[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:02

Tof <3 mando krijgt ook zyn winterlokken....


Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:16

Hier vandaag enkel even tijd gehad om te longeren en weer bezorgd elk misstapje te bestuderen :') Soms wil ik dat echt kunnen uitzetten, maar ik ben al zo vaak met haar door de medische molen geweest dat ik zoiets heb van ja, er MOET altijd en eeuwig iets kleins mis zijn. Kan niet anders :Y)

Zodus. Een kleine 'longeer' (lees: vetjes erg traag verbranden) video. Met de longe gaat ook, maar ik heb het liefst dat ze het zelf een beetje kan uitzoeken voor nu, voor als ze nog wat pijn over heeft van haar HB.



En ja, ze heeft nooit een superruime draf gehad :') Daar werken we aan. Krijgt ze ook regelmatig osteo visites voor.

Over het algemeen liep ze wel iets korter vandaag, en haar flanken stonden weer wat opgetrokken. Buikpijn dus... Ik ga het even aankijken of het van de gist komt. Ze eet het wel erg graag, moet ik zeggen.

[ img ]
Zo zie je goed hoe donker ze is! Nochtans een echte palomino in de zomer :+

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:25

Kirania schreef:
Hier vandaag enkel even tijd gehad om te longeren en weer bezorgd elk misstapje te bestuderen :') Soms wil ik dat echt kunnen uitzetten, maar ik ben al zo vaak met haar door de medische molen geweest dat ik zoiets heb van ja, er MOET altijd en eeuwig iets kleins mis zijn. Kan niet anders :Y)

Zodus. Een kleine 'longeer' (lees: vetjes erg traag verbranden) video. Met de longe gaat ook, maar ik heb het liefst dat ze het zelf een beetje kan uitzoeken voor nu, voor als ze nog wat pijn over heeft van haar HB.

[ Video ]

En ja, ze heeft nooit een superruime draf gehad :') Daar werken we aan. Krijgt ze ook regelmatig osteo visites voor.

Over het algemeen liep ze wel iets korter vandaag, en haar flanken stonden weer wat opgetrokken. Buikpijn dus... Ik ga het even aankijken of het van de gist komt. Ze eet het wel erg graag, moet ik zeggen.

[ [url=m/RXFU9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zie je goed hoe donker ze is! Nochtans een echte palomino in de zomer :+



Een echte kloeke haff gelijk de mijne... <3 mooie haf hoor!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:14

Lenexa schreef:
Skippy, ik reed wel eens op een Fjord die dat ook heel leuk vond. Hadden we met balken een vierkant in de bak en dan moesten we daar inrijden en dan halthouden. Het was nogal een drammer dus dat was nog best lastig. Tot hij het door had, dan kon je in volle galop dat vierkant in en als je dan ook maar terug ging zitten stond hij stil. Misschien wil Doortje later wel gewoon western paard worden, je weet nooit wat haar ambities zijn :).

Kirania, ja ze heeft zeker in de wintervacht delen witte vacht. Dat begin je nu al te zien, sowieso heeft ze veel witte haren in haar vacht. Zal even een foto daarvan opzoeken:
[ [url=m/zItd1u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze zie je nog beter dat haar buik zo goed als wil blijft, deze foto is van vorige week dus dat wordt alleen nog erger naar mate die vacht langer wordt:

[ [url=m/aPIxP4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zou wat zijn, als ze ineens wél westernpony wil worden... Ik ben weer gaan dressuren omdat die pony heel duidelijk aangaf als driejarige dat ze aan western geen bal aan vond :')
Nee, wat ze écht leuk vindt, is spelen met obstakels, zoveel mogelijk. Bruggetjes, hekken, sprongetjes, ze verschoot zelfs geen milimeter toen ik in een WE trail oefening de bel ging luiden, récht boven haar oren.

Die van jou heeft wel veel witte haartjes zeg, gaaf! Doortje heeft minimaal witte haartjes erdoor, die van jou is echt stekelvos!

@Wendy1987 zitten + stijgbeugelhulp werkt vaak beter ;)

@kirania soms kun je ze ook ziek of kreupel kijken he? Ik weet bijvoorbeeld dat Doortje linksvoor nét iets steiler op haar voet staat dan op de overige drie. Dat ga jij niet zien, en mijn stalgenoten niet, maar mijn osteo, trainers en dierenarts zien het wel. We weten ook dat dat is omdat ze gewoon al haar hele leven makkelijk gewicht op linksvoor gooit. Als ik haar zo laat lopen, LIJKT ze kreupel op linksvoor. Dat is alleen niet zo, ze moet gewoon leren gewicht te dragen met linksachter (haar stuwende achterbeen) en hoe beter ze dat doet, hoe zuiverder ze is.
Ruimte in de draf is voor veel haffies wel 'een dingetje' natuurlijk. Geeft niks. Eerst het achterbeen erbij en eronder, dan kunnen ze van voren omhoog en dus verruimen. In plaats van focussen op verruiming, kan het juist heel goed zijn te focussen op véél overgangen en dan echt actieve overgangen - zowel de overgangen naar voren als de overgangen terug. Daarnaast ook werken aan zijgangen, travers en schoudervoor kunnen enorm helpen. Daarnaast is ubertreten echt een uitgelezen oefening om het bekken te laten roteren en daarna flexibiliteit 'van achter' de bewerkstelligen :)

Wij hebben gister een dertig minuten training gespendeerd aan enkel en alleen overgangen - op rechte lijnen, op cirkels, op diagonalen, op gebroken lijnen, op slangenvoltes. Alleen maar overgangen. Stap, draf, galop, halt, stap, galop, draf, stap, galop etc. Scherp, scherper, scherpst zien te krijgen. Ook in de eenvoudige wissels. Gaat niet altijd gelijk goed natuurlijk. In het begin denkt Doortje 'stom!', na een tijdje denkt ze 'Kan ik!' en zodra ik vind dat ze dan ook lichter wordt van voren, is ze klaar en gaan we lekker aan de hand uitstappen en spelen :D
[ img ]

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:01

@CandyArmando, dankjewel! De vetjes komen er gestaag af, maar ik heb mezelf verboden om nog eens duizend keer de foto te tonen waar ze netjes op gewicht was. Meer doen, minder verkondigen :Y)

@Skippy, oh, is dat een ghost zadel? Vroeger had ik de Roma :j En inderdaad, dat kreupel kijken is echt een dingetje. Al was ze wel echt licht HB een maand terug nu, ze ging zo sloom over wegen. Asfalt en steentjes waren uit den boze, zelfs met hoefschoenen. Strompelen deed ze... en ja, toen opeens vier hoefzweren die geploft zijn dan. Ik kreeg een zenuwinzinking ofzo :+
Handige tips voor het werken in het zadel en aan de hand, bedankt! Ik merk bij mezelf dat ik steeds vaker wat lui ben qua overgangen. Drie keer goed en gedaan. Maar ja, zo bouw je geen spieren, natuurlijk. Dat ubertreten ga ik eens opzoeken :j Over bekken roteren en gewicht op de achterhand gesproken, soms wou ik dat ze een beetje weg had van mijn shet. Meneer heeft zichzelf leren steigeren en was gisteren zo enthousiast mee aan het deken dat hij spontaan in levade ging zitten. Gekke, slimme pony.

Doortje oogt ook echt kalm op foto, wat een rust straalt die uit. Ik kan me indenken dat het leuk voor haar is als ze een oefening zodanig goed snapt!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:07

Jaa, is inderdaad een Ghost zadel, Ghost Barocco :)

aii, ja, HB is niet niks inderdaad... Rustig ademhalen en rustig opbouwen :)
En inderdaad: zelf niet lui zijn in wat je vraagt. Ik ben ook wel eens lui, maar daar krijg ik geen goede trainingen van haha.

Meestal is ze super relaxed ja. Maar ze kan ook méga fanatiek zijn als we spelen hoor. Ziet ze er gelijk heel anders uit :D (tot ik stil sta, dan stopt zij ook, kauwt ze af en gaan de oortjes weer in chill modus)
[ img ]

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:27

Aha! Bevalt dat bij haar goed? Hier veroorzaakte de Roma zo'n drukplekken dat haar rug helemaal omzeep was, maar ze is nu wel een stuk breder dan Doortje. Ik rij ook erg intensief (vooral reed, vlak voor ze bloedwormen kreeg en ik verhuisde, nu is het terug opbouwen en gewoon haar zin laten doen, want ik had altijd in mijn hoofd "je kan maar een uurtje rijden, dat is wat gangbaar is!" Belachelijk eigenlijk.) En bij de western ghost was de zit zó hard dat mijn bh-bandje geknapt is. Valt echt niet te rijden in dat zadel, mijn rug was naar de knoppen :')

En het is dat, goede trainingen zijn dan snel zoek. Nu heb ik wel een excuus om even dressuurgericht, behalve in de longeercirkel, niet veel te doen. Ze moeten de piste nog afgrazen, zeg maar, dus nu is het enkel dressuur in de hand. Zonder piste is het roeien met de riemen die je hebt! Ik denk wel dat ik eens ga kijken om de voren van de tractor die altijd door het land reed voor we er waren te laten wegschrapen. Veel te gevaarlijk zo. Wat een schattig fanatiek gezicht van Doortje trouwens! :D Hier is liberty ook een hit, maar neemt Lana het héél serieus en als je stilstaat staat ze stokstijfstil met haar oren naar voor naar mijn handen te staren. Ik zou zomaar eens een cue kunnen geven :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:35

@kirania bevalt qua drukverdeling heel goed ja. Qua comfort ook. Alleen kantelt het zadel iets naar voren, waardoor ik mijn eigen beenpositie niet stabiel kan houden, dus op termijn zal het wel een ander zadel worden weer. Maar ze is nu 5,5 en daarmee in haar laatste stukje groeifase, daarna kijken we weer verder :) Mogelijk ga ik eens kijken naar Karlslund of Heather Moffett, die heb ik al wel als advies gekregen voor haar - maar ook startrekk zou ik wel willen proberen bijvoorbeeld; ik ben wel van boomloos of flexibele boom. Barefoot beviel ons niet en hidalgo kwam ze van het achterbeen af.

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:08

Van de karlslund heb ik inderdaad ook veel goeds gehoord! Ik ben benieuwd wat haar het beste zal passen :) Het lijkt wel dat meerderen toch niet zo fan blijken van barefoot. Ik was ook enorm van boomloos of leren bomen, maar er zijn hier in de regio wenig zadelpassers die zoiets aan willen meten, dus dan maar op safe gespeeld en een tekna dressuur gekocht. Bevalt tot nu heel erg goed, en heb hem laten aanpassen met ringen achteraan.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:17

Barefoot vond ik op de merrie die ik een aantal jaar terug reed heerlijk. Had daar de arizona nut op. Maar dat was een paint merrie. Doortje valt qua pommels bij barefoot tussen M en L in, en qua zit is het voor mij véél te breed op haar ronde ribben. Heb het wel geprobeerd op haar dus, want het concept is gewoon prima eigenlijk.

Maar net als met boomzadels, moet het wel ruiter én paard passen natuurlijk... In Nederland zijn er diverse passers voor boomloos inmiddels, met véél merken ook. Helaas heeft geen enkele passer élk merk wat ik interessant vind, dat betekent dat ik wel moet gaan zoeken wie ik laat komen dan tzt...

xMarizkaJarig
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:10

Nou, we moesten beide even bijkomen van de verhuizing van Silver. Vandaar wat latere reactie.

Nou. Daar is hij dan. Op papier: Hodos Silver. Roepnaam Boy, maar ik noem hem Silver.
Hij is van 2007 dus dat maakt hem 12 jaar. Zijn vader is Haron van de Milt en zijn moeder onbekend. Vader van vader is Hemingway.
Ik ben niet thuis in stamboeken en dergelijke. Misschien dat het iemand iets zegt haha.
Eerste dag gelijk van de trailer op het land. Voor het eerst met 35 andere paarden in een (grooooot) land. Even wennen, maar na kort paraderen in een fancy drafje en een hoge staart legt meneer zich erbij neer en staat hij later op de dag zelfs in de hooibaal. Nog wel wat bangig op het erf, maar super braaf en rustig op stal voor de nacht.
Hij heeft 3 maanden stil gestaan dus conditie is 0.0 en hij is niet goed verzorgt. Daar werken we langzaam aan, ik heb alle tijd

Genoeg gepraat. Maar even wat foto’s!!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Mijn knappe kereltje

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:22

Ooooh, wat een dutske is dat! <3 Hij heeft zo'n jong gezichtje voor een paard van 12. Ziet er haast 3 uit _O-

xMarizkaJarig
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:37

Kirania schreef:
Ooooh, wat een dutske is dat! <3 Hij heeft zo'n jong gezichtje voor een paard van 12. Ziet er haast 3 uit _O-

Ja vond ik ook, echt van die puppy oogjes heeft hij.
Dat maakt hem ook ultiem schattig steeds haha <3

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:51

Aaah wat een schatje xMarizka! Hij heeft idd een beetje een puppy hoofdje en zoals op de eerste foto te zien een lekkere dikke bos manen!
Nu lekker aan elkaar wennen en samen plezier maken, geniet ervan!

Kirania, ik kijk Rox ook wel eens kreupel terwijl er niks is. Ook zij doet nog regelmatig lekker veel gewicht op binnen voorbeen waardoor ze af en toe onregelmatig lijkt, maar even stappen en weer correct aandraven en niks meer te zien. Ik kreeg ook veel advies om ook veel te stappen om ze te laten afvallen. Ik wandel regelmatig of doe stapritjes lekker zonder zadel oid.

Skippy, ik wist helemaal niet dat dat stekelvos heette. Dacht gewoon veel witte haartjes er doorheen 8-).

Ik heb net een heerlijk ritje gemaakt, ik ging met hulp opnieuw naar de sluis naast het wild rooster. Nu erop ipv ernaast en nu deed ze het gewoon. Ze had wel wat overtuiging nodig en de omkoop wortels waren zeer gewenst maar we zijn er 4 keer heen en terug door gegaan met hulp op verschillende manieren dus ze heeft weer een nieuwe positieve herinnering gekregen. Volgende week nog een keer met hulp oefenen.
We pakten precies de zonsondergang mee:

[ img ]

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:06

@xMarizka wat een schatje, echt een puppy-hoofd nog voor een 12-jarige zeg! Dat bangige zal wel gauw overgaan hoor, de mijne was de eerste paar weken écht panisch op het erf, kwam omhoog en alles. Op stal kwam ze ook altijd omhoog. Dat ging al snel steeds beter. (Ze durft wel nog omhoog te komen op stal als ze alleen staat en alle andere paarden buiten en dan gaat er buiten eentje aan de kletter, maar dat is logisch. Doet ze ook alleen als ze IN de stal staat, niet als ze erbuiten vast staat).
Lekker van gaan genieten!

@Lenexa wat een mooi plaatje zeg! <3

Wij zijn weer lekker aan het spelen geweest gisteren met working equitation obstakels:
https://www.facebook.com/depaardentoven ... 6/?__xts__
We hebben ook nog wat sprongetjes gedaan en het hek. De conclusie is wel dat het hek zelf filmen dus helemaal niet gaat zonder go-pro. Ik heb maar twee handen: eentje voor de teugels en eentje voor het hek zelf :')

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:31

@Lenexa, wat ziet dat er goed uit daar! Ik ben helemaal jaloers op dat pad. Wat goed ook dat ze steeds dapperder wordt *D Ps - Een van dezer dagen ga ik terug eens voorbij de gemeente, zou ik die foto mogen tonen als "goed" voorbeeld voor ruiterpaden? Ik stuur regelmatig mails over de erbarmelijke staat van onze paden, maar er is er eentje die echt de spuigaten aan het uitlopen is, en dat is een officieel ruiterpad. Het was zelfs zo erg dat toen ik langsging een koppel me een dierenmishandelaar noemde omdat ik dat pad nam. Moet je daar even zitten uitleggen dat dat zowat ons enige ruiterpad is en dat ik het normaalgezien ook ontwijk... :+

@Skippy, die oren van haar :') Hilarisch gewoon _O- Net een ezeltje!

