[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:39

Ah, zo leuk om al die foto's te zien van iedereens Haf!
Over een paar uurtjes haal ik mijn eerste pony op en ik kan echt niet wachten!
Als ik een foto heb van mijn haf op zijn nieuwe stal, zal ik een foto plaatsen!
<3 *\o/*

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy


xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:10

Nou, we moesten beide even bijkomen van de verhuizing van Silver. Vandaar wat latere reactie.

Nou. Daar is hij dan. Op papier: Hodos Silver. Roepnaam Boy, maar ik noem hem Silver.
Hij is van 2007 dus dat maakt hem 12 jaar. Zijn vader is Haron van de Milt en zijn moeder onbekend. Vader van vader is Hemingway.
Ik ben niet thuis in stamboeken en dergelijke. Misschien dat het iemand iets zegt haha.
Eerste dag gelijk van de trailer op het land. Voor het eerst met 35 andere paarden in een (grooooot) land. Even wennen, maar na kort paraderen in een fancy drafje en een hoge staart legt meneer zich erbij neer en staat hij later op de dag zelfs in de hooibaal. Nog wel wat bangig op het erf, maar super braaf en rustig op stal voor de nacht.
Hij heeft 3 maanden stil gestaan dus conditie is 0.0 en hij is niet goed verzorgt. Daar werken we langzaam aan, ik heb alle tijd

Genoeg gepraat. Maar even wat foto’s!!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Mijn knappe kereltje

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:37

Kirania schreef:
Ooooh, wat een dutske is dat! <3 Hij heeft zo'n jong gezichtje voor een paard van 12. Ziet er haast 3 uit _O-

Ja vond ik ook, echt van die puppy oogjes heeft hij.
Dat maakt hem ook ultiem schattig steeds haha <3

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:20

Even een update van Silver
Hij doet het echt goed, hij staat er nu anderhalve week en stond gisteren te kroelen met een andere pony <3
Hij mag bij de hooibalen en is de makkelijkste pony in de kudde hihi

Omdat meneer drie maanden stil heeft gestaan is zijn conditie en bespiering weg. Ben begonnen met longeren. Nou, daar kwam de draak naar boven }:)
Wat een monster :')
Gisteravond longeerles gehad en ik kan er aan werken. Het is natuurlijk typisch haflinger haha
Dus eerst spiertjes opbouwen en met een leenzadel rijden want zonde om nu een zadel aan te schaffen :=
[ img ]

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:36

Lang geen update van mij. Inmiddels gaat het super met Silver.
Hij is helemaal gewend en krijgt al meer energie door meer hooi en buiten in een groot land met veel vriendjes.
Ik heb een tijdje kunnen rijden met een leenzadel maar sinds donderdag heb ik mijn eigen zadel: Tekna S-line S8 dressuurzadel. Heb hem vandaag kunnen testen, heerlijk zadeltje en lijkt heel goed te liggen op hem. (Hij heeft met rijden niet gestaakt, heel blij met hem vandaag!)
Longeren ging gisteravond echt weer goed. Maar 1 keer gestaakt, maar hem er doorheen gekregen en toen heeft hij nog echt lekker gelopen. Hij kan echt leuk lopen!!

Toppertjeee <3
Na het rijden vanochtend, kort ritje maar toch zo bezweet. (misschien scheren, iemand tips/wel niet doen?)
[ img ]
Na het longeren, lekker boefig kijken haha
[ img ]

Edit: donderdag voor het eerst les gehad met hem!
Zo leerzaam, blij met mijn instructrice.
Hij is heel streng gereden met een trek, duw en zaag manier. Ik vind het vreselijk en niet zoals het hoort. We gaan hem leren van ontspanning naar aanspanning te rijden. Maar het duurt wel even voordat het duw en trek werk wat hij gewend is te vervangen door een voor hem nieuwe manier van rijden..

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy


xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:19

CandyArmando schreef:
Hey hey na lange tijd zat ik gisteren weer op m'n haffie.. Ik vertrok en had enorm de zenuwen.. Maar wat ging dat super!! Ik heb zoooo genoten <3 ik lees met jullie mee hoor.. Maar is soms te veel om te onthouden en op antwoorden, ben niet echt een schrijver_O-


Hier net zo! Ik lees wel alles, maar reageer er vaak niet op. Sorry hiervoor haha.

Fijn hoor, opstappen en wegrijden. Was met Silver ook zo. Had drie maanden stil gestaan. Naast dat de wil om te werken weg was, kon ik hem wel gewoon rijden zonder fratsen!

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:31

Hij heeft wel echt al een vacht aangemaakt. Ik wacht nog wel even, maar na een kort ritje van 15 minuten was hij echt nat en duurde het lang voor hij weer droog was. Nu is zijn conditie nog niet top, dus ik hoop er wel verbetering in te zien voor ik beslis om te scheren.

Afgelopen weekend was hij zo goed bezig! Rijden ging echt lekker en zelfs in galop ontspanning kunnen krijgen. En dat terwijl hij normaal helemaal niet voorwaarts is te krijgen en ook vaak staakt omdat hij niet wil lopen. Super trots! <3 <3 <3

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:33

Silver word morgen waarschijnlijk geschoren, jachtpatroon. Alleen de onderkant kaak, hals en stuk borst. Kan hij net wat beter zijn warmte kwijt.
Hij is echt fluffy en al een stuk donkerder in kleur. Oftewel wintervacht is er nu echt :))

Les ging wel goed, wat schrikkerig door de wind rond de bak. Enorm traag in het begin, maar schoot later in twee seconden van de ene kant van de bak naar de andere kant van de bak. Gevalletje van 2 naar 80 km p/u
Dus racen kan hij ook ahhaha, ik bleef zitten gelukkig :')
Verder alles goed haha

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:16

Gisteren ook hier de tandarts langs.

Arme Silvertje.. Wat een dag.. De arme Silver heeft een overbite, golvende tanden, haakjes en een tandje getrokken. Hij had zijn wolfstandje nog en die was mega groot. De tandarts was echt gefascineerd naar zijn gebit aan het kijken en was verbaasd dat het tandje zo groot was. En het feit dat hij 12 jaar is en zijn wolfstand niet eerder getrokken is. Hij is er nu gelukkig uit en zal hij daar ook geen last meer van krijgen met zijn bit. Want kan me voorstellen dat het enorm pijn heeft gedaan want het bit zit precies daar. Ze zei dat hij een lange tijd geen onderhoud heeft gehad en mag hij over een halfjaar weer zodat het op orde blijft. Op 2 december komt ze zijn gebit even checken om te kijken of het goed heelt. Ik heb afgesproken dat ik tot die tijd niet met bit ga rijden.
Tijdens de behandeling:
[ img ]

Iemand hier ervaring mee? Ik vind het ergste nog dat dit bij de keuring door de dierenarts (tevens tandheelkunde gestudeerd) dit niet heeft bemerkt op het keuringsrapport. Ik ga hier wel wat van zeggen. Ik had hem toch wel genomen, maar dan wist ik wat er aan de hand was.

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:55

Skippy01 schreef:
Heel veel paarden van mensen van de oude stempel worden niet bijgehouden wat betreft tanden, dus ik verbaas me hier niet over nee.
Mijn merrie komt van een goede fokker met oog voor welzijn, maar ook daar zijn dingen die je niet in de hand hebt. In haar geval stond ze in de opfok ver van huis, en hebben ze haar daar 1x niet ge-ent, dus ik kon de hele basisenting + booster + booster 2 opnieuw doen. En in de opfok is ze ook te kort bekapt, en dus op een ijzer gezet om maar niet pijnlijk te lopen. Niet nodig te zeggen dat ze de smid niet leuk vond toen ze kwam. Dat ligt dan niet bij de fokker, maar bij het opfokadres. Heeft helemaal geen zin om daar stennis over te maken.
Mijn vorige paard is overigens ook klinisch gekeurd en had enorme tandproblemen toen hij kwam. Flinke gaten in zijn wangen, etc. Dierenarts kijkt alleen naar de tanden om te kijken of er over de leeftijd niet gelogen is - grofweg - en verder is dat niet hun werk bij een klinische keuring.


Ik heb zelfs contact met degene die Silver heeft ingereden. Die zei tegen mij eerder al dat hij bij hun ieder halfjaar naar de tandarts ging. Waarom is die tand toen niet getrokken? :?
Nouja, ik ga niemand de schuld geven. Ik heb het laten verhelpen. Tandarts zei al, je krijgt er misschien wel een heel ander paard voor terug. Ik hoop stiekum dat het staken nu langzaam minder wordt!

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:39

Ja deze was groot, in de weg en verdrukte de tand ernaast. Hij heeft hier wel degelijk last van gehad..
Toevallig vandaag te horen gekregen dat zondag de osteopaat langs komt! Dus alle apk in één week :$ :))

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:17

Kruip ik ook weer even onder mn steen vandaan haha.

Silver doet het goed! Loopt fanatieker mee van en naar de paddock. Is onder het zadel ook iets vlotter, staakt ook minder en is er makkelijker uit te rijden!
Longeren heb ik sinds het “ongelukje” niet meer gedaan. Puur om het feit dat het er niet van kwam, de tandarts kwam langs, de osteopaat is geweest en gewoon druk haha.

Met black friday heb ik mij niet ingehouden. Ik heb het wel geprobeerd maar dit was zo’n goede deal. Kon het niet laten gaan. We zijn sinds zijn tandprobleempje overgestapt op bitloos (in eerste instantie tijdelijk) en twee weken terug heb ik een hackamore uitgprobeerd en dat werkte echt perfect! Helemaal perfect voor ins beide. Heb dus een FRA Calli gekocht met Sting scharen voor een top prijs!!
Zal een foto laten zien als ik hem heb.
Heb wel een foto van gisteren met het leenhoofdstel:
[ img ]
Moe van het rijden :roll:

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:51

plutolover schreef:
ik heb geen verstand van hackemores maar ligt die niet te laag op de neus, of is die beetje naar beneden geschoven.

wel super dat hij het daar fijn op doet,

ik heb me wel ingehouden met black friday. Heb niet echt is nodig gehad. Daarnaast is december al duur genoeg..


Ja klopt! Hij hangt wat laag. Heb hem zonet aangepast toen ik ging rijden! Hij was er niet anders om, maar mijn gevoel zei ook hoger idd!

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:41

[ img ]
Tuurlijk hebben we kerstfoto’s <3
Perfect model met hoofdje hoog en oortjes naar voor!

Gisteren met rijden een terugval. Staken en rijden met de rem erop..
Besloten het rijden wat minder te doen en dan meer grondwerk, longeren en vrijheidsdressuur doen. Om het voor hem leuker te houden. Mijn zus gaat af en toe op Silver rijden en ik op haar pony. Zodat ik aan mijn balans kan werken en mijn zus haar ervaring kan overbrengen op Sil :=
Ben benieuwd, we gaan wel echt de goede kant op. Gisteren was gewoon iets minder

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:27

Ook stil van mijn kant!
Silver maakt mini stapjes de goede richting in.
Longeren pakken we weer op (ik was bang geworden voor het me laten meeslepen door de halve bak wanneer meneer zich wegtrekt) en stap en draf gaan daarbij nu goed.
Met rijden zijn we weer overgestapt op bitloos en dat ging een tijdje erg goed. Afgelopen keer weer met de rem erop en staken. Ben benieuwd naar het rijden donderdag!
We hebben ook onze eerste les grondwerk gehad samen en dat ging super. Kreeg later te horen van oude eigenaar dat grondwerk bekend is bij Silver. Super fijn, kan ik de basis leren en vanuit daar doorleren!

