[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:28

Ja écht! :D

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:47

Haha vooral het stoer voorop lopen tot het eng werd _/-\o_
Super goed van jullie!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:53

@lenexa ja, zo is ze dan ook wel weer :') (we noemen haar niet voor niets 'prinsesje' vaak, ze vindt er altijd van alles van)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:01

Haha ja je bent een merrie of je bent het niet. En Roxy vind altijd dat als je een mening hebt dat je die maar beter kunt delen :))

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:25

Wat goed! *\o/*
Wat een fijn gevoel moet dat hebben gegeven! <3

Ik ga deze zomer ook voor het eerst op buitenrit met de mijne, ben heel benieuwd!
Hij was bij de vorige eigenaar wel braaf, maar alleen gaat niet zegmaar.
Ik ga dan met een klein groepje. Heb al even geoefend door bij het uitstappen richting de oprijlaan te stappen, maar dat vind hij nu ook al spannend hihi. Met veel geduld en belonen zijn we al een heel end gekomen, maar met een zeker en braaf paardje voorop denk ik dat hij niet echt problemen gaat veroorzaken. Heel benieuwd!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:23

xMarizka schreef:
Wat goed! *\o/*
Wat een fijn gevoel moet dat hebben gegeven! <3

Ik ga deze zomer ook voor het eerst op buitenrit met de mijne, ben heel benieuwd!
Hij was bij de vorige eigenaar wel braaf, maar alleen gaat niet zegmaar.
Ik ga dan met een klein groepje. Heb al even geoefend door bij het uitstappen richting de oprijlaan te stappen, maar dat vind hij nu ook al spannend hihi. Met veel geduld en belonen zijn we al een heel end gekomen, maar met een zeker en braaf paardje voorop denk ik dat hij niet echt problemen gaat veroorzaken. Heel benieuwd!


Ow, ook spannend! Heel veel succes!
Doortje is op zich verkeersmak, dát was me snel genoeg gelukt, maar ze is wel heel prikkelgevoelig. In haar eentje gaat ze vaak stilstaan ook, dan trekt ze de prikkels niet meer. Maar gisteren met een brave mee ging dus nu wel fijn! :j

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:44

Leuk Marizka! Komt vast goed, vaak met andere brave vinden ze het een stuk minder eng. Ik vind het heerlijk dat ik alleen met Roxy kan, ze wordt af en toe wel wat gespannen maar daar kunnen we nu prima door heen. Wij zijn vandaag lekker rondje park geweest, wilde ponies stonden midden op het pad maar daar kun je ook wel gewoon langs. Tweede keer bitloos met hele stukken draf, ook op de terugweg. En ze stond 3 van de 4 keer opstappen ( vanwege hekken ) keurig stil!

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:05

@Lenexa, zo'n groep in zo'n loopstal op je eigen stal zou super zijn natuurlijk! Fijn dat je les, ondanks de lange pauze, goed ging. En leuk die schriktraining. Wel een dapper paard dus!
@JurdyWonan, hoe ging je wedstrijd? Gaaf hoor dat het zo goed gaat. Wat voor nieuw zadel heb je?
@Skippy, jaaaaaa wat goed! Ook echt direct een lang stuk. Fijn dat ze zich zo goed heeft gedragen! Hoe was je eigen ontspanning?
@Marizka, kan hij aan de hand wel alleen van het erf af? Zo heb ik de mijne eraan aan laten wennen dat hij ook prima alleen op pad kan.
@Lenexa, heerlijk he alleen op pad! Mooie oortjesfoto! En ook bitloos, super.

----

Leuk om te lezen dat er enkelen hun angsten aan zijn gegaan of willen gaan! Ik was ook zat van mijn bakangst en heb mijn staleigenaresse gevraagd me hierbij te helpen. Dit wilde ze wel, dus vorige week de eerste les gehad en pff wat een opluchting was dat. In de auto naar stal was ik al zenuwachtig :+ De les begon dus best wel gespannen, maar ze heeft me veel trucjes gegeven om mezelf en Monroe (die puur mijn spanning overneemt) bezig te houden. Veel gestapt, 2x een lange zijde gedraafd. Had verwacht nog wel een paar van zulke "therapeutische" lessen te hebben. Maar welnee, vandaag was les 2 en ik kwam al ontspannen aan op stal, dus ging er ook heel ontspannen op. En dan is Monroe ook rustig. Wat een heerlijk werkwillig paard is het eigenlijk ook. We hebben al hele stukken gedraafd en zelfs al wat kunnen verruimen. Mijn doel was om in alle drie de gangen in de bak te kunnen rijden, zonder angst. Vandaag heb ik 2/3 van dat doel ruim behaald! Ik durfde zelfs wat "risico" te nemen door op de "enge" zijde gewoon stug op de hoefslag te gaan rijden en wat dieper de "enge" hoek in te sturen. Vertrouwen keert terug! *\o/*

En nog even een foto van mijn verjaardagscadeautje van gister: een heerlijk buitenritje met stalgenoot.

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:02

PeerAppel schreef:
@Skippy, jaaaaaa wat goed! Ook echt direct een lang stuk. Fijn dat ze zich zo goed heeft gedragen! Hoe was je eigen ontspanning?


Ow, ik vond het zelf wel even spannend hoor. Vooral het stuk waarbij we langs de koeien moeten. Niet eens vanwege de koeien zelf, maar omdat die boer niet bekend staat als iemand die ook maar een seconde rekening met een ander houdt, en er dus regelmatig - ook nu weer - nog stroomdraad op de weg ligt, soms ook gewoon als hij je ziet aankomen gewoon alsnog de koeien laat oversteken ipv even 30 seconden te wachten. Dat soort dingen. 'Gelukkig' nu alleen een stroomtouwtje op de weg, en 'gelukkig' was Doortje zo druk met de koeien dat ze het stroomtouwtje niet eens zag.
Maar in het bos zelf was het eigenlijk voor beiden wel relaxed :j

PeerAppel schreef:
Leuk om te lezen dat er enkelen hun angsten aan zijn gegaan of willen gaan! Ik was ook zat van mijn bakangst en heb mijn staleigenaresse gevraagd me hierbij te helpen. Dit wilde ze wel, dus vorige week de eerste les gehad en pff wat een opluchting was dat. In de auto naar stal was ik al zenuwachtig :+ De les begon dus best wel gespannen, maar ze heeft me veel trucjes gegeven om mezelf en Monroe (die puur mijn spanning overneemt) bezig te houden. Veel gestapt, 2x een lange zijde gedraafd. Had verwacht nog wel een paar van zulke "therapeutische" lessen te hebben. Maar welnee, vandaag was les 2 en ik kwam al ontspannen aan op stal, dus ging er ook heel ontspannen op. En dan is Monroe ook rustig. Wat een heerlijk werkwillig paard is het eigenlijk ook. We hebben al hele stukken gedraafd en zelfs al wat kunnen verruimen. Mijn doel was om in alle drie de gangen in de bak te kunnen rijden, zonder angst. Vandaag heb ik 2/3 van dat doel ruim behaald! Ik durfde zelfs wat "risico" te nemen door op de "enge" zijde gewoon stug op de hoefslag te gaan rijden en wat dieper de "enge" hoek in te sturen. Vertrouwen keert terug! *\o/*


Oh, ook goed bezig geweest! Erg is dat he, moeten omgaan met spanning? Maar goed, stap 1 is dat erkennen en dan kun je verder. Goed bezig! *\o/* :j

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:28

Ook al zo goed bezig PeerAppel, wat fijn dat je de tweede les al zoveel relaxter was. Fijn dat Monroe daar ook goed op reageert, dat helpt vaak ook bij je eigen ontspanning.

Skippy, tweede ritje al in de planning?

Ik ben alweer een aantal weken met Roxy aan het oefenen om trailer te laden, het schiet nog niet zo op. Ze vind het nog steeds zo spannend om op de trailer te staan, zelfs zonder we iets met de stang doen. Degene van wie ik les had ben ik wel klaar mee, die heeft nu 6 of 7 lessen gegeven het afgelopen jaar en we zijn nog steeds mijlenver van de stang erachter.
Volgende week heb ik een instructeur van 2Moons ingeschakeld die komt helpen, dat zag er vriendelijk uit zonder allerlei attributen. Hopelijk kan zij ons verder helpen.
Ik wil ook eens met die pony naar het strand *\o/*

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:33

Sorry jongens maar ik moet even foto spammen. Hadden 198 punten, maar hij was wat traag dus hadden wat makkelijke punten weggegeven. Waren te paard erheen gegaan en was sowieso erg warm al en hij net voor mij een proef met een ander meisje gelopen dus hij had weinig energie nog haha.

Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:52

@JurdyWonan, hebben jullie het ook leuk gehad? Ook niet onbelangrijk *D Knappe punten toch? Zeker als hij al wat dingen gedaan heeft, dan weet je ook waar je nog extra punten had kunnen scoren.

Hier een warm weekend gehad, vies broeierig weer. Vrijdag nog een heerlijke buitenrit gedaan. We hebben zelfs op de terugweg nog een stuk galop gedaan. Dat heb ik nog nooit gedurfd, maar ze doet de laatste ritten draf op de terugweg zo netjes dus ik dacht doe het gewoon. Iets langere remweg dan gewenst maar niets wat spannend werd.
Zaterdag eindelijk weer korte teugelles in de hitte. Fijn om dat weer op te pakken, we werken lekker aan een actief achterbeen.