Hier gisteren terug maar eens samen gaan wandelen zodat ze toch beiden wat training gehad hadden. Ze hebben zich rot geamuseerd, en Lana is eindelijk niet meer gevoelig op harde grond! *\o/* Gewone, vlotte stap, je hoort zelfs goed dat ze wat zooldiepte opgebouwd heeft in recente bekappingen. Ze was er wel niet zo van gediend om naar huis te gaan, net zoals haar kleine wederhelft. Probleem was wel dat Wakko een beetje de etter uithing en op een gegeven moment was ze dat beu en heeft ze dan maar meteen haar bitch face opgezet zodra hij in haar mening wat te veel naar voren kwam. Dan loop je langs een paar wandelaars met hun honden en lachen die zich rot omdat je tegen je paarden zit te mopperen van "Stop met kibbelen" "Lana, alstublieft zeg" "Lana je laat hem met rust" "Wakko als je niet snel hier bent stap ik af he" :')

[ img ]
De mevrouw in volle glorie, inclusief buikje en ongeduldige gezichtsuitdrukking :Y)

[ img ]
Een vaag idee van hoe het eruit ziet om twee kleuters aan de leiband te houden _O-

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:10

Mag ik mee kletsen hier? Ik heb twee haflingers, een van 12 jaar en een van 1 jaar.
Daarnaast nog twee shetlanders en een lusitano.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:58

Aah 12 jaar en dan zo'n uitstraling, heerlijk!
Balou, wat mij betreft wel hoor!

En iedereen lekker aan t trainen. Is nu ook nog even heerlijk met dit weer! Ik vandaag wat gespeeld met lange lijnen. Gister gereden en morgen weer. Niet helemaal fit zelf dus dan maar ff relaxt vandaag haha.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:58

Leuk als je mee kletst Balou! En foto's showt van je haflingers *\o/* .

Relax dagje is ook niet erg Wendy, zeker met zulk weer! Cayenne vind een rustig dagje ook vast niet erg!

Kirania, hier zijn de paden ook niet altijd goed hoor! Vandaag waren we ritje doen door een natuurgebied daar was net alles omgeploegd. In principe heel fijn natuurlijk maar nu was het heel diep, mul zand. Dan loopt Roxy nog op de gras rand. Zo is er altijd wat.

Vandaag dus zadelpasser geweest, moest een bredere boom in en de kussens moesten bijgevuld. Vond het gelijk heel anders zitten dus hopelijk is dit voor Roxy een stuk fijner. We hebben heel even in de bak gereden zodat we ff konden checken of het nu goed zat. Te kort om te zeggen of het echt m'n stellingen en ontspanningsproblemen oplost. Maar andere boommaat verklaart dus ook wel dat het niet meer lekker lag.
Verder lekkere buitenrit gemaakt, we gingen naar het park waar we door de sluizen moeten. 6 in totaal, ze ging zo! Super blij mee. Stiekem heeft ze wat stukjes galop gepakt ipv draf dus tempo controle blijft nog wel een dingetje. Hoop binnenkort alleen te kunnen, zodat we dat goed kunnen oefenen zonder ze zo beïnvloed wordt door andere paarden. Kortom lekker dagje, jullie ook van de zon aan het genieten?

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:18

Zal ik dan maar van wal gaan en mezelf voorstellen!

Daphne, 27, Zeeuws Vlaanderen, werkzaam in de zorg, eigen paddock paradise.

Gelukkige eigenaar van een shetlandermerrie, Shetlander veulen, lusitano merrie en twee haflingers.

Mijn haflinger ruin van 12 jaar en mijn jaarling hengst zelf gefokt.

Met Nobel rij ik voornamelijk buiten en probeer ik met regelmaat grondwerk te doen. We zijn de afgelopen maanden vooral bezig geweest met het opbouwen van de paddock paradise, maar ik hoop snel weer wat meer te gaan doen. :)

Hij is van alle markten thuis, strand, bos, cross terrein alles is leuk. Het is een braaf dier waar iedereen op kan.

Boellie (Wyoming Little Bull) staat paard te zijn en wordt af en toe geborsteld en wegwijs gemaakt in braaf paard zijn.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:56

@Wendy, snelle beterschap dan! :(:) Hier zijn het de pony's die zich niet super voelen, eind 20 graden en hier staan ze dan al bijna in volle winterpels... Lange lijnen zijn ook echt heel leuk, doe je dat buiten dan ook?

@Lenexa, oef ja, mul zand is inderdaad ook geen hit... hier is het echter zo erg qua grind, straat en puin gisteren dat ik het eens heb opgeteld na de tracker opgezet te hebben. Ik was zo geïrriteerd dat ik even zen moest worden op mijn paard, want geen tempo kunnen maken is voor geen van ons beiden leuk.

Het was een rit van 15 km, die 2u30 heeft geduurd. Waarom nu, zou je denken. Tja, 7.88 km of 1u30 daarvan was in noodgedwongen stap. Vol met grind en puin. Dus geen stap stap, maar een pijnlijke "laat mij maar de kant op lopen of in het veld" stap :n Ik weet dat veel regio's het hier nog erger hebben, maar ik moet echt zeggen dat Vlaanderen niet bepaald the best is voor ruitertoerisme... alleen met ijzers inclusief zooltjes, dan :Y)

Nu wil ik wel dat haar hoeven zich verder kunnen harden en ontwikkelen, dus ik wil technisch gezien ook geen plakschoenen die ze altijd aan moet houden... maar ze trapt haar floating boots zodanig vaak af dat ik de hele rit meer paranoia ben dat ik er weer eentje verloren ben dan dat ik geniet van het rijden. Iemand nog tips?

Maar Lenexa, fijn dat de zadelpasser is geweest en toch teken dat het iets doet als het al anders zit. Welke boommaat heeft ze nu? Dapper van die sluizen zeg! *\o/*

@Balou_k, hey! Lukt dat, eigenaar zijn van zoveel paarden, qua tijdindeling? := Ik krijg al een inzinking als ik een dag iets niet kan doen met mijn shet of haflinger. Wat voor Paddock Paradise heb je? Ze zien er alvast heel schattig uit! <3

De DA is geweest gisteren en ze zijn helemaal in orde met hun spuitjes nu :j Hij was ook erg vriendelijk en deze keer was onze shet gewoon rustig met het spuitje. Sinds de vorige DA is geweest was hij echt heel stressy, nu was het veel gemoedelijker dankzij de DA. Lana ook even laten checken vanwege haar hoefzweren/wondes in haar hielballen en ze heeft er gelukkig niets aan overgehouden.
Zodoende gisteren een buitenritje gemaakt van 15 km dus en heel veel gestapt. Die stomme schoenen, ik zweer het :Y) Had ze niet aangedaan omdat ze zichzelf dus betrapt vanvoor dusja... stomme rubber.

[ img ]
Hier had ze wel een heel leuke connemara-merrie gespot *D
[ img ]
Dit is overigens de staat van minstens 50 procent van de paden of "ruiterpaden" hier :')
[ img ]
En tja, ze vond het wel gezellig om uitgebreid te gaan rollen nadat ik haar 10 minuten heb moeten overgieten met water tot ze terug afgekoeld was, ze heeft het echt veel te warm nu en ik denk dat ik toch sneller zal moeten scheren dan ik denk... :(:)

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:08

Ik heb wel een filmpje, het is nog niet helemaal af.

Dat lukt alleen maar dankzij mijn geweldige man die ongeveer net zo’n paardenliefhebber is.



Ik heb weinig gereden de afgelopen maanden omdat we veel bezig waren. Dat wil ik wel weer gaan doen. :j

De jongste van het stel vraagt niet zoveel werk, die probeer ik regelmatig in handen te nemen maar meer dan het veulen ABC hoeft die natuurlijk nog niet te doen.

De Shetlander willen we met de tijd laten aanspannen.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:03

Da's wel slechte staat vd paden.

Wel tof zo'n paddock paradise!!

Ik doe lange lijnen in de bak.
Net heerlijk gereden met der :+:


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:55

Wat een knappe haf!!!

[ img ]

Vandaag een buitenritje, heerlijk weertje vanmiddag.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Flicka12
Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:11

wendy1987 schreef:
Da's wel slechte staat vd paden.

Wel tof zo'n paddock paradise!!

Ik doe lange lijnen in de bak.
Net heerlijk gereden met der :+:


[ [url=m/kGffdo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/otsHTf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gUYqDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat is ze knap zeg! <3

En wat cool zon paddock Paradise! Helaas is dat hier in de buurt niet :(

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers