Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SaraViavia
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 17:47

Het begon allemaal met de volgende foto's op marktplaats die mij, ondanks ik niet gek ben van haflingers, helemaal verliefd maakten en dus zijn we op vrijdag 28 november bij hem gaan kijken
[ img ]
[ img ]

Het was vrijdag 5 december rond 16 uur toen mijn welsh-A merrie werd opgehaald, omdat ik haar had verkocht. Normaal best een vervelend iets, maar ze kreeg een goed plekje en er stond iets héél erg leuks te wachten. Diezelfde avond 5 december vertrokken mijn vader en ik namelijk richting Gouda om mijn nieuwe pony op te gaan halen. Sinterklaasavond, koud weer, harde regen en lange files.. het kon me allemaal niks maken, want mijn dag kon niet meer stuk!

Na een lange heen- en terugreis stond de nieuwe aanwinst op stal. Een haflingerruin van 4 jaartjes jong, ingereden en geschikt voor kindjes. Hij zou bij ons gaan dienen als kinderpony voor in de ponylesjes en ik zou er zelf af en toe mee gaan rijden. De volgende dag kwamen er een aantal mensen naar hem kijken en iedereen was meteen weg van hem. Hoe hij telkens als er iemand kwam met de oortjes naar voor stond te kijken en vervolgens met zijn neus bij iedereen in de jaszakken ging snuffelen. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren!

De volgende ochtend eerst maar eens even lekker stoom afblazen in de bak. Een groepje vrienden van mijn vader liep langs en ik weet nog dat er eentje bij de bak stopte en zei: "Saar, je hebt echt een mooie uitgezocht, wees er trots op!"
[ img ]

Ik ging wekelijks met hem naar de dressuurles en in het weekend lesten de kindjes op hem
[ img ]

In de zomer van 2015 deden we mee aan de ponykeuring in het dorp en werd hij boven verwachtning 2e van de 5 haflingers met als commentaar: "Rastypiscch een tweede plaats, maar rijtypisch de beste"
[ img ]
Wat was ik trots!! Zijn nieuwsgierige blik toen de jury het rozet tevoorschijn haalde zal ik nooit vergeten. Het leek wel alsof hij wou zeggen: "Ik weet wel dat ik mooi ben".
[ img ]

Op de laatste zonnige dag van 2015 gingen mijn ouders naar het bos en ik besloot mee te gaan met Avalanche. Hij was nog nooit in het bos geweest en voor mij was het ook alweer een aantal jaar geleden dat ik een bosrit gemaakt had, maar o wat voelde het vertrouwd. Ik ben nog steeds erg dankbaar voor deze super leuke middag.
[ img ]

In april was ik aan het leren voor de eindexamens en als pauze ging ik even in mijn 'pyjama' op Avalanche zitten. Gewoon omdat het kan!
[ img ]

In de zomer van 2016 wéér meegedaan met de Gendtse ponykeuring en ditmaal pakte mijn pony, mijn trots het kampioenslint!
[ img ]
[ img ]

Vorige week zondag ben ik in de regen met hem gaan wandelen en wat ben ik daar achteraf blij om!
Later die week zag ik namelijk dat zijn ogen, ondanks ik ze schoonmaakte, heel vies bleven en op vrijdag besloten we toch maar naar de kliniek te gaan. Eigenlijk met de verwachting een zalfje o.i.d. mee te krijgen.

Daar kreeg ik zeer onverwachts te horen dat Avalanche een tumor op beide ogen had. Er moest overlegd worden met de kliniek in Utrecht over hoe verder. 'S Avonds kreeg ik telefoon dat er sowieso 1 oog uit moest en bij het andere oog was het de vraag tot in hoeverre de tumor eruit gehaald kon worden en of het niet nu al uitgezaaid was. Ik had enkel het weekend om er over na te denken, want als we zouden kiezen voor de operatie / amputatie moest dat zo snel mogelijk gebeuren i.v.m. uitzaaiingen.

Ik heb besloten om mijn lieve, vrolijke en speelse haflingervriendje het niet aan te doen om met één oog verder te moeten, want hij is een pony die altijd voorop wil lopen en ik ga hem daar niet gelukkig mee maken. Hij heeft tot nu toe waarschijnlijk geen pijn gehad, maar aangezien hij pas 6 jaar oud is is de kans vrij groot dat de tumor terug komt en/of uitzaait.

Alle kindjes die op hem hebben gelest kwamen nog even afscheid van hem nemen. En wat een tranen zijn er gevallen. Avalanche werd flink verwend met wortels, appels, paardensnoepjes en natuurlijk heel veel dikke knuffels.
[ img ]

Net voor dat we naar de kliniek gingen nog één keer op zijn vertrouwde rug gaan zitten. De laatste keer zijn oortjes zien vanaf de rug. De laatste foto op hem. De laatste keer eraf springen. Daarna werd het tijd om hem in de trailer te zetten en toen hij erin stond hinnikte hij nog twee keer. |(
[ img ]

Ik ga jou missen. Ik ga jouw blije hinnik missen als je hoorde dat ik de stal in kwam lopen, maar ook die schattige zachte hinnikjes naar andere paarden of tijdens het rijden. Jouw galop waarin je naar het hek rende als ik jou riep. Jouw grappige trucjes die je altijd met je tong deed waarmee je iedereen aan het lachen maakte. Jouw neus waarmee je altijd tegen mij aan duwde als ik voor je ging staan en waar je altijd bij iedereen mee in de in de jas zat te snuffelen. Lieve Avalanche, ik ben en blijf ontzettend trots op je. Je was mijn eerste grote pony voor in de lesjes en je hebt de kindjes, maar ook mij ontzettend veel geleerd. Iedereen was gek op jou. Het is raar om jou te moeten laten gaan, terwijl je er nu nog zo vrolijk en fit bij staat. Maar het is beter zo. Rust zacht grappemaker.
[ img ]

Avalanche van den Hooiweg
24-03-2010 - 24-11-2016 Y;(

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:09

Wat schrijf je vol trots over je pony!

Heel veel sterkte Y;(

AnnemiekvM
Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:12

Heel veel sterkte!

Voor altijd in m'n hart, Tommie

janouk
Blogger
Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:14

Dikke knuffel :(:) avalanche is een prachtige Haf.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Renskexb
Berichten: 339
Geregistreerd: 24-10-14

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:18

heel veel sterkte met dit verlies.. Wat was hij knap

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:19

Heel veel sterkte!
Ik heb medelijden met je haf

Al i want for cristmass is a ponyyyyyyyyy!!!![/size]

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:20

Heel veel sterkte! Wat een mooie en lieve haflinger!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

brittkalijn
Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:35

Hele vele knuffels voor jou! Zo onverwachts, mijn vriendje.
Hij maakte ons altijd aan het lachen met zijn gekke hoofden en vieze kusjes. Het is goed zo Saar, we eindigen met mooie herinneringen :o

[ img ]

-xxx-

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:40

Wat spijtig. Veel sterkte bij dit groot verlies !

cheidie
Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:49

Wat vreselijk... Heel veel sterkte met dit grote verlies! :(:)

Chasey
Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:14

Wat erg! :( Heel veel sterkte met het verlies van je mooie Haflinger vriendje.

Djoopie
Berichten: 2690
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:37

Heel veel sterkte! Erg verdrietig Y;(

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:43

ongelooflijk en wat vreselijk dat hij deze aandoening kreeg, best zeldzaam
toch?!
sterkte met het verlies van je mooie paardje ;(

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Anoniem

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:50

Ik moet ook huilen... heel veel sterkte!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:53

Vorige week maakte ik een topic, en nu jij, hoe ongelofelijk bizar, dat het in beide gevallen zo snel gaat.

Zo stonden ze nog bij elkaar om de hoek, en zo zijn ze er beide niet meer. Willem staat zelfs nog op een foto in dit topic, achter de jury van de keuring, waar wij achter jou eindigden.

Je hebt een hele dappere keus gemaakt, nu kunnen beide hafjes uit het dorp de boel weer onveilig maken. Heel veel sterkte met het verlies van je topper Y;( :*

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:00

Heel veel sterkte...

Eline91
Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:06

Heel veel sterkte TS :(:)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

PimxBotje
Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:15

Ik zit hier met tranen in mijn ogen , sterkte met dit verlies :(:)

Anna04
Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:16

Heel veer sterkte Y;(

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:18

Heel veel sterkte!!

SaraViavia
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 21:08

@Amalarab ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het schijnt vooral bij haflingers veel voor te komen. Bizar eigenlijk, denk een soort kwaaltje dat er in gefokt is..

Heel erg bedankt voor de lieve reactie's, ze doen me goed! <3

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Tibamar
Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Zo vroeg en zo onverwacht, rust zacht lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:13

Vreselijk zeg...heel veel sterkte. Wat een prachtige pony!

sjanien
Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:16

heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies. Wat een mooie haflinger was het ik snap dat je daarvoor gevallen bent.

aishcream
Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:17

Heel veel sterkte! :(:)
Wat knap dat je deze keuze hebt kunnen maken, ik heb heel veel respect voor het feit dat je afscheid van haar hebt gedaan zodat ze geen pijn heeft hoeven hebben.

Life begins at the end of your comfortzone

sanowa
Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:17

Wat verdrietig zeg! Heel veel sterkte.

Mag ik vragen wie de vader is van deze Haflinger?

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker