Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
A_nouk
Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:52

Oh Pien :(:)

Duc_je
Berichten: 635
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:24

Wat heb je dat ontzettend mooi geschreven en wat heb jij een bijzonder paard gekend. Jouw verhaal haalt oud zeer bij mij op, want mei 2018 heb ik na 18,5 jaar lief en leed mijn merrie moeten laten gaan. Zij was net geen 23. Nog altijd kan ik huilen als ik denk aan het afscheid maar ook lachen als ik foto's terugkijk en herinneringen ophaal. Dat zal voor jullie waarschijnlijk niet anders zijn.

RoWi
Berichten: 6885
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:20

Prachtig geschreven :+: De liefde straalt uit elk woord. Heel veel sterkte!

Keep calm and eat chocolate! :D

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 09:06

Lieve allemaal wat een lieve reacties weer allemaal. Doet me goed en jullie schrijven allemaal goede dingen terug.
Elbony hartelijk bedankt. Ontroerd me je stukje zoals eigenlijk alle posts.
Nissima alweer 2 jaar geleden, wat vliegt de tijd!

Jaan81 schreef:
en op de foto's niets anders dan een heel tevreden en gelukkig paard.
Doordat deze opmerking door veel mensen gemaakt is, en ik daardoor weer beter ging kijken naar de foto's, maar dan proberen als buitenstaander te kijken, zie ik het zelf ook. Het haalt een beetje mijn ongerustheid weg, dat ik dingen totaal gemist heb bij hem, want zijn dood was er zo onverwacht. Hij was gewoon tot en met de dag dat wij naar Nederland vertrokken zoals hij op de foto's was. Gelukkig en tevreden paard. Dus ik laat nu die vraag "of ik iets gemist heb" los, met het daarbij horende nare gevoel. Dus fijn die reacties.

Duc_je
jij ook sterkte en fijn dat de lach meer en meer komt.

Rytir
Berichten: 5357
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:17

Traantje weggepinkt, wat een mooie herinneringen en mooi beschreven! (Huis) dieren zijn altijd bijzonder maar soms zit er een once in a lifetime exemplaar tussen. Idd een soulmate waarmee je prachtige avonturen hebt beleeft. Sterkte met het verlies maar prijs jezelf ook gelukkig dat zo'n fantastisch dier zomaar opeens op je pad kwam <3

When nothing goes right,

go left.

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 08:55

Rytir, heel erg mooi verwoord. Want zo is het precies. Het gevoel van verlies is groot en soms te groot, maar ik realiseer me heel goed dat het heel bijzonder is dat ik zo'n band heb mogen hebben met Hercule en dat hij ook van mij zo veel hield.

Manuelhu
Berichten: 40
Geregistreerd: 14-08-19

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:12

Heel veel sterkte.

Voor de ruiter | voor het paard |voor de stal - https://www.HorseworldEU.nl

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:21

Ik was aan dit topic haastig begonnen, maar ik kwam erachter dat ik dit in alle rust lezen moest, dus gestipt en mee gewacht tot ik echt de rust had om hem te lezen, maar:

Wauw Pien, wat een ontzettend mooi topic heb jij van jou vriend gemaakt zeg! De liefde, de wijsheid, de goedheid van hem straalt in alles door. Jou steun en toeverlaat. Wat zul je hem ontzettend missen. Echt heel mooi over hoe jij hem hebt onmschreven, maar ook hoe jullie band was. Heel bijzonder en heel gaaf. Daar kan menig mens jaloers op zijn denk ik. Heel veel sterkte!

Anoniem

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:26

Wat een mooi eerbetoon aan een prachtig paard! Sterkte met dit verlies Pien!

corine1981
Berichten: 5296
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:27

Wat prachtig geschreven, heel veel sterkte met jullie verlies!

Koos paardloos :(

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:29

21 jaar, wat een tijd.
Sterkte. Na zo’n lange tijd valt er een grote leegte.

_Mirjam
Berichten: 735
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:38

Lieve Pien, wat een gigantisch verlies. Wat hadden jullie een bijzondere band samen! Ik zie op de foto's ook een heel tevreden paard, wat heeft hij een mooi leven mogen hebben bij jullie. Heel veel sterkte :(:)

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 09:25

Dank je wel Mirjam wat een lieve post.
Klopt Rien10 het is niet gemakkelijk.
Dank je wel Corine1981
Dank je wel Adelaide71, en Manuelhu
Wat mooi beschreven Ladybird, dank je wel.

Bokt is voor mij heel helpend geweest. Naast de reacties in dit topic heb ik van mensen enorm veel pb- tjes gehad vlak na zijn overlijden. Zo vreselijk lief.

Tevens afgelopen zondag was ik jarig en dat zagen mensen vanwege het cadeautje bij mijn naam. Wederom ontplofte mijn mailbox. Zondag begon als een hele moeilijke dag→ 1ste verjaardag zonder mijn grote vriend sinds 21 jaar→ want altijd deden we iets leuks met de paarden op die dag. Nu dus niet. Het ontploffen van mijn pb box heeft me enorm verrast. Ik heb namen langs zien komen die ik nog nooit eerder had gezien. Het heeft mij echt goed gedaan, al die aandacht. Zondag zat ik heel diep, maar zondag veranderde er iets in me, en ik verwacht en hoop dat het echte rouwe verdriet gedaan is nu. Mensen die geen paarden hebben begrijpen niet dat het echt een gemis is van een grote vriend. Jullie begrijpen dat wel en dat is fijn! Ik voel me sinds zondagavond anders en daar ben ik opgelucht over en de leuke verhalen vertellen over Hercule ben ik mee begonnen. Dat is goed.

Chico, ons nieuwe merens paard <3 , is lief. Ik rijd hem 2 , 3x per week buiten. Ondanks dat hij 7 jaar is, is het nog zo'n puppy, maar hij zit goed in de kop ondanks dat hij nog enorm aan de grote verandering moet wennen, en hij is super braaf. Dat helpt ook, want voor het eerst sinds jaren rijd ik weer regelmatig lekker buiten met een betrouwbare merens. Met Chico ga ik geen dressuur meer doen. Gewoon buiten lekker rijden, en af en toe iets kleins meepakken. Hij leert heel snel.

Dus alle lieve Bokkers, bedankt!

joey2010
Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:59

Pien fijn dat wij eraan hebben kunnen meehelpen dat je verdriet wat draagbaarder is geworden..
21 jaar is ook niet niks. En vooral met zo'n geweldig paard en prachtige band tussen jullie.


Heel fijn om te lezen dat Chico zo braaf is en je daardoor weer kunt genieten.
Zo fijn he als je zo'n braaf paard hebt.
Ik kan ervan meespreken, de enigste keer dat mijn paard me eraf had gebokt wist ik dat er iets niet goed bij hem zat.
Dit zou hij noooooit doen. Gelijk DA laten komen en foto gemaakt . Bleek dat hij een chipje in zijn hoefgewricht had zitten.
Op de kliniek laten verwijderen en nadien nooit meer me eraf gebokt.
Hij is ook gewoon zo braaf en cool in t koppie ( behalve bij ezels :D ).
Iedere rit is een genot met hem.

Ik wil jou ook veel rijplezier wensen met Chico!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:28

Wat een mooi eerbetoon! Echt heel mooi gedaan en geschreven. En wat een prachtige foto's.

Het is soms zo waardeloos dat dit er ook bij hoort, maar al die jaren samen neemt niemand jullie ooit af.

Fijn dat je je weer wat kan richten op de toekomst met jullie en Pollie dr nieuwe maatje.

matyee95
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:44

Kippenvel.

Prachtig geschreven. Je voelt bijna de diepe band die jullie met hem hadden. Soms doet het verlies van een paard meer pijn dan dat van een mens. Wetende dat de band met een dier nooit meer hetzelfde zal zijn als met dit bijzondere dier.
En tegelijkertijd ook weer een troost dat hij en jullie dit hebben mogen ervaren.



SJP
Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:49

Wauw, wat ontzettend mooi geschreven. Heel veel sterkte!

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-22 13:35

Lieve HErcule, nog even een klein berichtje want ik denk al de hele dag aan jou. Drie jaar geleden alweer heb ik rond deze tijd de dierenarts gebeld voor een euthanasie. Een half uur later, 15.05 uur ben je overleden.
Wat een thuiskomst van een vakantie toen we je met zoveel pijn zagen liggen. |(

Gelukkig komen meer en meer de leuke herinneringen en praten we nog steeds met een brede lach over jou. HEt gaat heel erg goed met mij en met ons, ondanks dat je een enorme leegte hebt achtergelaten en ik heel erg veel aan je denk.
Mocht je Chico bij je hebben dan zou ik dat heel erg fijn vinden. Hopelijk zie ik je/ jullie ooit weer terug <3 <3 <3 geweldig paard en grote vriend van mij <3 .

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:54

3 jaar geleden "alweer". Zo voelt het niet altijd maar het grootste verdriet slijt en zoals je schrijft, de leuke herinneringen nemen de overhand. Hercule (en Chico ook) zal altijd een plek in je hart houden.

:(:)

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Muronia
Berichten: 19381
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:12

Wat gaat de tijd snel, 3 jaar zeg. Ik ben blij om te lezen dat het goed met jullie gaat. Heb je nog paardjes nu?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Kabayo
Berichten: 13701
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:30

Wat was hij prachtig zeg. Nog heel veel sterkte gewenst :(:)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-22 14:51

Muronia schreef:
Wat gaat de tijd snel, 3 jaar zeg. Ik ben blij om te lezen dat het goed met jullie gaat. Heb je nog paardjes nu?


Polie staat in de groep bij bokkers hier vlak bij en die bezoek ik op het moment te weinig. Ze staat er heel goed en gelukkig te wezen met haar paardenvriendinnen. Ik vond de dood van met name Chico dermate traumatisch, zo vlak na de dood van Hercule, dat ik besloten heb te stoppen met de paarden. Ik wil dat niet nog eens meemaken en wat daar mee speelde was, dat de dierenarts me 5 uur heeft laten wachten terwijl hij een gaskoliek had. Het is hier niet zoals in Nederland dat je dan maar eventjes een andere dierenarts belt. Dus had ik eerst een hele goede dierenarts, dat is dus veranderd en daarom ook ben ik gestopt want het "team" rondom de paarden is niet goed.
Polie heeft zo nodig nu een andere dierenarts, daar de bokkers in een andere regio wonen ook al is het dichtbij . Dus zo is het goed en dat voel ik ook.
Heb nu andere hobbys en ben verhuisd want woon in de gîte en ben gestopt met het ontvangen van gasten.

Dank je wel Kabayo en dat klopt Haflinger.

Muronia
Berichten: 19381
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:54

Jeetje dat hele stuk heb ik gemist. Dat zijn best veranderingen. Ik begrijp je heel goed, wat een ellende, dat wil je zeker niet nog eens. Dat zou me ook vreselijk aan het hart gaan. Goed dat je er vrede mee hebt zoals het nu is.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-22 15:02

Ik heb er absoluut geen vrede mee (wel als het om Hercule gaat), met name Chico verdiende dit totaal niet en ik ben daar nog steeds heel erg boos over. Maar je leert er mee leven en ik kan het nl toch niet veranderen. Dus vandaar het roer omgegooid want het leven moet natuurlijk wel geleefd worden (zie mijn avatar) _O-

DuoPenotti
Berichten: 28684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 15:23

Wat verdrietig als het zo moet lopen, zo machteloos....
Maar Chico heeft in zijn hart echt wel geweten en gevoeld dat jij er niets aan kon doen... :knuffel:

En je mooie Hercule. Hij zal altijd een belangrijk paard voor je blijven, want dat was hij ook.

En Polie, omdat je weet dat ze het goed heeft ga je er weinig heen, moeilijk misschien maar een goed teken :)

Dikke knuf voor dit alles :knuffel:

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers