My first, my last, my everything

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
parouscha
Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:13

Dat moet je ook niet weg doen :n
Ik heb ook alle spullen van Oscar bewaard, dat doet me soms zo goed om daar nog eens naar te kijken :j

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Dobel
Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:06

wow jij en je Hon waren echt een voorbeeld voor vele shetlandeigenaren in mijn ogen (voor mij in ieder geval wel) de band die jij met je shet had was geweldig om op bokt te volgen, de kunstjes en het mennen prachtig!

Wat erg dat je zo onverwacht afscheid moest nemen van haar!

Sterkte met het verlies!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:08

Sterkte met dit verlies Stef :(:)

Mika
Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:39

Jeetje Stef.....

Ik kom al tijden eigenlijk alleen maar op bokt om wat nieuwsberichten enzo te lezen.. Maar toevallig kwam ik dit topic tegen...
Weet niet wat ik moet zeggen... Maar weet hoe je je voelt...
Heel veel sterkte..!
Hier staat Mika nog steeds centraal, ondanks alle andere paardjes en ondanks het feit dat ze alweer een aantal jaren dood is, maar soms heb je iets met een dier, daarvan bestaat er maar een...

Sterkte...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

nathalie2302
Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:24

Heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

Anke
Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:04

pfff...ik lees het nu pas...ongelooflijk!!!! :(:)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Tancreda4
Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:31

:oo Jeetje zeg!!! Wat vreselijk naar... Zoveel is al gezegt, ken je dan wel niet persoonlijk, maar dat zolang ik op bokt zit kan ik mij Honey wel herinneren.... Vreselijk haar zo plots te verliezen... Heel veel sterkte :(:)

Nonactive
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:38

Heel veel sterkte wat erg!.
Hoe is het gekomen prikkeldraad ofso? ;(

Pauline
Berichten: 12185
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:34

Wat erg...Honey was toch wel een van de meest bekende ponies van bokt imo. Een nachtmerrie..heel veel sterkte.

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:16

elke keer als ik op "eigen berichten" druk komt je topic ook in het rijtje tevoorschijn...
het is gewoon nog steeds een beetje onwerkelijk...

wil je nog een keer heel veel sterkte wensen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

sandra3235
Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:42

Ook hier nog een keer,sterkte Stef.
Je bent nu op vakantie,ik hoop dat je toch kan genieten,.....

http://www.stalkeessage.nlmet kleine Amerikaanse paarden maar met een GROOTS karakter!!!
onze stichting: www.nikanandfriends.nl
Neem gerust een kijkje op mijn nieuwe profiel...
[KS-MK] 2 Amerikaanse mini Wynn-babes verwacht

Joyce
Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:56

Pff jeetje Stef ;( toen ik het hoorde over Honey kon ik het niet geloven. Jij & Hon, echte maatjes, het is niet te beseffen dat zij zo ineens van je afgenomen wordt. Heel erg veel sterkte met dit grote verlies, het is zo ontzettend oneerlijk!!

Villanelle
Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:11

Lieve Stef.
Nogmaals veel sterkte met het verlies van Hon. Je alles, je mooie meisje, Talitha's dinnetje..
Ik hoop dat je op vakantie een beetje bij bent gekomen van alles.
Liefs, Michèle

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:17

Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte met dit grote, oneerlijke verlies.

Tinne
Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:08

Jeetje... Arme Honey :\ , wat een ellende en zo plotseling, gets... Heel erg veel sterkte :(:) !

ukkiepuk
Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:08

De super mooie zwarte shet met haar super mooie lange manen is niet meer :(:) Wat een vreselijk gemis, heel veel sterkte.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Pink_Horizon
Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:11

Jeetje ik lees het ook nu pas. Klinkt vreselijk onwerkelijk allemaal, ik weet gewoon niet wat te zeggen...

Heel veel sterkte, honey zullen we ook hier nooit vergeten....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:46

He snotverdikkeme meis, ik zie het nu pas.

Twee weken terug nog zitten kleppen over de dekkingen en nu dit, ongelovelijk dit. Je maatje weg, niet te bevatten.

Lizz
Berichten: 8887
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:55

Jeetje ik schrik hiervan...

Honey die je zo had laten schrikken met haar veulen, die ineens ergens rond liep op het erf...
Honey waarbij ik moet denken aan een bijtje, omdat je haar eens in het zwart/geel had gestoken...

Heel veel sterkte met dit verlies, zo plotseling weg uit je leven.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Mayo
Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:50

Ik hoorde het laatst van Lovely, maar had nog even geen kans gezien je topic te zoeken.

Ik schrok ervan jij en geen Honey meer :\ Ik ken je niet anders dan met je mooie kleine meid en d'r truukjes..

Heel erg veel sterkte met het verwerken van je verlies :(:)

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-09 15:02

xTrudyx schreef:
Heel veel sterkte wat erg!.
Hoe is het gekomen prikkeldraad ofso? ;(



Hier wil ik nog even op reageren.
Hon heeft NIET in de draad gezeten!
Wat er precies gebeurt is blijft gissen, we waren er tenslotte niet bij. We reden naar stal in een verschrikkelijke onweersbui. De ene klap na de andere, echt compleet noodweer. In een kwartiertje trok dit weg en werd het droog. Toen we bij de wei kwamen zagen we haar in een hele rare kronkel liggen, terwijl de kudde vooraan stond. Ik dacht echt dat ze dood was, door de bliksem getroffen, ze bewoog helemaal niet.
Toen ik half struikelend mezelf over het hek wist te werken tilde ze haar koppie op en ging recht liggen, om vervolgens weer plat te gaan liggen, en weer recht, en weer plat... Dus dan schiet er nog koliek door je hoofd.
Toen ik bij haar kwam ben ik bij haar hoofd gaan zitten, ze lag op haar linkerzij.. Ik kijk naar links, en ik kijk zo op het bot...
Toen wist ik eigenlijk al dat het klaar was.
De wond was niet vervelend om te zien, het was mooi schoon (geregend?) en helemaal geen bloedbad ofzo. Maar Hon had zo verschrikkelijk veel pijn... Ze was compleet van de wereld. Haar rechteroog begon steeds meer te zwellen, en op haar rechterzij had ze allemaal oppervlakkige schrammen.
Hon kwam redelijk tot haar positieven en probeerde zelf op te staan. Ik heb haar verteld dat ze beter kon blijven liggen, maarja, in dat natte koude gras is ook niks natuurlijk. Toen ze op stond stond haar voetje vanaf de kogel naar achter geklapt, maar het bot was heel. Dus dat er een probleem met de pezen was, was voor mij vrij snel duidelijk.
Hon begon verschrikkelijk te rillen, maar er kwam al snel een lieve stalgenoot aan met een veel te grote zweetdeken :(:) Hon daar half ingewikkeld en wachten op de DA.
Die was er vrij vlot en vroeg me of ze enkel een grasmaaier was. Als ik op dat moment ja had gezegt had hij haar waarschijnlijk direct in laten slapen.
Maar Hon was veel meer dan enkel een grasmaaier. Dus de optie kliniek kwam naar boven.
DA wond uitgespoeld, noodverband erom, en met veel moeite Hon in de trailer geladen (kudde was inmiddels binnen gezet, stalhouder heeft de omheining gesloopt zodat ze niet helemaal naar het toegangshek hoefde te lopen.
In de kliniek aangekomen werd het been weer uitgepakt en ik zag gelijk aan het gezicht van de DA dat het niet goed was. De strekpees was volledig door, maar dat was niet het grootste probleem, pezen zijn te maken. Het botvlies was echter van het bot af, en de bloedvaten waren voor een groot deel weg geslagen. Dit was niet te maken, en de doorbloeding naar de voet toe zou dan van een stukje van ca 2 cm moeten komen.
Ik vroeg de DA mij een duidelijk beeld te schetsen, en dat duidelijke beeld kreeg ik. 25% dat ze uberhaubt door een operatie kwam, en dan kon dit, en dit, en dit daarna nog fout gaan. Door de beschadiging van het botvlies en de beperkte bloed toevoer was de kans zeer groot dat het voetje vanaf de kogel alsnog af zou sterven.
Naar mijn idee was een operatie dus enkel uitstel, en moest ze door een hel heen om mogelijk te kunnen herstellen. Dit had ze niet verdient.
Ik had simpelweg geen keuze, en ik denk dat dat voor mij heel erg veel scheelt. Als het 50/50 is en je kiest ervoor om het niet te doen, zal je je altijd af blijven vragen: Wat als ik het wel gedaan had?

Maar goed, ik wilde antwoord geven op wat er gebeurt is, verhaal wordt een beetje lang.
We denken dat de kudde (1 B pony, 1 C pony en 3 D pony's) in de storm in paniek is gaan rennen. Hon was altijd haantje de voorste en liep dus altijd redelijk voorin de groep.
We denken dat ze is gevallen, dat verklaard de bult op haar oog, en dat er vervolgens 1 of meerdere pony's niet hebben kunnen remmen en eroverheen geklapt zijn, dat verklaard de schrammen op haar lijf.

Maar goed, echt weten zullen we het nooit. Ik weet dat iemand haar rond half 7 nog heeft zien staan, en rond 7 uur hebben we haar gevonden, dus ze heeft gelukkig niet lang gelegen.

Met mij gaat het best goed, hoewel ik regelmatig nog steeds het gevoel heb dat Hon gewoon bij de hengst staat en dat we haar over een paar weken gaan halen.

whitneyvdw
Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:14

ik wil je alsnog weer heel veel sterkte wensen.met dit enorme verlies,het is verschrikkelijk om zo je beesie aan te treffen.ik hoop dat je het een plekje kan geven.maar ze zal nooit vergeten worden,nogmaals heel erg veel sterkte.

whitney

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:18

Oh wat vreselijk..... jij bent 1 van de personen die er echt al vanaf het begin is op bokt, toen bokt nog kleiner was, en ik wist gelijk dat het om honey ging.... zonde zeg en heel veel sterkte!!

Ineke2
Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:18

Jeetje Stef, ik lees het nu pas. Wat verschrikkelijk om op deze manier je vriendinnetje te moeten verliezen... Echt heel erg veel sterkte hiermee. Een hele dikke knuf :(:)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: My first, my last, my everything

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:02

Jeee, wat erg. Ik heb met die van mij een soortgeijk iets meegemaakt en die is er gelukkig nog wel...
heel erg veel sterkte!!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers