Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
pien_2010
Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-19 09:46

Hercule overleden 11-08-2019 op 24 jarige leeftijd

[ img ]

24 Jaar geleden werd Hercule geboren in de kleine kudde van Unite de Gelre en Beroye Barousse in het mooie Limburgse zuiden. Daar mocht hij spelen, rennen en veilig opgroeien.

Toen je bijna vier jaar was kwam je bij ons.

Alles deed je zoals: show rijden (wat vond je dat prachtig showen op de muziek), voor de men wagen lopen met de kinderen erin (je lust en je leven) en door heel Nederland en België reden we onze buitenritten. Nog nooit deed je een stap fout voor de menwagen en wat gaf je ons gezin en jezelf daarmee veel plezier.

Met de dochter sprong je en reed je KNHS dressuur wedstrijden. Dat was niet echt iets wat je leuk vond maar je deed het wel. Toen je M2 mocht starten vonden wij het genoeg geweest en is de dochter met je gestopt.

Graag reden we met je buiten en je kon knetterhard bokken in de galop van plezier of om je dikke middelvinger naar ons op te steken? Clown met humor dat was je.


[ img ]


Iedereen die je nodig had, daar stond je voor klaar. Of Kees je nu pakte om je in de longeermolen te laten stappen en draven zodat je zijn jonge onervaren paarden weg wijs maakte, of dat je onverwacht uit de stal werd getrokken want paard dat de trouwkoets moest rijden was kreupel, of Anky met Bonfire wilde dat je even voor haar uit de jaarbeurshal in stapte zodat Bonfire minder bang was, het maakte niet uit. Je stond er en je deed het allemaal met twee vingers in de neus. Door en door betrouwbaar en dat altijd!

[ img ]

Je was een karakterpaard. Als je het niet zinde, dan ging je gewoon staan. Dat deed je in het bos, op het strand dat maakte niet uit. Nooit zijn we omgedraaid, maar dan wachtten we gewoon tot je weer voorwaarts ging.

Je wist contact te leggen met diegene die daarvoor open stonden. Zo heb je naar zeggen van de dierenarts “hem ’s nachts geroepen”, nadat je in de nacht na de castratie een bloeding kreeg. Daardoor kon hij je redden.
Ooit, toen ik aankwam op stal, het was 40 graden, hinnikte je heel hard want het water was afgesloten. Gelijk begreep ik dat je me dat vertelde want je ging je container in en liet de lepel klepperen in het drinkbakje.
Je hebt me “geroepen “ ooit ’s avonds rond 22.00 uur want de smid had je vernageld. De smid kwam gelijk toen ik hem belde wetende dat je een hard Janus was en dus echt veel pijn had..

[ img ]

Toen je 12 jaar was hebben we Polie je vrouw voor jou en voor ons gekocht. Jullie waren een mooi stel zo samen en heel erg gek op elkaar en we moesten vaak zo lachen samen om die gekke fratsen van die drama queen.
Als Polie niet naar binnen wilde komen dan had ik het gemakkelijk. Want jij gaf haar dan een por zodat ze boos naar mij toekwam. Jij liep er dan achter aan. Tegenwoordig moet ik achter haar aan, want ons wijffie kan het gras echt niet achter haar laten.

Je vrouw Polie
[ img ]

[ img ]

Meer over jullie samen zie: [ITP] Polie en Hercule hebben plezier

Hercule je was de vriend van velen. Als een paard stout was op buitenrit, dan mocht hij met ons mee om zich te leren gedragen. Als dat paard je voorbij wilde scheuren, ving je hem zo op dat je de ondeugd tegen de boom aan reed. Die kwam echt niet langs→ noway.

Je was gek op kinderen en heel veel kleine kinderen mochten op je “paardje” rijden en dan wandelden we met het gezin een rondje. Je verdroeg veel van ze. Zelfs een week voor je overlijden hebben nog twee kleine kinderen waaronder een ernstig verstandelijk gehandicapt jongetje op je mogen rijden.

[ img ]

Maar ook onze gasten mochten op je rijden en zeker als ze niet goed konden rijden, was je gewoon door en door betrouwbaar en heel voorzichtig met ze.

Je was een geduldig paard waarmee ik vele fijne ritten heb gemaakt en prachtige foto’s voor het topic: [ITP] Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Je had humor: je kon je onverwacht omdraaien en hem smeren als we niet goed opletten. Als we dan boos roepend achter je aan renden, stond je met een twinkel in je ogen ons gewoon uit te lachen. Lekker bokken bokken bokken en wat een plezier had je dan. Het beste was, om dan gewoon maar mee te lachen en te wachten, totdat je vanzelf terug kwam.


[ img ]

[ img ]



Je had humor: Als ik teveel in gedachte was als ik met jullie naar huis of naar de wei liep, dan gaf je me een por. “Opletten jij en met de aandacht bij de paarden zijn,” daar stond je op! En gelijk heb je. Soms wilde ik dan boos worden en dan zag ik die twinkel in je ogen, die zich verdiepte als ik in de lach schoot en dan moesten we samen lachen. Menigmaal sloeg ik dan mijn armen om je lieve hoofd stikkend van de lach. Dat vond je leuk.

[ img ]


Hercule je hebt ons gelukkig gemaakt. Wij hebben jou gelukkig gemaakt. Je vertrouwde ons door en door en wij jou. 3x Heb ik je voor de poorten van de hemel weggehaald.
Wat was je dan ook opgelucht toen we uit Nederland kwamen rijden en we je zo ziek zagen liggen. Je herkende ons gelijk en kwam helemaal bij uit je pijn delirium. Je vrouw Polie bokte van vreugde hier de hele wei rond en raakte je iedere keer aan alsof ook zij wilde zeggen: “het komt allemaal weer goed→” zij is er!”.
Alleen deze keer kwam het niet meer goed, een gedraaide darm is einde verhaal. We hebben je vrij snel in laten slapen tot groot verdriet van ons en de buurman die vertelde dat je ’s ochtends nog normaal had gegeten en gedronken en aan het spelen was met Polie. Zo snel kan het dus gaan.

Lieve vriend, je wordt zeer gemist door Polie manlief en door mij.

[ img ]


[ img ]

Bedankt voor die geweldige gelukkige 21 jaren en weet echte zielsmaatjes komen elkaar ooit weer tegen in een ander leven! Daar hoop ik op!
Vaarwel grote vriend ♥ voor altijd in mijn hart

[ img ]
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-10-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

boris_rakker
Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:00

Jeetje wat een verlies... gecondoleerd. Y;(

Een prachtig memoriam aan zo’n grote vriend.

We'll take a running start and we"ll take to the sky

pjer
Berichten: 1557
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:00

achoss.. Mooi geschreven, de liefde voor Hercule blijkt uit je verhaal, ik zit gewoon met tranen in de ogen.
Erg mooie foto's ook.

Sterkte!

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:02

Wat een liefde. Sterkte met je verlies.

Hilli
Berichten: 22929
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:08

Wat een vriend is Hercule geweest, voor jullie, voor Polie en voor anderen. Prachtige set foto's op het juiste moment. Sterkte, Pien.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Granoek
Blogger
Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:10

Wat een prachtige herinneringen, veel sterkte voor jullie

Jet
Berichten: 11912
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:10

Wat een prachtig eerbetoon aan de zo geliefde Hercule! Zoveel liefde van jullie voor hem en andersom, een groot gemis!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

leonie87
Berichten: 4386
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:13

Ach pien wat een verlies is het toch. Zelfs ik heb even de rust en zijn prachtige karakter mogen voelen tijdens een rit in het franse land. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld op jullie trouwe vriend.

Nogmaals sterkte met dit verlies. Hij had geen beter leven kunnen hebben!

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

MarliesR
Berichten: 3275
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:14

Je hebt er een prachtig en waardig afscheidstopic van gemaakt. Wat een liefde straalt er van uit!
Een bijzonder paard was het. Nogmaals heel erg veel sterkte :(:)

Bnet
Berichten: 2232
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:15

Een mooier eerbetoon had je hem niet kunnen geven. De liefde spat van het scherm.
Heel veel sterkte met dit enorme verlies!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:15

Veel sterkte pien.

21 jaar samen, voor hem haast zijn hele leven! Zoiets laat een blijvende indruk na. Hij heeft daar een heel mooi leven gehad bij jullie en ik hoop dat je daar ondanks het enorme verdriet met een glimlach op kunt terugkijken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DJZ
Berichten: 3071
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:17

Heel mooi geschreven en prachtige foto's.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies :(:)

joey2010
Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:18

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Hercule.

Mooi eerbetoon aan hem hoe je over hem schrijft.
Je voelt jullie sterke band in het verhaal.

Nogmaals sterkte

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:20

Wat een prachtig eerbetoon aan Hercule heb je geschreven Pien!
Ondanks het verdriet, straalt de liefde er vanaf en lees ik vooral het plezier en mooie momenten die jullie gedeeld hebben! :*

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Rebeccatjuh
Berichten: 777
Geregistreerd: 17-11-06
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:21

Heel veel sterkte met het verlies van jouw mooie merens Hercule.
De liefde spat van het scherm af!

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:22

Pien, wat prachtig geschreven. Zo prachtig dat ik het niet meer droog hield... <3 |(

Ik wens je ontzettend veel sterkte! Y;(

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Knuffeldier
Berichten: 555
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:23

Wat een prachtig verhaal. Heel veel sterkte, wat een bijzonder paard!

eva1969
Berichten: 4012
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:24

Heel veel sterkte met het verlies van deze grote vriend. Prachtige woorden heb je neergezet.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:26

Heel veel sterkte!

Kaitlyn
Berichten: 9717
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:26

Pien wat een verhaal, het voelt alsof ik Hercule persoonlijk heb gekend ook al is dat niet zo.
Wat een prachtige herinneringen hebben jullie gemaakt met Hercule, herinneringen die je levenslang bij gaan blijven. Waar je straks weer om gaat lachen, en er niet meer om hoeft te huilen. Zoveel mensen gelukkig gemaakt in zijn leven, zo bijzonder was hij. <3

Nogmaals, heel erg veel sterkte met het verlies van jullie Hercule. Ooit zijn jullie weer bij elkaar, tot die tijd haalt hij grapjes uit met andere mensen en paarden, dat weet ik zeker!

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:27

Lieve Pien, wat een onwijs mooi eerbetoon heb je voor Hercule gemaakt. Volledig verdient natuurlijk.

Onwijs veel sterkte voor jullie allemaal de komende tijd :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ibbel
Berichten: 48850
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:29

Prachtig topic Pien. Hercule heeft het goed gehad bij jullie.

Doubtless
Berichten: 8439
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:31

Jeetje wat heb je dat mooi neergezet. Ik heb de tranen in mijn ogen en kippenvel.

Heel veel sterkte gewenst, wat zal dit een moeilijk afscheid zijn Y;(

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

siloux
Berichten: 28
Geregistreerd: 05-11-13
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:32

Wat een geweldig IM
Nogmaals héél veel sterkte met her verlies van dit prachtige, machtige en grote paard. Hij heeft een enorme grote en wijze uitstraling.
Hopelijk kunnen Polie en Chico het verdriet verzachten. En zoals je schreef;"ooit zien jullie elkaar terug"
Wat geweldig, dat jullie zo lang het leven samen hebben mogen delen.
Wát een uitstraling had Hercule. En wat past die naam perfect!

Jennyxx
Berichten: 3032
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:36

Lieve Pien, wat een verdriet, maar ook wat een geluk dat hij zo lang in jullie leven was. Je schrijft heel liefdevol over hem, dat heeft hij vast verdiend. Heel veel sterkte <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers