aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yorindexx
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:21

lammie2701 schreef:
Lammie is op 5 jarige leeftijd overleden aan een heftige koliekaanval...


wat erg,
nog harstikke jong!

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:50

ja we wilden op advies van de DA naar de lingehoeve maar tijdens het trailerladen zakte ze neer en overleed in mijn armen...

zwelgje27
Berichten: 621
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:11

Wat een verschrikkelijke verhalen allemaal... |(

Bij mij is het vandaag precies een maand geleden dat ik mijn allerbeste maatje heb in moeten laten slapen... |(

Hij was 22 en kreeg koliekverschijnselen. In de kliniek hebben ze hem 4 dagen alle zorg gegeven, onderzoeken gedaan en hem in de gaten gehouden.. Ze hebben niet echt iets gevonden, maar denken dat er uiteindelijk toch iets anders aan de hand was dan koliek, waarschijnlijk een abces in de darm, gek is alleen dat op de echo niks te zien was..
Maar hij kreeg 40 graden koorts en antibiotica en koortsremmers sloegen niet meer aan... Waardoor hij aan het uitdrogen was, opereren zag de DA niet meer zitten, er was niks meer aan te doen...

Mis hem onwijs!
Ben wel heel erg blij dat ik goed en rustig afscheid heb kunnen nemen van hem...

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:18

Wij hebben een aantal paarden op jonge (2 veulens van net geen 6 maanden) en oude (2 paarden van over de 20) leeftijd verloren aan bloedwormen.

wernimsa

Berichten: 61
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:00

me 26jarige kwpn Bernadette 8-9-09 Aan koliek :'( gelukkig waren we er snel bij..

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 03:14


Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 03:24

Bij ons was Laatst Jan, een Percheron doodgegaan..
het varken had het hek naar waar de graan silo staat opengemaakt, jan is daar in gegaan en het varken had de silo opengekegen.. ze had de hele nacht graan staan eten, samen met de andere Big horses... en de volgende ochtend lag ze opgezwolllen dood langs het hek.. toen de schoolbus voorbij kwam..
volgens mij was ze een jaar of 7, het sneuste was nog, Sheila, het paardje waar ze een team mee was die was helemaal de weg kwijt..

tljrtos
Berichten: 2501
Geregistreerd: 16-10-09
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:27

Wij hebben Tamara afgelopen mei in moeten laten slapen.Ze is 28 geworden en had de ziekte van Cushing,ze was gewoon helemaal op.Zwaar na 20 jaar!

StippTwingo

Berichten: 114
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:00

mijn fjordje is afgelopen september overleden, miss hem zooo erg ;(
ik weet niet hoe oud hij was maar ik denk rond de 26, ik heb hem maar 1 jaar gehad.
Hij was eigenlijk nooit helemaal gezond, hij is altijd mager geweest en ik voerde hem echt zooooooo veel (2x per dag een MEGA berg hooi en 2 soms 3 keer een hele emmer slobber.. maar ik kon wel nog alles met hem.
De laatste week at hij eigenlijk niks meer en hij ademde heel zwaar. Hij was de laatste paar weken ook echt ontzettend mager.
Maar op 25 september 2009 lag hij dood in de wei, geen idee waardoor.. ;(

Dit is een filmpje van hem:

noor14

Berichten: 742
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:14

Binkii : Wat een mooi filmpje zeg!
Veel sterkte! :(:)
Het ziet ernaar uit dat jullie veel lol hebben gehad :)

Ik heb mijn paardje op 1,5 jarige leeftijd moeten inslapen, na een ongeluk
Hij had zn been gebroken |(

Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:15

kapotte meniscus

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:54

mijn shetlander die ook van me tante is geweest was 46 en is aan ouderdom overleden hij (hengst) had al wat aan der longen

en mijn fries hengst kasmir´s beauty bleef vast zitten in het hek met zijn hoofd en kreeg zo koliek op een 1 of andere manier

kristinaaa97
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:59

nou.. het was eigenlijk mijn soort van verzorgpony, ik kwam 1 x in de week met nog 3 meisjes shets verzorgen en dan de ene week bij Mauntie en een haflinger en de andere week bij 3 shets en nog veulen (ook shet)....

en toen op een dag, vrijdag 6 juni 2008, voor school toen kwamen 2 meisjes die ze ook verzorgden naar me toe en zeiden dat mauntie was laten inslapen.. eigenlijk zeiden ze kristina! kristina! weet je hoe erg? mauntie is dood!

en dan heb ik altijd dat je ik het wel hoor maar dat ik het niet door krijg, ik dacht: ohw.. mauntie is dood.
en toen begon het, ik zat toen dacht ik in groep 8 en ik was de hele dag verdrietig enzo.. en toen bij het overblijfen barstte ik in tranen uit, ik kreeg een moeder nog zo ver me naar de wei te brengen zodat ik hem nog kon zien maar hij was al weggehaald.

ik wist eerst niet waaraan, ik ben ook een aantal keer niet naar die shets geweest, gewoon omdat ik dacht anders in tranen uit te barsten. later is iemand van de school voor me op zoek gegaan naar mensen die meer wisten over mauntie.. en toen ben ik erachter gekomen dat hij hoefbevangen was, al een hele tijd en ik had helemaal niets van hem.. alleen maar herrineringe. later had ik 1 foto gekregen en via de mail nog een paa, maar ik ben me wachtwoord kwijt en nu heb ik dus die ene foto en dat is alles.


maar hij is dus overleden aan hoefbevangenheid.... en hij had al zo een raar leven, hij was namelijk gewoon door iemand daar in de wei gezet en toen daar achtergelaten, niemand wist precies hoe oud hij was en wanneer hij was geboren enzo... alleen maar dat hij volgens de dierenarts warschijnlijk ong. 18 jaar is geworden.



helaas is de eigenaar van de pony's verhuisd.. en de pony's gingen mee. er staan er nu 2 maar die mag ik niet verzorgen ;( |(

en dan waren er nog 3 andere pony's die ging ik dan warschijnlijk verzorgen en misschien ook rijden maar die zijn zomer 2009 verhuisd en nu weet ik niet waar die zijn.


maar om een héél lang verhaal kort te maken, Mauntie is laten inslapen vanwege hoefbevangenheid

iloveboris
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:25

ik vind het echt er voor je ik had ook een verzogpony zo lief maar helaas ook ..... en ik had nog een vraagje hoe heten die shets
|(
kristinaaa97 schreef:
nou.. het was eigenlijk mijn soort van verzorgpony, ik kwam 1 x in de week met nog 3 meisjes shets verzorgen en dan de ene week bij Mauntie en een haflinger en de andere week bij 3 shets en nog veulen (ook shet)....

en toen op een dag, vrijdag 6 juni 2008, voor school toen kwamen 2 meisjes die ze ook verzorgden naar me toe en zeiden dat mauntie was laten inslapen.. eigenlijk zeiden ze kristina! kristina! weet je hoe erg? mauntie is dood!

en dan heb ik altijd dat je ik het wel hoor maar dat ik het niet door krijg, ik dacht: ohw.. mauntie is dood.
en toen begon het, ik zat toen dacht ik in groep 8 en ik was de hele dag verdrietig enzo.. en toen bij het overblijfen barstte ik in tranen uit, ik kreeg een moeder nog zo ver me naar de wei te brengen zodat ik hem nog kon zien maar hij was al weggehaald.

ik wist eerst niet waaraan, ik ben ook een aantal keer niet naar die shets geweest, gewoon omdat ik dacht anders in tranen uit te barsten. later is iemand van de school voor me op zoek gegaan naar mensen die meer wisten over mauntie.. en toen ben ik erachter gekomen dat hij hoefbevangen was, al een hele tijd en ik had helemaal niets van hem.. alleen maar herrineringe. later had ik 1 foto gekregen en via de mail nog een paa, maar ik ben me wachtwoord kwijt en nu heb ik dus die ene foto en dat is alles.


maar hij is dus overleden aan hoefbevangenheid.... en hij had al zo een raar leven, hij was namelijk gewoon door iemand daar in de wei gezet en toen daar achtergelaten, niemand wist precies hoe oud hij was en wanneer hij was geboren enzo... alleen maar dat hij volgens de dierenarts warschijnlijk ong. 18 jaar is geworden.



helaas is de eigenaar van de pony's verhuisd.. en de pony's gingen mee. er staan er nu 2 maar die mag ik niet verzorgen ;( |(

en dan waren er nog 3 andere pony's die ging ik dan warschijnlijk verzorgen en misschien ook rijden maar die zijn zomer 2009 verhuisd en nu weet ik niet waar die zijn.


maar om een héél lang verhaal kort te maken, Mauntie is laten inslapen vanwege hoefbevangenheid

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:30

Mijn eerste paardje was ook nog erg jong....

[IM] Dag Lieve Vito...

Erg triest, als ik dit toch over had mogen doen.... dan had ik al mijn spaargeld bij elkaar geraapt om op cursus met hem te gaan! ;(

SheltieRex
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:49

ik had een verzorg paardje dat kreeg heel erg koliek.

in de new forest stamboek was zei best gaand rijpaard.

sterkte alle mensen , ookal was ze niet van mij het is erg pijnlijk om je dierbaaren te verliezen ,.

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:56

mijn eerste pony heb ik op 14 jarige leeftijd weg moeten brengen. HAd aan 3 benen ernstige artrose en had zoveel pijn dat ze amper meer kon lopen.
3 jaar daarna heb ik op 6 jarige leeftijd Tyke moeten laten gaan. Deze had Ataxie wat alleen maar erger werd. Alles geprobeert maar er is een keer een grens.

Heb veel verdriet gehad. 2 paardjes in 3 jaar tijd. Hoop dat dit paard wat ik nu heb (Verona) Oud mag worden bij mij.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:57

Oeh StippTwingo wat een filmpje! Prachtig!
Dat allerlaatste moment, met dat zeil en jij die wegloopt.. Tranen kwamen toch wel op!

Wij hebben tot noch toe vrij veel geluk gehad (even afkloppen!)
Alleen onze shet op 4 jarige leeftijd laten inslapen. Haar achterbeentjes groeide zo scheef,
ze liep op de zijkant van haar hoeven. Alles geprobeerd met kunstschoenen, bekappen, lijmen, etc.
Maar ze hield zo'n pijn. Dus toen hebben we haar in laten slapen..

kristinaaa97
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:08

heb nu ook dat filmpje gezien van StippTwingo ......

is mooi!! en ik zit hier dan ook letterlijk met tranen in de ogen achter de laptop....

jammer dat ik maar 1 foto heb van Mauntie, anders zal ik ook wel een filmpje maken ofso,

maar dat filmpje van StippTwingo was dan wel heel mooi! je ziet ook dat jullie een hele leuke tijd hebben gehad, en zo fijn is het niet als je paardje te dun is! (spreek uit ervaring)

mriaam

Berichten: 464
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:12

Een gebroken been, in de wei opgelopen , vraag me niet hoe ik werd gebeld door de pension eigenaar. Ze heeft helaas maar 5 mogen worden :(:)

xxmayleexx

Berichten: 2901
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Grubbenvorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:09

wij hadden een veulen gekocht en 6 december 2009 was eindelijk de dag dat ie bij ons zou komen... hij was net 4 maandjes oud....
Eenmaal op stal aangekomen heb ik hem nog even geaaid daarna zijn we terug naar huis gegaan aangezien we met de familie sinterklaas zouden vieren...
3 uur later besloten mijn zus, haar vriend, mijn vriend en ik nog eens te gaan kijken.... Eenmaal bij stal aangekomen lag hij helemaal plat.... ik heb hem geprobeerd overeind te duwen maar hij kon niet.... Direct naar de staleigenaar gerend en gezegd dat ie direct de DA moest bellen.... Heel veel geprobeerd en uiteindelijk stond hij op.... Stukje gelopen in de bak en teruggegaan naar stal. Zijn urine stonk echt vreselijk.... Dus DA gebeld en die zei vermoedelijk spierbevangen... we zijn nog een uurtje bij hem gebleven en zijn daarna weer gegaan... De DA zou overigens 's morgens bloed direct afnemen.... Hij was inmiddels al weer gaan liggen...
's morgens om 5:30 ben ik terug gereden naar stal... de langste 10 minuten ooit want wat tref je aan.... Hij lag nog steeds...... en ik ben bij hem gaan liggen onder een heel dik pak dekens en vertelde hem dat alles goed kwam... rond 7:30 kwam de DA en heeft hij bloed afgenomen en een infuus aangelegd.... rond 12 uur kwam de voorlopige uitslag dat zijn bloed zo erg dik was dat hij niet meer te redden was..... Wij hebben besloten hem een uur later in te laten slapen..... Hij is vermoedelijk gestorven aan Atypische Myopathie.....
Hij was pas 26 uur bij ons en hij was echt zóóóóóóó perfect... ik mis hem nog elke dag..... |(

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:01

wow dat is een heftig verhaal zeg. Gets zo kort nog maar bij je en dan al afscheid moeten nemen.
bah zeg.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:03

17 jaar, af laten maken ivm HKO en artrose in beide voorbenen.

alwinlove123
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:02

Miep had koliek 10 jaar geworden
monty was verzwakt en kon niet meer staan dus ingeslapen 20 jaar geworden

mistral2002
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-07-13

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:13

Mijn haflinger mistral gestorven na casteratie afdichtings foutje :'( Van da.
Waardoor hij inwendig is leeg gebloeid
Helaas 7 jaar geworden.

Armando om 5maanden oud atypische myopatie in laten slapen

Chira op een respectabele leeftijd van bijna 30 inlaten slapen was echt op