aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniemkl
Berichten: 676
Geregistreerd: 30-10-10
Woonplaats: Haarle

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:52

Ivo: op 19 jarige leeftijd ingeslapen vanwege kanker (de tumoren scheurden open en de pijn werd ondragelijk).

Charley: achterbeen door midden getrapt door mijn moeders paard, direct moeten inslapen.

Mijn tantes paard: onder een trekker gesprongen tijdens het rijden, 48 uur later laten inslapen.


Wat een hoop heftige verhalen komen hier voorbij. Iedereen die een paard heeft verloren veel sterkte.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:35

gohya schreef:
Mijn haflo van 18 jaar oud is gestorven aan een ontsteking in haar buik.
Ze was 'verkracht' met een stok en waarschijnlijk was het van binnen kapot gegaan en was het gaan ontsteken.
Een andere pony kreeg s'nachts plots Koliek en lag s'morgens dood in de wei.We zagen het aan de rol en trap sporen in het gras/zand.

Dit vind ik echt heel erg.

CoonArt
Berichten: 23264
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:01

Bruintje had een zware auto-immuunziekte wat alleen maar erger en erger werd.

Have You Hugged Your Horse Today?

Galaika
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:16

Manegepaardje Lord (zie forum) is overleden aan kreupelheid aangezien hij al 33 (!!) jaar was en de dierenarts er niet bij werd geroepen.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:52

Eén van mijn verzorgpony's is ingeslapen op vijftienjarige vanwege chronische hoefbevangenheid.

Een ander verzorgpaard van mij hebben ze 's ochtends dood in de stal gevonden. Ze was al een paar dagen niet in orde geweest en deed raar bij haar nek. De DA is foto's komen maken, helaas was ze voor de uitslag binnen was overleden. Toen de uitslag kwam bleek dat ze een scheur in één van haar nekwervels had zitten. Of dat echt de doodsoorzaak is geweest weten we niet. Was al een ouder paard.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:32

Mijn fjord is inmiddels meer dan 5jaar geleden overleden. Ze had haar voorbeen gebroken, uitgegleden in het weiland en moest ingeslapen worden terwijl ik er nog niet bij was.. Ze is amper 3,5 geworden

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:24

anjali schreef:
gohya schreef:
Mijn haflo van 18 jaar oud is gestorven aan een ontsteking in haar buik.
Ze was 'verkracht' met een stok en waarschijnlijk was het van binnen kapot gegaan en was het gaan ontsteken.
Een andere pony kreeg s'nachts plots Koliek en lag s'morgens dood in de wei.We zagen het aan de rol en trap sporen in het gras/zand.

Dit vind ik echt heel erg.


Ik ook! pony kwam hier voor een fijne oude dag en komt zo aan haar einde. ;(

FB Groep Second Chance.

Buddyloveyou
Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:18

een pony bij ons op stal is aan koliek overleden geloof ik, heel lief en mooi beest om te zien. En het was nog snel gebeurd ook, ik kwam op mijn lesdag voordat ik naar huis ging nog even over z'n hoofdje aaien, en de week later kom ik weer voor m'n les en ik ga altijd ff alle paardjes af :D voordat ik naar huis en een paar dagen later kreeg ik van een meisje op stal een berichtje dat die er niet meer was

'teamwork makes dreamwork'

alwinlove123
Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:28

Miep is overleden aan koliek op 10 jarige leeftijd in 2013
Monty lag dood in zijn stal op 20 jarige leeftijd in 2014
Wikke 404 (was dekhengst bij mij op de manege en de liefste hengst) overleden op 19 jarige leeftijd in 2018
Ik verloor tussen deze paarden ook nog karam 21 jaar safari 17 jaar sammie (lespony die ik 2 jaar reed) 29 jaar.
Ik mis ze nog steeds elke dag

Alwin 15-10-'19
Tinky 18-11-'21
My stars in heaven

mirgino
Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:10

de mijne is 29 april ingeslapen vanweg artrose beide kogels
kwam op zaterdag een nieuw paard bij ging overdag super maar in de nacht toch teveel onrust geweest en zondag stokkreupel op de wei gevonden

nog bute erin gegeven en maandag een foto middag gehad en om 17.00u ingeslapen

zou 2 juli 19 worden......
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:14

Eerste paard had tumoren in de buikwand, in de koker en uitzaaiingen. Op 23-jarige leeftijd hebben we hem moeten laten inslapen. Een van onze paarden nu had zware spat en was heel erg kreupel, foto’s gemaakt maar helaas point of no return. Haar hebben we op 10-jarige leeftijd moeten laten inslapen. We hadden haar toen 7 jaar. Ik heb nu nog een 25-jarig tinkertje op pensioen lopen en een bijna 11-jarige merrie waar ik zelf mee rijd, ik hoop elke dag dat zij nog erg oud mogen worden!

Yanaa
Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:31

Hier gelukkig pas 1 in hoeven laten slapen. Pony op 25jarige leeftijd in laten slapen door hoefbevangenheid + zware koliek. Eerst hoefbevangen.. al in twijfel om hem te laten gaan. Toen kreeg hij de 1e koliek aanval.. goed doorheen gekomen. Helaas 2 dagen later weer een zware koliek aanval, toen besloten hem uit al zijn lijden te verlossen.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

mysa
Berichten: 10347
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:37

Nou, dat weet ik nog uit het bevangenheids-topic!

Koper
Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:38

Mijn paarden zijn allebei geëuthanaseerd. Dus in technische zin zijn ze daaraan overleden.

Van mijn ruin is niet bekend wat hij had. Iets in zijn lijf zat helemaal mis, en ik heb jarenlang gezocht. De veearts die de euthanasie deed had veel moeite met prikken. Mijn ruin is de kalmheid zelve met veeartsen en naalden, dat was het probleem niet. Het probleem was dat zijn bloedvaten verkleefd bleken te zijn. Daardoor ging de euthanasie niet zoals je zou wensen (ze konden niet prikken in z'n hals, moest in een bloedvat in z'n been. Daardoor duurde het héél lang). Gezien de locatie (hals) en een aantal andere symptomen, o.a. oedeem, paard wat het in de winter de laatste jaren steeds koud had enz. denk ik dat die bloedvaten zeker debet waren aan... wat hij dan maar ook had. Hij is op een paar weken na 20 geworden.

Mijn merrie heeft op 6 dagen na de 29 jaar niet gehaald. Ze was de gezelschapspony voor mijn ruin. Ze had niet een karakter waarmee ze makkelijk in een andere groep, op een andere locatie, zonder haar grote stoere vriend zou kunnen aarden. Op die leeftijd wilde ik daar helemaal niet meer aan beginnen met haar. Ze is op de zelfde dag overleden als mijn ruin.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Marloes_25
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:14

Mijn eerste verzorg soort van eigen pony een Welshe merrie. is 10 geworden. Die hebben we moeten laten inslapen door artrose.

Mijn andere verzorg soort van eigen een haflinger ruin van 9 die is in elkaar gezakt tijdens het rijden bleek een aorta breuk te hebben gehad

En mijn eigen Shetlander hengst is 5 geworden door een hersenbloeding

alwinlove123
Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:13

Pernille is vandaag ingeslapen omdat ze atrose had

Alwin 15-10-'19
Tinky 18-11-'21
My stars in heaven

mirgino
Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:18

Mijn vorige paardje is ingeslapen op bijna 9 jr aan een stofwisselings ziekte

En mijn grote kanjer Gringo is 29 April dit jaar ingeslapen op bijna 19 jr vanwege artrose in de kogels

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

alwinlove123
Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:23

15carlijn15 schreef:
Lithium schreef:
Ik heb enkele jaren terug men welshmerrietje moeten laten inslapen omdat ze kanker had :( ze was 13 geworden en heb haar 4 jaar gehad, ze was even oud als mij (ben nu 17).


xx



mijn paard is 2weken geleden ook gestorven, ook hij was even oud als ik, 15j. Het was een friese hengst. Ik reed z1 met hem. Friezen laten koliek niet snel zien met als gevolg dak er telaat bij was :( xx


Dat was bij miep toen ook zo

Alwin 15-10-'19
Tinky 18-11-'21
My stars in heaven

Baileysdream
Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:53

ik was opzoek naar mn eerste paardje om haar het pensioen te geven die ze verdiend. in plaats van als vuil elke keer doorverhandeld te worden.
al sinds 2013 een stalletje voor haar vrij, heb dit weekend moeten lezen dat ze in 2014 is geslacht op 19,5 jarige leeftijd.

eigenaar van 3 gouden paarden.

mysa
Berichten: 10347
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:02

Jeetje, dat is zuur.

Jessix
Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:32

Mijn eerste paard heb ik laten inslapen in zijn eigen wei met het hoofdje op mijn schoot op 30 jarige leeftijd. Hij was gewoon echt op... Cushing, artrose, maar dat ging eigenlijk nog wel prima totdat hij een blessure aan het sprongewricht kreeg waardoor hij letterlijk geen been meer had om op te staan. Ik heb toen direct de afspraak gemaakt.

Mijn andere paard stierf helaas nog geen jaar daarvoor aan koliek. Heel acuut, heel afschuwelijk. Hij werd maar 14 jaar.

Rytir
Berichten: 5357
Geregistreerd: 30-05-04

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:32

Mijn merrie heb ik op 23 jarige leeftijd moeten laten inslapen vanwege een gebroken been op de weide. Ze was verder nog topfit en eigenlijk nooit noemenswaardige kwalen gehad, hooguit klein pech wat hoort bij een paarden leven. Ik heb altijd gezegd dat ze fit ouder zou worden dan 30 tenzij een ongeluk en dat is haar einde geworden. Zoals het er nu naar uitziet heeft haar zoon die fitte genen overgenomen dus fingers crossed!

When nothing goes right,

go left.

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:24

Mijn merrie van 19 heb ik in laten slapen met een peesblessure en waarschijnlijk artrose. Ik kreeg haar in de wei niet meer pijnvrij. Dit was voor mij genoeg om haar te laten gaan.

Heb nu een 8 jarige met spat. De spat gaat de ‘goede’ kant op. Wat wil zeggen dat het hard opweg is om helemaal vast te groeien. Hierna zal ze wel stijf blijven maar is ze wel pijnvrij!

Ik hoop dat ze ondanks haar spat toch nog lang mee kan. Ik kan echt niet zonder haar!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Melvern
Berichten: 4403
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:24

18 november is onze shetlander gestorven aan een hartstilstand.
Eergister op vrijdag de 13de is onze jaarling hengst ingeslapen door meerdere problemen en een groot gezwel wat onmogelijk nog behandeld kon worden. Super oneerlijk.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:37

Ons eerste paard, Soraya, overleden aan een compleet versleten lijf. Zij was 20.

Nestor (20) en Melissa (22) aan koliek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers