Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 15:21

... because i'm forever without you </3

Dougar... mijn lieve dougar. Onze lieve dougar.
31,5 jaar oud, en samen waren we maar 1330 dagen, op 21 oktober werd ik gebeld, rond de klok van 8 uur. Ik was die middag rond 4 uur nog bij je, heb nog lekker met je geknuffeld, en we hadden het over de dag dat je zou gaan eigenlijk dan.. Want ik werd niet voor niets gebeld. Ik werd gebeld dat ik zo snel mogelijk moest komen, je kon niet meer. je was op, mijn lieve dougar... Ik kon het niet geloven, en nog steeds niet. Je zou er die avond niet meer zijn. Maar zo makkelijk was het niet om bij je te komen, ik zat namelijk ruim 45 minuten van je af en met de bus zou het 2 uur zijn, en met de auto 1,5 omdat mama me moest komen halen. Na flink wat bellen, wat ik niet zelf deed, maar een vriendin, bracht de vader van die vriendin me. Wat was ik die dankbaar, en nu nogsteeds.

Dougar en ik ontmoete elkaar op 1 maar 2013. En als ik daar nu aan terug denk, was ik daar nog echt een klein penny meisje.. ik knuffelde, poetste, vlechte je schattige korte sportlook. Maar he, een vlechtje paste hoor!

18 mei 2015
Afbeelding

En ik mocht na een tijdje alleen met je het bos in, ik mocht niet draven en galoperen. Maar hoe stoer is het om álleen met je verzorgpaard het bos in te gaan.. En dit deden we zoveel als we konden, ik denk wel 6 keer per week. En we genoten er beiden zo van. En voor de afwisseling wandelde we aan de hand, en hebben we in onze 1330 dagen samen, wel 5 keer in de binnenbak gereden. (Want dit was saai, maar wel stoer hoor!) Dougar was een paard met heel veel energie, en vooral zijn eigen mening. Want hij moest zijn ontbijt, dan zijn tijd buiten staan, en ik kwam altijd hierna tussen 3 en 4 aan. Totdat ik een keer sochtends wou rijden, we eindigde in de sloot. En dougar kon niet tegen tractoren als hij er geen zin in had, zo is ooit iemand naar een tractor moeten lopen om te vragen of hij hem uit kon zetten, dougar ging er anders niet langs af.. Wat denk ik hier nu met tranen en een glim lach aan terug...

15 juni 2013
Afbeelding

Er werd bij dougar cuching ontdekt in augustus 2015. Hiervoor kreeg hij medicijnen en dit ging echt prima bij hem. Ik heb in die periode ook gedacht dat hij er niet boven op kwam, Dominique van Dreumel van equigeniek is toen langs gekomen en heeft z'n prachtige beelden gemaakt... <3

17 augustus
Afbeelding

Dougar hebben we een tijd extra in de gaten gehouden, en heb een tijdje niet gereden. Maar wat een energie bom was het toen, ik rende achter hem aan in de bossen, omdat hij heel graag terug wou naar stal... Toen kregen we een bevestiging dat het goed ging en heb ik hem af en toe weer mee genomen naar de bossen, wat vond hij dat heerlijk. pret ogen erop, oortjes récht naar voren en gáán!

Alles ging goed, tot het moment wat ik me als een waas herinner. We hebben begin oktober hem extra weer in de gaten gehouden, hij was over een mierenhoop in de wei gestruikeld en had hierdoor een pees blesuren. Maar goed, hij stapte beter en we bleven opletten. Het laatste wat we wouden is dat hij pijn had, en dat hij leed. Ik ging dagelijks naar dougar, en ik huilde ontzettend veel in zijn armen... Gewoon je hoofd van de rest wegdraaien, armen om zn nek en je tranen laten stromen. Want ik had zoveel ongeloof, en ik snapte niet dat hij weg ging. De eigenaar zou zelfs op 21 oktober de kliniek bellen, en we zouden of 31 oktober of 1 november met hem gaan, en hem niet meer mee terug nemen... mijn lieve engel zou het worden... Dit was zo gepland omdat ik dan in de vakantie zou kunnen knuffelen, en meer dan duizende foto's kunnen maken. We hadden het hier nog over, in de middag van eenentwintig oktober. maardan Je word gebeld, je komt in een achtbaan van verdriet en ongeloof, een droom? Je komt op stal en kan afscheid nemen, maar hoe doe je dat?

Dougar is ingeslapen op 21 oktober, en heeft om 21:41 zijn laatste adem in mijn armen uitgeblazen.. Ik ga je missen mijn maat, mijn alles En je blijft voor altijd mijn dikkie...

Ik ga je oren missen, die altijd blij naar voren stonden, zelfs toen je daar op de grond lag.
Ik ga je knappe ogen missen die me altijd zo aankijken met 'maak je geen zorgen' Of je zachte vacht, waarin ik mijn handen kon laten verdwijnen als ik je knuffelde.. ,
ik ga je missen, en ik mis je al.. Je neus die mn tanen weg veegde, wat je nu ook zou doen. Jij, die stiekem naar de broodzak wandelde. Of je hinnik als je savonds in je stal stond, en ik om het hoekje keek. Je blije gezicht als ik vroeg of je mee naar het bos ging, en als je het zadel zag zo vrolijk keek. Ik mis je charmante of jaloerse gezicht. Ik mis je kus lippen en je knuffel vacht.. Ik mis jou zo..

in memoriam of Oppersheide Dougar <3

Eva Langens heeft de week ervoor mij en dougar nog op de foto gezet, alsof het zo heeft moeten zijn... ;( Ik ben haar eeuwig dankbaar voor deze ontzettend mooie beelden, zo puur..

4.
Afbeelding

5. Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
9.

Afbeelding

10
Afbeelding


Rust zacht mijn lieve vriendje, ik hoop dat iedereen die je tegen komt je een kus geeft met je lekkere lippen, en dat je iedereen zn telefoon uit zn handen slaat en je buikje lekker rond eet.

maar het meest van al hoop ik dat je er morgen weer bent..</3


11.

Afbeelding

12.
Afbeelding

13.

Afbeelding

14.
Afbeelding


15. I miss you...

Afbeelding

20 Juni 1985 - 21 oktober 2016
Laatst bijgewerkt door JoviManoe op 01-11-16 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: And i don't know what to do...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:25

Wat verdrietig. Maar hij heeft een mooie leeftijd bhaald, en wauw, wat een schitterende foto's heb je als aandenken zeg.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: And i don't know what to do...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:28

Wat een prachtig oudje was het zeg!
Sterkte.

DebbyN

Berichten: 56
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: ZM

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:39

Sam je hebt onwijs goed voor hem gezorgd en hij heeft een goed leven gehad met een mooie leeftijd.. echt onwijs mooie foto's van jullie altijd! <3

suusje71968
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:50

Het valt om nie mee meis maar ontzettend mooi geschreven mis m ook nog steeds en kan mijn tranen niet bedwingen als ik dit lees knuffel moppie

magdaboumaJarig

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:55

Het is zo moeilijk sam. Maar onthoud goed dat het daarboven veel beter is als hier op aarde <3

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 19:36

DebbyN schreef:
Sam je hebt onwijs goed voor hem gezorgd en hij heeft een goed leven gehad met een mooie leeftijd.. echt onwijs mooie foto's van jullie altijd! <3

*kus emoji*

Anoniem

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:40

Wat ontzettend naar dat het toch zo onverwachts moest aflopen, maar voor een 31,5 jarig paard met Cushing zag hij er op zijn oude dag nog geweldig goed uit en daar mogen jullie echt trots op zijn. +:)+

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:06

31.5 jaar. Daar mag je als paardeneigenaar al van dromen. Maar afscheid nemen doet net zoveel pijn, al zou hij 7 zijn. Wat zag ie er goed uit zeg voor zijn leeftijd.
Veel sterkte :(:)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:13

heel veel sterkte!! :(:)

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 20:23

Ja, z'n leeftijd gaf je hem niet hoor... niet in uiterlijk en niet in gedrag... maar als je hem echt kende zag je het wel helaas. Dankjullie voor de lieve reacties... /3

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 13:56

Alweer n maand voorbij... ;(

suusje71968
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-11-16

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:15

:(:) kusje mop ik ook hoor

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:38

Wat een mooie foto's, sterkte! :(:)

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:26

Eline91 schreef:
Wat een mooie foto's, sterkte! :(:)

dankjewel!

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Oppersheide Dougar, i dont know what to do..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:22

Achjee Sam helemaal langs me af gegaan.. wat sneu. Heel veel sterkte met het verlies, en ik kan niet meer dan meegaan in de posts hierboven. Heb het geloof ik al eerder gezegd maar hij zag er zo goed uit voor zijn leeftijd.