~rust zacht meisje~

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 13:40

Afbeelding


Goodbyes
Are not forever,
Are not the end,
It simply means
I'll miss you
Untill we meet again...

Het begon allemaal afgelopen woensdag 2 januari.
Ik werd gebeld door de stal eigenaar, flower is niet fit ik heb de dierenarts gebeld die komt eraan.
snel pakte ik mij spullen eten,drinken en ben als een gek naar haar toe gereden..
Bij aankomst lag ze op de grond en kwam ze niet meer overeind, de dierenarts belde ze moet staan! ze mag niet gaan liggen, toen ze eenmaal stond heb ik haar over gepakt van de stal eigenaar en heb een beetje met haar gelopen zodat ze niet zou gaan liggen,dit was erg moeilijk aangezien ze zich steeds wilde laten vallen. De dierenarts was snel ter plekken en bevestigde mijn gevoel .. koliek en niet zoon beetje ook , we hebben haar darm verslappers gegeven, pijnstillers en heeft ze nog een soort maagspoeling gehad met een bepaalde olie door haar neus...
Ze leek even op te knappen maar wou zich meteen weer laten vallen. de dierenarts twijfelde geen moment en vertelde mij dat ze met spoed naar de kliniek moest.
Dit was een hele shock voor mij ik heb nog nooit een paard naar de kliniek moeten brengen,
afijn gelukkig was de staleigenaar vrij en die heeft heel lief flower en mij naar de kliniek gereden in emmeloord. Eenmaal aangekomen stond er een heel team klaar , ze werd geschoren bij haar buik om een echo te maken van haar darmen, daar zag hij dat er 2 lussen opgezet waren en amper bewogen, meteen werd ze aan infuus zet en was het even afwachten wat ze ging doen, we gingen weg en wachtten de telefoontjes af. Diezelfde avond werd ik gebeld dat het niet goed ging en ik moest beslissen of opereren of inslapen ik twijfelde geen seconde en liet haar opereren,je wilt toch alles doen voor je maatje hoe ik het ga betalen zie ik dan wel .....
De operatie was na wat complicaties goed gegaan ze had een hele verstopping in haar dunne darm van spoelwormen die zich vast zette in haar darmen die heeft hij eruit gehaald en doorgespoeld..en het was nu afwachten wat ze ging doen de aankomende dagen werden heel spannend...

dag 2
ik werd gebeld, flower is de nacht redelijk goed doorgekomen, wel had ze nog steeds een hele hoge hartslag en hoge temperatuur ook was er nog een hoog ontstekingswaarde te zien maar ze was net geopereerd dus wie weet komt het nog goed. we zijn deze dag nog even langs geweest een bekend gezicht doet haar vast goed. ik wist dat ze aan infuus en alles stond maar toch schrik je van het beeld dat je ziet, je kleine meisje zo ziek zien is wat je niemand wenst...

Afbeelding

de arts zei tegen me,als morgen haar darmen het niet gaan doen moet je toch echt een keus maken dus met andere worden, er zijn geen opties meer over je hebt alles gedaan wat je kon. Ik wou haar zeker nog die kans geven zolang de artsen nog een lichtpuntje zagen en ze niet teveel pijn had.
ze zou die dag nog slobber krijgen om haar darmen wat te activeren.


dag 3

Ik ging aan het werk, had een backup geregeld voor als het fout ging en hield mijn telefoon dicht bij voor het geval dat... het was 10.05 ik werd gebeld door de kliniek er was een klein licht puntje haar darmen hadden weer wat beweging maar helaas had ze wat buikvocht. de arts dacht aan buikvlies ontsteking en heeft het vocht afgetapt om te kijken wat het was, bij een buikvlies ontsteking is er een heel hoog gehalte in eiwitten maar bij flower waren er eigenlijk weinig eiwitten te zien ... weer werd er gevraagd of ik door wou gaan, met dat kleine licht puntje had ik wel hoop dat het miss beter zou worden dus ik wou het nog even afwachten, toen was het 11.00 ik werd gebeld flower is ineens heel erg verslechterd en is uit haarzelf zojuist overleden, Ik heb geen woorden meer kunnen zeggen aan de telefoon hij vertelde wat er gebeurd was ik bedankte hem en hing op. gelukkig wisten mijn collega's wat er aan de hand was en heeft toen mijn vader gebeld en mijn backup zodat ik weg kon.
mijn vader was er met een half uurtje waarna we nog 1 uur moesten rijden, ik zag er heel erg tegen op om haar te zien maar wilde wel afscheid nemen.

Het is goed zo jij hebt zo hard gestreden, ik ben ongelofelijk trots op je meisje, ik heb alles gedaan voor je wat mogelijk was ik moet je nu zo erg missen, jou leven was veel te kort je mocht maar 8 maanden worden... ik zal elke dag aan je denken doe je mama de groeten? rust zacht meisje


Afbeelding

`

Afbeelding


23-04-18 ~~ 04-01-19

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:42

Och jeetje, veel te jong gestorven..
Heel veel sterkte!

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:45

Arm meisje nog geen jaar oud geworden. Wat ontzettend triest, krijg er helemaal rillingen van. Heel veel sterkte met dit verlies.. :(:)

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:47

Jeetje wat ontzettend heftig zeg.
Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel...

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:55

Heel erg veel sterkte...

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:14

:(:) :(:) heel veel sterkte

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:16

Sterkte! Jullie hebben er echt alles aan gedaan wat je kon doen.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:19

Heel veel sterkte gewenst met het vroeg overlijden van Flower...

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:24

Heb je gevolgd op Facebook bij de koudbloeden. Enorm veel sterkte met het verlies van je knappe haflinger meisje.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:24

Jeetje tranen in mijn ogen. Je hebt gedaan wat je kon.
Is er uiteindelijk nog een oorzaak gevonden van haar overlijden? Heel veel sterkte met dit verlies.

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:25

Heel veel sterkte

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:26

Jeetje wat erg, zo jong nog.. heel veel sterkte!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:33

Ah wat sneu..heel veel sterkte! ze was veel te jong nog.

De laatste tijd heb ik al veel gehoord dat paarden overlijden door worminfecties of door schade die wormen aangericht hebben in de darmen. Vreselijk om op zo'n manier je paard te verliezen.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:35

Jeetje wat naar! Heel veel sterkte!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:40

Wormen kunnen idd heel veel schade en koliek veroorzaken.

Heel veel sterkte met het verlies |(
Je hebt er in ieder geval alles aangedaan om haar te redden :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:42

Jeetje, veel te jong...
Heel veel sterkte! Y;(

Petpa

Berichten: 1677
Geregistreerd: 13-07-09

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:47

Heel veel sterkte!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:51

Deze bloem is wel erg vroeg geplukt!

Sterkte! Y;(

xmarindas
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-07-18

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:02

Jeetje wat heftig, ik wens je heel veel sterkte met dit verlies! Y;(

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:06

Heel veel sterkte, :(:)

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:24

Ah nee... wat vreselijk dat ze ondanks alles wat jullie gedaan hebben ze het niet heeft mogen redden :(

Zo oneerlijk als zo een jong diertje moet overlijden :(

Sterkte

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:30

Ik las al je bericht op Facebook toen ze geopereerd was.. wat een narigheid zeg. Heel veel sterkte. Ze was prachtig!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:44

Tranen rollen over mijn wangen. Ik wens je heel veel sterkte toe. Je hebt alles gedaan wat je kon.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:00

Ik zit hier met tranen, vreselijk als ze zo jong moeten sterven, jullie hebben je best gedaan maar helaas heeft het niet mogen baten. Zelf een jaarling verloren heel plots, wil je heel veel sterkte wensen.

Flower is nu vast aan het spelen op de eeuwige weides met mijn dame. Sterkte Y;(

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: ~rust zacht meisje~

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:09

Heel veel sterkte Y;(