De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:31

had dit denk ik toch beter ergens anders kunnen plaatsen....iets te enthousiast....maar ik herken hem niet echt in de afbeeldingen die ik tot dus ver van verschillende paarden heb kunnen vinden hier.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:38

Hij is vrij grof voor een draver, maar je beschrijving klinkt op zich wel herkenbaar. Jammer dat hij weer wegmoet, want zulke onbegrepen paarden gaan vaak van hand tot hand, en hebben juist stabiliteit, begrip en geduld nodig - en een gedegen omscholing. je moet zo'n paard eigenlijk beschouwen als een niet-ingereden paard. Hij snapt er niks van en denkt dat hard gaan de bedoeling is; weet hij veel. ;) Gewoon consequent opleiden en geduld hebben en dan komt het goed. Temperament hebben ze altijd wel, maar het is precies zoals je zegt: er gaat een knopje om zodra ze aan het werk mogen. Het kost wat tijd en moeite om dat knopje weg te krijgen, en ze te leren hun temperament op een constructieve manier te gebruiken. Maar dan heb je ook een onvermoeibaar superpaard!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:05

ydnew schreef:
had dit denk ik toch beter ergens anders kunnen plaatsen....iets te enthousiast....maar ik herken hem niet echt in de afbeeldingen die ik tot dus ver van verschillende paarden heb kunnen vinden hier.


Je zal hier vooral Amerikaanse en Frans/Amerikaanse Dravers zien. Torre lijkt mij een volel Franse :j Die kunnen inderdaad zo grof zijn.

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:22

Torre is wel een beestje wat al vrij snel mijn hart heeft veroverd...Ik wil hem dan persoonlijk niet kwijt. Maar als je verder denkt dan is hij qua leefijd en temperament niet echt een geschikt paard voor waar wij mee bezig zijn. Alleen mijn vriend en ik rijden op hem, per hoge uitzondering eens iemand anders waarvan wij zeker weten dat diegene hem aankan. Onze Sita is al het leid paard waar verder niemand anders opkomt, dus Torre is grof gezegt overbodig. Ik heb hem wel te koop gezet...maar stiekem voor een veel te hoge prijs (voor Portugese normen)........Dan blijft hij lekker nog een poosje bij ons.! Al met al vindt ik hem geweldig en een uitdaging om op te rijden.

Dabble
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:50

Myn paard is een draver!

Van basten heet ie.
heeft 50.000 euro op drafbaan gewonnen!

Angelzz
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:54

Hallo Allemaal.
Heb eens een vraagje voor wie mij kan helpen.
Ik ben een eindwerk aan het maken over de training van jonge dravers.
Hiervoor zou ik moeten weten welke trainingstechnieken er zijn.
En zou deze ook moeten kunnen uitleggen voor de jury.
Is er iemand dat mij hierbij kan helpen?
Je mag mij altijd een PB bericht sturen.

Alvast bedankt.
Groetjes

yasmintje
Berichten: 118
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:22

Hoi draverliefhebbertjes :wave:

Ik heb nu sinds iets meer als een half jaar een mega lief dravertje
Big Brother heet hij, en ik vond hem nu toevallig deze week in de lijst van High Five Racing team
Ik weet over hem niets, alleen dat hij dus daar in meeliep maar dan na enkele nieuwtjes over de vijf teamleden stopt het helaas ... :\
Ik zal even vertellen hoe ik aan hem ben gekomen ;
Ik was bij een gekende Handelaar bij ons in de buurt even langs gegaan, af en toe koop ik daar een paardje of pony om hem een beter leven te kunnen geven(ben ook niet stinkend rijk dus kan ze niet allemaal kopen :n )
Ik was eigenlijk opzoek naar een pony maar die had hij op dat moment niet staan
De stallen zijn daar zo donker dat je voorbij de helft haast niet meer ziet wat erin staat
Ze krijgen geen eten of loop, enkel wat vervallen "hooi" en sommige staan gebonden met touw aan de tralies
Bijna allemaal zijn ze dus vel over been, meestal verschillende aandoeningen of wonden omdat ze met zo veel mogelijk op de camion geduwd worden(zo was er eens één met een oor af door tussen de laadklep te steken heel de weg!), en staan ze tot aan hun knieen in alleen maar pure mest!
Die dag lag er een hoop ijs en sneeuw en was het echt vriezes koud, maar toch gaf mij gevoel aan écht naar daar te gaan.
De meeste waren al te oud of te jong, of misvormd, en dan was er eentje dat hij me aanbood, had een prachtpaard kunnen zijn maar ik zag alleen maar een skelet met vel erover, een heel mooi kopje erop met gespleten kaken van de droes dat naderhand niet behandeld of ontsmet geweest is.
Ik had hem willen meepakken maar mijn gevoel zei nee, dat ik dit paardje niet meer goed kon krijgen helaas ;(
Onderussen ging de handelaar even weg en ben ik stiekem nog wat paarden gaan bekijken.
Er stond echt niets tussen tot ik dan aan een stal kwam waar het te donker was en ik moest binnen gaan om iets te kunnen zien.
Er stond een iel paardje of was het nauw een pony :? in de hoek van de stal, een uur heb ik daar gestaan in de vriezende koude vooraleer hij één pasje dichter kwam, aanraken was niet mogelijk, van zijn hooi eten deed hij ook al niet, en ik zat tot aan mn knieen in de mest om toch maar te kunnen zien wat er in die stal stond.
Ik belde de handelaar op en vroeg of hij terug kon komen om mij wat meer info te geven.
Toen hij terug was zag hij waar ik stond en zei " ooh dat is niets om naar te kijken meisje, das nen draver, die gaan morge naar de slacht!"
Ik negeerde wat hij zei en vroeg hem uit de stal te nemen, ik twijfelde door zijn iele, overbouwde verschijning, maar die zachtheid in zijn ogen heeft me overhaald!
Gelukkig maar... voor de prijs van zijn vlees heeft hij hem komen afzetten op kerstdag in de sneeuw!
Ik zeg "laat hem maar eerst eens lopen, zodat ik zeker weet dat hij niet mank loopt"
Hij zette zijn eerste stapjes en met spijt en vol verbazing stonden ze met open mond, "Daar had ik wat aan kunnen verdienen, zo knap lopen!"
En nu heb ik het liefste paard dat ik al in heel mijn paardenleven ben tegengekomen, al is hij nog steeds aant recupereren om bij te komen.
Ik krijg echt zo veel liefde van hem <3
En hij is echt mooi, braaf, lief, betrouwbaar en loopt super onder het zadel!
Ooh ja dit "slachtpaardje" is net drie...zon jong lief knaapje is de slacht niet waard!
Iemand datmeer over hem kan vertellen?Zijn geboorte wwerd trouwens door liefhebbers via de webcam gevolg!


Groetjes en sorry voor mn lange verhaal over hem :o

:evaw:

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:09

Probeer het eens op www.dravers.nl, daar zitten ook mensen die in de drafsport zitten en je misschien verder kunnen helpen.
Ik heb ook even gekeken, de moeder was een hele goeie, vader ben ik iets minder fan van.
Hij is id in training geweest, maar was blijkbaar niet goed genoeg, zonde dat zo een beestje met veel poeha ter wereld komt, en vervolgens al op 3 jarige leeftijd bij de slager belandt...Maaaar gelukkig was jij er, ik hoop dat hij lekker bij jou oud kan worden!

miekuhhh
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:48

Leuk allemaal jullie verhalen te lezen

laurelton
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:06

leuk al die draver verhalen! ook zeker wel enige herkenning.
ik ben namelijk al 1,5 jaar bezig met mijn draver maar het blijft lastig.....

tot zijn +/- 6 heeft hij gekoerst, toen besloot de eigenaar met de draf sport te stoppen en al zijn paarden weg te doen, waaronder mijn lieveling.
Ik kwam toen wekelijks op de dravers stal waar hij stond en verzorgde en trainde hem dan ook altijd, het was mijn oog appeltje.
Toen ik het bericht kreeg dat hij naar de veiling zou gaan was ik helemaal gebroken.
De dravers stal eigenaresse (trainster) heeft toen veel werk voor mij verricht zodat ik hem over kon kopen (waar ik haar nog steeds eeuwig dankbaar voor ben). Maandelijks mocht ik een bedrag betalen, aangezien ik ook maar een student ben en een paard kopen en onderhouden redelijk prijzig is. Maar ik heb er hard voor gewerkt (en dat doe ik steeds) en heb hem uiteindelijk afbetaald. Nu staat hij op een mooie pension stal waar hij het heerlijk naar zijn zin heeft. Alhoewel het voor hem wel even wennen was dat hij nu niet meer alle dagen getraind werd.
Ik heb hem toen des tijd gekocht zonder papieren, prima in mijn ogen want ik wou toch niet met hem gaan koersen maar lekker recreatief mee gaan rijden.

Aangezien ik al vele paarden in heb gereden dacht ik; appeltje eitje.
Tevergeefs, hij vind het opstappen echt heel eng en het werd steeds meer een gevecht. Het rare was dat zodra ik erop zat
hij het rijden zelf heel leuk vond. Ik dacht in 1e instantie dat hij misschien ergens last van had, dus ik heb mijn zadel laten opmeten en laten opvullen naar zijn bouw, deze zat volgens de vrouw van hulzebos helemaal goed. Dus misschien toch zijn rug? dus heb ik zijn rug helemaal laten controleren en kraken, zijn rug zat wel enigszins iets vast maar dit gaf hem niet dusdanig pijn dat hij daardoor het rare gedrag vertoonde volgens de kraker. Uiteindelijke conclusie hij vind het opstappen gewoon niet leuk en ervaart dit met "vervelend/naar".
Hij is van zichzelf al erg schrikkerig en heeft een apart karakter; veel mannen keert hij simpelweg de kont toe of wil hij niet bij komen, de ene dag is iets heel eng en de volgende dag weer niet hoe vaak ik er ook langs loop. Erg typisch....
Dus heb ik uiteindelijk besloten om te beginnen aan natural horsemanship en dan het grond werk. Erg leuk maar ook erg spannend en ik moet hier bij hem heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel geduld bij hebben maar uiteindelijk lukt het wel. Ik hoor van veel mensen dat ze respect voor me hebben dat ik er mee door ga en zoveel geduld heb. Maar het is en blijft onvoorwaardelijke liefde, mocht ik nooit meer op hem kunnen rijden dan gaat hij alsnog niet weg, hoe moeilijk hij mij het soms ook maakt.

Iemand anders misschien een soort zelfde ervaring? ben erg benieuwd het geeft namelijk altijd een steuntje in de rug om te horen dat je hier niet de enige in bent.

LoveaHaffie
Berichten: 168
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: in een heel leuk dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:08

dravers zijn mooie paarden mijn vriendin hadden op de manege ook een oude ex draver staan is het zo dat alle dravers grote hoofden hebben of is dat af en toe want haar vriendinnen pesten zovan marijn heeft een lieveling met een groot hoofd en een 4kante kont is dat normaal dat ze een groot hoofd hebben en een 4kante kont???

Hollowpoint

Berichten: 346
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:30

sandyQ schreef:
WendyBZ schreef:
Je zegt het zelf al: lang niet alle Dravers zijn geschikt om te koersen, al helemaal niet op hoog niveau. Maar dit is niet alleen bij de Dravers zo, maar bij elk ras en elke sport, anders was er geen topsport :D Echt goede Dravers zullen ook echt wel in de koers gebracht worden, maar als je een paard hebt wat tot een bepaald niveau komt maar daar blijft steken (in de drafsport gaan koersen per winsomklasse, op een gegeven moment kom je dan dezelfde paarden tegen), is het, als je toch niet verder komt dan plaatsgeld (t/m 5e plaats) of minder, eerlijker voor het paard om iets anders te gaan doen.
Wanneer ze uitgekoerst zijn betekend het echt niet dat ze niets meer kunnen. Omscholen en wat anders gaan doen is dan een logische stap.



van die uitgekoerste/niet geschikte dravers ben ik het met je eens maar ik bedoelde eigenlijk wat anders

wat ik bedoel is
als je wil springen koop dan een springpaard
als je wil dressuuren koop een dressuur paard
als je western wil koop een westernpaard
en als je lange afstanden wil ,ja dan is een draver geweldig
en als je wil koersen ,ja dan heb je een draver nodig ...dat bedoel ik met
koop een paard voor wat je wil en waar het paard geschikt voor is

nogmaals ...dat is mijn persoonlijke mening <ik hoop niet dat ik iemand hiermee kwets >


Het is heel gemakkelijk om dat zo te stellen, maar voor de beginnende recreatie ruiter kun je met een dravertje alle kanten op. Het is ook nog eens een dure sport, dus als je net begint ben je allang blij indien je voor weinig toch paard kunt rijden. Met een dravertje kun je in de recreatie net zoveel plezier hebben, dan met een duurdere quarter enz. Wil je de wedstrijden in, dan kun je inderdaad het beste een paard kiezen wat bij de discipline hoort, maar is wel afhankelijk hoe hoog je voor jezelf de lat legt.

Ik ben net een nieuw item begonnen : [DRS] Wie van jullie heeft er een Western Draver ?

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:58

Inderdaad, en wie beslist wat een dressuur- of een springpaard is (veel springpaarden voeren trouwens flink wat draversbloed ;) )? En wei weet vantevoren precies wat hij voor tak van sport wil doen, en waarom zou je je uberhaupt zo beperken?
Met een draver kun je alle kanten op. En misschien eindig je niet bij de top, maar dat geldt voor 99% van de ruiters en paarden, anders was het de top niet meer... Het gaat erom dat je enorm veel kunt leren en vooral: plezier kan hebben samen met je paard.

LoveaHaffie schreef:
is dat normaal dat ze een groot hoofd hebben en een 4kante kont???

Nee hoor, dat is niet typisch voor dravers. Het kan natuurlijk wel voorkomen, maar dan nog... een paard kan allerlei andere pluspunten hebben die belangrijker zijn dan hoe het eruit ziet!

Hollowpoint

Berichten: 346
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Fryslan

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:38

De afkomst van de draver bepaald voor een groot deel de bouw van het paard. Ik had een amerikaans gefokte draver, is wat kleiner van stuk , rond de 1.50 mtr. De franse dravers zijn vaak wat groter volgens mij.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:56

Het belangrijkste is toch wel het karakter! En laat dravers nou een super karakter! Heb mijn dravertje bijna een jaar en wil niet meer zonder haar! <3

MijnLady
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-09-11

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:32

W@ Laurelton

Bij mij precies hetzelfde!
Mijn paard deed in het begin ook moeilijk met opstappen.
Ik gebruik daarom altijd een opstapje; op advies van de paardenfysiotherapeut. Bij het opstappen komt er namelijk veel gewicht aan een zijde, wat paarden als vervelend ervaren.
Bovendien is het zoiezo beter voor de rug om een opstap hulp te gebruiken.
Mijn paard moet ook niks van mannen hebben, dan springt ze dom weg opzij.. Waar dat van komt zijn we nog nooit achter.
In de buitenbak rijden was in het begin een drama. Er staan bij ons namelijk bomen om de bak, daardoor ziet ze dingen niet die ze wel hoort. Bovendien komen er weleens opeens fietsers of hardlopers in het zicht waar ze dan van schrikt.
Buitenrijden gaat opzich heel goed tenzij het heeft geregend, dan springt ze voor alle waterplassen opzijn.
Ook vind ze het ene moment dingen dood eng en morgen ziet ze het niet eens.
Kortom een paard vol karakter.
Mijn paard heeft ook gekoerst en toen ze net bij ons kwam liet ze weinig karakter zien.
Ik ben dus ook wel super trots op haar dat ze nu lekker een eigenwilletje heeft en ontzettende streken uithaalt.

Oh bovendien werk ik ook met mijn paard vanuit natural horsemanship.
Mijn paard heeft ook iemand nodig met veel geduld, vooral in het begin.
Als de ruiter boos wordt, raakt ze helemaal in de stress.
Mijn paard rij ik met een barefoot en halstertouw, dit doet ze super goed.
Ze verzamelt zelfs al aan de losse teugel!

Wat ik wil zeggen is: Je hebt veel geduld nodig, maar uiteindelijk zal alles beloond worden!
Vertrouw en respecteer je paard en ze zal keihard voor je werken!

CarolR

Berichten: 136
Geregistreerd: 24-12-10
Woonplaats: Zennewijnen

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:41

Franse dravers zijn idd wat groter. Zelf heb ik ook een drzver gehad van 1.58 m. wereld beest. heeft wel tijd geduurd eer we normaal konder galloperen etc. maar uiteindelijk was het gewoon een allrounder geworden haha. en die had idd ook een vierkante kont, uiteindelijk NIKS meer van te zien.. heb hem helaas december 2009 in moeten laten slapen i.v.m. Maanblindheid. Moeilijke keus, maar wel voor zijn welzijn gekozen!!

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:23

Ik ken ook gigantische dravers die puur Amerikaanse afstamming hadden, en kleine, fijngebouwde Fransoosjes... Dus je kunt er niet echt iets van zeggen. :n Sowieso zijn er niet veel puur Franse dravers meer volgens mij, de meeste dravers zijn tegenwoordig een mengeling van Amerikaans en Frans bloed.

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:31

Als je een doorsnede van de draver populatie neemt, kon je dat in het verleden inderdaad echt stellen. Fransen waren groot en Amerikanen wat kleiner. Maar uiteraard waren daar ook genoeg uitzonderingen op te noemen. Zoals mijn eigen 16-jarige Amerikaanse draver van 1.63m en grof gebouwd. Maar wat Nina al zegt, bijna alles is tegenwoordig een mengelmoes en je ziet vooral onder de jongere paarden ook steeds meer grote Amerikanen en iets fijnere Fransen. Dat houdt het spannend. :D

snetter
Berichten: 21
Geregistreerd: 04-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:23

Ik heb 3 dravers, 2 koersen er nog...
Dat zijn Ygold van ranum en ons aankomend talent Chelsea Petnic.
Ook heb ik Andress Romero, hij heeft de drafbaan niet gehaald,
is nu een perfecte kinderpony.
Hij is 1,48 m en heeft aanleg voor de dressuur.
Deze lieve man is tevens te koop, dit wegens tijdgebrek.
Hij word van t voorjaar 5 jaar...

Dax

Berichten: 796
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:32

Marrit13 schreef:
doezpoezzz schreef:
maar als je ze uit hun sport haalt blijven ze zo hard draven! (heb ik gemerkt!)


Ik niet :+

Ik ook niet! Ik heb zelf een Belgische Draver, heeft gekoersd en alles, en ze kan prima rustig draven. Ja, ze kan ook nog hard (heel hard zelfs :) ), maar rustig draven kan ze prima.. Ik denk dat het gewoon te maken heeft met een goede omscholing/ruiter..?

DB_CARTAGO

Berichten: 249
Geregistreerd: 24-09-10
Woonplaats: Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:50

dravers zijn hele lieve en sociale dieren die idd heel snel iets leren en niet snel vergeten dus let op voor nare trainingen!!!
maar nu ik de dravers zie op internet vraag ik mj af of de mijne een volbloed draver is??? kunnen jullie mij hierbij mss helpen en k mss an welke afstammeling hij mogelijk is.
Ik weet hier niks van en heb ook geen mogelijkheid om in zijn papieren te kijken want die liggen ergens bij de manege houder kwestie dat we er niet vandoor kunnen gaan als we niet betalen of z iets!!! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
http://imageshack.us/photo/my-images/685/agility.jpg/ dit is agility

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:17

Is Agility zijn echte naam? In de papieren kijken lijkt mij toch geen probleem als het je eigen paard? is :?

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:59

Wat raar dat je je papieren bij de stalhouder moet deponeren :? , maar het paspoort heb je toch zeker wel zelf? Daar staat ook alles in als het goed is. :)

DB_CARTAGO

Berichten: 249
Geregistreerd: 24-09-10
Woonplaats: Op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:10

Nina_rex schreef:
Wat raar dat je je papieren bij de stalhouder moet deponeren :? , maar het paspoort heb je toch zeker wel zelf? Daar staat ook alles in als het goed is. :)

Ja zijn paspoort heb ik idd ergens in mijn schuif(en) liggen zal eens moeten zoeken en anders eens vragen aan de stallingseigenaar en ja het is vreemd ik weet het!!