De keuze voor minder rijden, meer afwisseling helpt wel voor Silver!
3x rijden (1x per 2 weken les), een dag vrijheidsdressuur met grondwerk, dag longeren en 2 dagen vrij. Werkt voor hem perfect, meer energie en zin met rijden en mentaal toch aan het werk met longeren en grondwerk etc.
Tis even puzzelen, maar langzaam maken we kleine stapjes..

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:03

Skippy01 schreef:
xMarizka schreef:
De keuze voor minder rijden, meer afwisseling helpt wel voor Silver!
3x rijden (1x per 2 weken les), een dag vrijheidsdressuur met grondwerk, dag longeren en 2 dagen vrij. Werkt voor hem perfect, meer energie en zin met rijden en mentaal toch aan het werk met longeren en grondwerk etc.
Tis even puzzelen, maar langzaam maken we kleine stapjes..


Voor de meeste paarden helpt dat enorm! Doortje rijd ik ook echt geen 5 dagen per week hoor. Werk er veel mee aan de hand, en we werken in vrijheid. Longeren doe ik eigenlijk niet heel veel, omdat zowel Doortje als ik daar gewoon minder lol in hebben, dan pak ik haar liever even twintig minuten voor werken aan de hand.
Dat gaat overigens echt top op het moment: nu de travers aan de hand bevestigd is, kunnen we daarmee spelen door ook appuyementen in te zetten en zondag ook gewerkt aan een stap-pirouette. Super tof om te doen! Nu nog allemaal in stap alleen, omdat ze het best wel moeilijk vindt nog, maar ze leert graag en ze leert snel, dus de vervolgstappen komen ook wel :)
En, gewoon omdat het kan, zijn we aan het spelen geweest met 'de omgekeerde wereld': dan mag Doortje het zweepje vasthouden en achter mij aan rennen :D :') Doortje is écht écht écht niet bang voor de zweep, heeft er ook geen nare ervaringen mee, want ik gebruik hem alleen om mee aan te wijzen wat ik bedoel of om haar schouder tijdens het rijden mee te blokkeren als ze daar over weg dreigt te vallen. En omdat ze er niet bang voor is, wil ze hem vaak afpakken. Prima meid, maken we daar een 'opdracht' van: afpakken en achter mij aanrennen :Y)

'
Fijn om te horen dat ik geen "rare keuzes" maak. Zowel Silver als ik worden niet vrolijk van 5/6x rijden in de week. Werken aan de hand wil ik echt gaan leren, hij kent het wel. Vorige week les gehad dus we kunnen er weer mee door! Hij vind het fijn om zijn hersens op die manier aan het werk te zetten want gewoon stappen vind hij niks aan. Blij dat hij dat wel fijn vind, maakt het voor mij makkelijker om hem te motiveren! :+

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:48

Helaas was mijn geluk van korte duur..
Silver is vorige week ontsnapt uit zijn stal omdat zijn spaanse buurman deuren kan ontgrendelen..
Hij at een paar kilo (dikmaak)brok en een heleboel lucerne.
Dezelfde dag nog was hij met rijden zo tof! Lekker voorwaarts en goed aan het been. Geen enkele keer gestaakt. Na het rijden werd mij verteld dat hij was ontsnapt dus het was een suger rush helaas. Dagen erna niet vooruit te krijgen (sugar dip) en nu nog last van buikpijn. Veel olie gegeven en beweging.
Nu hopen dat hij niet weer ontsnapt (touwtje extra om de deur) en hij geleerd heeft van zn daden :roll:

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:41

Skippy01 schreef:
xMarizka schreef:
Helaas was mijn geluk van korte duur..
Silver is vorige week ontsnapt uit zijn stal omdat zijn spaanse buurman deuren kan ontgrendelen..
Hij at een paar kilo (dikmaak)brok en een heleboel lucerne.
Dezelfde dag nog was hij met rijden zo tof! Lekker voorwaarts en goed aan het been. Geen enkele keer gestaakt. Na het rijden werd mij verteld dat hij was ontsnapt dus het was een suger rush helaas. Dagen erna niet vooruit te krijgen (sugar dip) en nu nog last van buikpijn. Veel olie gegeven en beweging.
Nu hopen dat hij niet weer ontsnapt (touwtje extra om de deur) en hij geleerd heeft van zn daden :roll:



Oei, dat is niet fijn! hopelijk geen koliek aan overgehouden?
Inderdaad: extra touwtje om de deur dan maar, of een extra sluiting wat lager op de deur, zodat hij die niet open kan maken?


Geen koliek gehad. Wel last van een harde buik dus colosan stond bij zijn deur klaar. Gelukkig niet nodig gehad. We hebben hem wel extra olie gegeven om zijn darmen op gang te helpen etc. Helpt wel iets maar hij is de oude nog niet. Hij heeft er duidelijk last van gehad en “hersteld” langzaam weer. Morgen heb ik les dus we zullen zien wat hij doet en of hij zin heeft!

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:10

[ img ]
Hier gaat het steeds beter! We hebben een nieuw (2dehands) Zaldi zadel en het staken is een stuk minder! *\%/*
Hij heeft nu twee dagen echt super actief gelopen!
Gisteren gesprongen en vandaag met barebackpad!
Gezien zijn staakgedrag vanaf het begin, begin ik mij nu pas te realiseren (na 6 maand) dat dit de pony is waar ik naar zocht. Hij is zo leukk <3
Mijn blije ei :+

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:09

Silver wordt 13 in april!
Jong koppie heeft ie he!

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:37

xxxmh schreef:
Even wat vrolijke foto's van mijn bijrijdpaard van vanmiddag!


[ [url=m/Omvwr5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kusjee


[ [url=m/O7EOyq.jpg]Afbeelding[/url] ]
En lekker dutten in het zonnetje

Ik spot appeltjes! Die van mij komt nu steeds meer uit het haar. En jahoor! Ik spotte ook appeltjes! Zo mooi om te zien dat hij goed in zn vel zit! <3

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:50

Mijn lieverd doet de laatste tijd ook super zijn best!
Heel actief en alert nu het weer beter wordt. Zo leer ik ook maar weer dat het echt een lente en zomer paardje is haha!
Herfst en winter is niet zijn ding :(
Nu het lente weer is, wil hij graag werken en staakt hij nauwlijks meer!
Ik heb zelfs zelf gelongeerd vandaag! Hij heeft een paar keer gestaakt maar hij blijft er niet meer zo lang in hangen zegmaar.
Ik had een angst ontwikkeld nadat hij tijdens het longeren mij 20 meter door de bak had geslingerd en de keer erop in galop bokkend naar mij toe kwam. Die angst probeer ik nu te overwinnen :j
Mijn zus longeert hem voornamelijk dan een keer per week en vandaag moest ik eraan geloven! Spannend maar het lukte <3

We hebben nu iedere donderdag les en ik kijk er echt naar uit. Ik kan nu eindelijk echt met hem werken. Ik heb geleerd dat hij het liefst in het begin gelijk zijn energie eruit gooit door een kort galopje te doen. Niet te lang instappen en draven, lekker alert op het been en toch even lekker aan de gang. Dan kunnen we nu eindelijk beginnen met dooroefenen op stap-galop, enkele wissel, schouderbinnen- en buitenwaarts en wijken! Zo leuk om eindelijk andere dingen te doen dan hem proberen voorwaarts te krijgen en uit zijn staak-modus te halen. Hij was echt gemeen en is nu echt een heel ander paard! Ipv lopen met de rem erop, vrolijk de oortjes erop!
Zo blij met hem <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Heel verhaal, sorry! Moest het even kwijt :=

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:08

Stoer @lenexa!! Alleen nog wel, tof!
Ik wil deze zomer ook op buitenrit, met proefrijden was Silver mega braaf langs de drukke weg! Ik ga zeker met de staleigenaresse de weg op deze zomer, kan niet wachten!

Gisteren zijn ze hier voor het eerst dit jaar op het gras gegaan! Vond het wel spannend hoor! :n
Maar ging super goed! Geen gewonde paarden en mijn zus haar pony als beschermengel bij Silver. Zo lief samen!

Hier wat foto’s van mijn dikkie gister <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:18

Vraagje voor degenen die hun haf op de wei hebben staan, staan jullie paarden wel eens 24/7 buiten in de zomer?
Bij ons op stal staan de paarden voor het eerst dit jaar weer 24/7 voor zolang het weer het toelaat ( met slecht weer naar binnen s nachts en wanneer het seizoen wat over is). Wij (mijn zus en ik) staan het hele jaar door half pension, dus zelf binnen en buiten zetten (6x per week, binnen of buiten zetten) in diensten. Nu blijven de paarden buiten, maar wij hebben besloten ze binnen te zetten s nachts. Best wel lastig want dan is het binnen en buiten zetten voor jezelf, niemand anders die het doet. Deze week bijvoorbeeld zijn we s ochtends op stal om te paarden te trainen, maar moeten dan s avonds wel de paarden weer binnen zetten (alleen ons eigen dan). Paarden staan op 15 minuten met de auto, staleigenaresse wil ze s ochtends wel buiten zetten, of dr stagiares doen dat. Onze ponies zijn super braaf en rustig naar het land. :Y)

Mijn vraag :')
Wat zouden jullie doen? Ik vind het nu nog fris s nachts buiten en het suiker in het gras is dan hoger. Het eerst even aankijken en dan over een maandje toch 24/7 buiten? Of voor behoud van ritme (omdat we dan toch al binnen zetten iedere avond) gewoon binnen zetten s nachts. Met meer dan 25 graden s nachts wil ik ze wel buiten hebben, anders is het niet te doen in stal.

Staan jullie hafjes 24/7 buiten in de zomer? Hoeveel risico loop ik daarmee, kan ik hem veilig buiten laten staan (gezondheidsrisico's). Weiland is goed omheind en kudde is rustig, land is groot genoeg en het achterste gedeelte is lang gras, vooraan helemaal kaal gegeten. Ze staan er nu 4 weken op.

Ik twijfel zo of ik het wel goed doe. Het is mijn eerste jaar met hem op het gras. Voor zover ik weet stond hij sowieso de drie jaar voor ik hem kocht in een inloopstal met toegang tot de bak als paddock en een stukje land waar hij met nog een andere pony stond. Ik denk niet dat hij s nachts buiten op het gras stond. Ik weet het niet aaaahh -O-

Edit; vergeet er bij te zeggen dat beide ponies snel last hebben van een bolle buik, door gassen van het gras. Ze blijven door eten denken wij, staan soms boerend op stal.. :')

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:49

Ja ik weet het dus niet, of hij snel hoefbevangen raakt. Voor zover ik weet niet, maar hij wordt nu al vrij snel (na 4 weken) al iets dikker ondanks beweging en iedere week les. En iedere avond dat hij op stal staat is zijn buik zo bol en laat hij scheten. Duidelijk gas in de darmen. Op stal krijgt hij dan zijn tijd zegmaar om bij te trekken en hij dut ook veel als ik hem op stal zet. Ben echt bang dat hij veel meer gaat eten s nachts en dan niet bij kan trekken zegmaar.
Maar zoals ik al zei, het is mijn eerste zomer met hem, ik weet niet hoe hij is 24/7 dat maakt het lastig -O-

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers