Vraag beenstand/loopje van 23 jarige Draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EdkingEnzo
Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Vraag beenstand/loopje van 23 jarige Draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 22:02

Hallo allemaal!

Afgelopen week ben ik met een vriendin van mij voor haar bij een super lieve 23 jarige draver wezen kijken. Ik heb totaal geen verstand van Dravers helaas, dus ging puur mee voor de gezelligheid en een extra paar ogen :D
Nu vertelde deze mensen al dat hij wat apart liep en dat dit puur aan het onbespierde/ongetrainde lichaam lag.

Ik dacht wel te zien aan zijn voorbenen dat ze een beetje een gekke stand hadden, X benen denk ik?
Maar zijn loopje in stap en draf vond ik ook wat vreemd/had ik nog niet eerder gezien.

Ik ben ontzettend benieuwd wat de Draver kenners hier van vinden en stiekem ben ik ook best geïnteresseerd geraakt hierin. Puur omdat ik er eigenlijk niks van af weet. :D

Vanwege privacy van mijn vriendin en het paard, stuur ik verdere foto's en filmpjes liever via PB.


[ img ]

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo


Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Vraag beenstand/loopje van 23 jarige Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:06

Paard staat frans; zie je vaker bij volbloeden.
(zoek maar eens op franse stand paard).
Als ze jong zijn is daar enigszins nog wat aan te doen, op deze leeftijd lekker laten staan zoals hij is.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

EdkingEnzo
Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 22:09

Brainless schreef:
Paard staat frans; zie je vaker bij volbloeden.
(zoek maar eens op franse stand paard).
Als ze jong zijn is daar enigszins nog wat aan te doen, op deze leeftijd lekker laten staan zoals hij is.



Bedankt voor je snelle reactie! :) Dit heeft verder geen invloed op zijn gezondheid of eventuele peesproblemen?
Moet hier extra naar gekeken worden door een bekapper? Ik vond zijn voorhoeven ook erg lang en smal

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

ruitje
Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:14

Het lijkt alsof hij weinig hiel ( verzenen) heeft, dat word/werd ( vroeger vaker) gedaan bij dravers om ze meer loop te geven.

Voeten zijn niet overdreven smal voor een draver.

Verder even redelijk hard: Hij is 23, als hij met alles wat hij nu heeft 23 is geworden word hij ook wel 25 denk ik dan.

Welk paard is het? Wel tof zo'n oudje nog een goede plek geven :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ellepel
Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:17

Dat rare loopje hoeft niks met de franse stand van de voorvoeten te maken hebben.
Zou sowieso even een onafhankelijke veearts laten kijken wat die er van zegt :j

Corientjuh94
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:22

Wat leuk dat ze een oudere draver een fijn huisje wil geven.
Deze stand zorgt wel voor een scheve verdeling over de gewrichten, wat meer kans geeft op artrose in het gewricht. De afweging is dan of je het paard alleen klinisch laat keuren en ervanuit gaat dat het nu goed gaat en wellicht krijgt hij er geen last van of toch ook röntgen laten keuren wat waarschijnlijk niet echt in verhouding staat met het aankoopbedrag.
En inderaad als veulen kan je hier nog aanpassingen aan doen, maar op deze leeftijd niet meer.

EdkingEnzo
Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 22:40

Super bedankt voor alle snelle reacties zeg! :)

Ik heb in PB ook nog een heel kort filmpje van zijn draf. Hier zie je hem een beetje "zwaaien" met zijn achterbenen. Dat vond ik er best gek uit zien haha

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Corientjuh94
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:45

EdkingEnzo schreef:
Super bedankt voor alle snelle reacties zeg! :)

Ik heb in PB ook nog een heel kort filmpje van zijn draf. Hier zie je hem een beetje "zwaaien" met zijn achterbenen. Dat vond ik er best gek uit zien haha


Waarschijnlijk is dit de typische manier van draven van een draver. Ze zwaaien vaak een beetje met de achterbenen buitenom naar voren. Maar je mag me wel een filmpje sturen ;)

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Vraag beenstand/loopje van 23 jarige Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:48

Het lijkt er inderdaad op dat het paard amper verzenen heeft, en staat enigszins frans. Dit 'frans' staan gebeurt wel vaker bij volbloeden inderdaad.
Amper verzenen kun je ook wat aan doen, echter is dit naar mijn idee niet meer de moeite waard en zelfs nog 'gevaarlijk' aangezien je de stand gaat veranderen en dus ook de inslag op de pees. Zolang het niet achteruit gaat en hij verder gewoon correct loopt, zou ik me er niet druk om maak.

Ben ook wel benieuwd naar het filmpje heel eerlijk.

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:49

Corientjuh94 schreef:
EdkingEnzo schreef:
Super bedankt voor alle snelle reacties zeg! :)

Ik heb in PB ook nog een heel kort filmpje van zijn draf. Hier zie je hem een beetje "zwaaien" met zijn achterbenen. Dat vond ik er best gek uit zien haha


Waarschijnlijk is dit de typische manier van draven van een draver. Ze zwaaien vaak een beetje met de achterbenen buitenom naar voren. Maar je mag me wel een filmpje sturen ;)


Dat doen ze alleen op hoge snelheid, niet als een op een normaal tempo lopen ;)

EdkingEnzo
Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 22:54

Helaas, Bokt op mijn laptop wil niet meer meewerken. Ik weet niet zo goed hoe ik het filmpje via mijn mobiel naar jullie toegestuurd krijg :')

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

ruitje
Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Vraag beenstand/loopje van 23 jarige Draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:55

Ik heb 'm gehad per PB maar dat was zo kort daar kan je niks van zeggen :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Corientjuh94
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:56

Dat doen ze alleen op hoge snelheid, niet als een op een normaal tempo lopen ;)[/quote]

Ik vind toch ook dat als ze normaal tempo draven, ze toch een typisch loopje hebben :)

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:57

Misschien doet hij in plaats van draf wel telgang daar hadden wij bij de manege er ook 1 van die dat liever deed en als we hem dan voor op ijzers hadden dan ging het beter . Dat paardje is nu met pensioen maar word nog steeds gereden en is ondertussen 30

Rana is super lief


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, KleinBoefje en 23 bezoekers