[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:26

Bedankt bedankt!

Ik heb 2 haflingers. 1 ruin van inmiddels 28. In het verleden in het zz licht mee gereden, maar inmiddels is hij met pensioen in zuid Frankrijk. Na 5 jaar begon het te erg te kriebelen en heb ik nog een haflinger gekocht. Een hengst uit Tirol

Afbeelding

Hij is nu 2,5. Bedoeling is dat hij volgens jaar naar de hengstenkeuring gaat. Voor nu staat hij vooral gras te eten.

Hij heet Wolf

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:45

Welkom! :)
Woon je ook in Frankrijk of staat je paard daar puur voor zijn pensioen?

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:57

@ Peerappel, ik vind de bak ook enger dan buiten :+ In de bak moet je constant de bocht om, ik ga liever rechtdoor :')
@ Lenexa, ik zag dat de groepsstal al goed vorderde, hopelijk snel een fijn plekje voor Roxy
@ Knolan, prachtig paard zeg! Die van mij was nog een stuk meer guppie op die leeftijd, die gaat het vast goed doen op de keuring

Ik heb echt een prachtige rit gemaakt met mn dikkie vandaag, zit nog helemaal op mn roze wolkje. Waren met de trailer naar een natuurgebied op een dik uur rijden van huis geweest, maar man wat was het daar prachtig <3
(met de pijltjes rechts kan je doorklikken naar de oortjesfoto's)

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:43

Skippy01 schreef:
Welkom! :)
Woon je ook in Frankrijk of staat je paard daar puur voor zijn pensioen?


Ik woon in Nederland, hij staat daar echt voor zijn oude dag. Ik probeer hem elk jaar op te zoeken maar corona maakt het helaas niet mogelijk...

Zo was hij 'vroegah


Afbeelding

En nu staat hij er zo bij!


Afbeelding

Hij staat daar op heel wat hectare in een kudde <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:37

Wow dat moet wel dubbel zijn denk ik! Super voor je paard, zo'n plekje, maar je moet hem dan wel missen! (Ik ben een emotioneel wrak als ik langer dan een week weg ben van mijn beestenboel, dus ik zou het niet kunnen haha)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:26

K_nolan, Wat fijn dat je zo'n mooi plekje hebt voor je oudje! Zijn opvolger is ook een knapperd zeg! Wat zijn je plannen met hem? :D

Fangio, wauw wat een prachtige omgeving daar! :))

Wij hebben afgelopen woensdag een zonsopkomst shoot gehad met Nikki de Kerf, ik ben zooooo benieuwd! :o
Deze week ook met Flicka naar de tandarts geweest, dat was helaas iets minder :( 2 kiezen lijken erg beschadigd, over 2 weken een afspraak op de kliniek voor foto's. Ze gaan dan kijken of de wortels ook beschadigd zijn, dan moeten ze er uit :( Afgelopen jaar ook al een tand moeten laten trekken... straks blijft er niks over :(:) Maar goed... ze is wel al 22 en volgens de tandarts had ze verder een heel mooi gebit!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:48

Wow Fangio, wat een mooie rit! Kan me voorstellen dat dat genieten was.

K_nolan, wat een knapperd! Beide, je oudje ziet er ook nog goed uit zeg. Fijn dat hij een heerlijk pensioen heeft, al zou het voor mij wat te ver zijn helemaal in Frankrijk :D

Flicka, balen van haar gebit. Het hoort er helaas een beetje bij als ze oud worden geloof ik. Gelukkig nog genoeg opties voor paardjes met weinig tanden :Y)

Hier gaat het allemaal goed, de groepsstal neemt aardig vorm. Ik hoop dat we snel horen welke paarden erin mogen als niet alles er in mag. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken meer over de wintermaanden.

Dan gaan we zondag naar het strand, ben er rete zenuwachtig voor. Dat is echt nog het laatste wat me erg spannend lijkt. Het echt weggaan met de trailer, bij de trailer opzadelen en dan echt een hele nieuwe omgeving. We gaan gelukkig met een stalgenoot waar we vaker mee op buitenrit gaan, ik weet in ieder geval dat zij haar paard volledig onder controle heeft. Want mijn angst is dat Roxy er volledig vandoor gaat, ik eraf vlieg en m'n paard kwijt ben. Lichtelijk ongegrond want Roxy is er nog nooit vandoor gegaan, ik lig er ook echt niet zomaar naast maar goed niet alle angsten zijn nou eenmaal logisch.
Ik hoop op vanalles, maar ik hoop vooral dat we het allebei heel leuk vinden ondanks dat we het vast beide spannend vinden. En dat ze weer relatief makkelijk te laden is na de rit.

Dan komt volgende week de zadelpasser zadel even nalopen en de fysio om alles weer even los te maken, dan kan ze hopelijk weer goed de herfst/winter in!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:25

@Flicla12 De bedoeling is dat hij me andere ruin gaat opvolgen in de dressuurring. Ik was wel bewust op zoek naar een haflinger met 0% arabierenbloed in zijn lijn, maar 1 die toch mooi sportief gebouwd is en dat is goed gelukt :D hij is nu vooral lekker aan het groeien, januari is de hengstenkeuring hij moet wel nog iets meer bijtrekken voor anders ga ik toch een jaar wachten. Hij blijft overigens hengst, ik sta ook speciaal op een plek waar hij als hengst zijnde naar buiten kan en ook kan spelen met andere hengsten!

Me paard naar Frankrijk brengen viel me toen heel zwaar. Heb er voor gekozen om dit te doen met een transport bedrijf en niet zelf omdat ik anders bang was dat hij daar te veel op mij ging leunen. Ik heb toen 3 maanden gewacht voor ik hem ging opzoeken.. waren de 3 zwaarste maanden van me leven haha.
Mijn vader ging toen mee en toen we daar waren kwam hij hinnikend aanrennen <3 dus ik huilen en tevens mijn vader die van nature echt wel een flinke kerel is haha. Inmiddels komt hij nu enkel nog even hoi zeggen zijn appel halen en dan verdwijnt hij weer in het wild -O-

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:01

Gaaf die fotoshoot Berber! Nikki maakt altijd prachtige fotos! Ben heel benieuwd!

Voor welk stamboek doe je hem voor de keuring Nolan?

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:02

@ Knolan, wauw, ik zou het daar ook supermoeilijk mee hebben, wel een troost natuurlijk als je weet dat je paard er super staat. Ben ook benieuwd bij welk stamboek je gaat keuren.
@ Flicka, ben benieuwd naar je foto's! Zij is nu echt iemand waar ik ook graag nog eens foto's van zou willen hebben van mn paarden, alleen nog maar mooie dingen gezien van haar! Wel balen van haar tanden, ik ga duimen voor je dat het goed is.
@ Lenexa, gaat helemaal goedkomen! En mocht ze er vandoor gaan dan is er op het strand ruimte zat om ze om te trekken en op de volte te zetten ;) Wel even checken wanneer het laag water is, het fijnst rijden op een groot strand *\o/*

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:40

De bedoeling is om hem in januari te laten keuring bij het kvth, hier ben ik zelf bekender mee. Ik heb de afgelopen jaren in het buitenland gewoond en ben nog niet heel bekend met het nhps. Wolf heeft wel een positief fokadvies in Oostenrijk meegekregen, maar is verder nog niet op de keuring geweest dus ben heel benieuwd.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:17

K_nolan schreef:
De bedoeling is om hem in januari te laten keuring bij het kvth, hier ben ik zelf bekender mee. Ik heb de afgelopen jaren in het buitenland gewoond en ben nog niet heel bekend met het nhps. Wolf heeft wel een positief fokadvies in Oostenrijk meegekregen, maar is verder nog niet op de keuring geweest dus ben heel benieuwd.


Wat is zijn afstamming? Voor NL nog 'vrij' / nieuw bloed?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:34

Yeey weer een puntje erbij en nog een tweede prijs, m2+6! :D Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:46

@flicka gefeliciteerd! *\o/*

Wij zijn vandaag weer op buitenrit gegaan met een stalgenootje. De weg naar het bos ziet ze nog wel dingen en schrikt ze wel (koeien, zware motoren, tractor met enorme bol plastic voorop), maar in het bos gaan de oortjes naar voren en we hebben best wat gedraafd en zelfs galopje gedaan vandaag *\%/*

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:56

Skippy01 schreef:
@flicka gefeliciteerd! *\o/*

Wij zijn vandaag weer op buitenrit gegaan met een stalgenootje. De weg naar het bos ziet ze nog wel dingen en schrikt ze wel (koeien, zware motoren, tractor met enorme bol plastic voorop), maar in het bos gaan de oortjes naar voren en we hebben best wat gedraafd en zelfs galopje gedaan vandaag *\%/*

Aaah wat fijn zeg!! Lekker ontspannen op buitenrit :D

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:07

Gefeliciteerd Flicka! Goed gedaan!

Skippy, jullie ook goed gedaan! Fijn dat het nu een stuk relaxter gaat.

Wij hebben echt een heerlijke strandrit gehad met de trailer allemaal goed gegaan, het is nog niet in 1 keer rustig laden maar ze staat er nu wel binnen max 10 minuten op. Goed genoeg voor nu.

De weg naar het strand en doord e duinen was erg zwaar, veel los zand. Dat hebben we allemaal gestapt, Roxy was zeiknat van het zweet zo zwaar. Eerste paar minuten op het strand was ze erg alert, maar dat was met een paar minuten over. Hup het water in, heerlijk stuk gedraafd door de vloedlijn en zelfs nog een stukje galop door het water gedaan.
Het was echt genieten!
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:08

Oooh wat heerlijk Lenexa! Genieten *\o/* moooi dekje! <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:10

@lenexa ow Heerlijk ook zeg! :j

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:01

Ja het was echt zo leuk! Zoals ik al zei vond ik het echt wel heel spannend. Bij het opstappen op de parkeerplek deed ze ook best druk dus ik was er een beetje bang voor. Maar zodra we gingen, lekker veilig achter de billen van haar vriendin, was het goed.
Op het strand hetzelfde, eerst even heel druk maar na een paar minuten lekker enthousiast maar wel gewoon luisteren. Het water vond ze helemaal fantastisch, we waren met eb dus er lag zo'n hele reep ondiep water. Daar konden we heerlijk doorheen spetteren, op stukken waar dat niet was vond ze de golven nog wel wat vreemd. Dat we door het water hebben kunnen galopperen had ik echt niet verwacht, gewoon bitloos in galop over het strand. En braaf dat ze was.

Ik had verder nog geluk, ik had bij het afzadelen en bakkie doen mijn telefoon op mijn auto gelegd. Helemaal vergeten, die was ik dus onderweg naar stal verloren. Gebeld met de telefoon van mijn stalgenoot, was hij gevonden. Langs de weg vlak naast het fietspad, nog helemaal heel. Kon ik hem weer ophalen, ik baalde vooral al van de foto's die ik had gemaakt dat ik die kwijt was.
Viel dus alles mee!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:56

Gefeliciteerd met de punten Flicka!
Wat een leuke strandfoto's Lenexa en fijn dat de telefoon weer terug is!

Skippy01; Wolf is van Wintersturm (BZ400X), komt van Waldner Haflinger Hengste vandaan. Er zijn wel meerdere nakomelingen van hem in Nederland te vinden, maar zijn nakomelingen doen het vooral goed in Duitsland en Oostenrijk.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:09

@ Flicka, gefeliciteerd!
@ Skippy, fijne buitenrit dus :j
@ Lenexa, jij ook fijne buitenrit gehad dus, fijn dat je je telefoon toch nog terug hebt!

Ik ga morgen weer voor het eerst een clinic rijden. Is geleden van in januari dat we nog eens op vreemd terrein zijn gaan rijden, dus ik ben heel benieuwd. Mijn dikkie kan zich nog wel eens druk maken dan, maar hoe vaker hij mee gaat hoe normaler het is, maar nu is het dus al 9 maanden geleden :+

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:03

@K_Nolan, welkom! :D Wolf is knap! <3 Leuk dat je er ook mee naar de keuring wilt. Mooie afstamming. :j Je oudje is ook knap! Heerlijk dat hij zo met pensioen kan.
@Fangio, wat een leuk filmpje dat je zo wegrijdt. En mooie oortjesfoto's! Ik ga je ook even volgen op insta trouwens. Natuurgebied ziet er mooi uit!!
@Flicka12, ben benieuwd naar het resultaat! Wel delen he? Wel balen van de tandarts... Gefeliciteerd met je punt in het M2!
@Skippy01, wat een mooie vooruitgang! Gezellig ook samen op buitenrit!
@Lenexa, super gaaf naar het strand! Fijn dat je genoten hebt :D Oei, wel eng van je telefoon. Gelukkig ging het goed!

---

Ik had weer les vandaag. Ging niet echt top. Hij liep te miepen op 1 kant van de bak. Gelukkig krijg ik mijn lef weer wat terug en maak ik er dan geen drama van. Linkergalop weer gedaan en ging ook weer echt super. Instructrice heeft het gefilmd *\o/* Toen ik dat zag en vergeleek met een filmpje van bijna precies een jaar geleden schrok ik wel. Dat oude filmpje was van de eerste keer galop in de bak. Het filmpje van vandaag denk ik de 10e keer galopperen in de bak. Ik denk nog niet eens. Er zitten dus alleen kilometers rechtuit galop tussen en blijkbaar heeft dat hem dus wel dusdanig sterker gemaakt dat hij niet meer afgevuurd wordt zodra hij aanspringt. :Y) Rechtergalop blijft wel een dingetje. Lukt nog steeds niet. En wie galoppeert er op buitenrit keurig op commando rechts aan? Ja, Monroe. :+



En nog 2 foto'tjes. Het leuke is: er valt nog zoooooveel te verbeteren en daar hebben we hulp bij. Ik heb een 22-jarenplan met Monroe en volgens die planning komt het allemaal goed. :')
Afbeelding

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:05

Fijn dat je gevoel al een stuk beter is in de bak PeerAppel! En dat jullie al goed vooruit gegaan zijn.

Vandaag is de zadelpasser geweest, ze is 8 cm dikker dan vorig jaar.. En ik maar denken dat we goed op weg waren. Zadel past niet meer en grootste kopijzer zit er al in. Ze loopt er niet lekker onder nu, we gaan even kijken of ze toch nog wat af gaat vallen zodat het straks hopelijk weer lekker zit of ik moet een nieuw zadel. Dat zou niet zo lekker uit komen en daarbij is dit dus al de breedste, dus ik weet ook niet wat de andere opties zijn.
Ze gaat iig weer even goed aan de bak aan de longe, korte teugel en met een barebackpad voor de komende weken. Eens kijken wat dat doet!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:17

PeerAppel schreef:
Het leuke is: er valt nog zoooooveel te verbeteren en daar hebben we hulp bij. Ik heb een 22-jarenplan met Monroe en volgens die planning komt het allemaal goed. :')


22-jaren plannen zijn de beste plannen! Perfect is namelijk ontzettend saai. Er moet wel iets te verbeteren blijven bij iedere training :j Dussss, ik denk dat je hartstikke goed op weg bent :D :))


Lenexa schreef:
Vandaag is de zadelpasser geweest, ze is 8 cm dikker dan vorig jaar.. En ik maar denken dat we goed op weg waren. Zadel past niet meer en grootste kopijzer zit er al in. Ze loopt er niet lekker onder nu, we gaan even kijken of ze toch nog wat af gaat vallen zodat het straks hopelijk weer lekker zit of ik moet een nieuw zadel. Dat zou niet zo lekker uit komen en daarbij is dit dus al de breedste, dus ik weet ook niet wat de andere opties zijn.
Ze gaat iig weer even goed aan de bak aan de longe, korte teugel en met een barebackpad voor de komende weken. Eens kijken wat dat doet!


Ow, jee, daar vrees ik volgende week ook voor... Dan komt mijn zadelpasser. En Doortje staat super goed in de spieren, maar is ook echt enorm rond aan alle kanten momenteel... Gelukkig kan er bij ons nog een wijder kopijzer in. We hebben nog één maat speling nu...
Wat heb jij er nu op liggen? Tekna of Wintec? Wintec kun je natuurlijk nog naar de wide modellen. Maar wat op die van mij ook netjes lag (alleen in beweging ons niet zo goed pastte) was Karlslund (ijslanderzadels) en die zijn er ook boomloos (en die zitten goddelijk en stevig :j ). Er zijn al-tijd opties ;) (Maar ik snap je hoor, nieuw zadel komt nooit lekker uit! Dus ik hoop mee dat ze wat af gaat vallen nog)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:48

@skippy, ik heb nu kent en masters en daar en ik eigenlijk ook heel tevreden mee. Ze zei dat ze van thorowgood nog een maat wijder gaan, dus dat was nog een optie. Maar anders ga ik idd wintec of boomloos kijken, dat valt kwa kosten dan nog mee. Het is even kijken nu of het inderdaad nog teveel vet is of dat ze gewoon breed gaat blijven. Ze is nu 8 dus ik verwacht genoeg uitgezwaard en meer dan dat we nu doen gaan we toch niet doen, dus ook verwacht dat de bespiering ook geen mega grote veranderingen gaat doen. Ze ziet er behalve de speklaag ook echt goed uit. Ik heb de laatste tijd op niet rijdagen ook niet veel gedaan dan tutten dus we kunnen makkelijk de training nog wat opschroeven.