[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:30

Ik wil me ook melden, hoewel de draver in kwestie niet van mij is, maar van een eigenaar die er niet naar om kijkt en sinds november vorig jaar staat hij bij mij. Hij is nogal wat keren van eigenaar veranderd sinds ik hem in het vizeir heb, en god weet hoevaak al daarvoor. Zijn probleem is dat hij groot en sterk is en mensen bang maakt, en ze proberen het met grof gewed op te lossen, dat dingen natuurlijk alleen maar erger maakt.
Hij is nogal mager aangekomen, maar ziet er nu goed uit.
Ik ben net begonnen met hem hier rijden, daarvoor had ik nog maar een keer op hem gereden bij de eigenaar.

Er zijn geen papieren meer bij, maar het is een Franse draver en volgens zijn inentingsboekje 17 jaar en hij heet Olímpio, maar het kan zijn dat hij die naam pas een paar jaar heeft.
Het is een vos van 1.70m.


Dit is een foto van toen hij aankwam.
[ img ]

Sinaasappels eten.
[ img ]

Even gedag zeggen door het keukenraam
[ img ]

Eerste keer weer eens opgezadeld, vond hij best spannend.
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 10-07-16 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:38

barbar schreef:
Zo naar als een paard van eigenaar naar eigenaar gaat... ik hoop dat hij nu bij jou wel kan blijven.

Dat is wel de bedoeling. Ik vind het ook zo naar.
Ik ben vergeten te vertellen dat hij lang als springpaard dienst heeft gedaan.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 10-07-16 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:46

ruitje schreef:
Ik betwijfel echt of dat een draver is :)

Daar twijfel je niet meer aan als je hem ziet gaan... :D Zal eens proberen te filmen. Hij draaft de galopperende paardjes van me eruit.
Het is een van de weinige buitenlandse rassen in Portugal en de meesten zijn direct uit Frankrijk geïmporteerd voor de drafsport.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:34

Ja echt fantastisch is zijn bouw niet.
Die korte benen vallen trouwens wel mee, de bovenste foto is vanuit een ongelukkige hoek.

Maar goed, als hij het goed had gedaan op draverijen was hij niet als sprinpaard geeindigd. :D

Het erge van hem vind ik dat hij zo breed is, want ik heb korte pootjes met stugge pezen en wijd zitten is zwaar voor me.
Als ik dan na hem op de Engels Volbloed ga, heb ik het idee dat mijn knieen elkaar bijna raken.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:59

Olímpio is inmiddels al helemaal relaxed wat opzadelen en rijden betreft.
We zijn vanmorgen om kwart over zeven gaan sinaasappels plukken.
Hij had heel snel door dat als hij precies ging staan waar ik wilde, er een sinaasappel als beloning volgde.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:38

Gefeliciteerd!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:15

Nou gril ik altjd van blote voeten bij paarden, maar die foto op dat pad (derde van onder) is echt schitterend op alle gebied.

Het is mooi dat je je paard een tehuis gunt met meer aandacht. Houden van betekent soms loslaten.

Mijn verlegen draver moest even stoer blindegeleide paard spelen voor mijn oudje dat niet meer zo goed ziet en in het donker nog minder. Ik was een beetje laat met paarden binnenhalen dus het was al schemerdonker en normaal gaat Júpiter het oudje voorop, of Gandhi de jongste maar Gandhi durfde niet (mijn kudde heeft op het moment geen bevestigde rangorde erg lastig) dus ging Chico maar eerst. Die is er het langst, dus ook een soort van recht hoewel Júpiter hem wel eens helemaal van de stal terug naar de wei gestuurd heeft omdat hij als eerste ging en hij het daarna nooit meer gedaan heeft maar hij voelde ook wel aan dat er wat vreemds was met Júpiter. Gandhi na wat aanmoediging van mij er maar achteraan en Júpiter ging de draver Olímpio die op een achterafje stond te wachten omdat Gandhi hem altijd verjaagd bij het hek, ophalen en duwde hem werkelijk voor hem uit om duidelijk te maken dat hij maar voor hem moest. Dat is voor Olímpio een rare situatie omdat hij als laatste erbij gekomen en nogal verlegen paard altijd als laatste, met grote afstand ertussen, naar de stal gaat.
Maar nu nam hij de rol op zich als geleide paard en bleef mooi op het paadje (doet hij anders ook nooit) naar de stal met Júpiter met de neus tegen zijn staart zo schattig!
Maar bij de stal ging wel eerts Júpiter naar binnen zoals altijd gevolgd door Gandhi en Chico die eerst in Olímpios stal ging, maar dat deed hij gisteren ook dus ik had vandaag geen eten in zijn bak...
Toen Chico eindelijk ook in zijn stal stond kwam Olímpio binnen als laatste zoals normaal en kreeg toen zijn voer.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:34

Ik heb meer foto´s van anderen op Olímpio dan dat ik er zelf op zit.
Dit was met de laatste vrijwilligster van dit jaar:

[ img ]

[ img ]

en hier met een vriendin die uit Oostenrijk over was gekomen.
[ img ]



Je kunt op de foto´s klikken om ze te vergroten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:04

@ No_no Heel bang voor spetters wellicht?

Ik kreeg vandaag toevallig Olímpio leuk op de foto. Dat is een unicum. Meestal komt hij naar me toe, of staat hij te grazen of trekt hij een sullig gezicht.
Hij ontwikkelt trouwens geen goede wintervacht. En zijn zomervacht is haast zijdeachtig.

[ img ]

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:37

Ik ben hier lang niet geweest, maar ik heb nog een stipje, dus ik dacht ik zal me weer eens melden. Olímpio, de Franse draver die ooit bij me terecht is gekomen met een cruzado hengst omdat de eigenaar geen gras meer had en nooit meer is weggegaan (cruzado is naar Nederland verkocht) heb ik inmiddels gekocht (voor 200 euro... hij stond al een paar jaar voor niets bij mij mee te eten en hij eet hetzelfde als de anderen bij elkaar, en het is niet de jongste meer).
Toen zijn maatje Júpiter is ingeslapen heeft hij zich ontfermd over de bijna blinde oude muilezel die een week ofzo daarvoor was aangekomen. Maar helaas heb ik die vorige maand in moeten slapen, dus hij is weer alleen. Nu is het een solitair paard, hij vind het zelf niet zo erg, maar ik merk dat ik het wel zielig vind en hem extra aandacht geef en ik begin ook weer wat meer te rijden.
Voor de goede orde, ik heb nog drie paardjes , hè, hij dus loopt niet alleen, maar sluit zich ook niet echt aan.Ik heb een nieuwe merrie die hem wel aardig vindt en soms opzoekt, maar als ze hengstig is, houden de andere twee hem weg bij haar.
Ze hebben nu beschikking over het hele landgoed (meer dan 20 hectaren) ipv een deel daarvan, en ze zijn de herfst en winter door 24/7 buiten geweest. Dat is hier de tijd dat het gras lekker is en de (eetbare)eikeltjes vallen. Daardoor is hij behoorlijk rond geworden, echt mooi. Hij is ook helemaal happy, mooie glans op het oog enzo. En omdat hij meer vlees heeft, is hij ook niet meer zo kouwelijk. Maar hij krijgt nog steeds geen fastoenlijke wintervacht. Zijn zomervacht is heel dun en zijdeachtig.
Zijn manen waren best lang geworden, maar in de tijd dat ze 24/7 buiten bleven hebben ze erg geleden. Nou ja, dat zal nooit een volle bos worden en dat is zomers eigenlijk wel lekker ook.
Zin staart zal ook nooit een volle bos worden, maar hij is wel zo lang gworden dat ik hem al een keer heb moeten afknippen.
Ik heb een springzadel gekocht voor hem. Dat vind ik zelf toch het lekkerst zitten. Helemaal op een breed paard. Ik kan mijn benen niet zo ver spreiden en de bovenbenen meer naar voren kunnen brengen geeft dan precies dat beetje comfort om geen pijn te hebben.
Ik rijdt hem met en zonder bit.
Foto´s uploaden lukt nu even niet, als ik een sterker signaal heb kom ik wel met recente foto´s.

Ik vind het erg leuk om jullie foto´s te zien en ik zal even bijlezen wat er allemaal aan de hand is.
Ik zag de naam Otten voorbij komen. Ik kom uit de Zaanstreek, dus dat kwam me bekend voor!

En Ellen, van Dabo Design is een vriendin van me, nog uit de tijd dat ik daar woonde!
(Die heeft ook een draver, weet niet of ze in dit topic meedoet?)

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:37

Als het warm is, en hij ziet mij, maakt Olímpio me duidelijk dat hij een koude douche wil door op de poetsplaats te gaan rondhangen:
[ img ]

Even kijken of er nog wat te halen valt:
[ img ]

Allemaal bij de waterbak:
[ img ]

Hij heeft vaak zijn oren naar achteren als je de camera op hem richt, maar dat doet hij de rest van de tijd niet, hoor...

Meer foto´s krijg er er nu niet op.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:58

Dilan93 schreef:
Wat leuk! Lopen je paarden gewoon los over het hele terrein? :D

Ja en dus ook om het huis, maar ze kunnen ook gewoon verdwijnen naar achteren of in een zijveld.
Gelukkig komen ze op gezette tijden naar huis om te drinken en komen ze nu ook weer ´snachts op stal.
Ik vond het best eng om ze 24/7 buiten te hebben, er is achterin het land nog een toegangshek en bij een buurman zitten er gaten om de omheining die gedicht zijn met stropak touw. Dat gaat dan naar het terrein van een varkensstal, niet dat het zo aantrekkelijk is, maar toch.
Als ik ze tussen de middag nog niet gezien had, ging ik kijken waar ze uithingen. Dat was dan wel eens een kwartier lopen voordat ik ze zag!
En dan vergeet ik nog bijna te melden dat er ook wilde zwijnen (en vossen en dassen) lopen en er ´snachts gejaagd wordt...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:55

Ja, voor de paarden is het natuurlijk heerlijk. Het enige dat ze missen is een lekkere plas water!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:38

Aw, lieve foto!
Ik kan me je vreugde voorstellen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:50

Wat een leuke en mooie foto´s ELUNA en blij te lezen dat het nu beter gaat.

Sharonaa_ gaat lekker in de dressuur. Hoe hoog liggen de ambities? Verbaasd te zien dat er toch nog lage neusriemen bestaan, worden ze weer populair? Dat zou geweldig zijn. Weg met die gecombineerde neusriemen. Gewoon hoog of laag of geen.

marley93 Wat fijn dat je er weer op kunt. Wat voor soort les heb je en doe je dan meteen een vol uur of hoe pak je het aan?

Kelly1992 Jammer dat hij in de bak zo opgefokt is, Olímpio van mij ook hoor, ik heb geen bak maar ik rijdt op het land wel eens wat figuren ofzo, nou dat vind hij niks aan, dan wordt hij echt opstandig. Die wil ook het liefst gewoon buiten.
Ik kan theoretisch alle dagen rijden, maar ik gooi ze er ´smorgens uit en ik heb geen zin om ze binnen te halen om te gaan rijden. Dus ik rijdt altijd als ze ´savonds binnen komen en in de winter is het dan inderdaad als te snel donker om te rijden (hoewel het hier wel langer licht is dan bij jullie) dus ik heb lang niet gereden, hoewel ik er ´smorgens voordat ik ze naar buiten deed wel eens op gereden heb en gemerkt heb dat als ik een zweep bij me heb, hij ineens super gehoorzaam is terwijjl hij, als ik zonder zweep rijdt, nog wel eens wil proberen om te draaien.

Vandeweek stond hij drijfnat en stokkreupel voor de deur. Ik denk dat hij een schop tegen zijn kont heeft gehad, dat was het enige deel dat warmer was.
Een paar uur later stond hij er al weer op en de volgende dag liep hij al weer redelijk normaal en nu draaft en galoppeert hij alweer in het rondt.
Hij is wat teruggevallen in gewicht, maar dat komt als het gras beter wordt , wel weer bij.

Hij krijgt amper wintervacht en ik was, omdat het nu ´snachts vriest (overdag is het zonnig en 10-20º C) met een dek begonnen voor de nacht, maar daar kreeg hij het toch te warm onder, dus dat doe ik niet meer op.
[ img ]

Ik heb er een paard bij. In mijn onderschrift staat een link naar het topic.
Op stal staat hij naast Olímpio.
[ img ]

Ik heb ook buurpaarden (ook rescues) ineens, ook een groep van vijf maar precies omgekeerd van de mijne, het zijn 4 merries en 1 ruin, ik heb 4 ruinen en 1 merrie.
Ze ontmoeten elkaar met regelmaat bij de omheining.
Olímpio heeft niet zoveel aandacht voor ze.

[ img ]


En oja, ik had de DA bij het nieuwe paard om eventuele chip te vinden/lezen en die had hij en meteen ook bij Olímpio laten doen. Ze hebben allebei een chip, maar allebei beginnen ze niet met het landnummer , maar met een 9, en ze zijn allebei niet geregistreerd daarmee, dus dat schiet niet op.
Ze komen op den duur wel op mijn naam, maar daar moet ik even voor sparen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:26

Hè gatver WendyBZ, dat zijn altijd van die rotbeslissingen. Sterkte.

marley93 Gelukkig doe je aan halve uren en rustig opbouwen, ik denk altijd dat ik de enige ben die daar rotsvast in gelooft.

Sharonaa_ M/Z lijkt me inderdaad niet te hoog gegrepen en fijn dat je rekening houdt met het feit dat de spronggewrichten met zes jaar pas volgroeid en aan sterkere verzameling toe zijn.
Waar zit het probleem met het verruimen in draf in?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:49

Dat is ook het belangrijkste. En uiteindelijk staat er in de reglementen niks over spectaculair, als het maar zichtbaar verruimen is. Dat komt met oefening op den duur wel.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:52

Dat kán, bevoorbeeld een boon bij de plasbuis.
Ook kan het nog een rug probleem zijn dat ze proberen te ontlasten door te strekken een van mijn onbereden ponies doet dat wel eens.
Maar het kan ook heel goed dat als ze leren dat ze in de houding gaan staan, ze even pauze hebben. Het kan zijn dat hij heeft geleerd te manipuleren omdat er afgestapt en omgedraaid wordt.

Die van mij gaat bij beginners en sommige vreemden achteruitlopen en dreigen met steigeren (al doet hij dat niet echt, maar verheft zich wel) en plots omkeren en ja, ook aan de kletter in galop.
Met mij doet hij dat niet.
Dus je moet pijn en ongemak eerst uitsluiten, maar ook eens kijken hoe hij het bij een andere ruiter doet.

dravertjeh Dravers kunnen gewoon galopperen. Als ze het onder de ruiter nog niet geleerd hebben kan het erg harkerig gaan in het begin en/of heel hard omdat de balans ver te zoeken is. Vooral bochten nemen kan dan hachelijk zijn.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:10

Ze hebben geen hoek nodig. De ruiter heeft de hoek nodig als ze niet weten hoe ze een paard in galop moeten zetten.

Heel veel mensen denken dat ze een paard sneller moeten laten gaan en gaan dus meer drijven en een beetje druk zitten doen of naar voren hangen.
Maar het is gewoon een andere gang, die zelfs langzamer uitgevoerd kan vworden dan draf.
Het geheim zit hem dat je de draf moet breken.
Dit doe je door de correcte hulpen namelijk binnenbeen op de singel,
buitenbeen achter de singel,
twee handen naar buiten (de binnenhand mag daarbij niet over de manenkan komen) om stelling aan te brengen, zo breng je het gewicht naar de buitenschouder waardoor het binnenbeen vrijheid krijgt (bij ene "normaal paard" hoef je de buitenhand niet van de hals te halen, dit doe je bij het aanleren gewoon om duidelijker te zijn)
en dan het kruis aan te trekken (je onderug bol maken en duwen met je kruis zoals op een schommel die je hoger wilt laten gaan)
en een halve ophouding maken,
maar meteen weer geven als het paard aanspringt. (Dat is dan gewoon meegaan met het hoofd van het paard, niet zoveel geven dat de teugel los komt)
Het beste lukt dat als je even gaat doorzitten.

Even kort gezegd houd je het paard dus in als voorbereiding en geeft het dan vrij om te gaan. Maar je moet nooit het paard vrijheid geven van voren en maar drijven en hopen dat het dan wel in galop valt. Want dat lukt bij jonge paardjes soms wel, maar bij een draver echt niet.

Je moet eigenlijk een soort van willen in stap overgaan en als hij dat dan bijna doet met de twee handen naar buiten (in een bak dus naar de wand/hek) en je binnenbeen erop, binnenbeen achter de singel en kruis eraan weer aanzetten.
Denk als een elastiekje dat je aantrekt en laat schieten. Als je het niet aantrekt, valt er weinig te schieten.
Een heleboel paarden leren uiteindelijk op het buitenbeen naar achteren leggen galopperen maar dat is niet handig als je op een gegeven moment zijgangen wilt doen....

Vanuit stap aangalopperen kan ook nog.

De reden waarom het goed lukt in een hoek is omdat je dan automatisch afremt (en doe jij het niet dan doet het paard het meestal toch wel),
omdat je dan al stelling hebt omdat het hoofd de hoek omgaat,
omdat het na de hoek weer vrijheid geeft om voorwaarts aan te springen.
Het is niet de hoek, maar wat er gebeurt in de hoek. Maar dat kun je ook zonder hoek doen.

Als je in een bak rijdt, probeer dan op hetzelfde punt aan te springen. Lukt het niet, even wat anders, een volte ofzo, en dan weer op dat punt proberen. Het kwartje valt eerder als je het vaker op hetzelfde punt probeert en wat anders gaat doen als het niet lukt ipv van blijven oetelen.
En over voltes gesproken, je kunt ook als je uit een volte komt aanspringen, dan heb je ook al de stelling en buiging te pakken. Dan alleen even aan de halve ophoudng, kruis aantrekken en weer vrijgeven (meegaan) denken.

Oefen je hulpen eerst gewoon linksom en rechtsom "op het droge" op een krukje (of op een zadel over een muurtje), dan gaat het makkelijker als je eenmaal op een paard zit.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:19

Lekker dat mooie weer bij jullie! Hier is dat vrij normaal natuurlijk.
We hebben gisteren storm gehad die voor vandaag voorspeld was... Vandaag schijnt gewoon lekker de zon. Beetje wind erbij.
Misschien stap ik er vanavond nog eens op, of op een van de anderen, als ze een beetje vroeg naar huis komen. Ik rijdt in de winter weinig omdat ze een uur voordat het donker wordt binnenkomen en dan eerst eten voordat ik ze dan geborsteld en opgezadeld heb is het de moeite niet meer om op pad te gaan. Soms doe ik even snel wat aan de hand ofzo, op het land.

Vorige week is de smid geweest om ze allemaal te bekappen.
Olímpio heeft een hoornscheur aan 1 voorhoef en platvoeten, maar ondanks dat kan hij rustig zonder ijzers.
Hij is super braaf bij de smid.
[ img ]


Die van mij heeft buiten weinig wintervacht en een zijdeachtige zomervacht, maar weinig manen en staart, dun en breekbaar. Hoe is dat bij die van jullie?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:16

Oja, die voorpluk. Hier ook bijna niets. Ik heb er zomers extensions ingehad tegen de vliegen, maar dat verliest hij ook omdat de klipjes te weinig houvast hebben. Vliegenmasker gekocht, maar die is hij op een gegeven moment ook kwijtgeraakt.
Personeel (van de huiseigenaar, niet van mij...) dat kurk van de bomen aan het halen was vorig jaar zomer, hebben het weer gevonden.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:10

Nee, hier nog geen verharing gemerkt.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:43

Heerlijk!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:44

Dat was even schrikken Duplo!

Mooi dekje, Kelly. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een nieuwe heb gekocht, dan moet in 2006 ofzo geweest zijn.
Ik koop veel tweedehands en ik krijg nog wel eens afdankers.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:22

Het is hier al weer warm.
Olímpio is niet zo goed te kieken, want of hij eet of hij komt naar je toe, maar goed:
[ img ]

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers