De arabier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sandyQ
Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:40

Jockeyhorse1 schreef:
Ik wist niet dat arabieren voor rensport werden gebruikt ik wist wel dat ze schrikachtig konden zijn maar dat niet heb ik weer wat geleerd :P :P


ze zijn goed voor de lange afstanden ,ze hebben een ijzere wil maar ik zou persoonlijk liever een engels volbloed gebruiken ,die hebben er meer de kracht voor
ik heb zelf in m,n jonge jaren met een engels volbloed geraced Lord William of Oxford <gitzwart> zowel op de banen hier in ned als ook in engeland/duitsland en frankrijk....goh wat mis ik het nog

in loving memory Sandy
8-6-1997...18-10-2010
till we meet again

http://www.robustiano.nl


celien94
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:52

heb een zoon van Sheikan Star

velvetluna_
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: belgie , antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:05

arabieren zijn prachtbeesten , maar zelf zou ik er toch liever geen moeten hebben :P

#Velvet;

Inn
Berichten: 615
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Nieuwmoer - Kalmthout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:28

De vader van mijn merrie Florida J zou ook op de renbaan gelopen hebben of misschien nu nog. Zijn naam is Gaspar PL (Emigrant-Gaskonia) alsook een (volle) broer van haar naam weet ik niet.
Florida is 7j en loopt endurance 120km.
Kent iemand van de renners deze hengst en/of heeft meer informatie over Gaspar?

Wie nimmer werd gedragen, door de veerkracht van een edel paard. Die kan ook niet gewagen, van het geluk op deze aard.

Denush
Berichten: 13
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:01

zooo mooi, verre weg de mooiste paarden

benbrink
Berichten: 100
Geregistreerd: 01-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:35

Inn schreef:
De vader van mijn merrie Florida J zou ook op de renbaan gelopen hebben of misschien nu nog. Zijn naam is Gaspar PL (Emigrant-Gaskonia) alsook een (volle) broer van haar naam weet ik niet.
Florida is 7j en loopt endurance 120km.
Kent iemand van de renners deze hengst en/of heeft meer informatie over Gaspar?


Naar mijn weten heeft er geen Gaspar PL gelopen in Nederland.

Heb hem even opgezocht, wat een mooi koppie!

http://www.allbreedpedigree.com/gaspar2

Inn
Berichten: 615
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Nieuwmoer - Kalmthout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:49

benbrink schreef:
Inn schreef:
De vader van mijn merrie Florida J zou ook op de renbaan gelopen hebben of misschien nu nog. Zijn naam is Gaspar PL (Emigrant-Gaskonia) alsook een (volle) broer van haar naam weet ik niet.
Florida is 7j en loopt endurance 120km.
Kent iemand van de renners deze hengst en/of heeft meer informatie over Gaspar?


Naar mijn weten heeft er geen Gaspar PL gelopen in Nederland.

Heb hem even opgezocht, wat een mooi koppie!

http://www.allbreedpedigree.com/gaspar2


Waarschijnlijk in Polen en als het lukt nog eens zijn hoofd. http://polskiearaby.eu/zoom.php?nr=4447&lang=en

Wie nimmer werd gedragen, door de veerkracht van een edel paard. Die kan ook niet gewagen, van het geluk op deze aard.

BlackDriver
Berichten: 6
Geregistreerd: 16-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:31

Is er nog wel plaats voor Arabieren in dit weiland (Nederland)?
Weet niet of dit topic nog open is, maar ik zeg: leve de democratie!

www.paardenslager.smulweb.nl/

sandyQ
Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:51

jawel hoor,ik verzorg een russische arabier....vroeger was het mijn ras niet ,meer de quarter ,maar sinds ik mijn Sandy heb moeten laten inslapen ben ik Fahma gaan verzorgen een lieve schattig echte arabier

in loving memory Sandy
8-6-1997...18-10-2010
till we meet again

http://www.robustiano.nl

_Lisette
Berichten: 385
Geregistreerd: 17-07-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: De arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:09

Arabieren zijn supper! <3

MISTY & DIESEL

Angeliquee18
Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:03

Ik heb een kruissing welsh / arabier.
Vind het zelf de leukste ras, omdat ze zo'n mooi karakter & uiterlijk hebben! <3

Als liefde het enigste word,
waar je je aan vast kunt houden ♡

Blog Wolter&Angelique
https://www.facebook.com/WolterAngelique-1997556280328153/

littlediva
Berichten: 38
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:11

mooie beestjes typisch voor de rensport !

Ymke_Z
Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: De arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:23

I love them so much

Take the risk or lose a chance

Esmeralda17
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:17

Onze egyptische arabier is nu 2 jaar. Super dier, ze heeft een heel fijn karakter. Kan niet wachten tot ze zover is om haar in te rijden. Maar nog even geduld.

wheaty
Berichten: 194
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Hoensbroek,z-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:10

Onze merrie , ook een arabisch volbloed , heeft vroeger in haar jonge jaren ( ze is nu 14 ) op de renbaan gelopen , ze moet erg snel zijn geweest , tenmindste dat heeft haar vorige eigenaar ons verteld.
we hebben haar nu 4 jaar , en gebruiken haar alleen recreatief .
Het is een schatje , maar , buiten wil ze gaan , ze vind er niets aan om eens een relaxed rondje te stappen buiten , laat je haar niet even gaan , wordt ze boos , tja , we proberen haar dit al jaren "af te leren " door rustig te blijven ( want ze gaat dribblen en slaat haar hoofd alle kanten op ) en haar , op die momenten dat ze dit doet , vooral niet te laten gaan .
het heeft geen zin , ze gaat enorm in de stress dan , uiteindelijk maken we dan een sprintje , waarna ze dan ( even ) relaxed een zucht laat .
wat ik ook merk aan haar is haar idiote manier van door poortjes gaan , dat moet altijd snel en in draf , in het begin was dat zo gevaarlijk , maar dat hebben we er zo goed als uit , maar ..... in een onbewaakt moment , als je er geen rekening mee houd en vergeet haar rustig toe te spreken , paaaaaf loopt ze zo , of liever gezegd rent ze zo , over je heen .
De vorige eigenaar meende dat het toch wel te maken had met de startbox waarin een renpaard gaat , die deuren vliegen open en tja , de race begint ....
Ach ik ben erg gek op haar , we weten nu hoe ze is en spelen daar op in , als ze buiten zo is , dan weten we dat daar ( bijna ) niet echt iets aan te doen is , soms is dat wel frustrerend .
Onze andere AV , een ruin , heeft nooit op de renbaan gelopen , en is erg "natural" opgeleid , hij is de relaxtheid zelf , als hij meegaat naar buiten , kan het zijn dat ze soms gewoon ook relaxt blijft , maar er zijn ook wel van die dagen dat ze gewoon haar "ding" doet en wil rennen .
( soms moet ik wel eens lachen want ze wordt dan boos op hem omdat hij die behoefte van , gaan met die banaan , niet heeft )

benbrink
Berichten: 100
Geregistreerd: 01-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:48

Wheaty, hoe heet je merrie?

wheaty
Berichten: 194
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Hoensbroek,z-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:33

O sorry benbrink , lees dit nu pas :oo
de merrie heet : Namalla KA ( Namal x Ajiba KA),

benbrink
Berichten: 100
Geregistreerd: 01-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:09


lovedaddy101
Berichten: 9
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:45

Woogy schreef:
[ img ]
[ img ]
Snap jij het snap ik het. mijn rarabier is als de dood voor sneeuw, en deze koersen hier eventjes :)


ik denk dat het komt omdat een paard voor je wil werken dat ze er daarom gewoon doorheen gaat...;)

Lieve opa, Ookal gaat het nu niet goed met je, ik zal altijd van je blijven houden<3



ikhouvanjeopa<3

wheaty
Berichten: 194
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Hoensbroek,z-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:10

benbrink schreef:
http://www.ndr.nl/index.php?p=zoeken&tab=result

Op de site van de NDR kun je alles vinden over Namalla.

Fijn dat ze zo'n lekker leventje bij je heeft.

groetjes, Margreet



Ja fijn heeft ze het wel , denk ik , :j , ze was de laatste tijd een beetje ziekig , last van haar luchtwegen , ze heeft lekker rust op de wei gehad , zondag hebben we echter weer eens even een klein ritje gemaakt , en wonder boven wonder bleef ze redelijk relaxed , ik geloof zelfs dat ze ervan genoten heeft .
Het probleem zit hem toch vaker in dat als ze eenmaal eens heeft mogen "gaan " ze moeilijk van de adrenaline af komt , hebben anderen dat nu ook met een ex-racer ?

JosjeCamena8
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-06-11

Re: De arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:20

Ik vind Arabieren echt supermooi zou er zelf wel eentje willen maar ik denk omdat ze zo vurig zijn ze niet geschikt zijn voor mij ;( Op de manege waar ik rij hebben ze ook een Arabier (niet volbloed) en die is wel heel erg lief. Ik rij daar nu al 2,5 jaar op, alleen Camena heeft de neiging om te gaan weven. Beetje irritant als je haar opzadelt.

pip12
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-05-11

Re: De arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:54

ik vind arabier x welsh heel mooi. er staat 1 zo'n kruising op onze manege, maar dat beesie is chagrijnig!!
altijd als ik er langskom, oren in de nek blazen. en ik hoor het van meer mensen.
maarja, dat is maar 1 individueel paard. ik geloof wel dat er ook leuke paardjes bestaan van die kruising. en ze zijn weel heel erg schattig!

Schleich repaints http://www.sylschleichrepaints.webs.com je paard op de kast!

samvd
Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:11

arabiertjes zijn echt heel mooi <3
maar de thorougdbred is toch het snelste paardenras dat er bestaat en de arabier heeft het meeste uithoudings vermogen dus wie zal bij een race eigenlijk winnen XD

Devillicious
Berichten: 417
Geregistreerd: 24-01-08

Re: De arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:53

de koersen zijn gescheiden dus engels volbloed tegen engelsvolbloed
en arabier tegen arabier.

De arabier vind ik zo een super fijn ras omdat ze zo gevoelig zijn.
Je kunt heel goed met ze communiseren.

Angeliquee18
Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:03

wheaty schreef:
benbrink schreef:
http://www.ndr.nl/index.php?p=zoeken&tab=result

Op de site van de NDR kun je alles vinden over Namalla.

Fijn dat ze zo'n lekker leventje bij je heeft.

groetjes, Margreet



Ja fijn heeft ze het wel , denk ik , :j , ze was de laatste tijd een beetje ziekig , last van haar luchtwegen , ze heeft lekker rust op de wei gehad , zondag hebben we echter weer eens even een klein ritje gemaakt , en wonder boven wonder bleef ze redelijk relaxed , ik geloof zelfs dat ze ervan genoten heeft .
Het probleem zit hem toch vaker in dat als ze eenmaal eens heeft mogen "gaan " ze moeilijk van de adrenaline af komt , hebben anderen dat nu ook met een ex-racer ?


mijn pony heeft dat heel erg met ze adrealine. Hij heeft dan vroeger niet in de rensport gezeten, nu wel maar als ik met hem raxe ben ik zeker dik een uur bezig om hem rustig te krijgen omdat hij dan zo vresenlijk opgefockt is en wil alleen maar rennen!

Als liefde het enigste word,
waar je je aan vast kunt houden ♡

Blog Wolter&Angelique
https://www.facebook.com/WolterAngelique-1997556280328153/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers