My first, my last, my everything

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:16

Potverdikkie wat verschrikkelijk voor jullie, lees je bericht nu pas anders had ik al eerder gereageert.

Een paardje verliezen is iets ontzettend naars, onze kleine valkie is jarennn geleden in de weide overleden, naja ze was aan de andere kant van de heining in de sloot gevallen (?) tot op de dag van vandaag nog steeds een raadsel, want de heining was helemaal heel en je zag geen hoefafdrukken niks.
De brandweer heeft samen met de politie alles nog gecontroleerd dit vanwege de voorrijd kosten van de kraan van de brandweer, mocht de heining onvoldoende of in slechte staat geweest zijn dan hadden we de kosten die gemaakt werden door de hulpdiensten zelf moeten betalen, maar niemand snapte er iets van, het wast haast onmogelijk om te ' ontsnappen' .
Tot op de dag van vandaag vragen we ons regelmatig af hoe het ooit heeft kunnen gebeuren.

Maar goed je schiet er weinig mee op om je dat steeds af te vragen, een antwoord daarop zal ik waarschijnlijk nooit krijgen.

Heel veel sterkte de komende tijd.......

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:26

stef schreef:
xTrudyx schreef:
Heel veel sterkte wat erg!.
Hoe is het gekomen prikkeldraad ofso? ;(



Hier wil ik nog even op reageren.
Hon heeft NIET in de draad gezeten!
Wat er precies gebeurt is blijft gissen, we waren er tenslotte niet bij. We reden naar stal in een verschrikkelijke onweersbui. De ene klap na de andere, echt compleet noodweer. In een kwartiertje trok dit weg en werd het droog. Toen we bij de wei kwamen zagen we haar in een hele rare kronkel liggen, terwijl de kudde vooraan stond. Ik dacht echt dat ze dood was, door de bliksem getroffen, ze bewoog helemaal niet.
Toen ik half struikelend mezelf over het hek wist te werken tilde ze haar koppie op en ging recht liggen, om vervolgens weer plat te gaan liggen, en weer recht, en weer plat... Dus dan schiet er nog koliek door je hoofd.
Toen ik bij haar kwam ben ik bij haar hoofd gaan zitten, ze lag op haar linkerzij.. Ik kijk naar links, en ik kijk zo op het bot...
Toen wist ik eigenlijk al dat het klaar was.
De wond was niet vervelend om te zien, het was mooi schoon (geregend?) en helemaal geen bloedbad ofzo. Maar Hon had zo verschrikkelijk veel pijn... Ze was compleet van de wereld. Haar rechteroog begon steeds meer te zwellen, en op haar rechterzij had ze allemaal oppervlakkige schrammen.
Hon kwam redelijk tot haar positieven en probeerde zelf op te staan. Ik heb haar verteld dat ze beter kon blijven liggen, maarja, in dat natte koude gras is ook niks natuurlijk. Toen ze op stond stond haar voetje vanaf de kogel naar achter geklapt, maar het bot was heel. Dus dat er een probleem met de pezen was, was voor mij vrij snel duidelijk.
Hon begon verschrikkelijk te rillen, maar er kwam al snel een lieve stalgenoot aan met een veel te grote zweetdeken :(:) Hon daar half ingewikkeld en wachten op de DA.
Die was er vrij vlot en vroeg me of ze enkel een grasmaaier was. Als ik op dat moment ja had gezegt had hij haar waarschijnlijk direct in laten slapen.
Maar Hon was veel meer dan enkel een grasmaaier. Dus de optie kliniek kwam naar boven.
DA wond uitgespoeld, noodverband erom, en met veel moeite Hon in de trailer geladen (kudde was inmiddels binnen gezet, stalhouder heeft de omheining gesloopt zodat ze niet helemaal naar het toegangshek hoefde te lopen.
In de kliniek aangekomen werd het been weer uitgepakt en ik zag gelijk aan het gezicht van de DA dat het niet goed was. De strekpees was volledig door, maar dat was niet het grootste probleem, pezen zijn te maken. Het botvlies was echter van het bot af, en de bloedvaten waren voor een groot deel weg geslagen. Dit was niet te maken, en de doorbloeding naar de voet toe zou dan van een stukje van ca 2 cm moeten komen.
Ik vroeg de DA mij een duidelijk beeld te schetsen, en dat duidelijke beeld kreeg ik. 25% dat ze uberhaubt door een operatie kwam, en dan kon dit, en dit, en dit daarna nog fout gaan. Door de beschadiging van het botvlies en de beperkte bloed toevoer was de kans zeer groot dat het voetje vanaf de kogel alsnog af zou sterven.
Naar mijn idee was een operatie dus enkel uitstel, en moest ze door een hel heen om mogelijk te kunnen herstellen. Dit had ze niet verdient.
Ik had simpelweg geen keuze, en ik denk dat dat voor mij heel erg veel scheelt. Als het 50/50 is en je kiest ervoor om het niet te doen, zal je je altijd af blijven vragen: Wat als ik het wel gedaan had?

Maar goed, ik wilde antwoord geven op wat er gebeurt is, verhaal wordt een beetje lang.
We denken dat de kudde (1 B pony, 1 C pony en 3 D pony's) in de storm in paniek is gaan rennen. Hon was altijd haantje de voorste en liep dus altijd redelijk voorin de groep.
We denken dat ze is gevallen, dat verklaard de bult op haar oog, en dat er vervolgens 1 of meerdere pony's niet hebben kunnen remmen en eroverheen geklapt zijn, dat verklaard de schrammen op haar lijf.

Maar goed, echt weten zullen we het nooit. Ik weet dat iemand haar rond half 7 nog heeft zien staan, en rond 7 uur hebben we haar gevonden, dus ze heeft gelukkig niet lang gelegen.

Met mij gaat het best goed, hoewel ik regelmatig nog steeds het gevoel heb dat Hon gewoon bij de hengst staat en dat we haar over een paar weken gaan halen.

gossie meis ik kan het nog steeds niet geloven. lieve meid, ik hoop dat je hier weer overheen kunt komen en ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt, als die die keuze nog zo moeilijk

__Marloes__
Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:27

Ik lees het nu pas. Ik ken haar natuurlijk niet, maar zag haar regelmatig op Bokt voorbij komen. Ondanks dat het erg laat is wil ik jullie toch nog sterkte wensen. :(:)

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 12:28

“Let op, er is langere tijd niet gereageerd” zegt een grote tekst als ik op “ plaats reactie” klik.

Nee, ik weet het, dit topic ligt al 10 jaar stil.

10 jaar geleden dat álles veranderde.... Dat het begin van mijn paardloos leven ingezet werd...

Het gros van de bokkers zal geen idee hebben wie ze was, maar ik mis m’n kleine zwarte prinses nog steeds....


[ img ]

Liselot
Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:29

Jeetjemina, 10 jaar alweer. Tijd vliegt... :(:)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:31

Honnepon... jeetje wat gaat de tijd toch ontzettend hard
En wat kan een pony toch diep in je hart zitten , geheel begrijpelijk dat je deze dame nog mist Stef, ze was er voor jou 1 met een gouden randje

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:39

Stef, heel veel sterkte. Wat gaat de tijd snel.

ik heb precies hetzelfde met Fitzroy dus ik weet wel hoe dat voelt. Ik weliswaar niet paardloos maar een tweede Fitz, nee, die heb ik niet meer gevonden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CarinaR
Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:16

Jeetje, ik weet dat ook nog. Sterkte

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Jet
Berichten: 11913
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:44

Natuurlijk kan ik me haar ook nog herinneren, sterkte ermee nog steeds, het gemis zal blijven voor je.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

shaddy82
Berichten: 1835
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:32

Jeetje, 10 jaar geleden alweer....
Heel veel sterkte Stef :(:)

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:55

Die vergeet ik nooit meer Stef. Blij dat ik haar nog ontmoet heb

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

blackstar
Berichten: 3182
Geregistreerd: 03-10-04

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:16

Jeetje 10 jaar...
Sterkte

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

Maaike
Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:18

10 jaar alweer... Ik weet zeker nog wie ze was en kan me je gemis goed voorstellen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23313
Geregistreerd: 09-04-01

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:26

ik weet het nog heel goed, ook dat we op kraamvisite waren bij Myst. Toen dacht ik nog dat ik vast nooit zo'n tam veulen zou krijgen :')

Sterkte Stef, het blijft een gemis ;(

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Paulien
Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 04:30

10 jaar alweer het blijft een gemis veel sterkte stef

trotse moeder van 2 prinsesjes

Iron_Kevin
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-19

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:00

10 jaar maar het blijft natuurlijk een groot gemis, sterkte!

Rocamor
Berichten: 10694
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:39

LadyMadonna schreef:
Het gros van de bokkers zal geen idee hebben wie ze was, maar ik mis m’n kleine zwarte prinses nog steeds....


[ [url=m/UlnWH7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het gros waarschijnlijk niet. Maar een heel groot aantal wel.

Ook ik herinner me Honey.

10 jaar alweer. Ongelooflijk.

Sterkte LM

Rockes <3

Rivendell
Berichten: 6791
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:32

Ik ken haar nog.
Tijd heelt niet alle wonden. Sommige blijven altijd open.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Dennis
Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:45

Sommige speciale dames kunnen eigenlijk helemaal niet gemist worden.
Ik denk dat heel veel bokkers haar wel herinneren, niet alleen jij!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers