Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:29

Het was dat of de gewone bak die ook geen knappe achtergrond heeft. We zijn uiteindelijk voor beter licht gegaan en dus naar de gras(onkruid)baan gegaan. Ik vind het zelf ook jammer, maar het was niet anders.

Nash gaat idd als een speer! Al weer 5 WP op de teller. Nog even en we mogen Z2.

Ik heb de online training van Rien gewonnen! Super leuk en leerzaam, maar ook confronterend bij tijd en wijlen. Waar ga je clinic rijden? Bij rien zelf?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:20

Faitherr schreef:
Wauw gave foto’s Gail! Ik ben al eeuwen op zoek naar een mooie donkergroene set, is dat dekje van lemieux?

Hier bevalt het zadel ook enorm goed! Het rijden vliegt weer vooruit waar we een tijdje terug echt vastliepen omdat ik haar niet genoeg kon ondersteunen omdat mijn houding een en al flut was. Nu kunnen we gelukkig weer fijn samenwerken! We zouden afgelopen zondag een wedstrijd hebben (onderling van de ponyclub waar we rijden) maar die ivm het slechte weer naar de 30e dus aanstaande zondag verplaatst. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! we doen een b en een L proefje, aprils 2e wedstrijdje!

Ja die is van lemieux. Ik ben er helemaal weg van. Ik rij niet anders meer dan met lemieux.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:43

Ik vind de kwaliteit van lemieux echt enorm goed. Dekjes die ik inmiddels al 1.5 jaar heb zien er nog uit als nieuw. Voor die paar tientjes meer is mij dat wel waard. Daarbij shop ik vaak in de aanbieding en betaal ik vaak niet meer dan 45 euro voor een dekje.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:12

Jeetje. Flicka ziet er goed uit! Mooi!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:22

Afke. Ik zag jou filmpjes voorbij komen op facebook. Ik wil ook zoooo graag een keer les van Rien. :)

[RIJ-ITP] Haflinger Nash aan het werk. Z1
Laaaaaang getwijfeld of ik deze op bokt zou plaatsen, maar ik ben zo trots op Nash. Hij gaat steeds gaver lopen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:02

Ik vindt hem er juist goed uit zien.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:39

Faither leuke foto! Welke klasse start je nu?

Willeke idd rustig. Hoe gaat het met Max?

Hier gaat Nash ook goed! We hebben vandaag voor het eerst vliegende wissels gesprongen! Zo gaaf. Ben zo trots op hem.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:20

Dat is een voordeel van een paard wat nog niet bevestigd is. Die hebben vaak nog zo weinig balans dat je ze zo om kan gooien als het waren.

Bij Nash zit inmiddels de contra galop er zo goed op dat hij zichzelf niet meer om laat gooien. Hij moet het nu echt van kracht en reactie op de hulpen hebben.

Ik ben al 2 maanden bezig met de voorbereiding. Hem in contragalop de "goede" kant op kunnen stellen. Je hebt normaal als je rechtsom galopeerd, in de rechter galop, rechtsom buiging. Ik galopeer nu linksom, in de rechter galop en begin met de normale (rechtsom) buiging.

Dan ga ik hem linksom stellen en buigen, terwijl hij rechts galopeerd. Ik snel hem dus contra om. Als hij daar relaxed onder blijft dan vraag ik om de galop te wisselen. En vandaag deed hij dat voor het eerst. En hij sprong nog wel na. Maar dat vind ik op dit moment nog helemaal niet belangrijk.

Ik wil voor nu graag dat hij uberhaubt reageerd. En dan vind ik het dus nog niet belangrijk dat hij gelijk correct wisselt. Ik vind het wel heel belangrijk dat hij relaxed blijft, omdat Nash een paard is wat heel snel VEEEL spanning opbouwt. Maar hij was er bijzonder rustig onder, ook toen hij achter na sprong. Dus mega happy mee.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:15

Nash zit heel dun in zijn velletje en is nieteens geschoren. Hoe vinden jullie die :')

[ img ]
Mijn mannetje afgelopen vrijdag. <3

Vandaag op wedstrijd geweest. Maar echt een enorme zuurpruim van een jury. Ik zag het al aan het gezicht toe ik de ring in kwam.

Geen winst voor niemand in het Z1 en dan ben ik toch nog 1e geworden. Ach. Ik ben een gewonnen borstel rijker.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:54

plutolover schreef:
maessie schreef:
Heeft ie van mams, die is nu ook teddybeer :+ en grote broer ook. Nou loopt die ook nog steeds buiten natuurlijk...
Moet Vlien nog steeds scheren, maar nog geen tijd gehad voor wassen vooraf. Misschien dan toch maar overslaan dit jaar...


haha lekker weer.. Dat wordt wat over paar jaar. :+ :Y)

Mijn hand verdwijnd onderhand haha. Maar wel schattig. meneer pluisje

Nash was als veulentje ook echt heeeeel erg wollig in de winter. Nu niet meer. Hij zit zo dun in zijn vel dat ik hem niet hoef te scheren.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:56

Ja. Ik ben daar geweest afgelopen jaar.

Ik zou een hotel of B&B zoeken als ik jou was.

Verder een leuk evenement, zeker als je paard nuchter is.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:27

xMadelene9 schreef:
Even een vraag m.b.t. het verruimen. Op mijn protocollen staat vaak dat mijn hafje niet verruimd in stap, draf en galop als dit gevraagd wordt. Hier oefen ik veel mee ook met mijn instructrice. Alleen ik loop vast, hij versneld maar maakt weinig verschil kwa grootte van de gangen. Hoe hebben jullie je hafjes dit aangeleerd? Nu geef ik een ophouding, een schopje en hij gaat harder, maar maakt zijn passen nauwlijks grooter.

Veel hafjes "weten" niet dat ze kunnen verruimen. Dat heeft oa met kracht en balans temaken.

Wat hier heel goed geholpen heeft is echt het gaspendaal er op te zetten op de volte bijv. Eerst maar eens hard draven en dan nog een schepje er bovenop totdat hij wel ruimte MOET pakken. En ja, dan jaag je hem over het tempo, maar sommige paarden moeten gewoon door krijgen dat h est uberhaubt kan. Kunst voor de ruiter is om het paard netjes tussen twee teugels te houden.

Voordeel ervan vind ik ook dat je paard er voorwaards van gaat denken. Op een gegeven moment kan je gaan finetunen en kan je heel makkelijk schakelen van een arbeidstempo naar midden of uitgestrekte gangen.

En ze moeten wel echt kracht en balans krijgen. En dat kost tijd.

Dit is mijn paard in een middendraf.


[ img ]

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:07

Vandaag heeft Nash voor het eerst een Cranio-Sacraal behandeling gehad. Hij kon het enorm waarderen en hij heeft heerlijk staan ontspannen.

Na afloop was hij helemaal trots op zichzelf en moest hij even met zichzelf sjansen in de spiegel :P

[ img ]

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:50

Ze is in opleiding en had een casus nodig.

Nu heeft iedereen wel zo zijn rijdingetjes volgens mij :+ maar waar ik nu een beetje tegenaan loop in (lengte) buiging. Dat is natuurlijk ook wel lastig met een kort lijf.

Hahaha. Die foto's zijn te grappig :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:54

_Nelleke_ schreef:
Wat een leuke foto's!

Wat fijn Peelie! Merk je na een paar dagen nog steeds verschil?

Iemand nog een fijne tip voor peesbeschermers voor? BR full is te groot, pony is te klein. Harry's horse zakt af. Verder heb ik nog niet echt iets geprobeerd omdat ik nooit met beschermers heb gereden maar ivm aantikken en daardoor een schiefel moet ik van de DA nu met een beschermer rijden. Liefst iets wat in maat COB te bestellen is en wat volledig om het been heen gaat zoals een 3 in 1 beschermer.

Ik merk dat hij meer zen in zijn koppie is. Gisteren heb ik hem weer gereden. Een bom aan energie, maar goed te sturen energie.

Verder lijkt het alsof hij compacter is. Alsof zijn rug 10cm korter is als het ware. Heel "vreemd".

Kwa peesbeschermers heb ik tot nu toe nog niks gevonden wat echt perfect past bij mijn paarden. Ik heb het zelfde probleem.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:01

De beschermers die ik tot nu toe het fijnste vind trouwens zijn de snugboots van Lemieux. Die hebben een harde schaal rondom en mash over de voorkant van het been zodat het elastiek niet direct op de strekpees komt.

Het allerliefste bandageer ik ook, maar ik ben 9 van de 10x te lui :') of ik gebruik flextrainers, maar die hebben geen harde schaal dus bij écht hard aantikken tot schievels aan toe misschien minder handig.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:03

Dat kan ik me voorstellen. Stanley is ook niet zo groot als dat Nash is. De snugboots komen ook niet in een maatje S jammer genoeg.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:08

Ik heb indra beschermers (uit het jaar kruik, maargoed) en die vind ik helemaal niet zo fijn. Er gaat veel rommel tussen zitten en ze zijn lastig schoon te maken. Met afspoelen worden heel erg nat en het duurt lang voordat ze droog zijn.

Bandageren hoeft helemaal niet warmer tr zijn als een andere beschermer mits je de juiste onderlap gebruikt. De onderlappen van Eskadron vind ik bijv heel erg fijn. Daar blijven de benen relatief koel onder. Bandageren is wel iets wat je moet leren natuurlijk. Dat mag niet te strak of te los zitten. Dat is een kwestie van veel oefenen.

Voordeel van bandages vind ik ook dat je niet met pasvorm zit. Ze passen gewoon. End of story. Maar wel met correct bandageren.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:35

Ik merk dat neopreen echt veel warmer is als een goede bandage met goede onderlap.

Maar als hij zich echt hard aantikt en schiefels krijgt zou ik toch kijken naar iets met een harde schaal, anders bied het te weinig beschreming ben ik bang.

Volgens mij heeft HH ook een soort snugboots zoals lemieux, maar dan wel ook in de S maat. Ik weet alleen niet of deze ook zo luchtig zijn als de snugboots?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:55

Heel consequent oefenen. En ik maak daarbij graag gebruik van lichaamstaal. Wat bij mijn paarden heel erg goed geholpen heeft is controle krijgen over de benen dmv sturen. Gaat hij harder terwijl jij langzamer wilt, dan stuur je hem de andere kent op. En weer en weer. Totdat hij niet anders kan als afremmen. Nash is tegenwoordig heel eeg braaf met longeren en die kan ik zonder probleem sturen in tempo en welke kant hij op gaat.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:03

Mijn paard loopt juist helemaal poedersuiker op enkelgebroken. Daar wordt hij dwars van en sterk. Dus hier val ik altijd terug op dubbelgebroken watertrens.

Als je paard fijner gaat op enkel dan haal je toch gewoon een enkel gebroken bitje. Het kost je twee tientjes.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:03

Probeer het zelf uit op je onderarm, dan kan je het zelf voelen ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:20

Searcher schreef:
Een droom die ik nog altijd waar wilde maken is nu uitgekomen. Ik ben met de haffies op vakantie!!!!!
2 weken lang staan zij in pension in Wateren en zitten wij in een stacaravan. Dagelijks komen er vriendinnen rijden en maken we mooie ritten.
[ [url=m/0oXIUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e9Tfwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fjO7Sv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t8hJzO.jpg]Afbeelding[/url] ]

De pony's doen het erg goed en beginnen te wennen aan de afstanden.
Zondag gaan we weer weg maar ik heb nog een paar mooie ritten in het vooruitzicht.

Woow, mooi terrein!

Ik heb een hele poos niet gereageerd hier. Voor de mensen die mij niet volgen op facebook, ik ben 30 kilo afgevallen sinds februari dit jaar. Ik ben Nash weer een beetje aan het oppakken.


[ img ]
Dit was november 2018. Nieteens op mn zwaarst.


[ img ]
Dit was afgelopen zondag. Ik ben er nog niet, maar ik ben inmiddels over de helft van mijn doel.

Hie gaat het hier verder met iedereen en de paarden?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:45

astridastrid schreef:
Echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO knap Gail, kan niet wachten om jullie weer te zien shinen. Wat is je motivatie geweest?

Het is echt ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO veel (net als mijn O's).

Ik was/ben er gewoon helemaal klaar mee. Ik kwam er achter dat ik bepaalde persoonlijke dingen bij mij draag. Letterlijk en figuurlijk. Dingen die ik los had moeten laten, maar nog niet los gelaten had. Daar ben ik nu mee bezig. Los laten. Me niet meer laten leiden door mijn trauma's.

Ik twijfel sterk om de 28ste mee te doen om stal met wedstrijd. Maar hij is echt nog niet zo stabiel in alles als ik zou willen.

Ik denk dat ik het vrij last minute besluit.

Ik had laatst een 15 kilo zak hondenvoer in mn handen... jezus... wat een gewicht. En toen bedacht ik me dat ik twee zakken hondenvoer kwijt ben... ik was verbaast dat ik dat ze hele dag bij me heb gedragen...

Ik wil nu op zn minst nog mini mini minimaal 15 kilo kwijt, maar liever 20.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie
Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:13

Ik kan met Nash niet mee doen omdat hij te veel vreemd bloed heeft jammer genoeg. De vorige keer waren er veel mensen die het aan mij vroegen. Maarja :)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker