Beginnende tekenaar heeft tips nodig!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justme_Lisaa
Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Beginnende tekenaar heeft tips nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 09:06

Hi bokt!

Ik heb altijd van tekenen gehouden, het is een altijd maar weg gezakt, maar nu ik weer met kindeeen werk en er een hele muur zit die ik kan betekenen met krijt, begint het weer te kriebelen. Alleen.. Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik moet beginnen.
Wil graag het boek en sketch yournal book van Paperfuel kopen, omdat ik de tekeningen erg aantrekkelijk vind voor kinderen en er toevallig ook een sketch book verkocht wordt. Want daarin is ook zoveel keuze :')
Verder ben ik op zoek naar goede potloden en kwam ik het met van Windsors en Newton tegen die toevallig in de aanbieding waren, maar ik zie ook van bruynzeel/ Faber & Castell en nog meer verschillende merken.
Welke merken raad bokt aan om mee te beginnen? Ik weet nog niet of ik het altijd blijf doen of het leuk blijf vinden, dus het moet geen bizarre kosten aan verbonden zijn, maar wil wel graag een beetje goede kwaliteit. En wat heb ik buiten grafiet potloden, gum, normale potloden ed nog meer nodig?

Hopelijk kunnen jullie me helpen! :)

[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:23

De merken die je hier noemt zijn allemaal prima! De keuze voor een bepaald merk hangt vaak af van de tekenstijl en persoonlijke voorkeuren van tekenaars. Derwent is bijvoorbeeld ook heel populair.

Wat ik persoonlijk heb liggen puur aan basismateriaal om te tekenen is:
-Moleskine schetsboekje (met papier dat dik genoeg is om ook met aquarel en acrylinkt op te werken)
-Kneedgum
-HB vulpotlood (hoeft niks fancy's te zijn; ik heb er jarenlang eentje van de Hema gehad)
-Setje Derwent grafietpotloden
-Faber Castell Polychromos kleurpotloden
-Blok A4 125 grams tekenpapier van Schut (waar ik overigens ook gewoon met aquarel overheen jas :+ )

Het beste kun je klein beginnen en mocht je dan ergens tegenaan lopen, gaandeweg meer materialen kopen. Zo heb ik op tekengebied bijvoorbeeld ook een setje UniBall fineliners en een setje Faber Castel PITT pennen om inkttekeningen mee te maken, Oost-Indische inkt en acrylinkt icm dip pens. Verder zijn er nog aquarelpotloden op de markt en bijvoorbeeld alcoholmarkers etc. en zul je op Bokt veel mensen vinden die werken met pastelpotloden, maar tenzij je denkt: ja, daar wil ik mee starten, zijn dat dingen die ik eventueel "voor later" zou bewaren. :)

Kom vooral ook gezellig meepraten in het tekentopic: [UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Justme_Lisaa
Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Beginnende tekenaar heeft tips nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 10:12

Super, dankjewel! Ik ga eens alles bekijken en me eens verdiepen in de merken die je hebt genoemd. Als alles binnen is, zal ik proberen in het topic te plaatsen! Alhoewel ik verre van dat niveau verwijderd ben en zal komen haha :D

[o]

vikawiek
Berichten: 1444
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Beginnende tekenaar heeft tips nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:21

Het is maar net waar je mee wil werken. Wil je met potlood tekenen dan is een schetsboek, een willekeurig grafiet potlood en een gum meer dan prima.
Wil je verven (aquarel, acryl of olie?) dan heb je meer nodig.
Wanneer ik niet in opdracht werk teken ik in mijn Seawhite of Brighton schetsboek. Die heeft net wat dikker papier en het kan 1 laag aquarelverf handelen, mocht ik snel iets in willen kleuren

Cartoonist found dead, details are sketchy

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:56

Justme_Lisaa schreef:
Super, dankjewel! Ik ga eens alles bekijken en me eens verdiepen in de merken die je hebt genoemd. Als alles binnen is, zal ik proberen in het topic te plaatsen! Alhoewel ik verre van dat niveau verwijderd ben en zal komen haha :D

Laat je door het niveau van anderen niet tegenhouden.

Je krijgt namelijk van de betere tekenaars ook goede tips waar je mee verder kan ontwikkelen in je tekenen.

:)

Leef en laat leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers