[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:13

Das idd ne super mooie!! Zou ook niet twijfelen om hem te kopen <3 je mag fier zijn op je knol :D


HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:06

Zijn er hier ook zo hafjes die rap een te dikke nek krijgen, met zo ribbeltjes in... Fff zooo moeilijk om hem in model te houden...

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:14

farahtjuh schreef:
ik was altijd met groene zeep ;)
[ [url=m/mnAsTy.jpg]Afbeelding[/url] ]



Waaw! Mooie haf!, mooi lijntje!

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:22

farahtjuh schreef:
Even tussendoor Fitany is Drachtig



*\o/* een veulentje volgend jaar *\o/* blij voor jou! Gefeliciteerd!!!

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:10

Ik kom me ook eventjes melden, hier ook een wilde haf als hij sneeuw gezien heeft :D [ img ]

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:45

_Tristan schreef:
@skippy bedankt, ik probeer hem inderdaad van alles te geven.. 2 verschillende slobbers, appels, brokken maar niks gaat er nu behalve dan af en toe een peentje en een heel klein beetje hooi ;(

@wendy
Zou kunnen maar soms heeft hij momenten ( met name met koortsremmers) dat hij juist wat rondjes gaat lopen

@Renske
Bedankt voor je verhaal.. geeft me weer wat hoop erbij..

Ik moet wachten tot 7/8 uur tot ik de koortsremmer mag geven. Hij is doodop ervan ;(
Ik zou willen dat ik het even kon overnemen. Gelukkig nog geen kolieksverschijnselen, beetje gemest ook maar hij ligt er nu zo bij.. het breekt m'n hart ;(

Om 7 uur snel koortsremmers en dan hopen dat hij even goed gaat eten..

[ [url=m/vErtEu.jpg]Afbeelding[/url] ]




Hey, hoe gaat het nu met jouw haf...

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:06

Ja bij gino en Charlotte staan er daar wel genoeg prinsjes <3

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:32

Peerappel, wat een mooierd!!!

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:20

Mijn haffie stopt soms tijdens buitenrit. Wil dan niet meer voorruit.. Dan geef ik been en zeg ik vooruit.. Dan slaat die met zijn achterbeen '' zo van neen ik blijf staan''.. Tot de tractor achter ons aan kwam,en tegelijk vooruit vroeg. En de tractor gas bij haf.. ging die wel vooruit _O- bedankt tractor

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:35

Wat zou dit kunnen zijn.? . Mijne armando briest regelmatig n'a elkaar

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:45

Ik volg al een tijd, stilletjes mee maar wil toch eens reageren.
Lenexa, wat een leuk halster heb je!!
Faitherr, leuk dat de les goed was, en hopelijk vind je snel een goed passend zadel voor je haffie.ik vind dit altijd een moeilijke, want hier een aangepast zadel aan geschaft.. Maar is nu enkele kilos lichter en bij het opstijgen schuift m'n zadel naar beneden. _O- nu is m'n zadel te wijd..

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:30

<3 hey iedereen. Wat een leuke verwelkoming van jullie <3
Dankjewel peerappel <3
Lenexa, ik wil ook wel zo een halster , vind die echt de max!! O:) <3
*\o/* dit is armando <3 . Haffie van 6. Altijd plezier met hem. :D [ img ]
Wedstrijden doen we niet.. Maar gaan graag op wandeling.(wel altijd alleen aangezien ik geen trailer heb) maar altijd lekker genieten en ontspannen.af en toe eens onzeker. Maar dat ben ik ook. O:)

Faitherr: mijn zadel is een wintec, caire 500 met ja hoor de witte boom. Volledig aangepast aan hem. En mijn kont. (aangezien ik geen wedstrijden doe, vond ik dat wel een goed zadeltje ) maar door veel te wandelen. / 2de snede hooi is die wat vermagerd. En wss nu beetje te wijd. Zal nog wel eens kijken voor een smallere boom. _O- vind het altijd leuk om bij te lezen wat jullie allemaal doen.

Wat ik ook graag doe is hem borstelen en wassen dat hij lekker ruikt en blinkt. ... Maar dat is altijd van korte duur. Want dan verandert hij in een varkentje _O-
Tzijn toch prachtige diertjes die haffies

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:25

Is idd een zalig iets he! Koersen op een stuk land. Maar mijn haffie zet altijd zo een harde spurt als die in galop gaat. Kennen jullie dit ook? _O-

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:17

Mijn haffie is super braaf als er een ander paard bij is. Dan doet die alles wat je vraagd, is hij rustig en van niks bang! Toont echt hoe het moet.

Als ik alleen ga, durft hij stoppen aan een weide, niet meer vooruit willen.. Verschieten van stomme dingen..(ookal kent hij die baan super goed)

Of te wel heel onzeker of te wel speelt die met mijn goedheid <<)

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:24

Vind super jammer dat ik in belgie woon, geen trailer heb.. Anders konden we met z'n allen samen op stap <3 zou mij een zalige onvergetelijke dag geven.

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:38

peerappel. Ja kweet moet doorzetten.. Maar het is zo mijn baby <3 _O-
En dit vind ik nu eens super geweldig! Mooi assortie met je paardje! (ik doe dit ook altijd) <3 is trouwens een mooi kleur op je haffie. Mooie foto's. En Jaa paardjes zyn ook rustiger met nog een paardje bij. (de mijne ook).en ja is leuker he zelf een route zoeken en zien, waar kom ik uit.. Lekker genieten..

Hoe gaat het met de andere haffies <3 Lenexa, skippy1, faitherr ? *\o/*

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:29

Hey, ik lees vlug en stilletjes,mee. Heb het enorm druk met huis enzo(wonen er pas 7mnd), volop bezig ... En paard geniet van de weide met zijn vriendinnetje. <3 ik zie mooie hafjes paseren, en jullie doen het +:)+ top(ik kan niet op iedereen reageren want ik sta veel te ver achter _O- !! Maar wat een super mooie koets zie ik voorbij komen, dit is zooo m'n lievelingskleur<3...

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:02

Tof <3 mando krijgt ook zyn winterlokken....

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:25

Kirania schreef:
Hier vandaag enkel even tijd gehad om te longeren en weer bezorgd elk misstapje te bestuderen :') Soms wil ik dat echt kunnen uitzetten, maar ik ben al zo vaak met haar door de medische molen geweest dat ik zoiets heb van ja, er MOET altijd en eeuwig iets kleins mis zijn. Kan niet anders :Y)

Zodus. Een kleine 'longeer' (lees: vetjes erg traag verbranden) video. Met de longe gaat ook, maar ik heb het liefst dat ze het zelf een beetje kan uitzoeken voor nu, voor als ze nog wat pijn over heeft van haar HB.

[ Video ]

En ja, ze heeft nooit een superruime draf gehad :') Daar werken we aan. Krijgt ze ook regelmatig osteo visites voor.

Over het algemeen liep ze wel iets korter vandaag, en haar flanken stonden weer wat opgetrokken. Buikpijn dus... Ik ga het even aankijken of het van de gist komt. Ze eet het wel erg graag, moet ik zeggen.

[ [url=m/RXFU9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zie je goed hoe donker ze is! Nochtans een echte palomino in de zomer :+



Een echte kloeke haff gelijk de mijne... <3 mooie haf hoor!


HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:57

Hey hey na lange tijd zat ik gisteren weer op m'n haffie.. Ik vertrok en had enorm de zenuwen.. Maar wat ging dat super!! Ik heb zoooo genoten <3 ik lees met jullie mee hoor.. Maar is soms te veel om te onthouden en op antwoorden, ben niet echt een schrijver_O-

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:47

Mijne haflinger is veels te dik weer... Harde manen kam.. En loopt nog tans op de paddock en krijgt hooi in een net. Is zo moeilijk om hem op gewicht te houden.. Ik geef altijd rap te veel... Ben zo bang voor verwaaidheid.

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:50

Hoe gaat het nog met jullie? En jullie hafjes?

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:28

Skippy. Ja super leuk dan als je paardje het leuk vind. , is wel handig idd een balkenhulp :)) dit wil ik ook nog eens doen springen.. Met m'n dikkerd..
Mijne dikkerd krijgt hooi van 2de snede en van vorig jaar... Dus normaal zit er weinig in... Maar moet wel zeggen als ik een netje vul is die wel goe stevig gevuld zodat hij genoeg, en lang genoeg heeft..paard loopt op een paddock. En savonds laat ik hem eventjes in de wei.. En enkele uren later terug in de paddock op z'n hooi. Is echt het ouderwetse type.. Rap te zwaar.. :(

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:42

Skippy01 schreef:
CandyArmando schreef:
Skippy. Ja super leuk dan als je paardje het leuk vind. , is wel handig idd een balkenhulp :)) dit wil ik ook nog eens doen springen.. Met m'n dikkerd..
Mijne dikkerd krijgt hooi van 2de snede en van vorig jaar... Dus normaal zit er weinig in... Maar moet wel zeggen als ik een netje vul is die wel goe stevig gevuld zodat hij genoeg, en lang genoeg heeft..paard loopt op een paddock. En savonds laat ik hem eventjes in de wei.. En enkele uren later terug in de paddock op z'n hooi. Is echt het ouderwetse type.. Rap te zwaar.. :(


En wat krijgt hij aan krachtvoer? Want ook door tekorten kunnen ze - gek genoeg - echt te dik worden.
Het handigst is om je hooi aan te vullen met een goede vitaminekorrel en verder niets.
Als je een standaard mix geeft, dan voer je waarschijnlijk weinig om te voorkomen dat ze dik worden, terwijl om de mineralenbehoefte te dekken ze toch meestal wel 2-3 kg per dag nodig hebben. Daarom geef ik altijd een vitaminekorrel naast het hooi, en vul ik dat alleen aan met een mix voor de energie. (Die mix zou bij jou dan niet nodig zijn, omdat hij zijn vetreserves mag aanspreken voor energie)



Vitamines krijgt hij hoor eerst van lannoo. Nu geef ik potje pavo vital. en potje lijnzaad, en half schepje bietenpulp geweekt. En half schepje musli voor paarden die niet veel moeten werken, maar toch iets krijgen.... En half schepje spelt. Om beter te knabbelen/2sneedjes brood.. Straks worteltje ipv brood. Heeft een hymalaja liksteen... Kdenk niet dat hij iets te kort geeft..

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:48

Skippy01 schreef:
CandyArmando schreef:
Vitamines krijgt hij hoor eerst van lannoo. Nu geef ik potje pavo vital. en potje lijnzaad, en half schepje bietenpulp geweekt. En half schepje musli voor paarden die niet veel moeten werken, maar toch iets krijgen.... En half schepje spelt. Om beter te knabbelen/2sneedjes brood.. Straks worteltje ipv brood. Heeft een hymalaja liksteen... Kdenk niet dat hij iets te kort geeft..


Nee, dan komt bij waarschijnlijk inderdaad niets tekort!
Lastig hoor, als ze dan zo zwaar blijven...
Wat wij nog wel eens doen bij zware paarden is het hooi half/half mengen met stro in het hooinet.

Aja das mss wel idee...super lief voor de tips. X <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers