[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:55

Hoi allemaal
Sinds een jaar heb ik ook een draver en ik kwam dit topic tegen en het leek me leuk om ook mee te kletsen.
Zelf was ik voorheen totaal niet bekend met dravers dus lijkt het me erg leuk om ieders ervaringen e.d. te mogen lezen.

Ik heb een franse draver. Die dit jaar 4 is geworden. Een vosje.
Wat me meteen opviel en wat ik veel heb gelezen is wat een super karakter ze hebben. Erg meewerkend, graag willen werken en erg rustig en super braaf. Buitengewoon vrolijk paard om te zien. Op t moment 1.60 hoog.
Ik train spelenderwijs dressuurmatig met hem wat hij erg snel oppakt. Steeds een stapje dichter naar t serieuze werk. Mijn doel is hem uit te brengen in de dressuur.

[ img ]

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐


Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:24

Nee ik zit verder niet bij speciale draver pagina's op fb e.d. :o

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:44

De mijne heeft 9 dagen vakantie gehad. Iets met baasje ziek en koud.
Vandaag weer heerlijk in het zonnetje in de buitenbak gereden. Heerlijk. Wat een weerswisseling zeg.

Leuke foto en filmpje freetorun. Dat heeft ook wel wat zo in de sneeuw. Nog nooit gedaan! :o

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:14

Bij de mijne ging dat vrij makkelijk, heb m op jonge leeftijd gekregen, bijna 3.
De eerste keer galopperen heb ik met iemand erbij gedaan, die m net wat steun gaf om echt aan te springen, en van achter wat bleef steunen.
Daarna heb k het met zweepje gedaan, tegelijker tijd met galophulp. Zweepje gebruikte ik op de schouder dat was voldoende.
Wel schrok hij veel van de galop hulp.
Nu een jaartje later, tussendoor heeft ie tot september afgelopen jaar op de wei gestaan, gaat het links heel makkelijk en rechts nog wat schrik.
Maar vooral veel belonen en als het goed is is het goed. Na ewn of twee keer goed aanspringen is het goed. Hij springt vrijwel nooit in een foute galop aan alleen wil hij soms wegschieten.
Die van mij was natuurlijk jong toen k hem kreeg en onder t zadel nog beleerd moest worden. Dat scheelt wel.
Lijkt me moeilijk om aan te leren op latere leeftijd.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:09

Wat een knapperd! Heel veel plezier ermee!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:31

Supergaaf zwemmen met je paard. Die van mij is ook gek op water.

Vorige week heeft mijn draver zijn allereerste dressuur wedstrijd gehad en daarbij allereerste keer rijden op vreemd terrein. Hij was zooo lief. Het was maar een bb proefje, maar afgesloten met 193,5 punten. Zo trots op mijn puppy paardje.
[ img ]

[ img ]

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:02

Die van mij heb ik eindelijk een beetje bij me onder t zadel. Was ook te voorwaarts, wij rijden dressuurmatig en hij gaat binnenkort mee op concour.
Heeft overigens niet gekoerst.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:55

Kimberly, de mijne heeft op t moment ook iets last aan een hoef. Maar mag er gewoon aankomen en t doet ook niet zeer oid.

Verder is de mijne ook echt wel een koele kikker, gister weer voor t eerst opgestapt na 2.5 week (mijne is 4.5jaar) meneer was eerder lui geworden van t niks doen.
Heeft ook nog nooit gebokt ohz of iets anders geks.
Lieverds zijn het.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:46

De mijne staat ook de hele dag buiten, 7 tot 18.00. Staat snachts op een dikke laag zaagsel, wordt elke dag gemest.
Het is bij mij begonnen, toen we van zo droog naar opeens slecht nat weer gingen. Heb toen een tijd hoofcare gesprayed. Stralen zijn nu wel hard. Maar houd t wel in de gaten.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:29

Ik heb ook de thorowgood t8 op de mijne liggen. Gelukkig was deze super aan te passen van mijn andere paard op mijn draver nu.

En gister is die van mij geschoren. Was vantevoren bang hoe hij zou reageren, maar tot mijn verbazing vond hij het heerlijk en verzette geen stap. Heerlijke dieren zijn het toch.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:23

Ik heb ook een 17 inch. Meer kan ik ook niet kwijt, of k moet aan franse kussens e.d. beginnen. Die van mij herft een korte rug, en gelukkig past mijn kont goed in de 17. :+ Maar dan de hw versie dus voor paarden met een hoge schoft. Mijn vorige paard had een hoge doorlopende schoft. Gelukkig was deze totaal aan te passen en loopt hij er super onder en wordt mooi op de rug.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:48

Komen weer leuke foto's voorbij, altijd leuk om een nieuwe omgevering te verkennen, ziet er fijn uit.
Hier ook geen last van bevroren grond gelukkig, vandaag na 3maanden tijd weer eens heerlijk in de buitenbak in het zonnetje gereden. Nog nooit zo fijn gereden, laat inderdaad het voorjaar maar komen. Krijg enorm veel zin om weer fanatieker aan de slag te gaan. Paardlief vond het ook erg fijn buiten trainen.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:15

Wat een stilte hier in het topic.
Fijne foto's komen er voorbij zeg, lekker genieten!

Hier gaat het allemaal op rolletjes, mijn draver is een heus dressuurpaard aan het worden. Benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Ook rijden we af en toe wedstrijdjes.
Hieronder een fotootje van ons.

[ img ]

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:20

Zeppelina schreef:
Sharonaa_ schreef:
Wat een stilte hier in het topic.
Fijne foto's komen er voorbij zeg, lekker genieten!

Hier gaat het allemaal op rolletjes, mijn draver is een heus dressuurpaard aan het worden. Benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Ook rijden we af en toe wedstrijdjes.
Hieronder een fotootje van ons.

[ [url=m/ss6S4s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, die ziet er goed uit, zeg! Ik hoop dat mijn draver ook ooit zo kan lopen. Voorlopig focussen wij ons vooral op haar balans en laten we de galop nog even achterwege.

@darkadia: Stoer hoor! Super dat je hem zo kunt vertrouwen.



Bedankt! Wij hebben ook veel moeite gehad met de balans, maakt niet uit hij is 5 jaar. Nu sinds een maand of 2 is hij heel fijn in de galop, voorheen was het alleen maar hard, plat door de bocht omdat hij daar nog niet sterk in was. Nu zet hij heel mooi t achterbeen onder en kan ik hem zelfs al goed terug rijden en weer aantrekken. Verder doen we lekker rustig aan we werken zo'n 4 a 5x in de week een half uurtje. Afwisselend met een buitenritje of longeerdagje.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:41

Welkom terug lusitana, ben benieuwd naar je foto's.
Mijne is ook een Franse, dat had ik nog niet vermeld.

Freetorun, dat ziet er uit als een heel fijn plekje. En die 2e foto wauw.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:37

Het is hier erg stil helaas.
Wat fijn dat het weer goed gaat met je draver. Leuk die sterren! Fijne foto's en wat ziet ie er blij uit, dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten

Hier gaat ook alles goed.
Vandaag op wedstrijd geweest, dressuur. Jaja een dressuur gevalletje.
Weer twee winst erbij en 2x2e. Wij rijden nu L1+7 winst. Met 7ens voor de galop.
Nu 3x gestart in het L1.

[ img ]
<3

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:44

Lusitana, ik rijd altijd eigenlijk met lage neusriem, mijn vorige paarden ook.
Vind het veel fijner, en heb het gevoel dat het bit rustiger in de mond ligt en er een fijnere aanleuning door krijg.
Gelukkig gaan ze wel met de tijd mee, want persoonlijk houd ik wel van een subtiel lakje of glittertje. Heel blij met dit hoofdstel.

De ambities liggen toch wel bij het M/Z en ben van mening dat dit ook makkelijk kan. Hij is totaal geen draver onder het zadel, juist heel ontspannen, stuwt nauwelijks/niet en gebruikt zijn rug erg fijn en heeft een fijne goede galop.
Wordt maart 6jaar, heb hem vanaf januari het jaar dat hij 3 werd.
Ik merk nu dat hij sterk wordt in zijn rug en achterhand waardoor we steeds meer oefeningen makkelijk kunnen meenemen.
Wel heeft hij daarin meer tijd nodig, is niet erg, hij is nog jong voor de dressuur en wil niet overhaasten.

Verruimen in draf is nog wel een lastig punt.

Wendy, wat een vervelend bericht zeg. Ookal is het al een tijdje geleden, alsnog sterkte!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:41

Lusitana, ik denk dat het probleem zit in het missen van kracht vanuit achter. Hij kan het zeker wel, dat heb ik gezien. Maar onder het zadel is het toch anders, dan hoe dit paard gebouwd is en voor welk doel hij is. Ik merk dat de balans en kracht nu echt wel goed aan het ontwikkelen zijn en ik hem veel gemakkelijker naar voor en terug kan rijden. Gewoon een kwestie van oefenen. Spectaculair zal het niet worden denk ik maar dat hoeft ook niet. Met de tijd zal het verschil er echt wel komen, nu versnelt hij nog wat meer dan dat er verschil te zien is. Dat hij heel blijft en het werk leuk vindt, vind ik belangrijker.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:15

Precies Lusitana, dat is ook zo inderdaad.
Het komt ook wel goed. En ik vind het gewoon erg leuk om met een niet standaard dressuur ras te kijken hoe ver we kunnen komen. Mooie uitdaging.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:58

Galopperen kunnen ze zeker. Die van mij heeft een hele fijne galop, fijner dan mijn vorige paard moet ik zeggen.
En idd, de balans daarin is ff een dingetje, want ik ben ook keihard en plat door de bocht gegaan in het begin met hem.
Nu kan hij aardig verzameld galopperen. Heeft wel even geduurd, maar dat komt ook omdat we niet erg fanatiek trainden omdat ie jong is.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:21

Hier best een aardige voorpluk en flinke manen, staart normaal. Heel blij mee, de voorpluk komt bijna tot aan het halster bij de neus.

Hier ook nog geen verharing. Mijne is dan wel geschoren. Maar hoop snel zijn mooie kleurtje weer terug te hebben.

Eluna, wat gaaf zo. En eng wel. Maar als ie goed braaf is. Super fijn!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐


Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:10

Ooh bah wat schrikken duplo!

Kelly, wat een gaaf dekje, mooi kleurtje ook zeg.

Ik ben een beetje Anky dekjes verslaafd, te erg voor woorden. Maar wel leuk.

Gister lekker op jumping amsterdam geweest!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:26

Wauw pernilla, wat een ontzettende gave

Mijn fransje is ook maar 1.60! Helaas had gehoopt dat ie er nog een paar cm bij kreeg. Maar is nu 6 jaar en vooral juist aan t breder worden en uitzwaren.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:48

Sharonaa_ schreef:
Wauw pernilla, wat een ontzettende gave

Mijn fransje is ook maar 1.60! Helaas had gehoopt dat ie er nog een paar cm bij kreeg. Maar is nu 6 jaar en vooral juist aan t breder worden en uitzwaren.



Mijne is overigens dressuurpaard :o

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:38

Dingle_s schreef:
Hoihoi,
Wat een leuk toppic!
Mijn zoektocht naar een nieuw paard is deze week begonnen.. meerdere paarden gezien waaronder een ontzettend leuke tinker!
Aanstaande zondag staat er nog een bezichtiging op de planning, een draver, een compleet ander kaliber dan een tinker.. maar ik heb er ontzettend zin in!

6 jaar, 175 groot (flinke uitschieter binnen de draver) en heeft een aantal jaartjes gekoerst. Helaas was hij niet zo succesvol als zijn vader (Timoko O:) ) en moest hij het koersen stop zetten vanwege een kleine blessure aan de pees.
Inmiddels is deze helemaal hersteld en dient hij nu als leuk recreatiepaard! Omdat ik een maatje voor het leven zocht voor de buitenritten (en hij zo bomproof als wat is) denk ik dat het een leuke match gaat zijn!

We wachten het vol spanning af :))


Ooh echt wat leuk,een timoko.
Ik heb ook een timoko, alleen ff iets kleiner, 1.60.
K ben verder nog geen timoko's tegen gekomen.
Die van mij had ook niet veel talent, galoppeert alleen maar. Maar een galop dat ie heeft. Wauw.
En ooooh zon lief paard.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 0 bezoekers