Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Urbiezira
Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 15:22

Beste bokkers, een bericht wat ik nooit had willen hoeven typen...

Vier jaar geleden is mijn pony overleden, een pony die ik al bijna mijn hele leven kende. Net als menig ander, had ook ik na zijn overlijden zijn staart afgeknipt om iets moois van te laten maken. Ik vond het echter veel te moeilijk dit te laten doen, dus stelde ik het steeds uit.

Nu besloot ik van het weekend, na het zien van oude foto's, dat ik nu toch echt er een sieraad van wilde laten maken. Mijn moeder had recent (een paar maanden geleden) de tas met de staart nog in handen gehad, dus, samen zoeken en dan zouden we 'm zo vinden. En toen bleek dat er iets verschrikkelijk mis was gegaan.

Mijn moeder had de staart al jaren in bewaring liggen, en toen ze recent aan het opruimen was geweest met mijn opa, had ze mij een bericht gestuurd over de staart en nog andere dingen, ter herinnering, dat ik die op kon halen wanneer ik wilde. Waarschijnlijk heeft ze die toen dus ergens aan de kant gezet zodat we het tegen die tijd makkelijk konden vinden. Echter is mijn opa is bijna blind, en mijn moeder soms wat impulsief met schoonmaken en weggooien...afijn, we kunnen de staart niet meer vinden. ;( Mijn moeder is vandaag de hele dag bezig geweest met alle dozen openen, maar alle spullen waar ze mij over had geappt, waaronder dus de staart, kan ze niet vinden. Hoogstwaarschijnlijk heeft mijn opa de tas met de staart (en de andere dingen) weggegooid, denkende dat het bij de troep hoorde die ze weg aan het gooien waren.

Mijn moeder voelt zich uiteraard verschrikkelijk, en heeft aangeboden te betalen voor een mooi schilderij van mij en mijn overleden pony, dus dat is heel fijn. Ik heb echter nooit goed rouw gehad over mijn pony, en ga nu in een bliksemvaart door de hele rouwcirkel heen. Ik wist altijd dat ik kon wachten op de dag dat ik klaar was om verder te gaan in het rouwproces, maar nu blijkt dat datgene wat ik als steun wilde gebruiken - zijn staart, en een mooie ring met zijn haar - voor eeuwig weg zijn. Ik voel me zielsverdrietig.

Ik probeer echter een beetje vooruit te blijven kijken - een mooi schilderij voor aan de muur. Dit bericht is daarom tweedelig. Ik wil ten eerste heel graag aanraders voor mensen die een mooi schilderij kunnen maken van mij en mijn pony, op basis van foto's. Prijs wil ik niet te veel over tobben, een sieraad was ook niet goedkoop geweest en daar komen mijn moeder en ik wel uit. We willen gewoon een mooi aandenken.

Verder weet ik dat bokt heel fijn kan zijn wat betreft steun, dus ik wilde het ook graag even opschrijven en delen. Hopelijk helpt dat wat met de rouw die ik nu weer opnieuw zo hevig voel.

En als laatste: lieve D-Day, ik mis je. ;(
[ img ]

MonteKarlo
Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:29

Ach wat een enorm verdrietig voor je :(:)
Heb je ergens nog oude borstels liggen van D-Day waar misschien nog iets uit te halen valt? Dat zal misschien niet genoeg zijn om een armband of ring oid van te maken, maar ik heb ergens een keer gezien dat er haartjes in een soort steentje gegoten werd. Ik noem maar wat he :)
In ieder geval een virtuele knuffel!

lies_sparkle
Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:31

ach wat naar zeg, het idee van MonteKarlo is misschien wel goed.
Dikke knuffel voor jou!

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:57

Ik weet niet of het je lukt? Maar kun je dit zien als een teken?

Ik las in je afscheidstopic dat D-Day een pittige, eigenwijze pony was die alles graag op zijn eigen manier deed. En ook lees ik dat hij gigantisch aan je gehecht was, ookal was je niet dagelijks bij hem.

Ik denk dan: Misschien vond hij het niet nodig dagelijks bij jou te zijn omdat hij dat ook zo voelt zonder een ring. En vond hij het eigenlijk wel eens tijd dat je een stapje verder ging in het proces... en heeft hij dat op zijn eigen manier nog even geregeld :') .

Ik weet niet of je dat zo kan voelen, maar dan kun je hier mogelijk met een emotionele glimlach nog de laatste eigenwijze actie van DDay in zien :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_Dracarys
Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:01

Realisme in portret vind ik echt een aanrader. Heel veel sterkte met dit proces.. X

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Urbiezira
Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 19:48

ruitje schreef:
Ik weet niet of het je lukt? Maar kun je dit zien als een teken?

Ik las in je afscheidstopic dat D-Day een pittige, eigenwijze pony was die alles graag op zijn eigen manier deed. En ook lees ik dat hij gigantisch aan je gehecht was, ookal was je niet dagelijks bij hem.

Ik denk dan: Misschien vond hij het niet nodig dagelijks bij jou te zijn omdat hij dat ook zo voelt zonder een ring. En vond hij het eigenlijk wel eens tijd dat je een stapje verder ging in het proces... en heeft hij dat op zijn eigen manier nog even geregeld :') .

Ik weet niet of je dat zo kan voelen, maar dan kun je hier mogelijk met een emotionele glimlach nog de laatste eigenwijze actie van DDay in zien :)


Zit hier toch een potje te janken :') Dat vind ik een hele mooie gedachte, Ruitje! Had ook zoiets tegen m’n moeder gezegd: hij kwam per ongeluk mijn leven in toen we hem overnamen van de manege, en hij ging per ongeluk weer “uit mijn leven”. Maar niet uit m’n hart, natuurlijk.

Realisme in portret ken ik inderdaad, is prachtig. Ik vind iets abstractere, geschilderde portretten echter ook mooi dus als iemand daar tips voor heeft...

@Montekarlo: heb je enig idee waar je dat hebt gezien of kan je dat achterhalen? Ik kan wellicht nog wat haren uit oude dekjes of dekens halen...

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:53

Oh wat verschrikkelijk voor je ts :(:)

Als je uit borstels/dekjes nog wat kan halen, kan je hier ook een klein hangertje in de vorm van een glazen kraal van maken voor bijv een ketting.

Ik heb pas ergens iets gekregen van een schilder. Zal eens even moeten zoeken.

Edit: Margreet de Boer, te vinden op Facebook

Selina
Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:58

Wat vervelend dat je de staart nu kwijt bent.
Ikzelf heb een aquarel schilderij laten maken van een paard door Marjo Lebbe, nu pronkstuk boven de bank.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

dancertje
Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:15


MonteKarlo
Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:49

dancertje schreef:
mijn collega maakt zelf epoxy kralen ook van vachten van honden en katten misschien lukt het ook wel met wat haren uit een dekje?
dit is haar facebook

https://www.facebook.com/koekiesforkids/


Inderdaad wat deze vrouw in de link maakt, komt in de buurt van wat ik gezien heb :j


Edit:

[ img ]

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:59

Inderdaad ook al heb je maar een paar haartjes, tegenwoordig kan je super veel mooie dingen maken met epoxy. Dit kan je zelf doen, maar uiteraard ook laten doen. In een beeld, een hanger, armband of wat dan ook, je kan met epoxy ontzettend veel.

En wat schilderijen betreft realisme me in portret is echt top!

Sterkte!!

<3 Megan ♡

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:00

Sterkte.....
Mirelle vegels maakt hele mooie schilderen, qua prijs wel kostbaar geloof ik.
Kijk maar eens op haar Facebook pagina.

Shettepret
Berichten: 2208
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:04

ruitje schreef:
Ik weet niet of het je lukt? Maar kun je dit zien als een teken?

Ik las in je afscheidstopic dat D-Day een pittige, eigenwijze pony was die alles graag op zijn eigen manier deed. En ook lees ik dat hij gigantisch aan je gehecht was, ookal was je niet dagelijks bij hem.

Ik denk dan: Misschien vond hij het niet nodig dagelijks bij jou te zijn omdat hij dat ook zo voelt zonder een ring. En vond hij het eigenlijk wel eens tijd dat je een stapje verder ging in het proces... en heeft hij dat op zijn eigen manier nog even geregeld :') .

Ik weet niet of je dat zo kan voelen, maar dan kun je hier mogelijk met een emotionele glimlach nog de laatste eigenwijze actie van DDay in zien :)


Ik vind deze geweldig!
Dat is echt een mooie gedachte!!

Stapper

Our actions are what set things in motion

jokari
Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:58



Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Staart overleden pony per ongeluk weggegooid, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:19

Wat mooi ruitje :j
Ik geloof daar ook helemaal in :j

Wat betreft een schilderij, als je van abstracter houdt is Fnanne een goede keuze.
Ik heb vorig jaar een fantastisch schilderijtje van mijn haflinger laten maken.
Realistisch, maar met iets meer kleur. Zo blij mee :j
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers