De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sandyQ
Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:49

WendyBZ schreef:
Als dat geen probleem is, waarom is het dan zo raar om een Draver als recreatiepaard te gebruiken?



ik vind dat je elk paard dat moet laten doen waar die geschikt voor is ,kijk als het nou een uitgekoersd paard is zeg ik ok ,maar een goeie jonge draver hoort gewoon op de baan ,en is hij daar niet geschikt voor dan wel in de endurance ...maar dat is mijn persoonlijke mening

ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf jaren als pikeur gekoerst heb ...ik ken het ras door en door en ja het kan van paard tot paard verschillen,maar over het algemeen zijn het lange lijn lopers ,en geen dressuur of springers ...zit niet in hun aard

in loving memory Sandy
8-6-1997...18-10-2010
till we meet again

http://www.robustiano.nl


WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:19

Dat het je persoonlijke mening is snap ik nu ook wel (aangezien je het al drie keer zegt :+ ) maar ik vind het zelf te kortzichtig. Je kan veel meer doen met een Draver.
Dat het niet in hun aard zit vind ik onzin. Dravers kunnen zó verschillend zijn. Niet elke heeft talent om het in de dressuur of springen ver te schoppen, net zoals niet elke Draver een goed koerspaard is. Dat is ook de reden dat ze nu veel in andere sporten terecht komen. Om mee te kunnen met de koersen moet je écht goed zijn. Ben je dat niet, dan is het gewoon te duur om het te blijven proberen.

Maaaaaaii_
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:23


A horse is the projection of peoples' dreams about themselves - strong, powerful, beautiful - and it has the capability of giving us escape from our mundane existence.

Wyoming ♥

Maaaaaaii_
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:26

sandyQ schreef:
WendyBZ schreef:
Als dat geen probleem is, waarom is het dan zo raar om een Draver als recreatiepaard te gebruiken?



ik vind dat je elk paard dat moet laten doen waar die geschikt voor is ,kijk als het nou een uitgekoersd paard is zeg ik ok ,maar een goeie jonge draver hoort gewoon op de baan ,en is hij daar niet geschikt voor dan wel in de endurance ...maar dat is mijn persoonlijke mening

ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf jaren als pikeur gekoerst heb ...ik ken het ras door en door en ja het kan van paard tot paard verschillen,maar over het algemeen zijn het lange lijn lopers ,en geen dressuur of springers ...zit niet in hun aard

Mijn verzorgpony is een draver, ik spring met haar 1 m 10 en rijd geweldig dressuur.
Heb er geen bezwaar op dat dat jou mening is hoor, ik wou dit even laten weten :)

A horse is the projection of peoples' dreams about themselves - strong, powerful, beautiful - and it has the capability of giving us escape from our mundane existence.

Wyoming ♥

kking
Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:35

sandyQ schreef:
WendyBZ schreef:
Als dat geen probleem is, waarom is het dan zo raar om een Draver als recreatiepaard te gebruiken?

ik vind dat je elk paard dat moet laten doen waar die geschikt voor is ,kijk als het nou een uitgekoersd paard is zeg ik ok ,maar een goeie jonge draver hoort gewoon op de baan ,en is hij daar niet geschikt voor dan wel in de endurance ...maar dat is mijn persoonlijke mening
ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf jaren als pikeur gekoerst heb ...ik ken het ras door en door en ja het kan van paard tot paard verschillen,maar over het algemeen zijn het lange lijn lopers ,en geen dressuur of springers ...zit niet in hun aard

Ik vind (persoonlijke mening) dat als een jonge draver ongeschikt is voor de baan en niet gevaarlijk om te rijden dat je dit paard de kans moet geven om als recreatiepaard verder te laten leven.
Ik heb mijn draver vanaf dat hij 2.5 jaar was. Hij is nu 17 jaar oud. Hij was gevaarlijk voor de sulky, maar ging je erop dan was het het liefste paard wat ik ken.
Ik ben gestart met dressuurlessen dat bleek bij nader inzien niets voor ONS (ik vond het niet leuk en mijn paard ook niet). Ik rij nu al een jaar of 5 western en dat is helemaal ons ding. Ik hoef niet perse wedstrijden te rijden, maar de wedstrijden die ik rij, daar doet hij altijd zijn best voor mij en zijn we er als team.
Ik pas me aan bij de mogelijkheden van mijn paard en voel me daar goed bij!

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Iejoorr
Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:48

het lijkt me helemaal geweldig om in de drafsprot te zitten!
jammer genoeg blijft dit enkel maar een droom.

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

iertje2valen
Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:11

sandyQ schreef:
WendyBZ schreef:
Als dat geen probleem is, waarom is het dan zo raar om een Draver als recreatiepaard te gebruiken?



ik vind dat je elk paard dat moet laten doen waar die geschikt voor is ,kijk als het nou een uitgekoersd paard is zeg ik ok ,maar een goeie jonge draver hoort gewoon op de baan ,en is hij daar niet geschikt voor dan wel in de endurance ...maar dat is mijn persoonlijke mening

ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf jaren als pikeur gekoerst heb ...ik ken het ras door en door en ja het kan van paard tot paard verschillen,maar over het algemeen zijn het lange lijn lopers ,en geen dressuur of springers ...zit niet in hun aard


Gelukkig is dit jou persoonlijke mening. Ik ken genoeg dravers die heel veel talent hebben voor de spring sport want ook daar mogen ze snelheid maken. Ik heb een dravers merrie die het fantastisch doet in de dresuur sport. Dus mensen die beweren dat dravers het niet kunnen is onzin. De draver is een ras die altijd zijn best wil doen en hard wil werken dus ongeacht wat ze moeten doen ze zullen 100% geven.

(l) You!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:16

ik ben mijn draver aan het trainen om dressuur wedstrijden te gaan rijden.
hij gaat ontzettend goed,
hij kan ooknog leuk springen,hij loopt voor de koets.
ik kan met hem gaan zwemmen,uitrijden met of zonder zadel,het is gewoon in 1 woord een geweldig paard wat ik beslist niet zomaar wegdoe.

chiccoiship
Berichten: 73
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:53

Ik heb ook een draver (zit wel een klein beetje van een ander ras door) het zijn geweldige beesten!
Ik rijd met die van mij recreatief hij heeft de renbaan nooit gekent.
Maar hij rijdt verder geweldig :D .
&&& hij is super lief in de omgang.

ChiccoLiefde

velvetluna_
Berichten: 41
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: belgie , antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:39

Brammetje16 schreef:
Ja en dat is niet eens overdreven :P gewoon elke dag er mee bezig zijn :D


hej nu ben ik wel eve nieuwschierig hoor of je een week lang elke dag op die galop hebt geoefend of heb je daar minder dagen mee bezig geweest?
want ik heb ook een draver (merrie) die kan ondertussen aan de teugel zowel in stap als draf maar de galop wil ik nu op oefenen want dat zou eindelijk echt wel eens leuk zijn als ze dat kan...
maar het vordert niet echt dus zoals ik al vroeg hoeveel dagen heb je er precies mee bezig geweest op echt galop te oefenen ?ze is wel 11 jaar ondertussen weet niet of dit een rol speelt?
x

#Velvet;

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:51

velvetluna_ schreef:
Brammetje16 schreef:
Ja en dat is niet eens overdreven :P gewoon elke dag er mee bezig zijn :D


hej nu ben ik wel eve nieuwschierig hoor of je een week lang elke dag op die galop hebt geoefend of heb je daar minder dagen mee bezig geweest?
want ik heb ook een draver (merrie) die kan ondertussen aan de teugel zowel in stap als draf maar de galop wil ik nu op oefenen want dat zou eindelijk echt wel eens leuk zijn als ze dat kan...
maar het vordert niet echt dus zoals ik al vroeg hoeveel dagen heb je er precies mee bezig geweest op echt galop te oefenen ?ze is wel 11 jaar ondertussen weet niet of dit een rol speelt?
x

hallo,
ik reageer hier even over,
mijn draver had zowiezo de galop al goed van zichzelf daarom was hij niet geschikt voor op de baan,
hij spring heel soepel aan,
hij is 5 jaar en is b klaar.
ben nu l oefeningen aan het doen met hem,
wat ik je kan adviseren is je paard met dubbele long te gaan longeren,
geloof me dat doet wonderen,
je staat ernaast maar je kunt toch ophoudingen maken.
en dan constand galop draf overgangen laten maken,
het gaat eigenlijk om het aanspringen paar passen galop en dan draf.
word hij lekker sterk van in zijn achterbeen.

Albs
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:22

Persoonlijk vind ik een draver ook niet geschikt voor de dressuur / springsport.
Maar ben wel van mening dat het ook te maken heeft met het karakter van je pony.
Iedere pony is anders.

Ik heb zelf een 6 jarige draver. Ze heeft nog nooit in een bak gelopen. Met slecht weer rij ik haar wel in de bak.
Dit zorgde voor veel verwaring voor haar. Ze toonde veel vluchtgedrag.
Ze voelde zich opgesloten vanwege het feit dat ze van jongs af aan gewend is te lopen.
In een kleine ruimte voelt ze zich gestrest.

Koersen was niet haar ding, ze schoot steeds in galop.
Toen ik haar kocht liep ze in de Endurance mee.
Ik ben besloten dit ook te gaan doen, aangezien Endurance echt mijn ding is.

Wel les ik 1 x in de week een halfuur met haar in de bak. Zodat ze het wel leert in geval van weersomstandigheden.
Dit is dan dressuurles. Ik moet wel zeggen dat ze door de dressuurles veel soepeler en losser is geworden.
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 23-07-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodig cursief verwijderd

albsegrina

(♥‿♥) Endurance

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:36

Allemaal een kwestie van wennen. Ik heb nu twee Dravers gehad (nou ja, nog 1 in bezit gelukkig) De eerste heeft nooit gekoerst en was absoluut niet gestresst in de bak. Verder was hij nog behoorlijk lui ook ;-) De Draver die ik nu in mijn bezit heb, heeft gekoerst en behoorlijk veel ook (en succesvol) en ook hij heeft totaal geen moeite met een bak. Ook hij is liever lui dan moe op zijn tijd.

Ieder paard is anders, ook binnen de "rijtypische" rassen heb je uitzonderingen, net als binnen de Dravers :-)

www.connemara.nl

Rani007
Berichten: 323
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:09

Mijn draver is duidelijk niet geschikt voor de bak (ik ook niet trouwens hoor ... ;-)) alhoewel ze heel leergierig is op het gebied van dressuur en duidelijk een meedenker is. We rijden sinds dit seisoen succesvol endurance en dat vind ze helemaal te gek. Ongelofelijk wat zo'n dier aan uithoudingsvermogen ontwikkeld en dat is ook duidelijk te zien aan de bespiering. Ja, zo kan je duidelijk stellen wanneer je een ultiem team vormt met je paard dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Niet het vele is goed maar het goede is veel.

knuffelkont
Berichten: 128
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Hemelburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:01

Hoihoi

Ik heb sinds juli dit jaar een super leuke dravermerrie Incredible Crafts x Doris Buitenzorg.
Ze heeft een tijdje gekoerst maar is er vorig jaar augustus mee gestopt en daarna hebben ze nog gekeken of ze monté konden doen maar daar gaf ze zich ook niet echt voor en uiteindelijk is ze bij mij terecht gekomen en rijden we lekker recreatief in de bossen.
Momenteel doen we alleen stapwerk voor de basis opbouw van haar conditie en voor het beheersen van haar tempo want doorstappen kan ze heel erg goed en tijdens het stappen doen we aan tempo wisselen zodat ze goed leert waneer ze wel en niet sneller mag stappen en ook zijn we gelijk bezig met leren stilstaan en even wachten ook dat word afgewisseld.
Thuis in de bak doen we het zelfde maar over de openbare weg is ze toch veel gespannender dan in de bak of in het bos maar ondanks dat ze op de weg gespannen is luistert ze ontzettend goed en probeert ze niet te gaan draven zonder toestemming maar een brokje ongeduld is het wel zo kan ze op de weg bvb moeilijker stilstaan en wachten dan in het bos of in de bak.
Draven en galop komt over een tijdje wel eerst dit opbouwen en dat is behoorlijk inspannend voor haar en mij.

http://www.arkdiscovery.com
Jesus is Alive and He's coming very soon!!
Go to Jesus now you still have the chance time is closing in.

Leonyr
Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:57

Wij zitten er over te denken om een draver te kopen van goede kennissen. Maar waar moet ik op letten? Zowel met rijden als met de aankoop? En wat is de gemidelde prijs van een draver? Kunnen ze een L dressuur proef rijden? Kortom, heel veel vragen. :D

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:51

Gewoon op de dingen letten waar je anders ook op zou letten bij het aankopen van een paard :+ En of ze een L-proef kunnen lopen.. In principe wel, maar het kan soms een lange weg er naar toe zijn. Niet alle Dravers hebben even veel talent ;) Voor de gemiddelde prijs zou ik even op MP kijken, ligt ook een beetje aan de leeftijd en hoe ver de Draver omgeschoold is.

www.connemara.nl

stampfeet
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:27

Mijn vriendin heeft ook een draver, doet veel mee aan wedstrijden zet zo wel ff link voor foto neer

If it's not a welsh, it's just a pony~

MaTuMi
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:08

mijn vriendin heeft een harddraver die niet meer aan de sport doet maar wel heeft gedaan
Profiler,
hij is nu heel lief en je kan er prima mee rijden
ik heb zelf ook op hem gelest, ging super!!
zoiezo zijn dravers lieve en snelle pony's
maar als je ze uit hun sport haalt blijven ze zo hard draven! (heb ik gemerkt!)
groetjes Lisaa

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Nina_rex
Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:24

Oh ja, Profiler die kennen we wel. :j Geweldig paard lijkt me dat!

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:18

doezpoezzz schreef:
maar als je ze uit hun sport haalt blijven ze zo hard draven! (heb ik gemerkt!)


Ik niet :+

www.connemara.nl

Tops_M
Berichten: 82
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Steenokkerzeel, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:04

Marrit13 schreef:
doezpoezzz schreef:
maar als je ze uit hun sport haalt blijven ze zo hard draven! (heb ik gemerkt!)


Ik niet :+


Ik ook niet.

Heb jaren lang op duindigt rondgelopen en onderlaatst nog een meisje welke problemen had met haar ex-dravertje geholpen... hele ontspannen en rustige draf. Strekken ging ook als een dresuurgefokt paard.

Tuurlijk het paard heeft een omscholing nodig van de draf naar de dresuur/recreatiesport toe maar tis niet omdat ze ooit hebben moeten draven dat ze daarna niets anders meer kunnen... Tis de ruiter die er niets anders mee kan rijden... Paard kan het.

iertje2valen
Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:13

Marrit13 schreef:
doezpoezzz schreef:
maar als je ze uit hun sport haalt blijven ze zo hard draven! (heb ik gemerkt!)


Ik niet :+

Ik heb ook geen enkel probleem, die van mij kan zo langzaam draven dat je tegen de jog aanzit :-) Het kost inderdaad tijd en moeite maar goed dat moet je in elk paard steken.

(l) You!

MaNdiii
Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:15

Ik ben het er mee eens dat het paard het kan. Mijn moeder heeft een draver en natuurlijk kan die erg snel. (Wat dus gaat gebeuren als ik er opzit, wij zijn beide te zenuwachtig voor elkaar). Maar als mijn moeder er op zit dan ziet het er keurig uit zelfs de galop ziet er goed uit, al blijft dat een moeilijk punt. Paardje is nu 21 en is nu al 14 jaar bij ons en ze zal altijd voor je blijven werken

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

ydnew
Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:25

Hallo,

Ik was zo even het een en het ander aan het lezen over dravers. Wij zijn ervan overtuigt dat wij een paar maanden geleden per toeval ook een draver hebben gekocht.

Wij moesten er een groot paard bij voor de wat zwaardere en grotere mensen en kwamen uit bij "Torre".

Even geprobeerd bij de verkoper en meteen mee genomen. Hij was wel wat druk, maar was behoorlijk vet en stond vast aan een boom en daarvoor altijd op stal dus wij dachten dat dit ergste er wel af zou gaan als hij weer in de wei kon lopen en niet overvoerd werd.

Dit bleek ook wel beter te worden naderhand...maar wat een temperament zit er in dat dier. Op stal en aan de hand zo mak als een lammetje, maar zodra je een been optilt om er op te gaan zitten dan gaat er een knopje om. In het begin wist hij niks anders te doen dan op de plek in galop. Wij hebben hem toen ongeveer 2 weken verboden onder het zadel te galopperen en toen kwam ineens zijn draf naar boven.

Ongelovelijk wat een tempo. In het begin normaal drafje tot hij overschakeld naar iets heel anders....dan zwiepen die achterbenen op een bepaalde manier opzij waar je bang van wordt. Dat gaat zo ongelovelijk hard! De rest van de paarden achter mij zitten dan in een behoorlijke galop.

Torre is een gevaar in galop...zo'n sukkel galopje geen probleem maar als hij wat harder gaat is hij lomp, onbenullig en staat naar mijn idee niet vast genoeg op de benen op de rotsachtige paden hier. Dit doe ik dan ook alleen op brede stijle zandpaden. op smalle paadjes met veel bochten ga ik in draf omhoog. Hij gaat toch hard zat om de rest niet op te houden.

Wij kunnen er alleen eigenlijk niemand op laten rijden, hij loopt de andere voor zich van de sokken en je moet hem kennen wil je niet te hard gaan.
Helaas moeten wij hem dan ook weer verkopen maar hij is wel heel erg leuk. Ik rij er nu eigenlijk altijd voorop mee.

Maar ik heb dus helemaal geen verstand van dravers, en nu zijn er nog weet ik veel hoeveel soorten onder de dravers...ik denk wel dat ik het aan het rechte eind heb om hem tot draver te bombarderen maar iemand herkenning in mijn omschrijving?

Ik kan hier zo geen foto's van hem plaatsen maar er staan foto's van hem op de site bij "de paarden"

Groetjes Wendy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers