Dromen over je overleden paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:34

Ja ik droom ook nog regelmatig over mijn overleden paard. Zijn dood kwam plotseling en was moeilijk te bevatten, helaas ook aan koliek gestorven. Hij bezoekt me meestal op momenten dat ik het heel erg nodig heb. Hij geeft mij namelijk in bijna elke droom een boodschap mee, wil hier niet teveel over in detail treden, maar het is erg bijzonder. Ook heb ik dit soms met mijn andere overleden dieren. Ik word soms ook huilend wakker omdat ik ze zo mis...

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:00

Vannacht had ik weer een droom over mijn overleden paardje. Ik vond het een heel bijzondere droom, omdat het mijn verleden met het heden combineerde. Het was een gekke droom, en vooral gek dat ik alles nog in detail wist toen ik wakker werd. Dit dus zo snel mogelijk allemaal op papier gezet. Ben je benieuwd naar mijn droom? www.roosvlaar.nl/bonusmateriaal/onze-bruiloft

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:16

Het kan best zijn dat een overleden dier je nog in je droom bezoekt.Want net als mensen leven de zielen van paarden ergens voort.Dat is mijn geloof en ook ervaring.Natuurlijk kun je ook een droom hebben die helemaal uit jezelf voortkomt.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:31

Ik heb het zelf nooit gehad, Maar een vriendin van mij heeft een keer lucide gedroomd over haar overleden hondje. Ze wist op dat moment dat haar hondje overleden was en dat ze dus droomde dus in de droom dacht ze "oooooh wat chill nu kan ik jou knuffelen!!" En toen deed ze dat in die droom Haha. Ik wacht nog steeds op het moment dat dat mij gebeurt O:)

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:27

Het is bizar, maar ik zie het ook wel als iets moois inderdaad. Ik heb ook wel eens gedroomd dat mijn paardje het had overleefd, maar even later alsnog kwam te overlijden. Dan was mijn vorige droom erg mooi.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:47

Mag ik even iedereen een virtuele knuffel geven?

Ik droom wel eens dat mijn oude verzorgpaard Ray bij de slacht belandt, waarom weet ik niet. Ik voel me altijd zo schuldig en rot als ik wakker word. Maar de dromen die jullie over paarden hebben heb ik gelukkig niet.

Wel droom ik af en toe over mijn hond. Dat die in het water springt en dood boven komt drijven, met gebroken kaak en bloed uit zijn mond e.d. Geen idee waarom k dat droom... Brrr..

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 15:16

AlwaysH: Ieghll, wat eng zeg! Misschien een angst ergens voor?

Ik moet zeggen dat ik niet meer droom over mijn overleden paard. Enkel slechts 3 keer in bijna een jaar. En eerlijk gezegd baal ik daar heel erg van... Ik zou haar zo graag nog eens willen zien in mijn dromen |(

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:55

Ik zag dit topic en wou toch even antwoorden :=

Ik heb een tijd een verzorgpaard gehad, kon alles met dat paard en verzorgde haar op een gegeven moment bijna elke dag. Ze stond op dezelfde stal als mijn paard. Ze is nu verkocht maar steeds heb ik het idee alsof ze nog bij ons op stal staat, en dat ik haar al heel erg lang niet verzorgt heb en dat geeft me dan een heel erg schuldgevoel..
Ze heeft het heel goed bij de nieuwe eigenaar maar toch heb ik steeds dromen dat er wat ergs met haar is gebeurt of gaat gebeuren, ook overdag en kan ik zo in huilen uitbarsten, vooral de laatste weken is dit veel erger geworden.

Ook heb ik wel eens een droom dat er wat ergs met mijn eigen paard gebeurt en ik niks meer kan doen.. Echt heel naar ;(

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:12

Het dromen begint hier al eerder dan na het inslapen.

Mijn merrie heb ik een traject van 16 weken lang behandelen door gemoeten bij een oogtrauma. Droomde in die weken al de raarste dingen. Dat er een tornado over kwam en alleen haar stal mee nam en ik in paniek haar maar tussen de koeien zette, zodat ze iig een dak boven haar hoofd had. Daarna nog een droom dat mijn schoonvader haar in de wei had gezet en in paniek naar binnen kwam. Ze zou uitgegleden zijn op de stenen en nu ook haar andere oog kapot hebben.

Bij mijn pony, die ik 3 weken terug in heb laten slapen, begon het dromen ook al in het behandel traject. Had een hele levendige droom waarin ik hem in liet slapen en ze hem op kwamen halen. Nog geen 4 weken erna werd dit helaas werkelijkheid. Nu hij gegaan is heb ik in die 3 weken al 4x gehad dat ik idd snachts huilend wakker werd. Hij staat dan op de weide en zodra ik hem dan wil gaan halen vaagt hij weg. Krijg hem niet te pakken zeg maar.
Aan de ene kant vind ik het fijn om hem zo nog wel te zien, maar aan de andere kant ga ik al 3 weken met tegenzin slapen. Iedere keer bang om snachts wakker te worden met die teleurstelling en verdriet.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:32

Met regelmaat :j
Maar beide paarden hadden ook enorm veel betekenis voor mij.

Ik zie het als iets positiefs, ze zijn en blijven een onderdeel van mijn leven ook tijdens hun dood.

alwinlove123
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:56

Een paar weken terug droomde ik dat alle overleden lespaarden bij elkaar waren en ik wist het toen nog niet dat alwin ingeslapen

alwinlove123
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:44

Een paar dagen geleden had ik een droom over alwin en hij was opgezadeld maar de rest vande droom kan ik me niet meer herineren

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:57

Ik droom nog regelmatig over mijn paard dat ik 2,5 jaar geleden moest laten inslapen.
Laatst huilend wakker geworden en dd hele dag uit m'n doen geweest. :=

onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Dromen over je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:08

Al een hele tijd geen dromen gehad over overleden paarden. Ik rijd nu al weer een paar jaar een jong paard. Ik denk dat dit het gemis van de andere paarden verzacht.

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:10

Wel vreemd: ik droom heel vaak, en heb toch al een aantal paarden verloren, maar nog van geen van alle gedroomd over hun dood. Soms droom ik wel eens dat er iets fout gaat met de paarden, maar zijn dan heel absurde onrealistische zaken (paard zonder onderbenen of zo)

Ik heb wel af en toe van mijn pa gedroomd sinds hij overleden is, soms ook wel bizarre dromen. De laatste droom die ik had, was dat mijn ouders gingen scheiden, vond ik erg. Werd ik wakker: hé oef, ze zijn niet gescheiden. Oh oliebol, nee, nog erger, pa is al 3 jaar dood.