Nog steeds mn pony 'horen'?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LiNDz
Berichten: 196
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Bergen op Zoom

Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-06 16:04

Hey Allemaal,

Ik weet niet of jullie hierin geloven oid, maar ik vroeg me af of misschien sommige van jullie iets soortgelijks hebben meegemaakt..
Mn paardje is nu alweer 1,5 maand geleden gestorven.. ik huil nog vaak en ik mis dr erg, ik heb nog steeds niet echt kunnen accepteren dat ze echt weg is, het lijkt mee of ze 'even' weg is, alsof ze tijdelijk ergens anders staan.
Ze stond hier aan huis, vanuit de keuken kon je dr zien staan (in de tuin zegmaar). Vaak hou ik mezelf nog net tegen om te zeggen tegen mn ouders (omdat het hek openstaat) 'Hey,waar is Droes?'
We hebben een inloopstal op een zandpaddock, waar ze gewoon dag en nacht in en uit kon lopen.

Maar, wat vreemd is, zowel ik als mijn pa, 'horen' dingen van dr.
Wat is tot nu toe al 3x heb gehoord, is het 'rommelen' in de voerbak.. Er lag namenlijk een steen in dr voerbak omdat ze te snel at, die steen ligt er nog steeds in. Daar zat ze vaak tussendoor mee te rommelen, en ik heb dat specifieke geluid nu al 3x gehoord als ik buiten ben. Niet iets wat erop lijkt, maar echt dát geluid.

Mijn vader heeft al enkele keren het geluid gehoord van dr hoef tegen de staldrempel. De staldrempel was iets verhoogd, en op de hoeken zaten ijzeren strips. Ze was vaak te lui om dr hoef ver genoeg op te tillen :) en stootte daarbij vaak dr hoef wat tegen die ijzeren strips.

Ik ga soms nog even naar de stal en t bakje, gewoon zomaar, maar daar heb ik niet gehoord of 'gevoeld' ofzo. Ze is ook niet thuis ingeslapen maar in Belgie op een kliniek (koliek operatie.. wat fataal werd..)

Heeft er iemand soort gelijke dingen meegemaakt? Ik vind het heel raar..

Tekening van jouw huisdier? Kijk op http://members.home.nl/lindsey

Whizzard
Berichten: 1367
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Markelo

Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:34

Ik geloof je verhaal wel! Dit soort verhalen heb ik vaker gehoord. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt.
Ik wens je in ieder geval nog veel sterkte met het verlies van je paard!

Miss_Maya
Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:39

Ik geloof je wel hoor ;)
Maar dat is ook zo met personen verliezenD
Je hoort dat grotendeels omda je haar niet kan laten gaan , je denkt nog te veel aan haar en daarom hoor ja soms van die dingen (wat er niet zijn)

Ofwel hebt ge ne andere pony daar lopen .. Ma dal t wel ni zijn é

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:43

misschien moet je eens iets van 'voer' ofzo in de bak leggen, en kijken wat er gebeurt, of brand een kaarsje en kom tot rust, mediteer ofzo kan best helpen :)

mienmien
Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:44

ik heb mijn overleden paard een aantal keren gezien. In de wei bij mijn jonge veulens en zomaar ineens langs de snelweg, dan rende hij mee naast de auto. Dit jaar was het precies een jaar geleden dat hij overleed. En gaf hij heel duidelijk aan dat ik het los moest zien te laten. Dat het goed was zo. Dat ik alles gedaan had wat in mijn vermogen lag om hem te houden. Dat gaf me heel veel rust.
Geniet van de dingen die je hoort of ziet. Het hoort soms bij het afscheid nemen. Het is niet raar en vreemd ofzo. Dit is iets van jullie samen. Je paardje heeft immers gewoond op die plaats...

Sterkte met het verlies....

Morris
Animal Magnitism

iSaBeLL
Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:19

ik heb het ook wel is mee gemaakt !
dan hoor je haar soms nog hinikken of ik zie haar flemen omdat ze dat altijd deed .
dus ik vind je verhaal niet vremmd !

        Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                  Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1

      daaf4ever
      Berichten: 2729
      Geregistreerd: 30-10-05

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:02

      Ik heb wel eens dat fotolijstjes waar een foto Daaf inzit ineens helemaal warm worden. Of als ik het koud heb en ik pak Daaf zijn zweetdekentje omdat die lekker warm is en ik leg die over mijn normale dekbed dat op de 1 of andere manier als ik wakker word Daaf zijn deken ónder mijn dekbed ligt.. heel apart.. Maar ik schrik er niet van, want ik weet dat het Daaf is :)

      07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
      22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
      Bedankt voor alles

      nienke1208
      Berichten: 2140
      Geregistreerd: 23-10-04
      Woonplaats: Zuid-Holland

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:32

      ik geloof je verhaal wel, omdat ik na het overlijden van onze vorige kat heb gehad...
      als ik in bed lag, of alleen thuis was, dan hoorde ik haar de trap op lopen, of over mijn drempel stappen!
      zo heb ik dr toch nog een tijd bij me gehad, en heb ik uiteindelijk toch nog op een rustige manier goed afscheid van dr kunnen nemen!

      Wisdom, mijn geweldige topper!! Endurance: Klasse IV (+2), CEI* en CEI** met knappe Alina! En extra doel: endurance in ZA!

      ikke20
      Berichten: 7441
      Geregistreerd: 31-05-06
      Woonplaats: t beste durp

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:07

      ik heb vorig jaar mn hond in moeten laten slapen. mn ouders waren net een week op vakantie dus ik alleen thuis. ben de 2 weken daarna erg veel bij mn vriend geweest. maar toen ik thuis wou hoorde ik de hond ook lopen(tikken nagels op tegels) ook hoorde ik haar halsband tikken(plaatjes tegen het ijzer) en hoorde ik haar drinken en van de bank af en op springen. oo een paar maanden geleden was ik bij mn paarden daar ging ze wel eens mee naartoe en daar hoorde ik haar ook lopen en ookd er halband(ze ligt ook daar begraven). haar in laten slapen was erg vervelend. vooral omdat het al 2 dagen mijn hond niet meer was. ik herkende haar gewoon niet meer. ze kon ook niet meer lopen en der kop zelf optillen en kreeg telkens soort aanvallen. later heb ik er wel heel veel spijt van dat ik der toen niet gewoon heb(verzorgd) mn vriend heeft dat toen gedaan. ook toen ze de spuit kreeg stond ik aan de andere kant van de kamer te kijken inplaats van bij der tr gaan zitten.

      Sharmila
      Berichten: 4798
      Geregistreerd: 07-07-03
      Woonplaats: Schouwen Duiveland

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:19

      Ja ik heb dit ook meegemaakt met mijn hond. Ik hoorde continue zijn ketting rinkelen die hij altijd om zijn nek had. Zijn mandje stond altijd onder de trap, en hij stootte regelmatig zijn kop tegen de tree als ik s'ochtends naar beneden liep. Ook dat hoorde ik gewoon s'ochtends.

      Ook heel vaak als ik thuiskwam dat ik dan echt het gevoel had dat hij naar me toe kwam rennen om tegen me aan te springen.

      Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

      Instagram; tinkerparadijs

      xxxcatjuxxx
      Berichten: 746
      Geregistreerd: 30-12-05
      Woonplaats: Duiven (gelderland)

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:33

      ik geloof jullie verhalen. ik zelf heb het wel meegemaakt maar dat is al heel lang geleden ik was toen heel bang aangelegd en heb het van me afgeschoven. ik ging andere oorzaken zoeken voor die geluiden die ik hoorde en sinds dien hoor ik ze ook niet meer. aan de ene kant vind ik dit wel jammer maar aan de anderekant ook wel beter zo.

      IndianSummer
      Berichten: 4037
      Geregistreerd: 04-01-06
      Woonplaats: Enschede, Overijssel

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:35

      Dit komt mij ook bekend voor.
      Eergister liep ik met mijn zusje langs de wei waar Indian altijd instond, en ook ingeslapen is.
      Toen we daarlangs liepen vertelde mijn zusje dat ze Ind zag staan. Ze zei dat het haar echt was, het was een soort waas, precies op de plek waar ze is ingeslapen.
      Normaal ben ik altijd bang als mensen zo beginnen te praten, maar nu gaf het me een vertrouwd gevoel, ondanks dat ik haar zelf niet zag. Gewoon het idee, misschien dat ze me even wou vertellen dat alles goed met d'r ging.
      Ik weet het niet, maar het was gewoon weer vertrouwd..

      Tuhan
      Berichten: 1588
      Geregistreerd: 06-10-03
      Woonplaats: Almere

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:40

      ik geloof je verhaal ook.
      mijn paard is nu 7 jaar overleden. toen hij net een paar weken overleden was heb ik hem "gezien". ik was aan het fietsen en een schim galopeerde mee, ik herkende hem er echt in. ik liet het ook niet los en huilde veel. mijn moeder heeft mij meegenomen die foto's kan lezen. toen zij mij dingen vertelde die ze niet kon weten over hem, toen pas kon ik het loslaten omdat ik wist da het goed was. geregeld heb ik wel dromen over dat hij bij mijn nieuwe paard in de wei staat.

      sterkte ieder geval als je erover wilt praten kun je altijd pb-en

      Tulissa Biotop x Purioso Yes Z1 + 3 mei 2000-mei 2018

      Douni
      Berichten: 1940
      Geregistreerd: 20-10-04
      Woonplaats: Axel

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:27

      Ik geloof je ook, ik heb soms ook dat ik geluiden van de kat hoor(die vorige maand is ingeslapen).

      Diva

      LisaLuna
      Berichten: 4933
      Geregistreerd: 05-07-05

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:39

      Dat kan idd, Dan staat ze in de stal en wil ze denk ik laten merken dat ze bij jullie is..

      Maar wat sneu dat ze overleden is ;( . :(:)

      KelSz
      Berichten: 139
      Geregistreerd: 11-08-06

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:03

      Ik geloof het wel.. maar ik weet niet hoe dit kan komen.. misschien wil ze je laten weten dat ze der nog wel voor je is.. en dat ze idd bij jullie is..

      <'\___~
      ...(\...)\... Skribble

      bassa
      Berichten: 772
      Geregistreerd: 25-11-05
      Woonplaats: Werkendam, Noord Brabant

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:03

      ik geloof je wel ik heb het zelf nooit meegemaak.
      iniedergeval sterkte met dit verlies.

      Bassa het is je vergeven dat je ooit ben weggebleven 1992 tot 24-01-07. :+: maar mis je elke dag ;) gelukkig heb je je veulen achter gelaten en die is bijna van mij :D Y;( Bassa heb nog wat van je voor dat je wegging.

      kim_girl
      Berichten: 7
      Geregistreerd: 21-08-06

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:28

      heej

      heb het ook nog nooit meegemaakt hoor, mij lijkt het maar eng omdat te horen :S
      toch zou het ook wel leuk zijn om je paard/hond/kat te zien/horen

      nu ja, veel sterkte !

      kizz kim

      Pantera,mis je zo

      kim_girl
      Berichten: 7
      Geregistreerd: 21-08-06

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:33

      oh jah, ik heb het wel een keer gehad, met mijn kat, ik was nog jong en toen ging die dood :(
      ik had een gode band met hem :)
      toen hij dood was gegaan zag ik hem nog steeds lopen, en ik hoorde hem spinnen .
      s'avonds tijdens het eten zat gompie (zo heette die) altijd naast mij op de leuning van de stoel, die dag nadat hij dood was gegaan zag ik hem nog naast mij zitten...
      ik heb toen ook heel veel verdriet gehad...

      Pantera,mis je zo

      Maartje1990
      Berichten: 22256
      Geregistreerd: 05-06-06
      Woonplaats: Kessel (Limburg)

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:44

      kim_girl schreef:
      heej

      heb het ook nog nooit meegemaakt hoor, mij lijkt het maar eng omdat te horen :S
      toch zou het ook wel leuk zijn om je paard/hond/kat te zien/horen

      nu ja, veel sterkte !

      kizz kim


      ik heb het nooit meegemaakt. maar het lijkt mij niet eng, het is toch het paard/pony dat je al jarenkent en waar je ontzettenvd veel van houdt. ik zou juist willen dat ik hem of haar nog zou zien of horen dan weet ik dat die bij me is.

      Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
      ''Pak m'n hand maar''

      orange1
      Berichten: 1364
      Geregistreerd: 08-04-06
      Woonplaats: stiens

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:14

      wat erg maar ook wel weer leuk je voelt dat je bij je paardje enz bent

      ik heb het nog nooit mee gemaakt maar mijn pb box staat voor jullie altijd open ;)

      Januari 2010 starten met de allerbeste.

      Chivance
      Berichten: 822
      Geregistreerd: 03-09-05
      Woonplaats: België

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:07

      Nadat begin 2005 mijn docher haar eerste pony is overleden, is het 'horen en zien' van haar overleden pony gewoon een deel van haar leven geworden.
      In het begin had ze het er moeilijk mee dat ze haar wel kon zien, maar niet kon vastnemen.
      Het mooiste wat er tot nu toe is gebeurd, is dat Beauty de avond voordat haar nieuwe pony voor de tweede maal op een maand tijd van koliek moest worden geopereerd, is komen vertellen dat het allemaal in orde zou komen. Zij heeft zich daar heel erg door gesteund gevoeld.

      [color=#FF0080]Soms is het beter iets dierbaar te verliezen, dan dat je het nooit hebt genoten ...

      _anton_love_
      Berichten: 1479
      Geregistreerd: 18-02-06

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:39

      Ik geloof het zeker weten wel,
      Mijn konijntje is dood gegaan en dat was echt me beste maatje.
      Ik had gewoon nooit verwacht,
      En toen ik de volgende dag opstond om me andere konijn eten tegeven, zag ik echt stuart(zo heet ie) naast me andere konijn liggen dus ik dacht het was maar een droom en ik kwam dichter zag ik het inene verdwijnen.

      En ook een keer het paard van me vriendin was overleden, en ik kon heel goed met dat paardje opschieten het was zo lief paardje, Ik en de eigenaar waren de engiste die goed op hem konde rijden zonder tebokken of steigeren. En ik bleef 2 dagen na de dood van haar paard bij der slapen we gingen in de stal slapen. En we hoorde duidelijk haar hinek we herkende haar hinek uit 1000ende, en we hoorde ook de liksteen dat ze aan het likken was. We wisten nou niet of we het eng vonden of juist prettig.

      Anton housuperveelvanjou
      Beau&Thymen&Anke :D

      Beau ik vind dat je de beste was met het springen!
      Topper ben blij met je :)

      Liberte
      Berichten: 5345
      Geregistreerd: 12-10-05

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:41

      Wauw, ik geloof het denk ik wel. Lijkt me minder eng dan overleden mensen. ;)

      _anton_love_
      Berichten: 1479
      Geregistreerd: 18-02-06

      Re: Nog steeds mn pony 'horen'?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:43

      Jaa dat is het zeker, Ik wist ook een keer zeker dat ik me oma in de gang zal lopen..

      Anton housuperveelvanjou
      Beau&Thymen&Anke :D

      Beau ik vind dat je de beste was met het springen!
      Topper ben blij met je :)

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers