[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 07:21

Jeetje Kirania, ondanks dat het raar is om te zeggen hoop ik voor je dat ze iets vinden. Dan weet je eindelijk wat en kun je Lana hopelijk helpen om van haar symptomen af te helpen. Succes vandaag!



Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:07

Jeetje Kirania, daar ben je dus ook nog niet heel veel mee opgeschoten. Klinkt mij ook raar om juist extra krachtvoer te geven, maar goed je kunt het altijd proberen! Roxy krijgt 2 keer per dag een schepje vanuit stal. Ik denk dat dat samen 1/3 voerschep is en dan krijgt ze van mij nog de meeste dagen een hand vitaminebrok met magnesium poeder.

Horsii, wat balen dat je een peesblessure verwacht. Hopelijk komende week wat meer informatie zodat je dat zo goed mogelijk kunt begeleiden. Fijn dat ze tot zover rustig blijft!

Ik heb vrijdag echt heerlijk kunnen rijden, zaterdag les gehad en dat ging ook wel goed. We hebben heel erg op mijn houding en gewichtsverplaatsing gelet. Voor mijn gevoel zette ze me steeds naar rechts maar we hebben wat filmpjes gemaakt van achter in stap en het blijkt dat ze juist links wat meer zakt waardoor ik naar rechts ga omdat te compenseren. Het is echt allemaal maar heel klein maar ze reageert daar heel erg op. Daarom is ze ook zo fijn te sturen met alleen m'n zit (meestal dan). Dus daar hebben we eigenlijk de hele les meegespeeld in te kijken wat voor ons werkte. Echt heel leuk om te merken en daarom ben ik ook echt blij met centered riding lessen. Bij bijna alles moeten we aan mijn houding en balans werken en dan merk je dat Roxy daar zo op reageert. Super leerzaam en ook echt nog heel moeilijk. Maar ik leer er wel heel netjes van rijden zo :D

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:48

Horsii, nog niet helemaal duidelijk dus wat het probleem is? Hopelijk met de foto's nog meer duidelijkheid.
Fijn vooruitzicht een andere stal, lekker als ze daar naar buiten kunnen. En heerlijk vooruitzicht als ze straks weer goed loopt dat jullie zo bij het strand zijn!

Skippy, Doortje lijkt de deken niet zo heel erg te vinden 8-) .
Heb je alle zadels kunnen passen die op je wensenlijstje stonden? Of heb je nog andere opties die je alsnog nu wilt proberen? Fijn dat je van iemand kan lenen, dan kun je in ieder geval kijken of die maat goed is voor jullie beide.

Ik heb gister Rox haar manen en staart gewassen, die zijn al maanden niet echt schoon geweest. Had ik vorige week al een keer gedaan maar toen had ze dezelfde nacht met haar hoofd in een drol liggen slapen dus manen weer smerig. Nu alles lekker schoon en in vlechten. Nu wordt het vanaf morgen weer kouder dus gaat de deken weer op, kijken of ze dan toonbaar wilt blijven.
Vanavond weer trailer oefenen en morgen wil ik als het droog is weer een buitenritje doen.

Nu zijn alle paarden weer terug van het 24/7 land en Rox haar beste vriendin, Moos het tinkerveulen, staat weer in haar groepje. Ik hoorde van een van de andere eigenaren dat Roxy en Moos onafscheidelijk zijn en dat het lijkt of Moos rainrot heeft. Zou ik daar wat aan kunnen doen denk je? De eigenaar van Moos komt heel zelden, dus die zal er niets aan doen. Ze heeft ook veelste lange hoeven en de manen zijn net dreads. Ik dacht al dat ik aan de staleigenaar ga vragen of ik op zondag Moos bij Roxy in de paddock mag zetten. Wellicht kan ik haar dan een beetje verzorgen, Moos komt niet heel veel in handen dus kan niet van alles met haar doen. Maar ze is heel lief dus ik dacht als ze bij Roxy in de paddock staat kan ik vast wat met haar doen. Wat zouden jullie doen?

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:04

Skippy, andere zadel al gepast? Fijn dat je dat al zo snel viavia kon regelen.
Moos staat inderdaad nu ook weer binnen dus ze kan iig elke dag weer helemaal opdrogen. Ga van het weekend zelf ook even bij daglicht kijken of ik haar nog een beetje beter kan laten voelen en anders gewoon lekker wat knuffelen.

Ik had vandaag spontaan m'n dag wat omgegooid want de zon scheen! Ben dus vroeg gestopt met werken om met Roxy rondje buiten te doen. Ze was deze hele week al wat frisser en dat was vandaag ook te merken. Ze was een heel stuk kijkeriger en schrikkeriger dan normaal dus moest iets meer doen dan de vorige keer dat we alleen gingen. Maar tempo in draf was prima en ook goed terug te nemen. Dus missie weer geslaagd, als het zondag een beetje weer is ga ik een groot rondje proberen.

Nieuw dekje :)
[ img ]

Op pad:
[ img ]

Hier kwamen we de wilde ponies tegen bij de sluis, dus daar ben ik iets eerder afgestapt:
[ img ]

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:32

Skippy, testzadel al wat meer eigen kunnen maken?
Kirania, hoe gaat het met Lana? Merk je verschil nu je meer/anders bent gaan voeren?
Horsii, paarden al over naar de nieuwe stal?

Hier heerlijk weekend gehad, gister een goede les gehad. We hebben de hele les met lange teugels in 1 hand gereden en dat deed ze super goed. Ze liep netjes, reageerde op alles wat ik vroeg. Niet altijd helemaal het goede maar ze deed een hele goede poging.
Vandaag alleen op buitenrit, 2 uur weggeweest. Super braaf, zelfs paar keer galop meegepakt. Tempo was echt veel beter de laatste paar keren dat we alleen gaan, we hebben ook geen ruzie over wanneer terug te rijden naar stap dan wel draf. Heb hele stuk met een big smile terug naar stal gereden. Paar plaatjes van onderweg:

[ img ]

[ img ]

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:54

Mandy, veel bewegen als hij niet echt teveel voer krijgt. Dat is ook mijn plan deze winter. Op mijn stal krijgen ze onbeperkt voerdroog dus bergen eten Dan maar extra bewegen om de kilo's gelijk te houden en het liefst nog wat minder.
Valt alleen niet altijd mee..

Gister lekker gereden, ze was nogal vlot en wilde het liefst heel hard galopperen. Dat hebben we ook even gedaan, daarna gewoon keurig galopje. Ze was zeiknat van het zweet dus vandaag een stuk geschoren. Had nog nooit geschoren, Rox was zo ontzettend braaf dat het best gelukt is. Heb het na de foto nog wat bijgewerkt, had even de foto nodig om de andere kant zo gelijk mogelijk te maken

[ img ]

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:05

Horsii, heerlijke foto's op het strand!

Kirania, wat een gedoe he met Lana. Hopelijk begint het nu met combinatie van zelf de distels opeten en de cortisone weer beter te worden. Om moedeloos van te worden als je alles probeert en niets lijkt te helpen.

Skippy, leuk paars en roze. Helemaal mijn kleuren :) Doortje ziet er weer netjes uit, Rox lijkt wel een holbewoner als je die er naast zou zetten..

Hier gaan we best lekker, de laatste weken loopt ze goed en zit ze goed in haar vel. Gister dagje iets minder, maar ze vind in het donker in de buitenbak nog een beetje spannend. Nu was ze geschrokken van een eend die in of uit het water sprong en daar is ze dan de hele tijd mee bezig. Sinds deze week is het natuurlijk weer vroeg donker dus voor ons beide even wennen. Onze grote buitenbak ligt midden in de weilanden en is er om heen dus echt pikdonker. En we hadden voor maandag nog niet in het donker gereden want vorig jaar winter durfde ik nog niet in deze bak.
Van het weekend nog even showen voor het scheren:
[ img ]

Dinsdag nog even snel wandelen voor het donker:
[ img ]

En deze is echt een typische Roxy foto, woeste smerige haren en complete focus op wat ik aan het doen ben ( kindje is even uit foto geknipt):
[ img ]

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:33

Skippy, hele weekend nieuwe zadel kunnen testen? Hopelijk nog steeds voor jullie beide comfortabel!

Hier ging het weekend met alles eigenlijk minder goed dan gehoopt. Zaterdag les, ze liep niet echt heel lekker dus dat was jammer. Weer lastig van haar rechterschouder af te krijgen, het ging al een paar weken goed dus klein tegenvallertje. Maar ook dat is leerzaam.
Vandaag was het plan op pad te gaan met de trailer, dat was een andere trailer dan we de afgelopen weken hebben geoefend dus ze ging weer niet |( . Uit eindelijk liep ze er weer netjes op, maar blijven staan ho maar. Dus hebben we dat nog maar een paar keer geoefend en hebben we het weggaan met de trailer plan maar laten gaan. Ze lijkt het ook beter te doen met mij alleen ipv hulp van m'n vader dus ga van de week even met de trailer van m'n stalgenootje en haar oefenen. Hopelijk helpt dat nog weer iets. We gaan gewoon weer verder.
Wel lag ze zaterdag overdag heerlijk op stal te slapen:
[ img ]

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:20

Fijn dat het zadel goed is, dan kunnen jullie beide week extra lekker aan de slag als hij er straks is. En brave Doortje achter de menwagen aan!

Die trailer ja, ze loopt er super op. Ik kan mee lopen de trailer op, kan buiten blijven staan. Kan ook van buiten naar binnen lopen dat maakt haar allemaal niets uit. Gister andere trailer vond ze dus weer even raar, maar dat was 2 keer doen en het was weer prima. Maar zodra die stang komt is het hard achteruit. Terwijl ik echt niet zomaar die stang er op gooi, we hebben de laatste 2 sessies juist geoefend met rommelen bij der achterhand. Stang niet erin maar wel langs de trailer halen, aan 1 kant erin klikken, billen ff kriebelen. Ging allemaal goed. Vorig weekend heb ik de stang er nog een paar keer in gehad. Ze loopt dan wel naar achter en is niet superblij dat ze er dan niet uit kan, maar ze is niet in paniek ofzo. Liep daarna er ook gewoon weer in. Het jammere is dat de oefen trailer en de stal trailer beide wat ouder zijn, je bent dus ook gewoon wat aan het prutsen voor de stang erin zit. Ik denk nl dat als we 6 keer de stang erachter doen en haar even een minuutje laten staan ( met wat lekkers ) dat ze er over heen is.
De trailers van stal zijn 1,5 paardstrailers dus dan kan er niemand bij helaas.
Maar stalgenootje gaf aan ook haar trailer eens te proberen en die kun je met 1 paard ook laden zonder auto ervoor. En we zouden dan eventueel ook een keer kunnen proberen met haar Fjord erbij of dat helpt. Echte vriendinnen zijn ze niet, maar ze kennen elkaar iig wel goed..

Gelukkig hebben we geen doel of iets waarom ze echt erop moet. Als het echt nood aan de man is lukt het wel, maar daar heb ik in de toekomst niets aan. Dus we oefenen nog even lekker verder.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:37

Wat een heerlijke dag vandaag, koud maar in de zon echt genieten. Jullie ook genoten?

Ik heb vrijdag een buitenrit gemaakt met een stalgenoot, ze was fris maar braaf genoeg. We waren naar een nieuw gebied dus dat was erg leuk. Helaas ook daar 2 sluizen voor veerooster heen en dus ook weer 2 terug. Dat is toch nog steeds wel een dingetje, ze gaat nu gewoon hoor maar ze vind het nog wel erg spannend.
Zaterdag was eindelijk de clinic kort teugelen, was heel leuk. Vond het nog best lastig waar te lopen en waar je handen te houden. De instructeur vond haar mooi gebouwd maar wel een met een karakter. Bij het dragen werd ze wel snel geïrriteerd, ze moest natuurlijk langzaam draven dus daar had ze een duidelijke mening over. Ik had me twee keer ingeschreven dus bij de tweede les zei de instructeur ook al, stop maar want ze zit nu aan haar max. Ze snapte nog niet alles en dan ook nog langzaam en goed luisteren is ook lastig :D
Daarna ging ik nog even wandelen en daar was ze niet te doen, wegspringen, bokkesprongen om me heen. Snuivend met een dikke nek, staart omhoog dribbelen, het leek wel een wilde hengst. Ze was echt alle andere paarden aan het opfokken, druk spook.
Vandaag ook een heerlijke buitenrit gemaakt, ook wel weer erg fris en dus wat schrikkeriger en erg voorwaarts maar goed te doen. Moest gewoon iets meer opletten, maar zo lekker in die zon op pad.

[ img ]

Zijn ze bij jullie nu ook frisser of valt het mee?

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:21

Wat een gedoe Kirania, vooral omdat je zelf weet dat het niet goed is. Zijn het wel ook echt paardenartsen die komen? Ik merk bij ons op stal dat ze ook wel echt voorkeur hebben naar bepaalde artsen in de buurt, zeker voor bepaalde dingen die er mis zijn.
En anders haar op de nieuwe trailer laden en naar een kliniek rijden waar je wel vertrouwen in hebt? Dan maar een keer meer geld uitgeven, als deze 'kleine' bezoeken en opties zijn uiteindelijk ook hartstikke duur.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:12

Tristan, fijn een nieuw plekje. Als hij zich er lekker voelt en het jouw ook helpt in je time management is het een fijne oplossing en hoef je je daar ook niet druk over te maken. Ik betaal daarom ook (veel) geld voor mijn stalling, maar alle nodige dingen worden nu gedaan ( behalve zondag) en alles wat ik doe is extra.

Kirania, wat zegt de da als je filmpjes stuurt als ze zo kortademig is? En een keer in NL naar een kliniek brengen? Als je er een zou vinden waar je vertrouwen in hebt? Je hebt een nieuwe trailer toch?

Gister dacht ik los te gaan springen, deed ze 4 keer braaf en daarna ging ze helemaal los. Ze heeft denk ik 10 min van de ene kant van de bak naar de andere kant gesjeesd als een of ander wilde hengst op merrie jacht. En een lol dat ze had, maar mooi die hindernis niet over. Drukke gedoe werd me niet door alle andere paardeigenaren in dank afgenomen dus nog 1 keer er wel over heen en maar op het erf uitstappen. Mijn doel met los springen was haar energie eruit te krijgen, dus ja ik had het ook veel eerder kunnen afkappen maar dit werkte ook dus prima.

Vandaag heerlijk buitengereden, ze was heen echt zo ontzettend braaf. Super net tempo draf, galop netjes, luisterde zelfs heel goed toen ik langzamer vroeg vanwege blubber stukje. Terug daarin tegen hebben we echt nog moeite, als ik dan draaf draaft ze zo hard dat ze in galop wil vallen. Dan moet ik echt streng met m'n hand zijn om dat te reguleren. En daar hou ik niet zo van, maar als ik het niet doe doet ze lekker haar eigen gang. We stappen dus veel (bijna alles) zodra we huiswaarts gaan maar hoe zou ik dat beter kunnen oefenen? Dat ze een normaal tempo aan houdt of iig de gevraagde gang? Heen is ze iig al zoveel beter geworden kwa tempo, als we alleen zijn dan.

[ img ]

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:01

Welkom Plutolover en Denise_Storm, leuk als jullie mee kletsen.
Plutolover wat ziet Stanley er nog heerlijk jong uit! En jonkies zoals Maximus zijn altijd schattig. Wij hebben sinds gister een nieuwe haflinger op stal, ze is pas 3,5 en ze is echt klein. Ik denk dat ze niet hoger is dan 1,30 ofzo. Echt een mini versie.

Denise, wat is Storm braaf! Dat gaat bij de mijne echt niet lukken _/-\o_ die blijft daar echt niet rustig voor staan. Ik denk dat ik wellicht een rol om de buik/rug krijg en dan houdt het wel op.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:09

Toevallig heb ik gister ook een afspraak gemaakt voor de tandarts, eind november komen ze. Bij de afspraak van vorig jaar moest er bij Roxy ook van alles gebeuren. Hij heeft ook gelijk haar beide wolfstandjes eruit gehaald, 1 was er zelfs al afgebroken en zat los. Zal ook niet lekker gezeten hebben. De tandarts zei toen dat niet elke tandarts ze eruit haalt, maar dat hij het standaard wel doet.

Nu is het weer tijd voor controle, de week erna komt ook de osteopaat weer langs dan is de jaarlijkse apk weer rond.

Ik had op bokt gevonden dat iemand 3 jaar geleden een bericht had geplaatst die had de moeder van Roxy. Ik heb een PB gestuurd, hopelijk lezen ze die nog want zag dat ze al lang niet meer online geweest waren. Ik zou het zo leuk vinden om te zien of ze op haar moeder lijkt.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:00

StillAngel, Wat heerlijk dat je met haar naar het strand kan! Jammer dat ze niks van de golven wilt weten, maar wie weet komt dat nog.. Ook leuk dat je lekker met haar naar de clublessen gaat, altijd fijn om lekker verder te leren samen.

Skippy, zadel ziet comfortabel uit. Het lijkt zo wel een soort van stof maar is gewoon kunststof of niet?
Blij om te zien dat Doortje haar staart ook niet echt wit meer is :')

Wat is het koud he de laatste 2 dagen, eergister hebben we lekker gereden. Ze liep weer lekker op de schouder te hangen, ik werd er een beetje moe van dus ik dacht in plaats van op haar te letten ga ik alleen op mezelf letten. En dan ipv op alles van mezelf te letten, doe ik alleen op mijn schouders letten.
Schouders netjes recht en goed indraaien. Toen ging ze toch al weer een stuk netter lopen, Rox is heel gevoelig op zit volgens de instructeur. Ondanks dat mijn houding al een heel stuk verbeterd is moeten we nu de puntjes op de i zetten. Ik knik bijvoorbeeld vaak wat in als we figuren rijden, daar ga ik de komende tijd even prioriteit op leggen want dat lijkt haar nu het meeste tegen te werken. Morgen weer les dus dan kunnen we er weer aan werken.

Morgen ook weer een kort teugelen les, gelukkig want ik heb het de afgelopen weken 2 keer zelf geprobeerd maar Rox wordt er bozig van dus ik doe iets niet goed. Ook vind ik het lastig de buiten teugel op constante druk te houden dus die gaat van heel los naar verbinding naar denk zelfs te streng.

Dan ben ik vanaf gister haar anders gaan voeren, ipv 1x per dag een hele hoop ruwvoer naar 2 x per dag. Ze kan het dan iig niet allemaal in 1 keer opeten, ze heeft geen rem namelijk. Meer voeren mocht ook maar dat heeft ze echt niet nodig. Ook ga ik vanaf het weekend de twee standaard biks rondes laten voeren met mijn eigen vitaminebrok ipv dat ik die dan nu nog in de avond geef. Van de vitaminebrok krijgt ze alleen zo weinig dat dat over 2 voerbeurten echt niks voorstelt. Vind ik niet zo erg, maar wil niet dat ze gaat klieren bij de andere die nog wel hebben. Ik zoek dus nog iets om de voerbeurten te vullen zonder dat er veel in zit. Iemand ideeën?

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:40

Nog nooit gezien een kunst suede zadel, ziet er wel comfortabel uit. Moet je dit nog op een bepaalde manier onderhouden om mooi te houden?

Het in 1 keer ruwvoer geven werkt in principe goed, ze krijgen onbeperkt. De meeste paarden lukt dat prima, daar zie ik in de avond echt nog hele hopen voer liggen. Maar die staan ook nog wel te slapen, om zich heen te kijken, met de buren te klieren/neuzen. Rox niet, die blijft alleen in hoog tempo door eten. Ze zal nu voor ik op stal kom inderdaad het laatste uur niet zoveel te eten hebben. Maar ze krijgt elke dag vers stro, eet ze daar maar wat van :D Nu hoef ik in ieder geval geen extra ruwvoer te geven om de nacht door te komen. Wat er nu over is, is echt meer dan genoeg en door de hooizak doet ze er ook gewoon veel langer over. En een plus punt, omdat een deel van haar eten uit de stal gaat gooit de ook niet alles de hele stal door. Ze maait het namelijk de hele stal door, maar als het dan 'vies' is eet ze het ook niet meer. Nu eet ze overdag alles netjes op en krijgt ze de rest uit een zak, blijft de stal ook wat netter.
Niet dat ik hoef te mesten, maar toch *D Ze mag nog steeds wel een kilo of 50 afvallen en tot nu toe werkt alleen extra bewegen niet. Ik ga eens kijken naar een ruwvoermix!

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:56

Mooie foto Tristan! Mooi met die herfst kleuren zo in combinatie met de haflinger kleur <3 .

Hier heeft Rox al 2 dagen een (klein) beetje hooi nog in haar hooizak in de ochtenden dus dat gaat goed!
Zaterdag ochtend eerst rijles gehad, ging voor geen meter dus ik ben afgestapt en m'n instructeur heeft haar gelongeerd. M'n instructeur zei, het is wel een portret hoor, ik heb niet veel issues met paarden maar ze geeft zich wel lastig gewonnen als ze echt niet wil. 's Middags had ik ook nog een les kort teugelen en mijn lesgenoot was te laat dus ik had uiteindelijk privé les en dat was echt heel leuk. Ze deed het echt heel goed en we hebben ook wat oefeningen gekregen om binnen achterbeen goed te laten onder treden door middel van kleine voltes. Ook hebben we zijgangen geoefend, zo leuk door in een andere positie te lopen ze zo schouder binnen loopt. Samen met longeer oefeningen gaan we weer lekker met die schouders aan de slag. Over 2 weken ook de osteopaat weer, dat zal haar ook goed doen.
Vandaag heerlijk een staprondje buiten gedaan en trailer laden geoefend, ze wilde weer heel die trailer niet in. Stalgenootje even geholpen zodat ze er weer gewoon in liep en nu zijn we jojo trailer laden aan het oefenen en dat ging op het einde goed. Volgende week weer **\O/**

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:03

Roxy had gister weer een heerlijke haflinger actie, zodra ik op stal kom gaat ze eerst even 20-30 minuten de paddock op. Dat vind ze super saai, want het is al donker, ze staat alleen. Kortom erg zielig, maar ik moet toch even der stal netjes maken, voer klaarzetten, spullen klaar leggen etc. Dus na het wandelen wilde ik nog even met haar rekken en strekken en de bakken waren vol dus dacht doe het even in die paddock waar ze 's avonds altijd staat. Ik klik haar los en draai me om zodat ik de draden dicht kan doen en ze galoppeert zo die paddock uit. Een van mijn stalgenoten blokkeerde met haar paard de doorgang naar Rox haar stallenblok, dus ze stond halverwege gestrand heel zielig te kijken. Poging mislukt :D

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 18:21

Hier de tandarts net geweest, helaas ging halverwege de accu kapot en was er eerder die dag ook al 1 kapot gegaan. Ze kon het dus niet afmaken, volgende week komt ze dus weer terug. Balen natuurlijk. Nu was het ook zielig, waar 1 van haar wolfstandjes vorige jaar getrokken is was nog steeds niet geheeld, dat heeft ze weer opengemaakt kwam pus uit. Ze heeft er nog wat tandgruis uitgehaald. Hopelijk heelt het nu wel netjes. Heb het vorig jaar nog wel gecheckt maar het was echt een heel klein plekje dat er uit ziet alsof het bijna is geheeld dus vorig jaar ook niet meer over nagedacht. Slechte paardenmoeder. Daarna toen ze weer wat bij kwam liepen we weer naar stal sleepte ze met haar achterbeen, stond der knie op slot. Trok vanzelf weer weg maar schrok me rot.
[ img ]

Heeft iedereen zich kunnen inhouden met black friday shoppen?

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:52

Ik heb me niet echt ingehouden, ik heb echt niets nodig. Maar ik heb een nieuwe singel gekocht, FRA supersingel had ik goede dingen over gelezen dus die besteld. Nieuwe zwarte rijbroek was 50% korting van Eurostar, heb ik dus ook maar meegenomen. En ik heb ook het shirt besteld die hoort bij het groene Lemieux dekje. Voor iemand die niets nodig had toch ineens 200 euro uitgegeven {:)

Verder ga ik het deze week rustig aan doen met Rox, ze mag een paar dagen niet met bit vanwege wondje in de mond en dan komt de tandarts deze week nog een keer en de osteopaat komt maandag. Dus dan combineer ik het lekker met een rustig weekje. Gaan we daarna weer fris en fit aan de slag.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:25

Ik heb gister toch even gereden, ik ben blij dat de osteopaat komt. Ze houdt die schouders zo vast, pas als ik al lang aan het rijden ben laat ze het iets los. Gelukkig komt ze maandag, hopelijk helpt dat want het is nu echt bagger met rijden.
Ik was overgestapt naar Marstall Force voer maar ze vind het niet lekker en ze jeukt ineens sinds een week of 2 aan haar flanken. Gister overgestapt naar Vitalbix, dat vind ze iig lekker en nu hopelijk de jeuk ook weer snel weg.
Vanmiddag weer een teugel les, ook weer zin in.
Fijn weekend!

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:53

Hoe is het hier bij iedereen?
Wij hebben best even rustig aan gedaan door tandarts en osteopaat. Ze zat weer vast bij CTO en de lendenen, ze stond weer te genieten van de behandeling. Zaterdag les gehad, instructeur vond haar in ieder geval weer een stuk beter lopen. Gelukkig :D We zijn wat meer aan de slag met buikspieren op aanraden van de osteopaat. We hebben vooral veel tempowisselingen gereden, vond het zelf ook leuk eens niet alleen maar met die schouder bezig te zijn. Dat is natuurlijk nog niet opgelost, maar nu ging ze ook steeds meer in balans lopen. Kan ik zelf ook lekker mee oefenen want soms waren de tempowisselingen veelste groot waardoor ik zelf ook uit balans kwam. Zo oefenen we lekker verder.

Ik hoop dat het weer deze week wat beter is dan de storm van afgelopen dagen dan kunnen we ook weer wat galopwerk doen in de grote bak.

Verder heb ik haar de afgelopen dagen niet zien jeuken dus ik denk dat de vitalbix beter voor haar werkt.

Volgende week met de kerstdagen hoop ik ook weer een keer een buitenritje te kunnen maken, als het weer mee zit {:)

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:58

Gelukkig hebben wij 3 bakken waardoor er altijd wel 1 te gebruiken is. Maar gelukkig ondanks de natte bak toch ook wat dingen goed kunnen oefenen.

De grote buiten bak ligt nu echt prima, gister best lekker kunnen rijden. We hebben ook wat geoefend met op de lange zijdes schouder voor in stap en als ze goed liep weg draven een volte op. Schoudervoor in draf lange zijde lukt nog niet, maar nu doet ze de eerste passen in draf dan ook netjes. Ik probeer haar dan weer voor ze uit balans gaat weer terug naar stap te nemen. Ook hebben we gister weer wat stukken kunnen galopperen, dat vind ze echt nog moeilijk. Behalve dat ze ontzettend scheef gaat merk ik ook dat er er erg van gaat zweten, ze vind het dus echt pittig. Ik denk ook dat het er echt niet uit ziet _/-\o_ Maar ik merk dat het wel al beter gaat, de overgangen gaan steeds vaker netter. In het begin kon ik bijna niet blijven zitten in galop, dat gaat nu goed. Instructeur had als instructie gegeven, oefenen op netjes aan springen en tempo beheersing en dan vooral meters maken.
Het maakt dan niet heel veel uit hoe ze dan verder galoppeert, dat is nog best lastig om haar gewoon scheef haar gang te laten gaan. Maar het is nu echt nog even een oefening om sterker te worden, dan kunnen we daarna aan het scheve gaan werken.

Pff en dan zeggen mensen dat paardrijden geen sport is *\o/*

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:13

Wat een raar weer, ben de hele week van van dekens aan het wisselen. Ook nog maar weer een keer hetzelfde deel als vorige keer geschoren en nog stond ze te zweten onder 100 Gr.
Vandaag heerlijke les gehad, was al eerder opgestapt want wilde in de les vooral op galop focussen. Ze was frisjes, kreeg bij de eerste galopjes een paar bokkesprongetjes maar daarna super. Stap-galop geoefend, proberen wat meer bij elkaar te blijven ipv volledig uit elkaar te vallen dmv tempo controle. Ze deed het echt netjes. Laatste stukje les liep ze ook echt veel losser en rechter in de draf.

2 uur later hadden we ook nog een teugel les daar was ze dan weer minder braaf. Batterij was een beetje leeg denk, bij veel wat ik vroeg kwam er geklier ipv reactie en hoewel ze zeker wel kan klieren doet ze dat tijdens 'werk' eigenlijk heel weinig. Dus we hebben een nieuwe oefening gekregen voor achterbeen te activeren en verder rustig gedaan.

Hebben jullie nog leuke kerst foto's met de paardjes gemaakt? Alvast fijne feestdagen voor iedereen!

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:55



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers