[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:57

Ja, dat is het rotte... Alles is gecheckt. Acht DA's, een kliniek. Ik ga gewoon een homeopathische DA erbij halen, ik ben het echt beu. Ik kan haar niet stilzetten omdat ze dan nog veel sneller achteruit zal gaan, zoals al eerder gebeurd is, maar ze zit echt in stasis, zeg maar. Monnikspeper doet niks. Ekygard heeft ze gehad, net als pronutrin, net als maag support, net als Omeprazole en sucralfaat en kruiden en braamblad en zowat alles onder de zon... Er is al vier a vijf keer bloed getrokken, waarden blijven hetzelfde. Geen tekorten, niks... Dus je tast echt in het donker. Zelfs haar longen hebben geen schade, maar ja, hoe verklaar je haar lastig ademhalen... Op Instagram maar een oproep geplaatst van, als jullie willen helpen, mijn commissions staan open met korting (ik teken al sinds ik een potlood vast kan nemen) maar ipv hulp op die manier krijg je langs alle kanten 'adviezen' waarvan je al op voorhand zei dat je ze geprobeerd had. Zucht :')


Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:29

Hmm, dat kan ik inderdaad eens proberen. Ik heb extra fijne groene leem, maar ik ga het lekker genoeg moeten maken, want ze vind het super smerig _O-

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:27

@Lenexa, ik ben zeker dat dat rechtrichten super gaat lukken, Lana had ook altijd de voorkeur voor, als ze uiterst afgeleid of lui was, alles op linksvoor te gooien :') Komt goed! Klinkt ook heel goed met die instructeur van jou, zoals die meedenkt. Wat staat ze ook zo knap te wachten op de foto trouwens! <3 Moh wat dapper ook dat ze alles zo goed deed, zelfs de sluis! Tja, die hekken heb ik ook al tegen mezelf gehad, da's echt vreselijk :')

@Skippy, man, jij hebt gewoon een gigantische strever _O- Die denkt "Wat zit die mij hier als een kleuter te behandelen, ik kan álles!

@PeerAppel, fancy zadel zeg! En oooooh, gefeliciteerd met je BE! :D Ik was ook supergelukkig dat ik toen nooit meer moest teruggaan, hahaha. Dat ziet er helemaal goed uit zeg! En dat bospad, daarvoor zou ik graag over asfalt gaan :D

Hier is het eventjes "stil" want Lana schiet terug lekker de dure, dure medische molen in. En ik mag weer dealen met alle mannen die niet naar mij willen luisteren over haar problemen en symptomen want ik ben maar een jonge meid van 22 die haast zelf nog niet zou mogen autorijden, in hun ogen :Y)

De kans op een tumor wordt groter. Alsnog is er niets gevonden... maar het zou me niets verbazen als de DA tijdens de echo morgenochtend er alsnog eentje vindt. Merelbeke is een vrij oude kliniek die vaker fouten maakt, dus het zou me niet verbazen dat ze op hun echo niets ontdekt zouden hebben als hij klein genoeg is... de acupuncturist is geweest en zij haalde meteen hormonale problemen aan omdat ze enkel hengstig is als er merries in de buurt zijn. Ze bromt ook enkel naar hengstige merries en is altijd erg gefocust op merries. Ook de scan gaf hormonale problemen aan, en ook de punten die werden aangesproken met de naalden. Laten we zeggen dat Lana wel erg boos werd na tien minuten... ze ging die er even met bruut geweld uittrekken :x Ik moest ze echt even kalm houden zodat ze ze er niet allemaal zou uitritsen. Vandaag lijkt haar kleur er wat egaler uit te zien, net zoals de eerste keer dry needling een paar jaar terug. Dat klinkt zo achterlijk, maar dat is écht, die verandert na acupunctuur en dry needling gewoon van kleur :')

Ik ben een beetje bang voor morgen omdat hij sprak over verdoving, maar ik vond het wel vreemd, aangezien ik geen agressieve merrie heb en opvoelen altijd zonder verdoving kan bij haar... Ze schopt niet eens. Ik snap de zorg wel, het is jouw leven als je daar achter die poep hangt en je een fikse schop tegen je scheenbeen krijgt, maar ja. Ik ben benieuwd.

Wat ze ook vinden morgenochtend - als ze niks vinden, ben ik terug bij af, en als ze wel een tumor vinden, ja, ik denk dat ik dan gewoon bovenop een heuveltop ga staan schreeuwen :j

Ik denk er heftig over na om ipv te gaan wandelen met mijn shet om mijn frustraties te uiten gewoon een skateboard te kopen en zo de straten door te gaan. Past wat beter bij mijn frustratie dan het regelmatige getokkel van een stapje, zo'n snel shettersdrafje _O-

[ img ]
Ze is iets te dik, maar het is vooral de schijn van dik zijn. Haar schouder en achterhand hebben haast niets, geen echt vet, geen echte spier ook niet. Toen de acupuncturiste aan haar buik kwam werd ze meteen lastig. Voornamelijk achteraan de buik. Haar buik geeft totaal niet mee, die staat enorm strak en staat zo'n beetje op ontploffen. Geen wonder dat die pijn doet... En dus nogmaals, geen wormen meer, allang niet meer. Ze is ook warm boven de regio van haar eierstokken en nieren. Was echt een duidelijk hitteverschil, het stond ook iets gezwollen.

Ik duim voor morgen, maar ik kijk er alvast niet naar uit...

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:34

Dankje! Ik hoop het ergens ook, ben het wel erg beu nu... De acupuncturiste sprak wel, als ze niets vinden, een osteopaat aan te spreken die intern werkt. Brrr, maak de behandelingen nog enger anders :=


Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:02

Horsii, oh wat jammer -O- ik duim alvast...

Lana heeft haar opvoelen en echo gehad en er is niets uitgekomen. Ik mocht meekijken en hij zei zelfs dat haar voortplantingssysteem abnormaal gezond is, helemaal geen cystes, nette eisprong en ook geen cystes in de baarmoeder. Hij mocht alles manipuleren, ze stond er een beetje verdwaasd bij te kijken, geen verdoving of niks. Hij heeft me wel een 'zetje' gegeven, dat ik veel te weinig eten geef en veel te veel werk met haar, dus om sport met haar te doen zou ik haar kilo's krachtvoer moeten voeren. Voor zover equifyt pre-active een krachtvoeder is... Ze kreeg een handje per dag + supplementen, omdat ik van alle dierenartsen (echt alle) hoorde dat ik niks mocht geven. Geen krachtvoer, zo min mogelijk gras en hooi. Deze zegt dan weer dat ze net dik worden van gras en hooi. Ik word gek, maar bon, ik heb een supplement gekregen en moet haar dus veel gaan voeren... Hoeveel voeren jullie van krachtvoer?

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:38

Tja, volgens de DA is dat "broodnodig" :P Maar we proberen het en zien dan wel weer. Ze krijgt equifyt, de meeste rotzooi komt er sowieso niet in.

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:57

@Lenexa, wat leuk dat de centered riding lessen zo goed gaan, ik kan me indenken dat een challenge meer motivatie geeft :D Ik zou inderdaad Moos ook eens onder handen willen nemen... Toch eens vragen of dat kan? Het is dan wel vrijwilligerswerk natuurlijk... En hey, wat een mooi lemieux dekje! <3 Leuk ook dat het zo goed gaat tegenwoordig op buitenrit, woop!
@xMarizka, slecht rijwerk afleren is altijd zoveel moeilijker... veel succes! Met een goede instructrice moet dat lukken. Ik heb hetzelfde zadel, maar dan in nepleer, dat vond ik wat handiger schoonmaken met hoe vuil alles hier wordt :P Qua scheren zou ik het voor hem nu nog niet doen, die heeft geen echt lang vachtje he? Maar als hij echt veel moeite begint te krijgen kan je altijd een soort jachtmodel scheren.
@horsii wat een schattig snoetje heeft hij! En wat stom van die peesblessure...
@Skippy, hormoonwaardes vond de Dierenarts 'nutteloos' om te testen. Ik heb het eens opgezocht en last met de ademhaling kan zeker door hormonale problemen komen. Ik ga eens wat mails sturen naar wat dierenartsen, want aan de telefoon ben ik niet kordaat genoeg en eindigt het ook altijd in een discussie omdat DA's niet graag horen wat ze moeten doen. Die willen altijd zelf alle onderzoeken helemaal opnieuw doen. Dat is pas nutteloos... Ik ga eens zoeken naar voer voor sobere paarden, want we hebben hier al veel gehad, maar nooit veel van alles gegeven vanwege vorige DA's. :) Het is inderdaad echt 'rot'weer als het op vliegjes aankomt he? Wat jammer dat ze zo last heeft... Tot schoppen aan toe. Is een buikflap op dat vlak niet een idee?
En wat stom ergens, zoveel zadels en eigenlijk zo weinig keuze :') Maar ik ken het probleem. Enkel de tekna lag goed op Lana's rug qua boomzadel, en van de ghost kreeg ze dus miraculeus gigantisch witte vlekken over het hele draagvlak. Nog nooit gezien zoiets. Rechte ruggen zijn soms echt geen zegen :')
@CandyArmando, super zeg dat het zo goed ging!

Hier na dus hevige discussie met de laatste DA en zijn onwil om hormonen te checken ga ik dus maar weer meer tekeningen moeten verkopen zodat ik de volgende DA weer kan betalen. Het beu zijn is lichtjes uitgedrukt. Die werken ook echt nooit mee... :n

Qua energie heeft ze nu *kuch* iets te veel soms, ze heeft mij zowat een hartaanval bezorgd zaterdag, ze liep super kalm de gang door, kwam ze in het donkere hoekje naast de stal en kwam ze opeens luid brommend die hoek uit in het donker, volle draf naar ons :') Energie heeft ze dus x1000, dat wel, ze is op dit moment nog niet zo drastisch bijgekomen maar dat kijk ik even aan want de rest is nog steeds even slecht. Ingedeukte flanken, krampachtig ademhalen, stress slaat de pan uit bij haar. Normal heeft ze niet zoveel schrik in het donker, maar over laatst gingen we met lichtjes het bos in en werd ze gewoon kijkerig van alles. De dagen daarna in het licht ook. Het ziet er een beetje raar uit en bam, stress. Ze kreeg een dagje hooi vanwege het rotweer en ja hoor, hoesten a volonté.
Nu geef ik het supplement van de DA een week en met hoe hij erover bezig was moest het een wondermiddel zijn, maar ik weet ondertussen ook wel dat het niet zo simpel is, ik heb al zowat alle supplementen gegeven. Maar luisteren naar de eigenaar? Neuh :Y)

Ze is inmiddels terug (lelijk, mijn messen zijn bot dankzij een shet die ik gratis heb gedaan, why oh why) geschoren omdat ze sowieso al last heeft met haar ademhaling dus dit haalt de edge er wat af.

[ img ]

Deze ochtend was het trouwens prachtig op de weide toen ik ging voeren :)

[ img ]

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:32

Skippy, ja, inderdaad... nu dus op voorhand een mail gestuurd naar een DA dichtbij om zeker te zijn dat ze bereid zijn hormonen te checken. Anders is dat gewoon weer belachelijk veel weggesmeten geld voor een belachelijk onderzoek dat al gedaan is geweest :P

Nu zeg je inderdaad iets, die buikflappen zijn ook niet volledig... pfff wat een zooi soms :( Net zoals zadels idd :Y) Ik snap je wel met de ghost, die zitten echt goed, maar het is maar waar je het voor nodig hebt. Toi toi toi voor de wintec hopelijk! Zitten vrij oke voor mij, al raad ik ze op arabierenruggetjes niet aan, menslief, ik zit nooit meer op een arabier. Een beetje excitement, rug helemaal hol, alles schoot gewoon recht door mijn rug. Met een halve hernia van dat paard gestapt _O-

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:24

Mooie foto's weer zeg! Ik heb even het fut niet om te reageren op alles, dat is voor de volgende keer, maar hier is het eigenlijk een spiraal recht naar beneden, zeg maar. Het AMH hormoon is gecheckt en is perfect binnen normale waarden, haar andere bloedwaarden zijn ook nagenoeg perfect, maar... Leverwaarden zijn duidelijk gestegen. De cortisone doet niet zijn job zoals ik dat verwacht had. Het helpt een beetje, ja, de afgrond in haar ribben is niet meer degoutant scherp, maar ze krampt nog steeds haar buik pijnlijk bijeen en hij staat nog steeds zo hard als een overpompte skippybal. Ze is duidelijk rustiger, maar nu met de cortisone lijkt het haast alsof ze gedrogeerd is. De dierenarts belde en vroeg me om de cortisone uit te geven tot het op is, maar daar ben ik toch echt wel te bang voor vrees ik. Dat zou pas op zijn binnen een week of meer, en ze is in de zomer al hoefbevangen geweest... daarnaast geeft het niet het resultaat dat het zou moeten geven. Iedereen zegt altijd, ja, cortisone fikst alles even kort en dan heeft je paard even rust. Maar dit is gewoon helemaal niet waar bij haar, want lo and behold, ze staat daar gewoon nog te krampen. Ze is nog steeds helemaal buiten adem van 20 minuten stappen in heuvelachtig gebied. En als de cortisone op is over naar de ventipulmin... maar die twee achtereen terwijl de eerste duidelijk niet werkt naar behoren lijkt mij echt doodeng. Dat zijn echt zware middelen, en naargelang haar echo, endoscopie, nog meer echo's en haar röntgen is er gewoon niks in de longen. Niks.

Ondertussen valt ze distels in de weide aan alsof ze bezeten is. Elke keer als ze een nieuw stuk weide krijgt en daar staan grote distels in (of nieuwe, of droge, of groene, of dorre, het maakt echt niet uit) dan ziet ze die en is het net alsof er in haar vizier enkel die distels bestaan. En dit is niet het gezellige "ze prutst er de bloemetjes af", neenee, ze eet distels van twee meter van boven tot en met de wortel helemaal op. Gezellig kan je zeggen, valt minder op te ruimen, maar toch bizar toevallig dat ze hogere leverwaarden heeft en dan ook nog distels opvreet alsof het haar laatste avondmaal is.

Ik ben het gewoon even lichtelijk beu. School valt nu ook gewoon steeds verder achter, want ik zit nu in een limbo. Ik weet dat als het dit jaar nog aansleept, het niet lang meer gaat duren voor het te laat is. Gewoon rust, dat wil ik, rust. En als er nu nog iemand zegt dat ik dan maar moet stoppen met zoeken als ik rust wil, dan mogen ze van mij toch een eind ophoepelen. "Zet ze op pensioen, valt niks meer aan te doen".

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:01

Netels eet ze enkel gedroogd, het zijn inderdaad echt de echte naalderige distels die ze opeet. In een berm is het inderdaad echt interessant, als je haar laat gaan eet ze vanalles. Klisruid wel niet, daar trekt ze echt haar lip wat voor op, haar code voor 'vieeees' :') ze eet graag bramen, allerlei bomen, eikels zolang ik haar ken ( en echt eikels, ze tikt haar hoef tegen eentje in het bos en opeens staat ze als een bloedhond de grond af te snuiven). Daarnaast groeit er ook wilde kamille in onze weide idd, en die vermassacreert ze ook. We hadden een hele mooie strook wilde kamille deze zomer, maar ze heeft die er echt consequent uitgetrokken. Voor de rest eet ze van zowat elke boom. Ze is uiterst zot van populieren :Y)

Ik heb die kleikuur wel twee weken gegeven zoals je zei! Zouden daarom haar leverwaarden stijgen plots?

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:43

Hmmm, eens zien of ik dan niet (weer) een supplement vind ervoor om haar te helpen. Ze reageert wel het beste op duitse kruidenmengelingen, op die van NL en BE kon ik evengoed mijn geld in de blender steken, daar zag je totaal geen verschil van :')

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:27

Die ga ik eens bekijken! :j

Ik ben net terug van Lana en Wakko, en ik was aangenaam verrast... Gisterenavond had ik ze dus dat stuk met die giga distels gegeven, vandaag was daar (natuurlijk, hoe kan het anders) niks van over. Ze moet echt minstens één kilo aan dat spul binnengewerkt hebben, dat stuk stond vol met distels. Ik weet dat 'onze kleine' distels die nog rechtstaan sowieso niet zo graag eet, dus hij zal niet hebben meegeholpen. Foto's ter bewijs -

[ img ]
Dit is hoe de distels in het volgende stuk erbij staan - foto's op schouderhoogte getrokken. Echt groot, dus. De distels in het stuk waar ze nu op staan waren talrijker en iets hoger.
Maar daar... Daar is enkel dit van overgebleven.

[ img ]
Ik heb acht zulke grote distelbasissen gevonden :Y)

Punt is dus dat haar flanken plots wel heel vol stonden. Ze staat nu vier dagen op cortisone. Ze krampt nog steeds, maar ze ziet er duidelijk wat minder 'ik heb pijn en laat mij nu maar gewoon gerust' uit.

Dit was gisteren:
[ img ]

En dit was vandaag
[ img ]

Het lijkt allemaal niet zo heftig, maar je moet vooral kijken naar de 'golf' in haar flanken in de eerste foto. Vandaag ziet ze er ook tijdens rondwandelen in de weide een stuk minder kramperig uit.

Dus, is het de cortisone die nu begint te werken, of is het haar obsessie met distels? :(:) Het is altijd zo zoeken...

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:20

@Skippy, oh, wat staat ze er goed bij! Netjes zeg. Wat goed dat de wintec past en leuk zit voor beiden, dat is echt geluk hebben. Maar ja, dat dure... _O- Soms moet je inderdaad even gewoon zoveel doen als je kan en dan het een andere keer proberen wel, het is niet gemakkelijk... Dat de benen nonexistent zijn herken ik spijtig genoeg ook tijdens dressuurmatig werk. Maar net als jij echt klaar met dit weer, waar is de zon... Koude vind ik niet erg, maar die wind en regen mogen ver weg blijven.
@Lenexa, een eend, meen je 't :') Hier springt een fazant recht in mijn gezicht in het zadel en ik schrik me te pletter terwijl Lana nog nét niet met haar ogen rolt. Wat ziet ze er geschoren schattig uit! De holbewoner vibe herken ik wel :Y) Fingers crossed dat het gewoon steeds beter gaat met het trailerladen, de aanhouder wint! Accepteert ze wel bv. een leadrope rond haar poep? Superrustige foto ook, zo aan de rivier.

Hier, tja. Wat valt erover te zeggen. Ik ben gewoon echt, oprecht bang om erop te gaan zitten. Niet van "Oh, ze is super wild, dat wordt je dood" etc, maar ik ben gewoon bang dat ik deze keer haar longen kapotrij of dat ze uit haar eigen energie haar lijf kapotmaakt. Ik weet nochtans 100% zeker dat het niet haar longen zijn. Die zever hebben we ondertussen gehad. Paarden die slecht ademen hebben ironisch genoeg niet altijd last van, surprise, hun longen.

Want, dit is er gebeurd sinds ik terug de reguliere dierenartsen en een homeopate langs liet komen;

1) Echo van baarmoeder en eierstokken. Alles in orde. DA zei "Je geeft ze gewoon niet genoeg" en raadde 1.5 kilo per dag aan, minstens. Daarbij zei hij "Een paard op die leeftijd speelt echt niet meer, hoor."
2) Onderzoek door nieuwe DA. Luisteren naar longen, luisteren naar geluid in darmen. Niks leek verkeerd, ze vond geen probleem. Je zag haar gewoon, tja, krampen. Een week op cortisone, twee weken op ventipulmin. De cortisone hielp iets, de cortisone was voorbij, we begonnen aan de ventipulmin en bam, ze ging terug naar haar pre-cortisone toestand. Krampen, gat in haar flanken, ik zit dagelijks te hopen dat ik haar deken niet moet afdoen want ik wíl het niet zien.
3) Homepate blijkt nutteloos. Zegt dat ze niets kan doen zonder diagnose.

Anderhalve week geleden ben ik gaan kijken voor een leversupplement, maar die dat aangeraden waren kwamen niet tot in België. Toen dacht ik aan Ewalia en de mensen die zo gelukkig waren van die supplementen. 47 geweldige reviews. De slechte leverwaarden, de gele vlekken in haar vacht die niet normaal waren. Het was duur. Maar ik heb de kuur van 6 weken besteld.

Donderdag kwam de leber-nierensaft aan, wat ik ook prompt begon te geven. Het is doping-positief voor de FEI (2 dagen), er zitten geen conserveermiddelen in en bestaat volledig uit kruiden. Het ruikt hemels en mijn moeder vroeg meteen of ze die toevallig niet voor mensen maakten _O- Lana valt haar eten aan als nooit tevoren en maakt daarbij ook nog eens een hoop geluidjes. Ze moet wachten op haar eten tot ze gekalmeerd is van mij, dan krijgt ze het (kwestie van niet overrompeld worden door 600 kilo) en terwijl ze achteruit gaat en haar hoofd wegdraait (want zo doet ze béter haar best, vind ze) blijft ze zachtjes brommen in anticipatie op haar voer.

Haar nieuwe Shires deken past haar geweldig, maar opnieuw durf ik het er amper af te halen. Ik durf er niet onder te kijken. Ik wil het ergens ook gewoon niet zien, hoe niets werkt en hoe ik haar dag in, dag uit zie pompen. Hoe haar vlekken niet weggaan. Hoe haar vacht ruw aanvoelt. Op zaterdag, dag nummer twee (officieel) nam ik foto's.

Dit zijn haar vlekken.
[ img ]
[ img ]
De vlekken die je ziet zijn geen vuil, geen stof. Haar vacht is daar daadwerkelijk gelig dof verkleurd. Ze heeft normaalgezien wel appeltjes (op haar buik) maar dit zijn geen "goede" appeltjes, als je het mij vraagt.

Ze vindt de track tussen de weides geweldig, en zij en Wakko gebruiken hem als renbaan. Actief zijn ze genoeg, ze staan er geen van beiden verdrietig bij. Als dit stuk weide op is (misschien nog een week?) gaan ze naar de andere weide die vol staat met twee soorten distels en netels. Nooit zo gelukkig geweest om onkruid _O-

Het punt is dus dat ik niets durf te doen met haar. Ik denk gewoon dat ik het verpest. Ik heb nu wel een trailer gekocht, maar hem verzekerd krijgen en dat papierwerk... ik versta er niets van. Mijn ouders ook niet :') Ik denk dat het haar enorm goed zou doen, want ze is gek op de trailer en ze is gek op avontuur. Ze is de paden hier thuis grondig beu, en ik kan het haar niet kwalijk nemen.

[ img ]
Hier nog een mooie foto inclusief flankgat maar wel met mooie wolken op de achtergrond :)

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:12

Dat is het inderdaad he, dik genoeg, maar gewoon niet fit. Blijkbaar gaat dat er niet in bij DA's, dan is het ofwel "Ze is te mager" of "Ze is te dik" :')

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:27

Voornamelijk oude garde of "Ik heb in Gent gestudeerd" wat bijna direct vertaalt naar "Ik heb alles nageaapt van mijn zeer biased cursussen en heb nu zelf geen andere mening" :j We hebben maar één universiteit voor diergeneeskunde. Het is echt belachelijk. Misschien moet ik gewoon emigreren om aan de bekrompenheid te ontkomen :Y)

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:45

Aha! Blijkbaar maken de bijscholingen hier niet echt uit. Ik snap het zelf niet echt, want een schrale warmbloed pikken ze er zo uit, maar een schrale haflinger is blijkbaar reden tot twijfel van het schraal zijn?

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:07

Dat is een feit, zo ken ik er best veel in de regio. Het probleem is, zij hebben dikke haflingers met een toplijn :') Geen prachtige, maar er is iets. Weet je dat de tanden zelfs nog maar twee keer bekeken zijn door DA's hier? En ik heb er acht gehad ofzo. Tandarts komt om de twee jaar, die is trouwens ontzettend blij met hoeveel spul mijn monsters in hun mond durven steken. Netjes slijt, zegt hij dan :') Hij komt binnenkort wel terug, mag hij weer langzaam rondjes achteruit doen _O-

Wormen worden niet bekeken hier. Tanden dus amper, en bloedonderzoekje is de standaard. Dat serieus trainen heb ik al een paar keer gehad, maar ook al "Je hebt ze kapotgetraind, ze luistert té goed dus nu zit je met het probleem dat paard er uit depressie slecht uitziet". Ik heb echt al heel wat gehoord. Ik ben ook "bekend" in de regio vanwege mijn trektochten en onnozele buitenrijregime waar ook mijn shet aan moet geloven, dus als ik ze dat vertel kijken ze eens en zeggen ze "Ja maar, het is duidelijk dat het niet genoeg is"

ik: *kijkt naar paard dat 100 km per week doet* Ah ja? :')

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:16

Ze is inderdaad al naar een kliniek geweest, maar aangezien geen dierenarts iets vindt, de homeopaat niets vind en de kliniek uiteindelijk gewoon maagzweren vond... Ik heb het geld niet om de rest van het land af te gaan :') ik kan ook niet komen op een onderzoek dat ze nog niet gedaan hebben.

Vandaag op mijn tanden gebeten en gewoon een kleine 7 km gaan rijden met haar. Vreemd genoeg was haar buikomvang (of op z'n minst bij de singel) serieus afgenomen. Waar ik het maar op het derde gat kreeg aan beide kanten krijg ik het nu op gat vier aan beide kanten, met gemak. Ze heeft niet gereden in de tussentijd en krijgt ook geen ander voer... Dus ik weet niet goed wat daar aan de hand is. De gaten in haar flank zijn erger als haar darmen leger zijn. Op buitenrit was ze dan weer erg vlot, op een manier van oortjes naar voor en gaan. Niet op een stressy wijze, ze hing eigenlijk gewoon de toerist uit. Wilde op elk erf eens gaan kijken moest ze mogen, keek alles met giga interesse aan. Op dat vlak dus wel erg leuk, dus daar ga ik zeker op letten de komende weken... Want dit is gedrag dat ze al heel lang niet vertoond heeft (normaalgezien oortjes naar opzij, een beetje slap, nukkig) vandaag kon ik geen foto nemen zonder oortjes naar voor.

[ img ]

Dit is hoe het er anders uitziet -
[ img ]

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:05

Oei, stond hij dan afgezonderd eerder? Lijkt mij inderdaad wel rust te geven ja :j Veel succes nog als je nog tentamens hebt!

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:30

Oh, wat rot zeg :( Lijkt mij zo'n heisa, ik kan perfect begrijpen dat je daar dingen voor opzij zette en er continu aan moest denken. Veel fijner zo, met een goede regeling en duidelijke afspraken! Zal jullie beiden goed doen :(:)

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:13

Even update, ik denk dat ik eens een berichtje stuur naar Ewalia en anderen met de situatie om te zien of zij nog met ideeën zitten. Nu is het wel maar de eerste week op het supplement, maar gewoon om toch nog extra te polsen als dit weer mislukt.

Ritje was vrij kalm, ze keek amper op van vrachtwagens eigenlijk. Geen permanent oortjes naar voren geval als vorige keer. Buik terug wat gezwollen en ze beet weer tijdens het aansingelen. Maar het is vooral haar halve hyperventilatie-attacks die me zorgen baren. Ik kwam thuis na een halfuur rustig uitstappen (ernaast gestapt) en ze was echt helemaal buiten adem. Ze had hoogstens wat gedraafd tijdens de rit, een klein handgalopje van 100 meter. Ze ademt dan echt opeens heel kort, oppervlakkig en snel.

[ img ]
Hier een still van het filmpje.

Nog steeds gezonde longen zonder bijgeluiden... En tja, de endoscopie was ook vrij vlekkeloos.

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:04

Stille meelezer hier, maar wat een prestaties hier en ik leef echt voor al die haflingerfoto's :9

Skippy, ze valt inderdaad echt mee imo, moet je de mijne eens zien _O- Maar technisch gezien is ze wel een kruising. Dus misschien moet ik daar niet teveel van posten in dit topic :))

Fangio, ziet er netjes uit zeg!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers