Een brief aan mijn Wodan.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:47

( @mods: ik weet niet of het hier juist is geplaatst, Wodan is niet dood, wel weg uit mijn leven, graag verplaatsten mocht het verkeerd zijn.)

Door een scheiding vorig jaar ben ik mijn beste maatje verloren, door financiele problemen ben ik gedwongen om naar 10 jaar afscheid te nemen van Wodan, verkopen had geen voorkeur dus heb ik hem aan mijn ex gegeven en zijn nieuwe vriendin.
Het iets iets wat mij dagelijks nog verscheurd van verdriet en ik zoek een weg om hiermee om te gaan, vandaar deze brief, een ode aan mijn Wodan.


Ik kan me ons laatste ritje niet meer herinneren, maar waarom doet het dan toch zoveel pijn....
Je was als een zon, vol energie en vrolijkheid, mijn perfecte ik.
Een weerspiegeling van alles wat ik niet ben.
Ik mis je zo, de dagen zijn lang en zwart, zonder doel, ik ben verdwaald in dit leven vol pijn en verdriet.
Jij was mijn weg, mijn bezinning en mijn ziel.

Wel herinner ik me de dag dat ik afscheid van je nam....
Niet meer wetend wat te doen en niemand die er iets om gaf.
De pijn en het verdriet, de eenzaamheid in deze wereld, dat wat mij tot deze oh zo foute beslissing dwong.
Belofte maakt schuld, en ik ben jou schuld, ik liet je achter.
Jij komt er wel, ook zonder mij maar ik dwaal af, zweef tussen de realiteit en de herrineringen, de mooiste die ik heb maar ze geven ook de meeste pijn, ondraaglijk.

Het regent nu en het is koud, ik hoop dat je jou dekentje op hebt met halsje, je bent zo'n stoere bikkel.

De dagen worden meer, de momenten langer en het gemis groter maar de herinneringen vervagen, de pijn word steeds groter en jij bent er steeds minder....

Ik ben zo boos, je was mijn pauw, je bent alles wat ik goed kan doen, mijn betere ik en nu paradeert iemand anders ermee.
Het is een reminder aan de leegte, mijn ooit kostbaarste liefde wat hij nu bezit, waar hij mee wil pronken en het laatste beetje grip op mij.

Ik probeer het te lijmen maar ik weet niet meer hoe, het zijn te grote scherven in een chaos die groeit, hoe....

Ik ben je kwijt, maar je bent en blijft van mij, mijn Wodie, mijn maatje en mijn betere ik...
Ooit galloperen we samen over de grote groene weide, rennen we samen lachend aan iedereen voorbij, naar ons eigen plekje alleen voor jou en mij.....daar waar dit leven je niet meer wegnemen kan /3



amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:59

Meid, wat een verdriet schuilt er in jouw woorden... ik weet niet wat ik moet zeggen :(:)

Heel veel sterkte!

Misschien klinkt het makkelijk, maar ik wil het je toch meegeven: de wonderen zijn de wereld nog niet uit, meis. Zolang er leven is, is er hoop. En ik hoop van harte voor jou dat jullie ooit weer samen kunnen zijn!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:10

Omdat het hier niet over een overleden paard gaat denk ik dat dit topic beter past op PP.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:16

Ach jeej meid wat vreselijk. Ik 'ken' jullie nog uit de tijd dat ik net op bokt zat en ik vond Wodan zo geweldig! Heel veel sterkte en wie weet kruist jullie pad in de toekomst weer!

Heb je wel goed contact met je ex? Kan je hem nog opzoeken?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:21

Bedankt voor de liever woorden en bedankt voor het verplaatsen.

@Nelleke, ja Wodan is geweldig, contact ja, maar ieder bezoek doet meer pijn, en geregeld cross ik erlangs om hem in de gaten te houden, maar Wodan is ook zo blij als hij mij ziet en voor hem is het ook beter als ik niet teveel kom hij voelt mijn verdriet.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:24

Ik snap dat het steekt als je hem opzoekt. Is hij wel in goede handen? Wat vreselijk dat je door de scheiding niet alleen je partner maar ook je beste maatje hebt verloren. Echt heel verdrietig.

Heb je je andere paard nog wel?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 23:10

Nee Nelleke, ik heb alle 4 de paarden moeten verkopen/afgeven.
De andere waren uiteraard oook heel verdrietig maar met Wodan had ik een speciale band, je weet hoever we zijn gekomen en hoeveel moeite en werk, one of a kind he was.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:51

Dit vind ik heel erg voor je. Je brief is mooi, het lijkt wel een gedicht. Ik wens je veel sterkte, is het niet mogelijk dat je je paard nog terugkrijgt?

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:58

Toen ik de titel las dacht ik gelijk het zou toch niet... Wat ontzettend rot voor je dat je op zo'n manier afscheid van je maatje hebt moeten nemen.. Is er geen mogelijkheid om met je ex afspraken te maken over wodan? Eventueel terug krijgen?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 08:51

Ik durf het niet te zeggen of dat er in de toekomst inzit. Het probleem is dat het mij echt verscheurd van verdriet en accepteren kan ik het nog niet. Het mooiste was als hij weer terug kwam na mij waar hij hoorde. Ik heb toen deze keuze gemaakt, gebaseerd op emoties en geen enkele hulp van vrienden of kennissen nu achteraf had ik niet moeten opgeven. Bedankt voor de lieve reacties.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Re: Een brief aan mijn Wodan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:02

Ik heb je een pb gestuurd.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:11

Wat ontzettend verdrietig voor je. Sterkte.

Minion
Berichten: 28
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:13

Sterkte :oo :(:)