Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leo
Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:34

Wat een enorm verlies. Heel veel sterkte Y;(

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

OleJon
Berichten: 2491
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:35

Zit met mijn tranen in de ogen wat mooi geschreven heel veel sterkte

Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:35

Dank dat je dit met ons hebt gedeeld.
Ik heb vaak gelezen over Hercule in jouw posts, maar dit maakt het verhaal compleet.
Wat een paard, wat mooi dat jullie zo'n tijd samen hebben gehad.
En nog heel veel sterkte, veel mooie herinneringen maar ook een lege plek....

geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:03

Wat erg dit...ben er even stil van....

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Anoniem

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:10

Och Pien wat verschrikkelijk :(:) Heel veel sterkte, je hebt het prachtig opgeschreven.

BarbaravdW
Berichten: 958
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:11

Wat een ontzettend mooi topic en wat een prachtige fotos van een machtig mooi paard

Eliana
Berichten: 5445
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:24

Heel veel sterkte met het gemis, wat een mooi geschreven I'm!

Shetland bokker #7

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:39

Wat een verlies.
Maar wat een prachtig eerbetoon.
Sterkte.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Zus
Berichten: 599
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:51

Heel veel sterkte met het verlies van je dierbare Hercule. Y;(

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 06:52

Eerlijk gezegd ben ik flabberdegast van al die reactie. Dat had ik totaal niet verwacht. Veel reacties riepen tranen op en een glimlach. Het was gisteren dus een echte "blubberdag".

Ik ben met dit topic begonnen paar dagen na de dood van Hercule en heb verder het iedere keer weggelegd, om het weer op te pakken en te polijsten. Ik wilde namelijk hem zo graag neerzetten in de essentie van wie en wat hij was en voor ons betekent heeft. Daar ben ik blijkbaar in geslaagd gezien jullie reactie. In het kader van minder is meer, heb ik veel weggelaten, want er valt over zo'n paard boeken te schrijven :=

Het belangrijkste is overgekomen, gezien alle reacties, namelijk de liefde die er tussen Hercule en ons was over en weer. Nikki heeft die liefde tussen ons en de paarden ook mooi weer gegeven.

Iedereen die een reactie heeft geschreven, wil ik zo graag hartelijk bedanken. Weet dat door al jullie/ jouw reacties (s) dit topic extra bijzonder is geworden. Het topic zal door mij gekoesterd worden en staat al in mijn profiel (tja ik ben echt blij met het topic en de reacties die het opgeleverd heeft }> )

Citaat:
Pien wat een verhaal, het voelt alsof ik Hercule persoonlijk heb gekend ook al is dat niet zo.
In die strekking waren meer reacties. Ik vind het fijn, dat dit bijzondere paard via mij ook bij jullie het gevoel van gekend achter weet te laten. <3

Citaat:
Better to have loved and lost.
Dit is zo waar en dat geldt natuurlijk voor het hele leven.

Citaat:
Ik ben vorig jaar mijn gouden vriendin verloren na een heftige koliek,
Alle mensen die ook hun parel hebben verloren in het verleden wil ik graag sterkte toewensen. Fijn om te lezen dat de herinneringen meer en meer een glimlach op zal leveren. Dat gebeurt hier nu al, ook al zijn de tranen er nog elke dag.

Citaat:
Ik heb ook enorme leuke herinneringen aan jullie, de bosrit in Rijen, de leuke merensweekendjes, nog op de manege en nog bij Kees op bezoek geweest, een prachtpaard vond ik hem! Jullie hebben prachtige tijd samen gehad, dat pakken ze niet meer af.
Mixta het was een hele leuke tijd en ook ik heb nog mooie herinneringen aan die prachtige Mixta van jou. <3

Citaat:
Toen ik je topic vanochtend voor het eerst doorlas, liet het me geëmotioneerd achter. En nu gewoon alweer. Wat heb je het mooi opgeschreven, je hebt Hercule meer dan recht gedaan.
Lieve Nikki, ik vind je een zeer begenadigd kunstenares en fotografe. Mijn dankbaarheid voor deze foto's is onbegrensd, iets dat je al wist, en Ik ben heel blij dat ik je prachtige foto's recht heb gedaan!

Citaat:
Een leermeester met een gouden hartje.
Voor heel veel (bange) mensen, jonge paarden en vooral veel kinderen waar hij zo gek op was. Zelfs als ze hem pijn deden, zoals mijn kleindochter die hem te strak in de teugels had, iets waar hij absoluut niet tegen kon, bleef hij braaf totdat hij me zo smekend aan keek, dat ik haar er af gehaald heb (ze wilde haar angst overwinnen) en met de moeder heb weggestuurd wetende wat er zou komen :+ . Toen ben ik er zelf opgeklommen want ik wist, dat hij dit echt even moest afrekenen met mij, en dat deed hij. Hij bokte zo hoog van frustratie en ik was blij dat ik de kleindochter had weggestuurd, zodat zij dit niet zag. MAAR bij haar was hij zo braaf en accepteerde hij dat ze zo strak die teugels vast hield en hem pijn deed.

Citaat:
jullie hebben gouden tijden beleefd en dat blijft altijd in je hart.
Klopt én ik heb altijd geweten dat Hercule en ik iets heel speciaals hadden samen en ik heb daar altijd heel bewust van genoten. Dat maakt het verlies nu toch iets gemakkelijker.

Citaat:
Lieve Pien je doet hem eer aan met dit topic.
Lieve Lizy, zo bedankt voor alles wat jullie altijd voor ons doen en gedaan hebben en zo tof dat Polie opgevangen werd in jullie kudde en dat je met zoveel humor met "die tante" om ging. Hebben we zo gewaardeerd.

Citaat:
Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in its life...

Van een little girl was hier geen sprake, maar toch ... misschien ook wel.
Zeker weten van wel, ik was, ik ben en ik zal altijd een echte penny zijn :)) *\o/* Hier moest ik zo om lachen, want ik ben geen paardenvrouw, maar een "meisje" := van 60 jaar die gelukkig altijd hele lieve niet al te moeilijke paarden heeft gehad. Anders was het hier helemaal fout gegaan. En Hercule heeft me van de angst voor paarden afgeholpen. Als er geen vliegen waren, kon ik onder hem gaan zitten bij wijze van spreke. :))

Citaat:
het was een eer om jullie gekend te hebben.
Waren mooie tijden op stal en jullie manier van paarden houden deden bij mij de ogen openen.

Deze reactie vond ik heel bijzonder, daar wij het zo gewoon vinden hoe we met onze paarden omgaan. Magicmistic het was erg leuk op stal indertijd en ik vond het leuk dat jij daar ook was!

Citaat:
Heel veel sterkte, hopelijk komt er een waardige opvolger die het goed met Polie kan vinden.
Chico is hier nu een dikke week. Chico is geen Hercule en dat is goed. Hercule is van dag 1 voor mij een gelijkwaardige volwassen partner geweest. Hij was wijs en volwassen en wist heel goed wat hij wel en niet wilde. Niet altijd heel gemakkelijk, maar we zijn er uit gekomen. Het was ook liefde op het eerste gezicht. Chico en Polie is liefde op het tweede gezicht. Chico toen ik hem zag voor het eerst, dacht ik "dit gaat hem niet worden") en toen ik hem 20 minuten later ging rijden, brak er een brede grijns uit en wist ik "laat hij goed gekeurd worden want wat is dit een zalig paard om te rijden" <3
Chico en Polie verzachten veel.

Chico is een jong merens ruintje van 7 jaar, die goed tussen de oren zit. Ik voel veel compassie voor hem op dit moment, want de verandering vanuit de grote drukke kudde van Fantilhou naar een kudde met maar een paardje en van een grote groep mensen naar één baasje, is gigantisch. Mijnheertje evenwicht zoals ik hem ken van Fantilhou (3 dagen met hem opgetrokken en gereden) was toch wel van de wap. Racekak, veel hinniken, onrustig gedrag enz. MAAR hij is al rustiger aan het worden, heeft al één keer rustig hier thuis aan de ring gestaan zodat ik hem gezadeld heb (1ste keer was hij erg onrustig) en ik heb al 2x met hem gereden→ andere keren met hem gewandeld→ en hij is een heerlijk voorwaarts braaf paardje. Daar hebben we alle vertrouwen in.

Hieronder Chico en ik bij de waterval in St Ybar. Was de eerste buitenrit op hem en hij spetterde me nat tot op mijn hemd en sokken en ik had de slappe lach om hem. Heerlijk dier. Ik probeer hem aan zijn bit omhoog te trekken want het leek of hij een duik wilde nemen, zo diep ging hij met zijn mond in het water. De clown :+
[ img ]


Citaat:
Hopelijk stuurt Hercule van boven jouw nieuwe vriend af en toe bij zoals hij dat hier bij jou en zijn dame deed!

Hier heb ik zo om moeten huilen, want dat ik Chico niet met Hercule samen dingen kan leren vind ik zo vreselijk jammer, daar had ik me echt op verheugd. Gelukkig was een nieuw paardje al gepland toen Hercule nog leefde en er niets aan de hand was.
Polie is een lief paardje, maar echt een hittepetit en ik zie nu al dat Chico waarschijnlijk de leid ruin gaat worden, ook al vind ze dat niet leuk en verzet ze zich tegen zijn leiderskwaliteiten. Voor Chico is het jammer dat hij nu met een wat heet schrikachtig paardje staat dat hem niet de steun zal geven die Hercule hem wel had kunnen geven. Mijn lach heeft al paar keer over het veld geschald als die twee, toen het hier stormde, van een vallende tak of iets anders onnozels wegspoten. Polie van schrik en Chico er achter aan want die is hier nog niet geland (dat kan ook nog niet maar komt goed).

Bedankt hé lieve bokkers <3

Mars
Berichten: 33215
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:23

Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je grote vriend. Zo te zien en lezen een heel bijzonder dier, een echte rots, waar heel veel van gehouden is en hij straalt zoveel rust en tevredenheid uit. Heel veel sterkte de komende tijd.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:40

Heel veel sterkte met het verlies van deze zwarte parel....

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

lies_sparkle
Berichten: 6110
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:44

:(:) <3

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:59

Wat een prachtig paard, en wat mooi geschreven zo recht uit het hart.

Heel veel sterkte met dit verlies.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

kimmie261
Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:08

Wat een ontroerend en liefdevol geschreven topic voor je grote liefde..

Zo jammer dat jullie verhaal nu al af moet zijn, maar je kon hem gewoon echt niet meer helpen...

Heel veel sterkte met dit grote verlies Y;( ;(

Liseef
Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:15

Wat mooi geschreven en prachtige foto's! Wat is hij lang bij jullie geweest. Heel veel sterkte met dit verlies.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:26

Wat ben je een indrukwekkend Paard Hercule, zowel van buiten als van binnen. Wat is en wordt er veel van je gehouden. En wat een prachtig leven heb je hier gehad. Ik wens je heel veel plezier op de eeuwige jachtvelden in de meest geweldige paardenkudde die te vroeg zijn gegaan. En als je de mijne tegenkomt, wil je hem dan mijn liefste groeten doen?
Pien wat heb je hem prachtig beschreven in woord en in beeld.
Fijn dat je een waardige opvolger voor hem hebt gevonden.
Hercule's "schoenen" kunnen en hoeven niet gevuld te worden, want die plek heeft Hercule al bezet. Het wordt nu tijd voor nieuwe en andere liefdevolle ervaringen.
Ik wens je veel sterkte bij deze kant van de medaille: waar veel gehouden wordt van, wordt veel gemist.

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:53

Lieve Pien, wat schrik ik hiervan. Die knappe, stoere, lieve Hercule. Wat was ik onder de indruk van hem toen ik hem ontmoette, alweer twee jaar geleden. Je hebt hem een fantastisch leven gegeven, maar wat een leegte zal hij achter laten, zeker na zo'n ontzettend lange tijd samen.

Ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik met je mee voel en dat ik jou en je man heel erg veel sterkte toe wens Y;(

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:31

wat je zegt en beschrijft, hoe bijzonder deze mooie band met je soulmate. Onderstreept door de foto's van Nikki, die de band vast heeft kunnen leggen op deze mooie foto's. Heel veel sterkte met dit zware verlies.

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:54

Ieder woord straalt liefde uit van jou naar hem en op de foto's niets anders dan een heel tevreden en gelukkig paard. Wat een rijkdom dat hij 21 jaar bij jullie is geweest, maar wat zal het gemis groot zijn. Ontzettend veel sterkte

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:17

Pien je hebt een prachtig topic voor hem gemaakt :(:)
En prachtige foto's, die zijn nog net optijd gemaakt.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

fransje23
Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:31

Potverdikkie wat heeft Nikkie hem prachtig vastgelegd..
Potverdikkie is hij ineens een herinnering in plaats van de vriend die je iedere dag ziet..
Potverdikkie wat heeft Hercule geboet met jullie en jullie met hem..
Wat zal het gemis groot zijn, maar de herinneringen geweldig!

:(:)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 02:43

O Pien wat een geweldig mooi paard was het toch! Ik had je natuurlijk al sterkte gewenst in het andere topic maar bij deze nog eens. Ik weet maar al te goed hoeveel pijn dit verlies doet.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Deoro
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 03:10

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje

djodjodjo
Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 05:15

Wat heb je een prachtig eerbetoon geschreven aan een fenomenaal paard. Op de foto’s stralen jullie allemaal. Prachtig en bijzonder dat je deze klik hebt mogen hebben, en heel veel sterkte met het verlies een plekje geven.

Ik heb een brok in mijn keel hiervan..

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers