Doen jullie iets speciaals op sterfdag paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

Doen jullie iets speciaals op sterfdag paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:45

Ja, iets wat ik me afvraag nu het bijna een jaar geleden is dat ik m'n liefste maatje moest laten gaan.

Doen jullie iets speciaals op de dag dat jullie paard is overleden/ingeslapen?
Ik bedoel dan x jaar later, niet de dag zelf.
Ben erg benieuwd, voor mijn gevoel moet ik wat doen maar weet niet goed wat...

Mrs_Midnight
Berichten: 332
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Doen jullie iets speciaals op sterfdag paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:57

Sja, als jij dat gevoel hebt moet je er wat mee doen. Dat kan natuurlijk varieren van een kaars aansteken, tot een ritueeltje oid waarin je hem/haar herdenkt.

Blessed with chocolate everyday!!

Berdien
Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:58

Bij mijn merrie niet echt, ik denk er dan natuurlijk wel aan maar sta er niet echt bij stil. Haar overlijden was ook 'goed', ik heb haar in laten slapen op haar vertrouwde plek en voor ze slecht werd. Mijn ruin is een ander verhaal, hij is volslagen onverwachts op de kliniek ver weg overleden. Ik was er wel bij, maar dat heeft zo'n enorme impact gehad dat ik heel bewust die dag (dit jaar was het één jaar geleden) vrij heb genomen om mijn eigen verdriet gewoon er te kunnen laten zijn. Dat heeft goed gewerkt. Volgend jaar is het waarschijnlijk niet meer nodig, maar dit jaar was het wel heel fijn om er heel bewust bij stil te kunnen staan en bij mensen te zijn die erbij waren/hem kenden. Overigens heb ik niet echt iets speciaals gedaan. Erover gepraat, gehuild en veel wijn gedronken :+

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Onali
Berichten: 18335
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:59

Nog niet over nagedacht, maar ik gok zo dat ik er weinig bij stil ga staan.

Net als na het overlijden van mn opa weet ik welke dag het was, maar ik sta liever stil op de momenten dat het me overkomt (een herinnering die je plots overvalt) dan dat ik daadwerkelijk die dag rouw.

Ben alleen niet meer teruggeweest naar de stal waar hij is ingeslapen.
Mn shets en ik zijn een week erna weer terugverhuisd naar onze oude stal.

Black is the colour of my true love's hair

Manadeluca
Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Doen jullie iets speciaals op sterfdag paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:03

Ik denk nog steeds aan hun verjaardagen, of soms niet op dezelfde dag maar later of vroeger…ook aan mijn ruin zijn sterfdag, maar ook op andere dagen wanneer ik hem of haar ineens mis. Maar iets anders doen als eraan terugdenken, neen dat niet.

Jessix
Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Doen jullie iets speciaals op sterfdag paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:38

Ik denk eigenlijk elke dag nog wel aan ze. Maar wel met een glimlach. Op de verjaardagen en sterfdagen post ik altijd weer even een mooie foto op mijn FB pagina. (niet mijn persoonlijke, maar die ik voor de paardjes heb) Gewoon omdat ik het fijn vind. Ze voelen nog steeds heel dichtbij, ook al ben ik ze in 2013 en 2014 verloren.

x_Nadia
Berichten: 1347
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:52

Mijn pony is rond oud en nieuw overleden, ik laat elk jaar een wensballon op met zijn naam(en de namen van ander dierbaren/dieren)
Verder doe ik eigenlijk niet veel meer dan het kaarsje aansteken bij zijn foto.

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:53

Nee, soms denk ik natuurlijk nog wel eens aan ze. Maar mijn eerste paard is inmiddels al 7 jaar overleden, ons tweede paard nu ook al bijna 2 jaar. Ik heb niet de behoefte om echt een herdenking te doen op hun sterfdatum. Inderdaad wel eens een leuk fotootje van vroeger op de insta of iets dergelijks omdat je dan wel even terugdenkt aan 'die tijd' maar dat is niet specifiek op de sterfdatum. Gewoon als ik daar zin in heb of aan ze moet denken als ik oude foto's tegenkom. Maar verder niets speciaal.

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:21


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers