Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:15

@plutolover: die eerste foto <3 Bij ons staan ze sinds Pasen ook weer lekker op het land. Storm geniet heerlijk! Zijn buik is megaaa haha :D

@margaret: gefeliciteerd, dat is gaaf! :D En doen jullie vaker (oefen)crossen? Ik vind het zo gaaf, maar ik durf het niet (meer). Ooit met Storm een keer een oefenindoorcross gedaan en geëindigd met gekneusde nieren/ribben/rug/alles. Daarna nooit meer gedurfd...

Wij hebben vorige week eindelijk weer eens een winstpuntje mee naar huis genomen. Eerste proef 181 punten en de tweede 176. Geen mega punten, maar ook zeker niet mega laag. We kwamen de laatste keren eigenlijk niet boven de 170. Dus ik was heel blij en tevreden. Volgende wedstrijd wel graag wat meer controle in de galop, want hij ging zoooo hard :=

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:29

Gefeliciteerd met je winstpunt! Altijd fijn een stijgende lijn.

Ik mis het wel.. wil zo graag weer wedstrijden rijden.. kan uiteraard bijv L2 starten ipv M1. Maar op moment druk met m’n audities voor m’n opleiding. Kortom veel grondwerk. Maar op moment zit Stanley ergens vast.. dus osteopaat moet komen. Hij wilt iets te graag naar buiten kijken. En als je stelling na binnen vraagt, voel je soort van tegen druk.

Als goed is neemt dit weekend de osteo contact met me op

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:02

Maximus 1 jaar vandaag!!

Afbeelding
Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:58

Gefeliciteerd *\o/*

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:39

Zijn er mensen die naar het haflinger-event gaan? Zo ja waar slapen jullie? Hotels zijn best prijzig (€200+) zie ik nu. Hebben jullie nog tips?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:41

pff 200 euro voor een overnachting.

ik wil misschien wel komen kijken.. FF hafjes spotten.. En mijn camera gaat mee. Nu even kijken of ik gezeldschap mee kan krijgen

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:42

plutolover schreef:
pff 200 euro voor een overnachting.

ik wil misschien wel komen kijken.. FF hafjes spotten.. En mijn camera gaat mee. Nu even kijken of ik gezeldschap mee kan krijgen


Dat vond ik dus ook ik dacht je komt er wel voor €75 pp, maar dit is flink meer..

Leuk! Misschien zie ik je dan

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:31

Had wel graag gewild maar was helaas te laat! Pfff jeetje wat duur zo’n overnachting =:)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:43

Wij sliepen op zo'n Roompotpark in de buurt. Was gezellig he Maris!

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:54

Wij slapen in de bus en trailer voor die 2 nachtjes en je kan anders ook in de slaapzaal zelf slapen

Wij doen voor het eerst mee en zijn er 3 dagen
Ben heel benieuwd hoe het is <3

Waar gaan jullie aan mee doen?

Wij zullen dressuur M2 starten vrijdag en zondag en zaterdag schriktraining en springwedstrijd :D
Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:01

CelineTsjil, wauw wat een stoere haf heb je <3

Wij hebben gister een dressuurclinic gereden, was echt heel leuk en leerzaam :D
Afbeelding

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:00

Flicka12 schreef:
CelineTsjil, wauw wat een stoere haf heb je <3

Wij hebben gister een dressuurclinic gereden, was echt heel leuk en leerzaam :D
[ [url=m/W5yNh8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel <3
Die van jou is ook een plaatje!!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:16

Wat een mooie foto’s Céline. Mooie haf!

Flicka van wie had je een clinic?

Ik reed gisteren onze eerste outdoor wedstrijd en reed gewoon 3 winstpunten en was 1x 3e tussen de dressuurpaarden. Echt super trots op m’n bollie :D Ik had 182,5 en 201,5.

Had het nooit verwacht, stapte wel echt met een fijn gevoel af omdat bepaalde onderdelen echt goed gingen, hij was wel heet dus daar gingen ook wat kleine dingen mis (uitgestrekte draf werden galopssprongen met wissels om de 2 hahaha) dus had geen winst verwacht. Jury puntte heel fijn, had genoeg 4en maar ook 8en en zelfs een 9 en een 10 *\o/*

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:40

Wauw super Nelleke! Mooie punten ook +:)+ Fijn het die jury’s, die niet alleen maar 5jes en 6jes geven. In welke klasse rij je? :)

De clinic was van H.ennie R.offel

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:09

Ik heb inderdaad ook liever een 4 of een 2 als daar ook een goed cijfer tegenover staat als het goed gaat. Ik rij B. :+

Heb je nog iets interessants meegenomen uit de clinic?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:42

_Nelleke_ schreef:
Ik heb inderdaad ook liever een 4 of een 2 als daar ook een goed cijfer tegenover staat als het goed gaat. Ik rij B. :+

Heb je nog iets interessants meegenomen uit de clinic?

Jaa inderdaad! Helemaal mee eens :j Ah oke! Wilde ook wel eens dat ik weer B reed :Y) Maar prachtige punten toch! Hoeveel heb je nu?

Ja veel huiswerk meegekregen! Vooral heel veel voltes 10 meter om het achterbeen sterker te maken en ze moet voor het m2 nog wel meer bergop. Dus daar gaan we mee aan de slag :j

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:13

celinetsjil schreef:
Wij slapen in de bus en trailer voor die 2 nachtjes en je kan anders ook in de slaapzaal zelf slapen

Wij doen voor het eerst mee en zijn er 3 dagen
Ben heel benieuwd hoe het is <3

Waar gaan jullie aan mee doen?

Wij zullen dressuur M2 starten vrijdag en zondag en zaterdag schriktraining en springwedstrijd :D
[ [url=m/epgWqa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lnyRZn.jpg]Afbeelding[/url] ]


In de L1 starten wij vrijdag en zondag. Tevens gaan we meedoen aan de barrelrace, dressuurclinic en de crossclinic. Druk weekend dus, maar hebben er onwijs veel zin in!

Hebben jullie trouwens nog tips qua bescherming voor de (beginners)crossclinic. Ik heb nu wel simpele peesjes liggen, maar zijn die daarvoor voldoende? We gebruiken voor de dressuur nooit beenbescherming.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:03

Voor beginnend kan je prima gewone gebruiken. Deed ik ook toen ik mer deed aan een cross les.

Hier pech week..

17 mei ging ik met stan op vakantie. Eerst melde al de kijkers van m’n huis af (huis staat te koop)

18 mei. Ben ik met de vriendin en haar paard en stan op buitenrit. Doen we rustig Galopje, struikelt haar paard en valt.. vriendin haar been bont en blauw. Huisarts post geweest enz.

19 met zijn we naar huis gegaan.

Maandag ben ik zelf ziek geworden. Stal genoot heeft stan eten gegeven enz. Toen was er nog niks aan de hand

Gister ook niet geweest.

Vandaag wel naar stal.. heeft stan een wond op z’n rechter achterbeen. Helaas niet opgevallen door andere stalgenoten.. maar hij loopt ook niet extreem kreupel.

Wond is niet heel groot wel diep. En met z’n vieze benen lijkt t of t gewoon viezigheid is.. t kan zijn dat hij t maandag nacht heeft opgelopen en dat t al snel gestopt is met bloeden. En dan wordt t oude bloed donker van kleur. Zit ook asn binnenkant

Afijn toch even dierenarts erbij omdat t dik en warm aanvoelt. En hij niet helemaal lekker op loopt,

Foto van de wond in spoiler

Spoiler:
Afbeelding


Dus da vraagt of ik wil draven loopt hij rechtsvoor ook nog kreupel in draf.

En dat op z’n verjaardag. Hij is vandaag 21 geworden.


Dus nu komt de komende dagen de da om antibiotica en pijnstiller te geven en een spray voor z’n wond. Die helaas niet gehecht kan worden.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:15

Oh wat een baalweek. Hopelijk gaat het snel beter.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:22

[AR-ITP] Aladdin maakt kennis met mensport: kijk mee

onze niet Haflinger is voor het eerst mee op wedstrijd geweest. Zo grappig, hij leert zo snel van de Maflingers: hij buigt net als de Haflingers als je op stal komt. hahaha mocht ik hem niet leren van mijn man, maar hij doet gewoon Meneer Anton en Janouk na.

En van de week was ik met Janouk Spaanse Pas aan het uitleggen aan een verzorgstertje, toen ging Aladdin ook zijn benen om de beurt optillen. Zo grappig. Zijn grote voorbeeld: Janouk

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:09

Janouk is een voorbeeld van iedereen. Een van de haflingers die mij altijd bij blijft hier op bokt! <3

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:15

Denise_Storm schreef:
Janouk is een voorbeeld van iedereen. Een van de haflingers die mij altijd bij blijft hier op bokt! <3

Idem dito <3

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:00

astridastrid schreef:
Wij sliepen op zo'n Roompotpark in de buurt. Was gezellig he Maris!

Super gezellig 6 persoons luxe huisje
Nu nog
Plaats genoeg met eigen luchtbed haha

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:03

celinetsjil schreef:
Wij slapen in de bus en trailer voor die 2 nachtjes en je kan anders ook in de slaapzaal zelf slapen

Wij doen voor het eerst mee en zijn er 3 dagen
Ben heel benieuwd hoe het is <3

Waar gaan jullie aan mee doen?

Wij zullen dressuur M2 starten vrijdag en zondag en zaterdag schriktraining en springwedstrijd :D
[ [url=m/epgWqa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lnyRZn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zz licht onder de man, als we punt score zzzwaar, bestaande onder de man, en kür op muziek.

Z mennen dressuur en l vaardigheid en bestaande menner

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:40

Heeft een van jullie toevallig een keer het beige dekje van lemieux op jullie/een haflinger gehad/gezien? Ik vind die kleur super mooi maar weet niet hoe die zou staan bij april namelijk. Misschien dat iemand een foto heeft?