Bij jullie ook zoveel vliegend gespuis? Ik ben gister tijdens het rijden door 3 dazen gebeten. En zoveel vliegen, gewoon niet leuk. Rox ging gister voor het eerst met haar vliegendeken de weide op.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:55

@lenexa; fijn zeg dat je een galopje hebt kunnen meepakken, geeft toch veel vetrouwen als dat goed gaat!
Hier gelukkig niet al te veel last van ongedierte dat groter is dan gewone vliegen.

We hebben 30 augustus op stal weer een wedstrijd en ik wil me langzaam toch oriënteren op officiële wedstrijden, maar daar ben ik echt nog compleet een leek in.
Ik vond het super leuk en halverwege de proef ging ik ook echt ineens bewust genieten!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:39

@lenexa nog geen tweede ritje gepland, het is in onze omgeving in de zomervakantie belachelijk druk met motoren en fietsers en we moeten best een stuk langs een 80-weg om in het bos te komen, dus moet het een keer vroeg in de ochtend plannen, liefst met druilerig weer haha.
Fijn dat je hebt gegaloppeerd buiten!
Vliegend gespuis is DRAMA hier. Ik word zelf lekgestoken door de dazen, overal zitten vliegen en Doortje zit onder de bulten van dazenbeten en muggenbeten. Echt niet leuk meer :(

@xjurdywonanx punten laten liggen op tempo met warm/ benauwd weer vind ik heel acceptabel. Beter dat dan je paard over zijn tempo jagen. Komt wel goed als het iets koeler wordt weer! Gewoon lekker genieten :)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:35

Jurdy, iets om naar uit te kijken 30 augustus. En iets om uit te zoeken als je 'echt' wilt starten!

Skippy, ja even een rustig moment kiezen zodat je niet gelijk al onrustig begint. Er komt vast nog een druilige dag aan de komende tijd.
Het fietspad langs onze dijk is ook mega druk, daar kun je het beste rond etenstijd nu overheen.

Die dazen zijn echt gemeen. Ik heb ook 3 joekels van plekken op mijn benen, gewoon door mijn broek gebeten. Roxy was voor het eerst volledig incognito, hoorde wel al dat ze de vliegenkap al snel af had gegooit. Dom!
Afbeelding

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:48

Mag ik hier een vraagje stellen over springschoenen?
Ik heb geen idee hoe die horen te vallen en of ze goed zitten _O-
Kon niet echt een topic vinden waar ik het kon vragen en om er nou zelf een te maken voor zo’n simpele vraag :')
Zitten ze zo goed?
Hoe zitten ze bij jullie haflingers?
Afbeelding
Dit is maat full van Shires :j

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:30

Ik heb voor Roxy nooit springschoenen om, toen ze een open wond op haar hoefbal had heb ik een neopreen springschoen omgehad. Die viel als ze stil stond wel iets lager, ook meer om de hoef heen. Die kwam dan wel iets omhoog als ze liep, maar zolang de hoefballen bedekt zijn en ze niet te hoog in de kootholte zitten lijkt het me prima toch?

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:33

Ik heb ook maat full maar ik vind ze net wat te klein eigenlijk voor Wonan, maar ik wil ze als bescherming tegen aftrappen van zijn ijzers bij een fanatieke galop op buitenrit.
Als bescherming tegen de hoefbal lijkt dit me voldoen, maar het oogt voor mijn gevoel toch net een tikje te klein, maar dat kan aan mij liggen hoor!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:52

Doortje's springschoenen maat full vallen iets meer over de hoef heen dan die op de foto. Heb er geen foto van helaas.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:54

Hm, lastig. Heb ze ook op de foto gezet nadat ik ze een tikje losser had gedaan. Maar dat lijkt mij niet zo goed als het klitteband zichtbaar is zegmaar
Afbeelding
Maar ik zie nu dat het niet veel uitmaakt. Misschien dan toch ooit een maatje groter proberen en deze dan retour

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:31

Ik zou ook denken net iets te klein, ik heb nog een foto gevonden:Afbeelding

Het is een achterbeen vanwege een wond, voorbeen valt ietsiepietse krapper dan hier op de foto.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:38

@lexena dat is ook ongeveer hoe het bij mij zit ja :j

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:16

Dan moet ik dus van dit merk een maat groter hebben. Thanks allemaal!! *\o/*

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:29

Kijk eens wie er gister gewoon super braaf op de trailer stond:
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:27

Aaah wat goed! *\o/*