[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:09

Toevallig heb ik gister ook een afspraak gemaakt voor de tandarts, eind november komen ze. Bij de afspraak van vorig jaar moest er bij Roxy ook van alles gebeuren. Hij heeft ook gelijk haar beide wolfstandjes eruit gehaald, 1 was er zelfs al afgebroken en zat los. Zal ook niet lekker gezeten hebben. De tandarts zei toen dat niet elke tandarts ze eruit haalt, maar dat hij het standaard wel doet.

Nu is het weer tijd voor controle, de week erna komt ook de osteopaat weer langs dan is de jaarlijkse apk weer rond.

Ik had op bokt gevonden dat iemand 3 jaar geleden een bericht had geplaatst die had de moeder van Roxy. Ik heb een PB gestuurd, hopelijk lezen ze die nog want zag dat ze al lang niet meer online geweest waren. Ik zou het zo leuk vinden om te zien of ze op haar moeder lijkt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:17

Lenexa schreef:
Toevallig heb ik gister ook een afspraak gemaakt voor de tandarts, eind november komen ze. Bij de afspraak van vorig jaar moest er bij Roxy ook van alles gebeuren. Hij heeft ook gelijk haar beide wolfstandjes eruit gehaald, 1 was er zelfs al afgebroken en zat los. Zal ook niet lekker gezeten hebben. De tandarts zei toen dat niet elke tandarts ze eruit haalt, maar dat hij het standaard wel doet.

Nu is het weer tijd voor controle, de week erna komt ook de osteopaat weer langs dan is de jaarlijkse apk weer rond.

Ik had op bokt gevonden dat iemand 3 jaar geleden een bericht had geplaatst die had de moeder van Roxy. Ik heb een PB gestuurd, hopelijk lezen ze die nog want zag dat ze al lang niet meer online geweest waren. Ik zou het zo leuk vinden om te zien of ze op haar moeder lijkt.


Is ook heel persoonlijk, mijn tandarts haalt ze er ook gewoon uit. Ze zitten bijna altijd in de weg met een bit, dus haal ze er dan gewoon maar uit...

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:39

Ja deze was groot, in de weg en verdrukte de tand ernaast. Hij heeft hier wel degelijk last van gehad..
Toevallig vandaag te horen gekregen dat zondag de osteopaat langs komt! Dus alle apk in één week :$ :))

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:41

tanden controle is ind belangrijk. weet iemand vanaf welke leeftijd je tanden laat controleren? de ene zeg vanaf 2.5, en dan weer vanaf 3

grote kans dat ik maximus al met 2 naar de stal van mijn andere haf brengt (staaan ze ook 24/7 buiten en in een kudde, dus kan hij ook prima daar verder opgroeien) dus dan neem ik maximus gewoon gelijk mee als stanley gedaan wordt. Al is het maar voor controle

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:52

plutolover schreef:
tanden controle is ind belangrijk. weet iemand vanaf welke leeftijd je tanden laat controleren? de ene zeg vanaf 2.5, en dan weer vanaf 3

grote kans dat ik maximus al met 2 naar de stal van mijn andere haf brengt (staaan ze ook 24/7 buiten en in een kudde, dus kan hij ook prima daar verder opgroeien) dus dan neem ik maximus gewoon gelijk mee als stanley gedaan wordt. Al is het maar voor controle


Wij lieten ons veulen destijds - ik meen dat hij een maand of 3 a 4 was - al mee gaan in de ronde als onze merrie ging - dan wende hij er maar vast aan ;)
En weet de tandarts ook gelijk tijdig in te grijpen als het nodig is.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:50

Tanja_14 schreef:
StillAngel schreef:
Leuk!! Wat een geweldige foto in dat kerstpak, inderdaad een heel braaf paard! Meer haffies is alleen maar tof. Stanley ziet er trouwens heel snel uit zeg. Doet ie dat ook als je op hem rijdt of rijdt je niet meer?

Ik heb mijn 2de clubles gehad gisteren, echt leuk om lid te zijn van de vereniging. Ik heb nog een hoop te leren haha.

[ [url=m/CGrAKr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MBI4jX.jpg]Afbeelding[/url] ] heerlijk koppie, even lekker genieten van de zon na de les.


Heee Angela! Jij ook hier :j Wat lekker dat jullie al aan het lessen zijn bij de ponyclub!


Leuk dat je ook op Bokt zit!! En toevallig in dit topic haha. Ja, gaat supergoed. We zijn van de week lekker naar het strand geweest. Mevrouw houdt nog steeds niet van de zee, stond ernaast maar ze trapt naar het schuim van de zee en ging zelfs steigeren.. Tot zover mijn bomproof paard haha. Hoe gaat het nu met jullie?


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:03

Doortje en ik hebben gisteren ons nieuwe zadel in gebruik genomen.
Gelukkig hebben we er niet heel lang op hoeven wachten - binnen twee weken kon de zadelpasser hem geleverd krijgen. Ideaal!
Gisteren dus gelijk even een flinke dressuurtraining ermee gedaan. Ze liep ruimer vanuit de schouder, fijner over de rug, galoppeerde met meer sprong, dus vooralsnog zijn we tevreden en hoop ik dat we voorlopig weer fijn vooruit kunnen! :D
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:00

StillAngel, Wat heerlijk dat je met haar naar het strand kan! Jammer dat ze niks van de golven wilt weten, maar wie weet komt dat nog.. Ook leuk dat je lekker met haar naar de clublessen gaat, altijd fijn om lekker verder te leren samen.

Skippy, zadel ziet comfortabel uit. Het lijkt zo wel een soort van stof maar is gewoon kunststof of niet?
Blij om te zien dat Doortje haar staart ook niet echt wit meer is :')

Wat is het koud he de laatste 2 dagen, eergister hebben we lekker gereden. Ze liep weer lekker op de schouder te hangen, ik werd er een beetje moe van dus ik dacht in plaats van op haar te letten ga ik alleen op mezelf letten. En dan ipv op alles van mezelf te letten, doe ik alleen op mijn schouders letten.
Schouders netjes recht en goed indraaien. Toen ging ze toch al weer een stuk netter lopen, Rox is heel gevoelig op zit volgens de instructeur. Ondanks dat mijn houding al een heel stuk verbeterd is moeten we nu de puntjes op de i zetten. Ik knik bijvoorbeeld vaak wat in als we figuren rijden, daar ga ik de komende tijd even prioriteit op leggen want dat lijkt haar nu het meeste tegen te werken. Morgen weer les dus dan kunnen we er weer aan werken.

Morgen ook weer een kort teugelen les, gelukkig want ik heb het de afgelopen weken 2 keer zelf geprobeerd maar Rox wordt er bozig van dus ik doe iets niet goed. Ook vind ik het lastig de buiten teugel op constante druk te houden dus die gaat van heel los naar verbinding naar denk zelfs te streng.

Dan ben ik vanaf gister haar anders gaan voeren, ipv 1x per dag een hele hoop ruwvoer naar 2 x per dag. Ze kan het dan iig niet allemaal in 1 keer opeten, ze heeft geen rem namelijk. Meer voeren mocht ook maar dat heeft ze echt niet nodig. Ook ga ik vanaf het weekend de twee standaard biks rondes laten voeren met mijn eigen vitaminebrok ipv dat ik die dan nu nog in de avond geef. Van de vitaminebrok krijgt ze alleen zo weinig dat dat over 2 voerbeurten echt niks voorstelt. Vind ik niet zo erg, maar wil niet dat ze gaat klieren bij de andere die nog wel hebben. Ik zoek dus nog iets om de voerbeurten te vullen zonder dat er veel in zit. Iemand ideeën?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:05

@lenexa het is equi-suede, kunstsuede dus ;)

Goed dat je weet dat ze op jouw zit reageert. Dat doen de meeste paarden wel, en hoe bewuster je je daarvan bent, hoe fijner ze vaak gaan lopen (zolang niet je geforceerd netjes gaat zitten natuurlijk).

Ow, 1x per dag vind ik ook wel weinig met ruwvoer! Bij ons krijgen ze 3x per dag, naast overdag weidegang. Als ze veel eten in één keer en blijven door eten, bestaat een best aanzienlijke kans dat ze langer dan 6 uur zonder hooi staan op enig moment, en dat werkt maagzweren wel in de hand...

Aanvullen met luzerne of een ruwvoermix kan altijd, hebben ze het idee dat ze meer krijgen, maar het is gewoon ruwvoer, maar gehakseld.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:40

Nog nooit gezien een kunst suede zadel, ziet er wel comfortabel uit. Moet je dit nog op een bepaalde manier onderhouden om mooi te houden?

Het in 1 keer ruwvoer geven werkt in principe goed, ze krijgen onbeperkt. De meeste paarden lukt dat prima, daar zie ik in de avond echt nog hele hopen voer liggen. Maar die staan ook nog wel te slapen, om zich heen te kijken, met de buren te klieren/neuzen. Rox niet, die blijft alleen in hoog tempo door eten. Ze zal nu voor ik op stal kom inderdaad het laatste uur niet zoveel te eten hebben. Maar ze krijgt elke dag vers stro, eet ze daar maar wat van :D Nu hoef ik in ieder geval geen extra ruwvoer te geven om de nacht door te komen. Wat er nu over is, is echt meer dan genoeg en door de hooizak doet ze er ook gewoon veel langer over. En een plus punt, omdat een deel van haar eten uit de stal gaat gooit de ook niet alles de hele stal door. Ze maait het namelijk de hele stal door, maar als het dan 'vies' is eet ze het ook niet meer. Nu eet ze overdag alles netjes op en krijgt ze de rest uit een zak, blijft de stal ook wat netter.
Niet dat ik hoef te mesten, maar toch *D Ze mag nog steeds wel een kilo of 50 afvallen en tot nu toe werkt alleen extra bewegen niet. Ik ga eens kijken naar een ruwvoermix!

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:10

Mooi excentriek zadel Skippy! Die hoef je tenminste niet helemaal in te vetten :D

Hier gisteren ochtend een fotoshoot gehad met Babette van der wal

Foto's moet ik nog krijgen maar de sneak peek is veelbelovend

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:56

Mooie foto Tristan! Mooi met die herfst kleuren zo in combinatie met de haflinger kleur <3 .

Hier heeft Rox al 2 dagen een (klein) beetje hooi nog in haar hooizak in de ochtenden dus dat gaat goed!
Zaterdag ochtend eerst rijles gehad, ging voor geen meter dus ik ben afgestapt en m'n instructeur heeft haar gelongeerd. M'n instructeur zei, het is wel een portret hoor, ik heb niet veel issues met paarden maar ze geeft zich wel lastig gewonnen als ze echt niet wil. 's Middags had ik ook nog een les kort teugelen en mijn lesgenoot was te laat dus ik had uiteindelijk privé les en dat was echt heel leuk. Ze deed het echt heel goed en we hebben ook wat oefeningen gekregen om binnen achterbeen goed te laten onder treden door middel van kleine voltes. Ook hebben we zijgangen geoefend, zo leuk door in een andere positie te lopen ze zo schouder binnen loopt. Samen met longeer oefeningen gaan we weer lekker met die schouders aan de slag. Over 2 weken ook de osteopaat weer, dat zal haar ook goed doen.
Vandaag heerlijk een staprondje buiten gedaan en trailer laden geoefend, ze wilde weer heel die trailer niet in. Stalgenootje even geholpen zodat ze er weer gewoon in liep en nu zijn we jojo trailer laden aan het oefenen en dat ging op het einde goed. Volgende week weer **\O/**

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:19

@lenexa onderhouden met een vochtig doekje ;) vriendinnetje heeft dit zadel in het zwart al ruim een jaar en dat ziet er nog prima uit met af en toe een vochtig doekje.

@tristan zo excentriek is wintec toch niet :') Mooie foto!

@lenexa lastig als een les niet goed gaat he... Gelukkig wel een fijne les korte teugelen gehad!

Ik heb donderdag een vrijdag prima gereden, zaterdag had ze vrij, maar gisteren was dráma. Ze was heel traag en had het heel snel warm. Ben aan het overwegen om toch maar te scheren, want dit was niet echt heel fijn trainen... Zo zag ze eruit na 40 minuten werken. Balkjes draven, wat schoudervoor oefenen en figuren rijden en paar rondjes galopperen in verlichte zit. Niets spannends zeg maar en toch aaaaaardig nat....
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:37

stillangel: lekker hoor het strand/duinen heerlijk

skippy01: fijn dat je les zo goed ging. Over scheren misschien zo racestreep? Of alleen de hals? ik vind het nog mee vallen.. stanley van mij droop de zweet er vanaf. hij zweete zelf op plekken dat ik echt dacht.. Hoe dan??

Ik zelf heb stanley ook geschoren maar dan lichaam en hals eruit. Benen en hoofd erin gelaten. Het ziet er niet uit... hij maakt echt fluffy benen aan... twijfel omdat ook te scheren haha

_tristan: leuk fotoshoot ik ben benieuwd naar de rest. :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:48

plutolover schreef:
stillangel: lekker hoor het strand/duinen heerlijk

skippy01: fijn dat je les zo goed ging. Over scheren misschien zo racestreep? Of alleen de hals? ik vind het nog mee vallen.. stanley van mij droop de zweet er vanaf. hij zweete zelf op plekken dat ik echt dacht.. Hoe dan??

Ik zelf heb stanley ook geschoren maar dan lichaam en hals eruit. Benen en hoofd erin gelaten. Het ziet er niet uit... hij maakt echt fluffy benen aan... twijfel omdat ook te scheren haha

_tristan: leuk fotoshoot ik ben benieuwd naar de rest. :D


Ow, maar ik ga ook zeker niet het hele paard scheren nu hoor! Alleen de hals/ borst/ schouder zeg maar, apron model of irish model. Ze zweet niet zó veel dat hele paard nou nodig is...

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:39

StillAngel schreef:
Tanja_14 schreef:

Heee Angela! Jij ook hier :j Wat lekker dat jullie al aan het lessen zijn bij de ponyclub!


Leuk dat je ook op Bokt zit!! En toevallig in dit topic haha. Ja, gaat supergoed. We zijn van de week lekker naar het strand geweest. Mevrouw houdt nog steeds niet van de zee, stond ernaast maar ze trapt naar het schuim van de zee en ging zelfs steigeren.. Tot zover mijn bomproof paard haha. Hoe gaat het nu met jullie?


[ [url=m/NPZtbV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha die golven zijn ook altijd wel spannend he :D Komt vast wel goed van de zomer, dan is het water ook wat aangenamer haha. Jaa goed! Zijn weer actief aan het starten maar dat gaat een beetje met ups en downs. Ze vind het allemaal zo spannend... :(:)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:35

_Tristan schreef:
Foto's moet ik nog krijgen maar de sneak peek is veelbelovend

[ [url=m/O23PbO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw mooie foto! En gaat met die herfstkleuren <3

Hier wel helemaal geschoren, toch wel fijn weer :D Hele fijne les gereden net! Over twee weken weer wedstrijd :j


Afbeelding


Oh wat heerlijk naar het strand StillAngel! Wij gaan in april weekendje Texel, voor het eerst strand met de paarden *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:12

@flicka, ow jij scheert ook onder het zadel mee? Nooit last van schuurplekken?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:09

Skippy01 schreef:
@flicka, ow jij scheert ook onder het zadel mee? Nooit last van schuurplekken?

Jaa altijd al gedaan en nog nooit problemen mee gehad :j
Wel belangrijk om goed dekjes te wassen als ze net geschoren zijn :) .

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:17

Duikt weer onder steen vandaan.

Ik scheer ook altijd helemaal, nog nooit problemen gehad. Als je zadel maar goed ligt.

Mooi zadel skippy! Ik hen ook een wintec. Ideaal met schoonmaken. Tipje: tandenborstel erover met sopje en hij is weer als nieuw. Doe ik regelmatig. Op aanraden van zadelmaakster die wintec en bates verkoopt.

Ik lees heerlijk mee en kom gewoon af en toe eens om de hoek als t goed is :))

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:51

Mijn zadel komt ook bij zadelmakster vandaan heb een bates

Ik wil voor Maximus zo suède springzadel

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:54

plutolover schreef:
Mijn zadel komt ook bij zadelmakster vandaan heb een bates

Ik wil voor Maximus zo suède springzadel


suede & springzadel is een combi die ze niet aanraden: je zit 'vaster', en dat beperkt met springen je vrijheid. Althans, zo staat dat bij wintec op de site? of facebook?

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:03

Roxy had gister weer een heerlijke haflinger actie, zodra ik op stal kom gaat ze eerst even 20-30 minuten de paddock op. Dat vind ze super saai, want het is al donker, ze staat alleen. Kortom erg zielig, maar ik moet toch even der stal netjes maken, voer klaarzetten, spullen klaar leggen etc. Dus na het wandelen wilde ik nog even met haar rekken en strekken en de bakken waren vol dus dacht doe het even in die paddock waar ze 's avonds altijd staat. Ik klik haar los en draai me om zodat ik de draden dicht kan doen en ze galoppeert zo die paddock uit. Een van mijn stalgenoten blokkeerde met haar paard de doorgang naar Rox haar stallenblok, dus ze stond halverwege gestrand heel zielig te kijken. Poging mislukt :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:22

Is het nétjes? Mwah... Maar gezien het feit dat dit de eerste keer was in minstens 14 jaar dat ik weer een paard met scheermes te lijf gegaan ben, en de eerste keer dat dat op zo'n dichte vacht moest... ben ik niet heel ontevreden haha.
Hopelijk kan ze in elk geval haar warmte beter kwijt zo en blijft ze iets wakkerder in het werk.
Doortje vond het in elk geval bést een fijn karweitje, die stond half te slapen, vond het geloof ik wel fijn, dat gekriebel!
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:23

Skippy01 schreef:
Is het nétjes? Mwah... Maar gezien het feit dat dit de eerste keer was in minstens 14 jaar dat ik weer een paard met scheermes te lijf gegaan ben, en de eerste keer dat dat op zo'n dichte vacht moest... ben ik niet heel ontevreden haha.
Hopelijk kan ze in elk geval haar warmte beter kwijt zo en blijft ze iets wakkerder in het werk.
Doortje vond het in elk geval bést een fijn karweitje, die stond half te slapen, vond het geloof ik wel fijn, dat gekriebel!
[ [url=m/fS0nda.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes hoor! Is ze vast blij mee! :D ben wel benieuwd of je dan we een deken op doet?