “moet” nu ook (10 zwangerschapskilo’s) en ik kan de motivatie maar niet vinden....

Aankomen is ook een dure hobby trouwens haha. Pas geen enkele (rij)broek meer.

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:27

@peelie jeetje respect hoor! :j +:)+

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:29

Maar Kel, jij hebt er iets prachtig voor terug gekregen! Jou dochtertje is echt een prachtig poppetje.

Ik ben inmiddels 5! broekmaten kleiner. Soms geloof ik het zelf nog niet.

Dank jullie wel allemaal! Jullie laten mij blozen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Marije_jiplover
Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:53

Wow peelie respect!
35 kg is echt veel!

Onze bak is iets van 17,5 bij 25 m ofzo, heb je kwa afmetingen net niks aan :')


Kwa manen, ik vind zelf lange losse manen het mooist.
Maar dan dus niet zó lang dat het niet los kan.
Ik ga dus mee met terugknippen/snijden tot de schouder dat t op de wei enzo gewoon wel los kan.

Ik ben erg slecht in hengstenvlechten en mijn haf heeft een hekel aan gewone vlechten, dus hij heeft het normaal gezien altijd los, tijdens een endurance wedstrijd heeft hij pech en krijgt die losse vlechten en tijdens dressuur knot ik de manen volgens die lange manen vlechtmethode.
Maar hij heeft dan ook een lengte waarbij loshangen gewoon prima gaat.

Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:02

Ja 35kg, kan ik volgens mij niet eens optillen. Echt HEEL VEEL. Precies, met Corona/ thuiszitten en ziekte is de verleiding groot om in oude gewoonten te vervallen dus ECHT EXTRA knap!

Mijn paard gaat erg lekker, het is zo'n blij ei haha!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:04

ik heb wel eens mijn cheatday hoor. maar dat gebeurd nog maar weinig. en zoals ik mezelf vroeger kon laten gaan, dat kan ik tegenwoordig niet eens meer. het idee alleen al maakt me misselijk.

Ik heb, zoals je kan zien, totaal geen moeite met hengstevlechten maken. uberhaubt vlechten. Ik vind dat (op zich) ook leuk om te doen. knotjes maken ook. echt heerlijk.

Fijn dat WA een blij ei is Astrid! Nash zit ook weer goed in zijn vel. Die ging een poosje ook echt niet fijn toen ik zelf niet goed in mij vel zat. Dan merk je ook hoe gevoelig paarden zijn. Echte spiegeltjes.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:13

Super knap peelie! Respect!

_Nelleke_
Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:08

Wat fijn dat het goed gaat gail en wat ben je enorm afgevallen. Chapeau! Heb je mara ook nog?

Wb sportcoupe, ik zou het lekker doen, bevalt het niet dan groeit het wel weer aan. :d

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:25

_Nelleke_ schreef:
Wat fijn dat het goed gaat gail en wat ben je enorm afgevallen. Chapeau! Heb je mara ook nog?

Wb sportcoupe, ik zou het lekker doen, bevalt het niet dan groeit het wel weer aan. :d

Ja, Mara heb ik ook nog. Maar die staat in bruikleen bij een gehandicapten manege waar ze 1x per dag een rustig ritje maakt. En dat gaat heel erg goed.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:41


:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:34

Ahhhhhhhhhhh Gail wat een stap! Snap je wel een beetje, maar toch! Nu snel foto's met knotten!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:04

astridastrid schreef:
Ahhhhhhhhhhh Gail wat een stap! Snap je wel een beetje, maar toch! Nu snel foto's met knotten!

Eer nog uitdunnen enzo. Het is zoooo dik :o

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

SammyRocco
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:36

Peelie schreef:
astridastrid schreef:
Ahhhhhhhhhhh Gail wat een stap! Snap je wel een beetje, maar toch! Nu snel foto's met knotten!

Eer nog uitdunnen enzo. Het is zoooo dik :o



Respect! Als ik er alleen al aan denk krijg ik al spijt. Wel benieuwd ook hoe dat eruit ziet met knotten :)

Ik ben nieuw op bokt en wilde me ook graag aansluiten bij deze groep!

Roc en ik zijn nu Z startgerechtigd samen. Ik vlecht altijd zijn voorpluk mee in de hengstenvlecht. Geen gekke knotjes op rondslingerende voorpluk voor ons in de proeven :P
(Wel even kloten met hoofdstel indoen)

[ img ]

Whoa Rocco van Tjarda
Sinds 2012 mijn verzorgtopper
M2 + 11

Peelie
Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:57

Hoe doe jij dat dan met het hoofstel? Doe je het kopstuk door de vlecht heen ofzo? Ik heb hier ook echt geen slingerende voorpluk hoor. Gewoon goed strak vlechten en de vlecht door het ingevlochten deel heen trekken. Probleem opgelost.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Marije_jiplover
Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:59

Kou, ons B debuut gaat er dan eindelijk van komen.
Zou eigenlijk afgelopen februari zijn, maar toen stormde het en heb ik afgezegd.
Daarna heb ik eerst een endurancewedstrijd gereden en wilde eind maart opnieuw dressuur inplannen.
Maar ja, toen waren er geen wedstrijden meer...

Online is niet echt mijn ding, bovendien is onze rijbaan op stal uit verhouding kwa afmetingen dus dat wilde dan ook niet.
Maar volgende week gaan we meedoen aan een Meetmoment.

Zin in!

Zou ook graag meedoen aan het meetmoment van de NHPS in Beuningen, maar 5 juli zijn we even een paar dagen naar de camping, dus dat gaat dan niet helaas.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Faitherr
Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:33

Wat voeren jullie jullie haflingers? Ik voer mijn haflinger al heel lang vitalbix, en ben daar heel tevreden over. Echter merkte ik dat ze wel wat meer kon gebruiken naarmate we intensiever begonnen te trainen. Heb meerdere muesli's ernaast geprobeerd maar merkte daar niet zoveel van. Voer nu sinds een tijd bietenpulp met olie voor energie bij, en daarnaast krijgt ze 200 gram bodybuilder van mijten, ze is daardoor wel wat energieker maar omdat ze van zichzelf redelijk flegmatiek is mis ik toch nog wat pit. Heb vandaag een zak pavo sportsfit gehaald om te proberen, hoor daar veel wisselende verhalen over dus we proberen het maar eens. Echter gaat zij wel snel jeuken.
En ruwvoer niet te vergeten, in de winter krijgt ze onbeperkt hooi uit een slowfeeder en in de zomer sochtends en savonds een strook hoog uitgebloeid gras. Het hele jaar rond staat ze 24/7 buiten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers