Bogus

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
meganx
Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Bogus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-19 18:58

Ik denk dat elke paardeneigenaar het komende scenario wel ooit eens door zijn hoofd ziet flitsen, hoopt uiteraard dat dit nooit werkelijkheid wordt voor je eigen lieverd(s)

3 okt vorige maand, begon als een rustige dag.
Ik ging rond 8u30 eten geven aan mijn jonge ruin van 2 jaar, bogus en mijn tinkermerrie.
Alles dik oke, knuffel aan mijn lieverds. Kusje hier en daar.
Het weekend ervoor nog uitgebreid staan kroelen met Bogus. Die uit zichzelf bij mij kwam staan en gericht om knuffels vroeg...

Merkte op dat bogus, wat opgetrokken buik had en wat was afgevallen, nog gauw bietenpulp gehaald en in de week gezet voor "s avonds. Zodat hij wat kon bij eten naast het ruwvoer.

Ik had nog enkele klussjes gedaan op de weide en ging rond 10u40 naar huis waar de slotenmaker stond te wachten.
Rond 13u30 zat ik rustig op de bank naar een serie te kijken, wanneer ik wordt gebeld dat mijn paarden uitgebroken zijn uit de weide en richting het bos lopen/die aansluit aan een zeeeer drukke weg...

Jeetje daar begon de paniekmodus/ adrenaline stoot.
Moeder was per toeval die middag ziek thuis gekomen, gelijk beide in de auto gesprongen. Gelukkig maar 2 min rijden!!

Weide was een totale ravage, heel de voorkant was onbestaande en ik vroeg me af wat dit kon hebben veroorzaakt.
Weekend ervoor hadden ze nog met kanonen 500m verder gestaan en gaven geen kick...

Halsters en bak snoep meegenomen en als een gek beide, naar hen gelopen.
Mijn merrie kwam gelukkig meteen op mij af.

Maar mijn ruin liep doelloos door het bos heen, ging her en der gewoon op de grond rollen. Zakte zo door zijn benen heen.
Het was alsof hij door alles heen keek en heen ging.
Eens gevangen na veel moeite, met spoe naar DA gebeld, met vermoeden dat zijn been gebroken was (gedachte dat hij over de beek was gesprongen en dit het gevolg was)

Op de terug weg, viel hij meerdere keren op de grond neer en ging met 4 benen de lucht in.
Dan gaan er echt bellen rinkelen...
Maar goed, richting de weide en ze nog in enigste afgesloten weide gezet.
Mijn ruin bleef maar vallen en hij leek echt in shock...
Viel waar je bij stond en door het rollen, zich in de draad vastgerold. Maar bleef dan gewoon liggen. Hij had geen kracht meer.

Je zag dat hij pijn had, DA was nog onderweg.. wat een hel was dat, die minuten die uren duurden. Voor er hulp was.

Da komt na 20min toe, ziet dat het niet goed is en spuit van alles de hoogste dosis.
Bij inspuiten komt er geen tegendruk wat erg lage bloeddruk wil zeggen.
Zijn hartje gaf een zeer grote hartruis...

Na enkele minuten gaf het niks van verlichting. Iets wat met die dosis per direct zou moeten..

Op een 30 min tijd moet je een keuze maken, die je eigenlijk pas had gehoopt te maken, over minstens 30 jaar.. als jij Bogus stok en stok oud was...

Maar het lot besliste anders en ik heb je uit je lijden laten verlossen...

Je laat zo een indruk achter, zo lief en vrolijk dat je altijd was.
Ik had je 10 maanden, we leerden elkaar net goed kennen.
Elke dag een knuffel en kus als ik aankwam, mijn vriend was ook helemaal stapel van jou!

Ieder hart deed je overlopen van schattigheid.

Je gevoelige darmen zijn hoogste waarschijnlijk je dood geworden.
Da vermoeden inwendige bloeding of iets mbt de darmen. Afgezien van je abdominale toestand na het inslapen.

Lieverd, ik zal je altijd eren en in een volgend leven lopen we samen door de bossen.. geef ik je weer knuffels en kusjes zoals ik dat deed bij je...

2 jaar veels te jong...

Vaarwel liefste tot de volgende ❤

[ img ]

Desi_2409
Berichten: 894
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:01

Jeetje wat verdrietig ... heel veel sterkte gewenst..

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

heidinuyten
Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Re: Bogus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:05

Veel sterkte.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Bogus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:09

Jeetje, heel veel sterkte! Wat een onmogelijk verlies zo op die leeftijd :(:)

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Bogus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:13

Wat verdrietig deze dood zeg. Soms is euthanasie onontkoombaar. Heel veel sterkte, een echte nachtmerrie is dit geweest!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Bogus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:33

Wat ontzettend schrikken en wat een verdrietig einde. Heel erg veel sterkte toegewenst de komende periode, en ik wens je toe dat je veel warmte en steun in je omgeving kunt vinden. Y;(

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

timokyana
Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:37

Lieve Bo,
Dankzij jouw lieve vrouwtje heb ik je mogen ontmoeten. Wat was zij verliefd op jou. Jij en Blythe, jullie vulden elkaar zo mooi aan dat jullie als duo alles waren wat het vrouwtje nodig had.
Bijzonder knap was je, je mooie kleur en bontpatroon, daarbij ook nog eens een lief aanhankelijk karakter.
Je had oud moeten worden bij je baasjes Bo. Je baasje wat zoveel voor jou heeft gedaan sinds jij bij haar bent.. Jullie verdienden het. Ik denk dat de hemel een heldere ster nodig had, een andere reden kan ik niet bedenken dat ze jou weg hebben genomen, zo plots.
Lieve Megan, heel veel sterkte met dit zware verlies. Vertel nog maar vaak over Bo, je houdt zijn herinneringen in leven net als je nu al doet. Ik weet zeker dat hij altijd bij jullie is!

meganx
Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Re: Bogus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 05:40

Wrong gevoel blijft ergens zitten natuurlijk.
Anderzijds heeft hij iets geweldig mooi op ons pad gestuurd. Iets van zichzelf wil ik geloven.
Ik voel zijn energie toch op de een of andere manier nog.
(Of dit wil ik zo geloven)

Gemis zal altijd blijven

meganx
Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 05:41

timokyana schreef:
Lieve Bo,
Dankzij jouw lieve vrouwtje heb ik je mogen ontmoeten. Wat was zij verliefd op jou. Jij en Blythe, jullie vulden elkaar zo mooi aan dat jullie als duo alles waren wat het vrouwtje nodig had.
Bijzonder knap was je, je mooie kleur en bontpatroon, daarbij ook nog eens een lief aanhankelijk karakter.
Je had oud moeten worden bij je baasjes Bo. Je baasje wat zoveel voor jou heeft gedaan sinds jij bij haar bent.. Jullie verdienden het. Ik denk dat de hemel een heldere ster nodig had, een andere reden kan ik niet bedenken dat ze jou weg hebben genomen, zo plots.
Lieve Megan, heel veel sterkte met dit zware verlies. Vertel nog maar vaak over Bo, je houdt zijn herinneringen in leven net als je nu al doet. Ik weet zeker dat hij altijd bij jullie is!


Dankje lieverd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers