Britt-Anne 30-08-2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BA2006
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-01-15
Woonplaats: Vriezenveen

Britt-Anne 30-08-2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 14:16

[ img ]
Het is al bijna 7 maanden geleden, maar nu pas kan ik dit schrijven.
Begin mei viel Britt Anne tijdens het longeren. Ze deed maf en gleed onderuit. Er was niets te zien, maar toch maar rustig aan gedaan en na de tijd goed afgespoten met koud water. Ook de volgende dagen was er eigenlijk niets te zien. Toen ik ging rijden voelde ik dat ze onregelmatig was. De fysio gebeld en die verwees ons door naar de Watermolen in Haaksbergen voor een consult en foto’s. De foto’s waren goed, maar ze vermoeden een ontsteking in de knie. Injectie in de knie, rust en vervolgens weer rustig opbouwen. Het ging allemaal erg voorspoedig, tot we bijna aan het einde van het opbouwen waren. Ze klapte weer hard terug en was erg kreupel. Weer terug naar de kliniek en er werd een onregelmatigheid vanuit de kogel vastgesteld. Injectie in laten zetten, opnieuw rust en van daaruit rustig opbouwen. Dit keer bleef ze ook na het schema goed. We waren weer lekker aan het rijden en het ging goed, ze was topfit.
In verband met een nieuwe baan en een studie die daar aan verbonden zat, had ik besloten om haar te verkopen. Ik zette haar op internet en kreeg gelijk veel reacties. De eerste mensen zouden komen kijken. We halen BA uit de stal en meteen zie ik dat er iets niet goed is. Ze is kreupeler dan ooit. Ze gebruikt haar linkerachterbeen nauwelijks. De mensen vonden het erg jammer en ik vond het uiteraard vreselijk. Hoe kon dit? Waar kwam dit vandaan? Weer terug naar de kliniek en daar kwam de klap. Haar meniscus en buitenste knieband waren beschadigd en de gewrichtsband in de kogel was ook beschadigd. Hier was niets meer aan te doen. Als ze geen pijn had kon ze functioneren als weidemaatje, maar ze had pijn.
Omdat ik haar verzekerd had moesten we wachten op de verzekering. Het was inmiddels zomervakantie, dit werkte niet in ons voordeel. Uiteindelijk hebben we vier weken moeten wachten op de goedkeuring. In die vier weken ging BA snel achteruit. Ze kreeg meer pijn en stond steeds meer op drie benen. Op 30 augustus was het zover. Vanwege haar heftige karakter heeft de dierenarts haar eerst wat suf gemaakt en daarna zijn we naar een mooi, rustig plekje gelopen. Ze was gelukkig erg rustig en heeft haar hoofd op mijn schoot gelegd. Daarna duurde het allemaal best lang, omdat ze eigenlijk topfit was. Ik mis haar nog elke dag en kan haar spullen nog niet in mijn handen hebben zonder te huilen.
BA was soms een vreselijke draak, ze heeft het mij niet makkelijk gemaakt, maar ze was mijn maatje voor het leven en we hebben samen zoveel geleerd. Een beter paard kon ik me niet wensen..

MerleSimone
Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Britt-Anne 30-08-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:33

Vreselijk.. Sterkte!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

BA2006
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-01-15
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 19:40

MerleSimone schreef:
Vreselijk.. Sterkte!

Bedankt!

Jolien87
Berichten: 17360
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:45

Wat verdrietig. Ze was prachtig.
Veel sterkte gewenst.


marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Britt-Anne 30-08-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:44

Sterkte! :(:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers