aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
cp112
Berichten: 14707
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:51

Wow even een topic van 5 jaar oud omhoog :')

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:20

Mijn haflo van 18 jaar oud is gestorven aan een ontsteking in haar buik.
Ze was 'verkracht' met een stok en waarschijnlijk was het van binnen kapot gegaan en was het gaan ontsteken.
Een andere pony kreeg s'nachts plots Koliek en lag s'morgens dood in de wei.We zagen het aan de rol en trap sporen in het gras/zand.

FB Groep Second Chance.

CloudDancing
Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:51

Mijn kruising fjord arabier is overleden afgelopen juni. Zijn darmen waren voor het grootste gedeelte afgestorven. Een oorzaak konden ze niet echt vinden. Pas tijdens het opereren zagen ze deze ellende. We hebben hem niet meer uit de narcose laten komen. Hij zou 15 worden.
Maar leeftijd zegt niks, ik heb nog een shet van 29 rond lopen, natuurlijk heeft die z'n ouderdomskwaaltjes, maar voor z'n leeftijd gaat hij nog super goed.

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

VanHuisUit
Berichten: 6663
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:56

Het is een oud topic maar op een of andere manier vind ik het toch een topic waar je als je een paard hebt verloren kracht uit kunt halen. Je staat niet alleen en paarden overlijden op zoveel verschillende manieren....
Onze Simba hebben we weggebracht naar de slager (was echt geen pony om in te laten slapen....) in Nijkerk omdat hij een blessure had aan zijn meniscus (dat is bij een paard behoorlijk definiitief) ... eeuwige jachtvelden waren voor hem beter. Ik vond het vreselijk, maar tegelijkertijd wist ik dat hij in een klap dood was (was erbij) en het was 'klaar'
Onze Rizanta was een heel ander verhaal ... die piepte er zomaar tussenuit binnen een paar uur overleden door interne bloedingen veroorzaakt door .. tja door wat. Het leek koliek, het schijnt een allergische reactie te zijn geweest gevolgd door een shock (door het bloedverlies) maar in het autopsierapport stond ook 'mogelijke vergiftiging' ...

Hoe dan ook Rizanta blijft voor mij een vraagteken en iets waar ik maar heel moeilijk een plekje voor kon vinden. Dat is nu 4 jaar geleden. Sim is overleden in 2010.

Dat zijn de enige twee paarden/paardjes die bij mij zijn overleden heb al jaaaaren paarden maar zo'n doodgaan is toch wel iets wat je niet in je koude kleren gaat zitten.. is toch heel anders dan verkopen ...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

nicole_floor
Berichten: 3201
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:25

Onze 6 jarige pony is overleden aan koliek, het leek beter te gaan, maar toch lag ze de volgende dag dood in haar stal
Onze 27 jarige ruin, mijn eerste echte pony is ook overleden aan koliek. Het leek echt weer goed te gaan, maar hij is s'avonds weer geen liggen en niet meer in de benen te krijgen. Dus hebben we hem in laten slapen. Het was heel had, maar echt het beste voor de pony op de moment. Hoefde er zelf ook echt niet bij te zijn op de dat moment.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

matasja
Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:31

Mijn eerste eigen paardje kruising welsh arabier werd 29. Kreeg koliek en heb haar moeten laten gaan

2de was mijn 14 jarige friese merrie die een aneurysma had. Daarbij springt de slagader door een zwakke plek

trots op mijn dames: Famke & Flamboyante R.I.P Nynke & Matasja

Loveskary
Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:37

Mijn lieve paard had koliek met inwendige bloedingen de kneuzingen van een eerder ongeval drukte op haar organen waarna de organen stuk sprongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 06:27

Ik heb mijne op 30 jaar moeten laten inslapen

Hij had artrose en ostroperose op zijn 4 benen, zijn hoofd was nog volledig helder (liep de dag voor het inslapen nog vrolijkk rond te huppelen in de wei...) maar zijn benen wilde niet meer
Normaal was hij 4 jaar daarvoor al opgegeven geweest, hij heeft bij mij nog brevetten en wedstrijden gereden...

Haloooww123
Berichten: 146
Geregistreerd: 27-06-12

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:29

Ik heb mijn pony(Iris, 23 jaar) in september in laten slapen,ze hadden een gebroken nek. Waarschijnlijk door een trap van een ander paard

Iris, Sjaakie, Snoopy, Laila en Vince <3

Anoniem

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:42

Mijn shetlanderveulentje van nog geen drie weken oud is overleden aan een hartafwijking. Alweer bijna 6 jaar geleden, nog steeds mis ik hem ontzettend.

Bij zijn geboorte werd hij verstoten door zijn moeder, dus hebben we hem met de fles opgevoed. Er leek na twee weken verbetering in te zitten, hij leek eindelijk zelf te kunnen drinken bij moeders en kon in flesvoeding omlaag. Helaas ging het toch niet helemaal goed en is hij er nooit helemaal bovenop gekomen. Hij heeft waarschijnlijk een hartaanval gehad en is op mijn schoot overleden. De dierenarts was helaas al te laat.

Omdat ik graag wilde weten waaraan hij is gestorven hebben we autopsie laten plegen, het bleek dat hij een gat (doorsnede van 1 cm) in zijn hart had. Normaal kunnen ze hier oud mee worden, maar ons kleine mannetje was door de moeizame start te zwak helaas.

Elisa2
Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:18

Jeetje wat een heftige verhalen allemaal..

Goyha: wat een afschuwelijk einde voor je hafmerrie...

Mijn merrie is gestorven bij de bevalling van een tweeling..doordat alles mis ging wat mis kon gaan.
De tweeling heeft het ook niet gered. 18 jaar was ze.

Mijn vader's oude paard hebben we naar nijkerk gebracht op z'n 27ste na een jaar rentenieren. Beestje was nog gezond maar kon niet meer bereden worden en bij ons zou het een probleem worden als hij dood in de stal oid zou liggen.

Andere paard van mijn ouders is op 19 jarige leeftijd naar nijkerk gegaan, paard had zomerexceem in de tijd dat daar nog weinig middelen voor waren. En artrose in haar achterbenen waardoor ze steeds periodes kreupel was en beestje was diep ongelukkig door deze combinatie.

Op mijn werk heb ik het meegemaakt dat een 3 jarige paard struikelde met longeren en met z'n been door de omheining ging en zijn been brak, die moest ingeslapen worden.

Ander paard was helemaal versleten door artrose op z'n 13e en moest ook ingeslapen worden, kon niet meer pijnvrij lopen.

Weer ander paard bleek helemaal vol te zitten met kanker, kreeg het ene na het andere kwaaltje en toen kwam dit eruit. Is ook ingeslapen..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

kassindra
Berichten: 11
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:11

Ik heb mijn pony 02-02-2014 op 9jarige leeftijd in laten slapen ze had "suiker" denk zelf bevangen. Kon niet op haar benen staan lag te kreunen van de pijn. Is op dinsdag begonnen op zondag in laten slapen. En mn grote liefde op 24-02-2015 lag er bij als mn eerste paardje weten niet precies wat het was ze kon bijna niet lopen maar doordat ze ongeveer de hele dag lag waren haar darmen zo te keer aan het gaan dat ze tegen koliek zat. Veearts zei voor haar benen zou ik ze nog op buut kunnen zetten maar haar darmen gaan dat niet aan kunnen. Dus een jaar een 22dagen na haar stalmaatje is op 16 jarige leeftijd mijn allerliefste haf rustig ingeslapen. Dus jullie begrijpen volgend jaar februari hou ik mijn hart vast heb er nog 1

dandy123
Berichten: 102
Geregistreerd: 13-03-13
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:23

Een van mijn paarden heb ik op 29 jarige leeftijd in moeten laten slapen na een val in de wei op 13 -7-2013 en mijn andere paard dit jaar op 8 jan weet niet precies waardoor waarschijnlijk uitgegleden in de wei en kon niet meer op staan ,ze is 28 geworden .nu een jong paard maar wat mis ik mijn oudjes

Dandy 11-05-1984 +11-07-2013
Lieke 21-04-1986 +08-01-2015

geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:28

mijn paard van 28 is 26 februari ingeslapen.Hij ging steeds slechter lopen,en kwam de laatste twee dagen zelfs in de stal niet meer van zijn plek.Hij zag er nog prachtig uit,at goed en was vrolijk...maar ja.Als je geen hoef meer kunt verzetten is het op.
Hij had cushing en IR.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

YaraNls
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:30

Mijn 18 jarige merrie is op 20/11/14 gestorven aan een vernauwing van de dunne darm door een vetbolletje. 13 dagen later, op 03/12/14, is haar 17 jarige beste vriendje hoogstwaarschijnlijk bezweken van verdriet. Mijn ouders gingen nog eens bij hem kijken en daar lag hij dan.
Is allebei gebeurd terwijl ik op internaat zat en heb geen afscheid meer kunnen nemen.

geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:32

YaraNls schreef:
Mijn 18 jarige merrie is op 20/11/14 gestorven aan een vernauwing van de dunne darm door een vetbolletje. 13 dagen later, op 03/12/14, is haar 17 jarige beste vriendje hoogstwaarschijnlijk bezweken van verdriet. Mijn ouders gingen nog eens bij hem kijken en daar lag hij dan.
Is allebei gebeurd terwijl ik op internaat zat en heb geen afscheid meer kunnen nemen.



een vetlipoma?

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

YaraNls
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:37

geerke schreef:
YaraNls schreef:
Mijn 18 jarige merrie is op 20/11/14 gestorven aan een vernauwing van de dunne darm door een vetbolletje. 13 dagen later, op 03/12/14, is haar 17 jarige beste vriendje hoogstwaarschijnlijk bezweken van verdriet. Mijn ouders gingen nog eens bij hem kijken en daar lag hij dan.
Is allebei gebeurd terwijl ik op internaat zat en heb geen afscheid meer kunnen nemen.



een vetlipoma?

Ja dat, bij ons noemen ze dat zo. Het had in ieder geval een soort staart die zich rond de darm had gedraaid.

alwinlove123
Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:09

Miep : koliek
Monty : ouderdom ziek

Alwin 15-10-'19
Tinky 18-11-'21
My stars in heaven

romysharik
Berichten: 48
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:30

Mijn haflinger is vandaag ingeslapen ze had al atrose en kissing pine maar stond sinds 5 dagen op 3 benen zelfs met pijnstillers dus daarom besloten om haar van haar pijn te verlossen ze zou in juni 19 worden

Davinci&RIP Romy&blondie

anibanani
Berichten: 44
Geregistreerd: 01-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:42

Mijn paardje is op 11 jarige leeftijd overleden aan koliek. Nog naar Utrecht gegaan en daar even gestaan maar het mocht niet baten. Vandaag zou ze 12 zijn geworden

janahxginger
Berichten: 910
Geregistreerd: 29-04-14

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:47

Mijn paard was tussen de 30&35 jaar oud. Is gestorven aan een tumor (zo groot als een voetbal) die aan zijn darmen zat.

xpattystagor
Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:44

Mijn lievelingspony stagor is overleden aan iets aan zn benen. Hij zou de winter niet meer halen en hij is in november 2014 op 26 jarige leeftijd overleden, helaas

W W W. P D G - F O T O G R A F I E . N L Stagor <3

pompidou2602
Berichten: 294
Geregistreerd: 22-03-15

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:40

Misschien niet 1 van mijn paardjes, maar wel mijn hond.

Jed, een 3 jarige berner sennen (°3/7/2011 - +16/9/2014) Had een auto-imuunziekte. Hij had een bacterie in zich zitten. Hierdoor was hij al zijn haartjes kwijt op zijn neus. Hij zag hier veel vanaf, want moest heel sterke medicatie nemen. 1 van de bijwerkingen waren hartproblemen. Deze waren zeer zelden. Misschien 5% zou dit krijgen. En jaa, onze Jed zat in deze 5% :( hij had al zooooveeeel meegemaakt, we waren er van overtuigd dat hij het ging overleven.

16/9/2014: 's Middags was het controle voor Jed zijn neusje. Hij zag er wat slapjes uit. De dierenarts vertelde dat wanneer hij niet meer kon, hij direct naar de veearts moest komen.
Na mijn springles belde mijn moeder, mijn vader om te vertellen dat Jed slecht was. Hij zag er ziek uit. Dus we brachten hem. Ik had niet gedacht dat het allemaal zo snel ging gaan :(
Dus we kwamen binnen bij de dierenarts op een zéér traag tempo. (Jed kon gewoon niet sneller) Opeens viel hij op de grond, zelfs zijn blaas had het begeven.

RIP mijn maatjee xxx

"Winning means you're willing to go longer, work harder and give more than anyone else."

alwinlove123
Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 07:00

Cayenne schreef:
Mijn merrie was net 8 jaar en viel achterover de trailer uit, waardoor ze haar nek brak op de laatste trailertrede.



getsie niet leuk om te zien

Alwin 15-10-'19
Tinky 18-11-'21
My stars in heaven

proudmama
Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:43

Mijn eerste merrie, (is uit de sloot gehaald , en dat was waarschijnlijk de reden ) en kreeg een kruisverlamming op 19 jarige leeftijd toen ze in een veewagen geladen werd daarna.
De pony daarna weet ik niet , verkocht toen ze 11 jaar was.
Onze 3 e merrie liep allang in de blessure maar hebben we in laten slapen op 18,5 jarige leeftijd na een kaakoperatie ( afgebroken kies , die er van buitenaf uitgehaald moest ) en kreeg als complicatie een chronische voorhoofdholte ontsteking . Ze had hier zoveel pijn en dik opgezet hoofd van dat we haar uit haar lijden hebben verlost.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker