[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:11

Afbeelding
Nu

Afbeelding
Toen ik hem net had.
Die mijten bodybuilder geeft mooie bespiering en hij wordt er echt niet heter van. Zijn Rijst zemelen. Hoef er ook maar weinig van te geven, denk dat ik nu zo'n maand of 4 met een zak heb gedaan en moet nu bijna een nieuwe kopen.

Yonker loopt 5 dagen in de week. Staat in de winter op de paddock met een hooi net. Zomers staat die dagelijks in de wei

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:18

RianneH schreef:
Misschien dat je daar wel de winst kan halen. Hij is dus van de hele dag gedoseerd bewegen gegaan naar een paar keer per dag bewegen en dan weer stil staan. Ik denk dat ie daar in combinatie met de training niet goed op doet, misschien dat juist die piekbelasting en dan op stal 'stil' staan voor te snelle afbraak zorgt?


In de zomer is het in de ochtend op het land ipv molen. Land is dan max 3 a 4u. helaas hier niet meer mogelijk.

Ik probeer hem al zoveel mogelijk uit zn stal te halen.

Combinatie veel buiten met goede schuilmogelijkgeden, aan bos, en veel ruwvoer is erg lastig hier.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:49

Ga daar verder geen waardeoordeel aan geven en ik heb te weinig verstand van het metabolisme en zwaardere training om zeker te kunnen zeggen dat minder vrije beweging (een stap molen is natuurlijk anders bewegen dan weide) dusdanig verschil kan geven maar denk dat het verstandig is niet enkel te kijken naar de voeding ;)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:55

RianneH schreef:
Ga daar verder geen waardeoordeel aan geven en ik heb te weinig verstand van het metabolisme en zwaardere training om zeker te kunnen zeggen dat minder vrije beweging (een stap molen is natuurlijk anders bewegen dan weide) dusdanig verschil kan geven maar denk dat het verstandig is niet enkel te kijken naar de voeding ;)



Ik heb hem op een stal gehad, met zomer dag en nacht op gras is foto hieronde

Afbeelding


En in de winter van 9 tot 6 op de paddock met maatjes en ruwvoer,
Zie foto hieronder

Afbeelding

Ik merk zelf dat hij op de stal waar ik nu sta, veel meer rust heeft ook in het hoofd. En merk ook dat hij lichamelijk beter is op deze stalling, uiteraard doen we nog steeds ons best om hem meerdere keren per dag uit zn stal te halen.

Het verschil zit hem ook echt in het weer. Tis absurd dat hij m e t mooi weer op een vitamine brok kan en zodra de dagen korter worden en kouder kakt het in.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:40

Kimmie1974 schreef:
Volgens mij stond Sijb Boko altijd (misschien nu nog) bij Frans ter Schure in De Pol, je zou daar eens kunnen zoeken.


Frans heeft al een aantal jaren geen paarden meer. Weet helaas ook niet precies wat er met Sijb gebeurd is.

Heb zelf wel de laatste twee zonen van Sijb nog verzorgd.

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:22

Leuk al die foto’s van jullie dravers! Wel vervelend dat sommige beginnen met invallen. Mijne is heel erg afgevallen toen ik hem kreeg door alle veranderingen. Foto wil ik liever niet op bokt zetten maar heb m wel in dravers als recreatiepaard gepost. Moet je even zoeken op [naam]. Op een gegeven moment waren echt al zijn reserves op. Die heb ik er bovenop gekregen met equifyt zupa en fibrebeet naast zijn krachtvoer. 2x per dag naar stal om te voeren, in totaal 6 voerbeurten op een dag. En ik heb hem verhuisd naar een stal die beter bij hem past. Toen vlogen de kilo’s er aan en nu ziet hij er goed uit. Nu weer spieren opbouwen want echt alles was weg. Dit was vandaag:

Afbeelding

Naast dat hij gewicht kwijt was, is hij ook behoorlijk ziek geweest. Dus hij heeft echt een jas uit gedaan helaas, gelukkig weer op gewicht voor de echte winter begint. Nu nog zo houden...

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:25

Interessant om te lezen wat ieder voert. Hier geen problemen met het invallen. Gelukkig, want het lijkt mij echt moeilijk. Misschien scheelt het ook dat die van mij nog weinig uitvoerd haha. Hij staat 24/7 buiten met schuilstal, onbeperkt hooi en 1x per dag een halve kilo basis brok met pavo vital.

Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:55

En ik heb dan een draver die makkelijk te dik is! Krijgt maar 350gr equifyt voer per dag haha!
Afbeelding

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:38

Wij hebben vandaag een weegschaal laten komen. En hij werd ook gemeten. Weten jullie hoe hoog en hoe zwaar je draver is?

Fonz is 1.56 en 506 kilo :)

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:31

Alweer even geleden, maar toen 1.62 en 540kg.
Schat hem nu rond de 500 ivm afvallen. Gebruik regelmatig zo’n lint. Qua gewicht niet perse nauwkeurig, maar zie wel veranderingen in omvang daardoor eerder.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:20

Wat goed om te zien allemaal!!

Ik ontdek dit topic nu pas, ik heb twee weken terug mijn draver gekocht en ik ga heb aanstaande zaterdag ophalen. Hij komt van een trainingsstal hier in Denemarken en is verkocht omdat hij niet snel genoeg is.

Het is mijn eerste ''grote paard'' (ik heb altijd IJslanders gehad), van 1.65 :+

Meet Barca Star (gewoon Barca genoemd).

Afbeelding

Hij komt op een weiland van 13ha, met paddock paradise en grote schuilstal en komt van 6 uur buiten met een dik deken en op stal met een fleece en verwarming. Dat wordt dus wel even een omslag, al denk ik oprecht dat hij gelukkig gaat zijn met z'n nieuwe vrienden.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:58

Wat een knapperd!
Zal even wennen zijn voor hem maar klinkt als een fantastische plek <3

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:00

Duplo schreef:
Wat een knapperd!
Zal even wennen zijn voor hem maar klinkt als een fantastische plek <3

Ja, ik ben helemaal hotel de botel <3 Ook met de fokster een goede klik en dat maakt het allemaal nog leuker.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:58

Prachtig! Hoe ben je van IJslanders op een draver gekomen? En wat zijn je plannen met hem?

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:05

Gerliev schreef:
Prachtig! Hoe ben je van IJslanders op een draver gekomen? En wat zijn je plannen met hem?

Ik ben 1.75m en vrij stevig en ik vind dat gewoon niet ok op een pony van maximaal 1.40m. Helaas heb ik afgelopen mei mijn beste vriendje en zijn beste vriendin moeten laten inslapen. Twee IJslanders. Ik heb altijd gezegd dat ik daarna zou overgaan op wat groters en altijd een zwak gehad voor dravers. Nou is de drafsport hier in Denemarken erg groot, dus ook heel veel keus.

De bedoeling, als Barca dat ook leuk vindt, is endurance rijden, in ieder geval lange afstanden lekker buiten. Wellicht wat klassieke dressuur en veel grondwerk :D

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:25

Sorry steeds als ik de naam Barca lees moet ik aan de brokken van m'n hond denken, dat merk heet ook Barca :')

Maar wel een superleuk dier!

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:41

Nee hij wordt geen brokjes :+

Zijn hele naam is Barca Star, Star naar z'n moeder Elli Star en Barca omdat de zoon van de foksten helemaal idioot was van FC Barcelona :D

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:52

Spreek je het dan uit zoals in Barcelona? Want de brokken heten Barka :D

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:56

Ja, dus ''barsa''. Scheelt weer :D :D :D

Marigold

Berichten: 12573
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:38

Gaaf zeg! Veel plezier met je paard!

JackieT
Berichten: 515
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:52

Hier is het momenteel even rustig, vrijdag nieuw zadel gekocht bij country mill , maar sinds zaterdag last van mijn rug en bekken, dus rijden zit er even niet in. Morgen even bellen voor de fysio en dan hoop ik snel weer te kunnen rijden. Ondertussen loopt ze lekker in het land.

Twijfel alleen of ik al moet overstappen op een dikkere deken, hier in de buurt lopen ze al met een 200/300 grams, tess loopt nu nog met haar fleece gevoerde regendeken.

Afbeelding

Mijn nieuwe(2dehands) tribal zadel. Zit super fijn en merkte meteen verschil in haar passen.

Afbeelding

Braaf paard, was een beetje zenuwachtig hoe ze zou doen, 1ste keer in een binnenbak met nog 4 andere paarden, geen enkel probleem.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 07:52

Nu al met 200 a 300 gram? Dat vind ik pittig! Het is overdag nog 12 a 14 graden. Wat moet je dan opdoen als het gaat vriezen?

Hier staat Dex nog (24/7 buiten) onder enkel een regendeken. Gaat prima, hij heeft het totaal niet koud.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:22

Mooi zadel! Ziet er inderdaad ook fijn uit!

Hier staat hij wel onder 200 gram.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:31

Woody staat ook onder een 200 grams deels geschoren. Ik moet wel die van mij een kouwkleum.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:37

Ik zou het laten afhangen van je paard, wat je erop legt. Als hij zich goed voelt is het toch ok zo?