slaap zacht mijn pony van goud

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-14 09:47

Toen ik een jaar of 14 was kreeg ik na lang aandringen bij mijn ouders (en een baantje rijker) eindelijk mijn eerste eigen pony. Ik zorgde al een paar jaar voor haar en toen ze verkocht werd wilde ik haar echt niet laten gaan.

Nu 26 jaar later heb ik helaas afscheid van dr moeten nemen. We hebben heeeeeeel veeeeel samen doorstaan. Meer dan mijn halve leven heeft ze naast me gestaan. Mijn steun en toeverlaat bij liefdesverdriet, het overlijden van mn broer, of als het leven gewoon tegen zat. Het delen van de vreugde bij mn huwelijk en de geboorte van mn 3 kids.
Ze hielp me bij het opvoeden van mn jonge paard en was het maatje van mn (ook nog bij mij gelukkig) mn oude paard (30 jaar) Bento.

Vorige dinsdag 2 december lag ze in de stal. Ze had soms last van lichte epilepsie aanvallen. Meestal lieten we haar even bekomen en daarna (soms met hulp) kwam ze weer overeind en was dr niets meer aan de hand. Gelukkig kwamen deze aanvallen niet te vaak.
Maar nu was het anders. Dat merkte ik meteen. Haar vechtlust was uit dr ogen weg. Ze was op. Ze wilde/kon niet meer opstaan. Dus dan is het niet aan mij om te blijven vechten.

Na nog 1x geprobeerd te hebben haar te laten opstaan heb ik haar laten gaan.
Ze is met haar hoofd op mn schoot weggegleden terwijl ik haar knuffelde en vertelde dat ze de beste, liefste en mooiste was. En dat ze mocht gaan.
Ze zou in januari 40 jaar zijn geworden.

Daarom nog 1x hier in het zonnetje.

Lieve Cromer Caprice, mijn pony van goud, rust zacht.
Het doet pijn en haar lege plekje is heel vreemd. Maar ik weet dat dit de enige juiste beslissing was en ben zo dankbaar dat ik zolang je baasje heb mogen zijn.

Ik ga je missen!
Bedankt voor alles!!!!

Zo begon het allemaal 26 jaar geleden
[ img ]

op ons huwelijk in 1998
[ img ]

Tijdens een indianentocht voor een jeugdbeweging en tevens het 1ste ritje voor mn toen 3 jarig dochtertje
[ img ]

Spelen en knuffelen met Jana in de sneeuw. Ze heeft ook leren rijden op haar rug en ze stond wel elke week met vlechtjes of staartjes in de stal. Nu is Jana ondertussen ook al 12. En deed ze met haar aan vrijheidsdressuur om haar heerlijk bezig te houden en zo van de nodige aandacht te voorzien.
[ img ]

Haar mooie oog vol met levenswijsheid en verhalen <3
[ img ]

Zo liep ze in maart van dit jaar nog door de bak
[ img ]

Foto van 1 van onze knuffelsessies
Vaarwel mn gouden maatje
[ img ]

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-14 11:12

Dank jullie wel voor al deze fijne steun. Het helpt om alles een plaatsje te geven.

Het was ind een heiligdom om haar zo lang bij me te hebben.

En annibel, ik vind jou onderschrift geweldig.


3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 10:55

ind het geeft een fijn gevoel dat je dr tot op het laatst voor hebt kunnen zorgen. Het gemis is groot. Maar helaas hoort afscheid nemen ook bij het "houden van".
En dan is het heel mooi dat het zo gelopen is.

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 13:32

Jadybabe schreef:
Ik ben niet zo snel een jankert maar ik zit toch met brandende ogen je verhaal te lezen. Heel bijzonder dat ze 40 is geworden en zo lang bij dezelfde eigenaar. Mijn laatste merrie was 32 geworden waarvan 23 jaar bij mij. Mijn jonkie is 5 en ik had al uitgerekend dat als ze ook 32 wordt ik dan 78 ben!!! Na jouw verhaal denk ik 40, ohhhh...als die van mij dat wordt ben ik 86.



Dan wens ik dat jij ook 86 mag worden :o


Ze zou trouwens in januari pas 40 zijn geworden, dat heeft ze net niet mogen halen helaas.

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 13:33

Maflinger_S schreef:
@Jadybabe, ja precies en dan achter je rollator naar je pony en samen een rondje schuifelen. :D
Dat willen we toch eigenlijk allemaal wel en TS heeft al op veel jongere leeftijd zo lang van een paard mogen genieten.



:D :D Als mijn jonge paard ook 40 wordt ben ik ook al een een eind in de 70 dus dan kunnen we een stap rollater ritje organiseren hahaha


Zo een reactie's moet gewoon kunnen, dat verzacht het verdriet :j

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 13:53

lifaya schreef:
wauw, ook ik kreeg waterige ogen. Het mooiste van alles vind ik dat ze er is geweest voor jullie hele familie... Prachtig! Het is gewoon een familielid.... En wat een prachtige leeftijd, dat willen we allemaal wel voor onze trouwe edele vierbener! En ze zag er nog super uit! Ze doet me denken aan mijn oma :)) 91 jaar en fietst nog steeds rond :')


thx.
Ze was ind een lid van ons gezin. Zowel mijn dochter die fanatiek zelf rijd, als de 2 zonen die eigenlijk niet zo veel om paarden geven waren gek op haar. Met de jongens was ze altijd super voorzichtig en die konden heerlijk met dr wandelen. Ze zou nooit maar dan ook nooit dat touw strak hebben getrokken. Zo lief.

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 18:45

missbeauty ook voor jou heel veel sterkte. 24 jaar samen is ook al een hele tijd.

Mijn ander oudje die nu 30 is is hier ondertussen ook al 24 jaar bij mij.


3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 21:37

Dank je. Het doet goed om te weten dat je wordt gesteund.




3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-14 13:26

kreeg net een kaartje van de dierenartspraktijk met sterkte en een lief tekstje dat ze ook hun oudste klant nooit zullen vergeten. Wel super leuk.


3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-15 22:10

1 jaar geleden alweer. Een heel bewogen jaar. Maar nooit zullen we dr nog vergeten.
Voor altijd in ons hart. :+:

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-15 22:28

het is ind haast niet te geloven dat het al 1 jaar geleden is.
Het gemis is alleen erger maar ik ben echt super dankbaar dat ik haar zo lang bij me heb gehad. Gelukkig kunnen we met een warm gevoel op die mooie tijd terug kijken die we samen hebben gehad.

ik wens het iedereen toe Fem, want het is ind bijzonder.

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-15 13:19

Dank je Semmerd.
Was ind een tijd om voor altijd met je mee te dragen.

3timesmom
Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: slaap zacht mijn pony van goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 13:07

Thx, je vergeet ze nooit maar ben heel dankbaar dat ik ze zo lang bij mij heb gehad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paulien en 3 bezoekers