If I need you now, would you kindly calm me down?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-20 11:20

So cold, alone, could you be my blanket? Surround my bones. When my heart feels naked. No strength, too weak, I could use some saving, and you're love's so strong. And when there's no cure, you are just what I need. When I lose my mind, would you still remind me? When I'm feeling lost, would you come and find me? When my world gets loud, could you make it quiet down? When my head, it pounds, could you turn down all the sound? If I lay in pain, by my side would you stay? If I need you now, would you kindly calm me down?


[ img ]

Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)
15 - 05 - 2008 / 21 - 05 - 2020


Begin 2020, na het in bruikleen zetten van mijn KWPN ruin wou ik toch graag weer wat voor mijzelf.
Via marktplaats in contact gekomen met een particulier welke een goede plek zocht voor zijn 12 jarige merrie, Dalencia. We zijn wezen kijken, goed contact gehad en voor ons gevoel ook goed geïnformeerd. Dalencia was namelijk herstellende van een flinke wormen infectie en is wat kramperig in de achterbenen. Keuringsrapporten gezien en besloten zelf niet te laten herkeuren. Ik durfde dit wel aan, het leek een kwestie van goed voer en de training rustig opbouwen. Zo gezegd zo gedaan is ze bij mij op de weide gekomen. De eerste maand heb ik haar rustig laten wennen en hebben wij een klein begin gemaakt met grondwerk. Ze was erg in zichzelf gekeerd. Het duurde dan ook even voordat we echt contact hadden. Enkele keren is het voorgekomen dat we even fijn hebben kunnen knuffelen samen. Voor zover zij daar zin in had.




Voor mijn gevoel en voor zover mijn kennis dit toeliet hadden we een goede ondersteuning mbt het voer, ze kwam aan, maar niet snel genoeg. Hier zijn vanuit onwetendheid/onervarenheid helaas wat fouten in gemaakt. Haar gewicht had sneller moeten gaan en hierin had ze beter ondersteund moeten worden. Second opinion bij een kliniek hier in de buurt, bezoekje gepland. Die dag naar de weide toegefietst met de wetendheid dat er een bloedonderzoek gedaan zou worden en er voeradvies zou komen. Helaas bleek niets minder waar en ben ik in volle tranen thuis gekomen. De diagnose ataxie werd gesteld. Ze zou vanaf nu alleen maar verslechteren, iets wat de dagen erna al lichtelijk merkbaar werd. Ze kon niet meer liggen, plassen ging moeizaam, haar stabiliteit ging achteruit. Ze had overduidelijk last van haar lichaam. Contact opgenomen met oude eigenaar, die bleek al een "vermoeden" te hebben. Haar op gewicht krijgen en houden was blijkbaar ook al langer een probleem. Maar goed, dit is allemaal achteraf. Zonde hoe mensen dergelijke paarden en keuzes die hierbij komen in een ander zijn handen schuiven omdat ze het zelf te moeilijk vinden...



Wij hebben besloten dat, zolang ze de levenslust heeft, het met goed voer te ondersteunen en voor haar te strijden. Ze hoefde vanaf nu ook niets meer en ging op 12 jarige leeftijd met pensioen... De dagen daarna zakte haar levenslust steeds verder weg, ze at enkel nog omdat haar instinct haar vertelde dat ze moest eten. Ze wou geen aandacht meer en liep weg bij het zien van het halster. Ze was op, kapot vanbinnen en mentaal. Ik kan niet begrijpen hoe mensen het zo ver kunnen laten komen. Tuurlijk ik heb ook niet altijd het juiste gedaan maar toch, dit had voorkomen kunnen worden. Elke keer weer hield ze zich sterk, want ze moest. Ze moest dingen doen, er werd hierin toch niet naar haar geluisterd. Met dat ze met pensioen ging en dus ook alle verplichtingen weg waren, ze zichzelf mocht uiten, ging het snel. Ze is in een paar dagen zo gigantisch afgetakeld. We hebben haar 13e verjaardag nog gevierd, op Hemelvaartsdag hebben wij haar laten gaan.




Ik wou onze laatste momenten samen graag vastleggen, dus heb ik een afscheidsreportage geboekt bij Nikki de Kerf. Nikki is er vooraf, tijdens en achteraf bij geweest. Ik heb erg veel steun aan haar gehad en had totaal geen last van haar aanwezigheid. Nikki is erg begripvol en leeft met je mee. Het voelde alsof ik haar al jaren kende en zij direct betrokken is geweest bij alles wat er gaande was rondom Dalencia. De foto's, de beelden, alles is vastgelegd zoals het is en hoe het was. Confronterend, realistisch en mooi tegelijk. Contactmomenten die er voor mijn gevoel nooit geweest zijn, zijn vastgelegd. Ik heb erg veel steun aan deze foto's en ik ben Nikki hier dan ook eeuwig dankbaar voor. Deze beelden betekenen zo onbeschrijfelijk veel voor mij. Tevens een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt.





Op de dag zelf mocht ze van mij alles wat god verboden heeft. Ze zou toch gaan dus wat maakt het dan nog uit?
Dat ze met haar neus in de snoepjesemmer mocht hoefde ik haar geen 2x te zeggen.
Op aanraden van een goede kennis, tevens bokker, wou ik een appeltaart halen. Helaas was deze onvindbaar en heb ik het met soesjes moeten doen. Deze werden afgewezen, de wortels hoefde ze ook niet, de appel ging er met moeite in.



















Het inslapen ging zo extreem snel, dit bevestigende voor mij dat ze echt op was. Zij was er allang klaar voor... met dat de spuit erin zat viel ze om en was ze weg. Ik heb er bewust voor gekozen de meest confronterende foto's achterwege te laten en het subtiel te houden. Hoe graag ik ook alle foto's zou willen delen, dit zijn er 150, dus dan zijn we morgen nog bezig. Al deze foto's zijn mij even dierbaar. Onbeschrijfelijk hoe Nikki zo iets verdrietigs zo mooi kan vastleggen. Er zijn ook nog enkele actiefoto's gemaakt welke ik nog moet ontvangen, eventueel dat ik deze nog deel in een "Dalencia voor de laatste keer in actie" topic.


We let the waters rise, we drifted to survive.
I needed you to stay, but I let you drift away.
My love where are you? No one will win this time.
I just want you back. I'm running to your side.
Flying my white flag, my white flag. My love where are you?

Whenever you're ready, whenever you're ready.
Can we surrender? I surrender.


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 12-06-20 11:54, in het totaal 3 keer bewerkt

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

nine1987
Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:26

Heel veel sterkte gewenst met 't verlies van je paard..
Maar wat een mooie fotoreportage zo..

<3 Sneakers <3

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:27

Tranen in mijn ogen... Wat een mooi afscheid Y;(

Onwijs jammer dat jullie maar zo kort van elkaar hebben mogen genieten. Maar ik weet zeker dat ze een fijne laatste tijd bij jou gehad moet hebben.

Veel sterkte gewenst :(:)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:32

Jeetje zeg, enorm heftig. Hoop dat je het een plekje kunt gaan geven.

ZoeyDercks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:33

Wat een turbulent verloop van jullie korte verhaal zeg... jeetje..
Heel erg veel sterkte met het verlies van Dalencia.

Prachtige fotoreportage overigens..

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:35

Verdrietig hoe het gegaan is, heel veel sterkte komende tijd!
Het zijn ontzettend mooie foto's geworden

diablo <3 Ik ga je missen mannetje
je moet het leven beleven, niet overleven.
voor de snel afgeleide onder ons http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:37

Ik weet niet of er van Dalencia gehouden is voordat ze van jou was maar ik weet wel zeker dat er van haar gehouden is toen ze van jou was.

Sterkte met het verlies.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Amber3
Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:39

Heel veel sterkte!

Bailey Ro-lex x Jazz
Phéline Just Wimphof x Ro-lex
Felix en Sunflower's Miss Dior
Dublin

Solistar
Berichten: 766
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:40

Wat een mooie foto's. En wat naar dat mensen zelf hun verantwoordelijkheid hierbij niet nemen, ik begrijp het ook niet. Fijn dat jullie naar het paard hebben geluisterd en rust hebben gegeven.

janouk
Blogger
Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:41


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:47

Wat een prachtige en eervolle foto's voor een paard dat veel te lang veel te sterk is geweest.. Heel veel sterkte met je verlies. Het is misschien een troost dat ze bij jou is gekomen en daar haar rust vond. Ze mocht zichzelf zijn bij jou. Je hebt haar een enorm cadeau mee gegeven. :(:) Vergeet dat niet deze dagen. :o

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-20 13:35

Wat een lieve reacties allemaal <3.


Ik hoop inderdaad dat ze bij mij nog heeft kunnen genieten, en heeft mogen zijn hoe ze zich voelde. Dit is alles wat ik haar gegund heb en mijn best voor heb gedaan. Ze was zo op... Ik denk overigens wel dat de oude eigenaren van haar gehouden hebben. Ondanks al het gesleep en getrek wat haar is aangedaan (ze is in de afgelopen 2 jaar ruim 8x verplaatst, voornamelijk in bruikleen). Ik denk dat het in dit geval een combinatie is van onkunde en te lang doorgaan. Dit is wat ik hoop...

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

HarmanyL
Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:44

Heel veel sterkte! En een hele mooie reportage. Super dat je naar je paard hebt geluisterd..

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:46

Prachtige reportage. Heel veel sterkte :(:)

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Ferera
Berichten: 451
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:14

Wat een verdrietig topic.

Je bent ontzettend dapper dat je dit besluit hebt genomen. Ze zal je dankbaar zijn.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Fleur Nola

Sequinoa
Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:17

Heel veel sterkte Y;( , wat een ontroerende reportage.

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:24

Pffff, aangrijpend dit! Een moeilijke beslissing (heb ze 2 maanden geleden ook genomen van een bijna 7jarige die ik amper een jaar had en dol op was) maar, jouw paardje hoeft niet meer te lijden. Jíj hebt tenminste gedaan wat anderen niet konden: je gedragen als verantwoordelijke eigenaar. Erg knap van je!
Veel sterkte meid!

Don't take anything for granted

chanicha
Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:29

Heel veel sterkte met dit verlies, zit met een brok in mijn keel Y;(

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

NadineBlabla
Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:57

jeetje heel veel sterkte gewenst Y;(

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:01

Ze is gegaan uit liefde en met liefde.. Wauw wat een mooi afscheid. Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Karaat_the_newforest op Instagram

boyca
Berichten: 1072
Geregistreerd: 14-12-11

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:27

Heel veel sterkte met het verlies van je knapperd
En sorry maar wauw wat is dit mooi vastgelegd, echt super mooi gedaan.
Dit roert iedereen, tranen hier iig

rust zacht knappe Dalencia

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:14

Wat een prachtige reportage van het laatste wat je voor haar kon doen.
De juiste keuze. Maar dat maakt het niet minder verdrietig.
Sterkte :(:)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:27

Tranen in mijn ogen.
Mooi omschreven en mooie foto's, maar wat erg dat het zo moest lopen. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Y;(

Elisa2
Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: If I need you now, would you kindly calm me down?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:33

Pfft wat een medelijden heb ik met dat paard als ik dit allemaal lees..niet vanwege jou. Jij hebt alles geprobeerd en er alles aan gedaan zo te lezen. Maar dat ze zo verwaarloosd is met deze gevolgen. Echt in en in triest...prachtige foto's heb je in ieder geval.

Heel veel sterkte met het verlies.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:41

Een prachtig paard waar heel veel van is gehouden .respect voor je dappere keuze ..liefde is ook loslaten ..en dat heb je gedaan .
Ik wens je alle sterkte

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers