[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 12:26

Ook voor dit jaar voor alle creatieve bokkers de uitnodiging om jezelf uit te dagen *\o/*

Je mag zelf jouw doelen bepalen, of je nu elke dag, week, maand of kwartaal jouw kunst wilt beoefenen of misschien heb je nog een oud werk liggen die dit jaar toch echt een keer af moet? Daag jezelf uit, inspireer elkaar, help waar gevraagd en wees lief <3 *D


Afbeelding


Vorige topics:
[UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag.
[UK] [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week
[UK] [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019
[UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020
[UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:35

Leuk weer een nieuw topic! *\o/*

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:48

Yes, op naar weer een productief teken- en schilderjaar voor iedereen! *\%/*

Ik hoop als ik weer terug ben van vakantie weer wat te gaan doen, want de afgelopen twee maanden heb ik vooral zitten breien en haken, maar ik heb op vakantie alweer genoeg inspiratie opgedaan en referentiefoto’s geschoten! :D Nu alleen nog iets mee doen. :')

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:54

Leuk, ik kijk en lees graag weer mee met al het moois wat hier langskomt. :)

Mijn doel voor dit jaar is m’n eerste boek afronden. Ik ben de afgelopen maanden al fijn opgeschoten en ik moet nog maar een paar platen. Dus nog even de focus vasthouden! =:) En daarna staat er een grote muurschildering op de wensenlijst.

janouk
Blogger

Berichten: 17853
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:26

Leuk. Ik leer veel van jullie.
Fijn tekenjaar allemaal toegewenst

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:38

Ik volg jullie graag opnieuw. Dankzij jullie nu ook weer met inkt bezig, maar ik ben nog heel erg aan het zoeken. Vooral naar het juiste papier, dat mijn grijze ecoline ook echt grijs laat blijven ipv bruin uitslaan. :')

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:25

Wij hebben een tablet nu, dat is iets makkelijker oppakken dan mijn oude tekentablet. Dus ik ga een poging doen. Ik wil vooral mijn paarden tekenen verbeteren zonder echt een specifiek aantal tekeningen aan te houden, maar ik wil toch wel eens in de 2 weken iets maken. Nu nog een geschikte app installeren, ik zit te denken aan Sketchbook, aangezien we geen iPad hebben voor ProCreate.

Dit is zeg maar wat ik voorheen heb gemaakt, pixel art:
Afbeelding

Een veulen art in een vreemde houding:
Afbeelding

En deze twee zijn gebaseerd op stock foto's, de lijnen zijn wat te wiebelig naar mijn zin. De onderste moet een Arabier voorstellen. Ik ben echter altijd al beter geweest in kleine pony's tekenen.
Afbeelding
Afbeelding

Wat kleine pony's van een niet-automatisch spel dat ik ooit heb gemaakt. Ik had bij deze bewust de ogen MLP gemaakt.
Shetje:
Afbeelding

AMH:
Afbeelding

Mini-Appaloosa:
Afbeelding

Ik wil vooral gaan werken aan de verhoudingen, dat die net wat kloppender worden, realistisch zal het nooit helemaal worden en ik vind het prima als het wat cartoonish blijft.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:17

Ik hoop echt dit jaar wat meer mee te kunnen doen. De goede voornemens van 2021 gingen al snel ten onder.
Helaas te druk met 4 paarden bij de deur, een grote tuin en onderhoud van het weiland. Ik heb nog wel onlangs even een stukje van een zwaan opgezet in pastel. En dan verwijt ik mezelf dat ik het veel te weinig doe. Het is zo heerlijk om met tekenen en schilderen bezig te zijn. :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:26

Ik wil dit jaar tekenen weer oppakken. Ik heb al bijna een jaar niet een tekening meer gemaakt.. Een hele boel begonnen, maar nooit afgemaakt.... Helaas. Iets met motivatie en tijd missen.
Hopelijk gaat dit topic mij helpen weer te beginnen! :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 01:49

Leuk, een nieuw topic. :) ik wil dit jaar gaan beginnen met schilderen met olieverf. Verder heb ik nog niet echt doelen. Examens komen eraan dus straks wat minder tijd voor tekenen en schilderen. :( Afbeelding
Een hert met balpen. Best moeilijk om te tekenen zonder potloodschets van te voren, vandaar dat ie anatomisch niet helemaal correct is. :=
@Jorex leuke werkjes hoor. :) de verhoudingen kloppen al best redelijk, komt helemaal goed!

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:45

Leuke stijl Jorex!

Mooi Jeika :j veel plezier met de olieverf, is lekker spul. :D

Ik moet/wil dit jaar veel vogels schilderen. <3 Maar zal wel ook wat uitstapjes maken, ook voor de veiling catshelter weer en er staan er een paar opdrachten in de planning.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:54

Tof, ik ga dit jaar proberen mee te posten en hopen dat het me inspireert om het regelmatiger te doen. Ik wil mezelf geen specifieke doelen opleggen, buiten dan het feit dat ik opdrachtjes echt moet leren sneller af te maken en niet altijd op de lange baan te schuiven door mijn eindeloze perfectionisme/faalangst :=

Ik heb wel een overzichtje gemaakt van vorig jaar, maar er is niet veel feedback op gekomen dus ik denk dat het veel mensen ontgaan is (dat, of mijn stijl spreekt mensen niet aan) [UK] [TEK][SCH][!] 2021; een woelig jaar vol expirementatie Maar het geeft wel een idee wat ik ongv doe.

Dat hert met balpen vind ik heel knap gelukt. :j

vikawiek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:08

Ik doe ook weer mee :D ik hoop weer meer bezig te gaan met plakkaatverf, dat medium ligt me wel en ik zou er graag verder mee willen experimenteren. Ook andere dingen dan alleen realistische dieren
En ik hoop wat vaker te reageren :') dan zie ik dat er iets is geplaatst en dan denk ik "ik reageer later even" waarna ik vergeet :')

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 12:51

Wat leuk dat veel mensen weer mee willen doen!

Zelf ga ik na januari weer meer proberen doen, deze maand nog te druk met examens maar ik heb wel veel ideeën voor de komende tijd

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:25

Afbeelding
Een schets van The Punisher/Frank Castle. :) geen tijd voor grotere werkjes gehad helaas.

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:57

Leuk! Ik zal er dit jaar ook bij zijn
Geeft toch wel veel meer motivatie :j

Als doel hoop ik om dit jaar in ieder geval pre-productie af te hebben voor een nieuwe animatiekortfilm.
Eerst schrijven en daarna veel tekenen om animatie stijl, personages en achtergronden uit te zoeken.
Ik doe het in mijn vrije tijd dus we zullen wel zien hoe ver ik kom :')


Gave schets trouwes, Jeika! Die schaduwen... _/-\o_

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:47

Wat gaaf, sassycas! :D

Mooie schets, Jeika!

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:45

Gewoon lekker door gaan met creatief zijn kaatastrof, ik vind dat je mooie dingen maakt en het is sowieso wat stilletjes op uit de kunst.

Mooi weer Jeika, mooie stijl.

Oeh ik ben heel benieuwd sassycas! :j

Succes met je examens horsiegek.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:59

Heb mijn Sperwer er weer bijgeplakt, compositie zat me nog niet zo lekker en daar mee aan de slag gegaan. Ben zo wel tevreden en nu de vogel en hout nog.
Afbeelding

Zo was hij, wat vinden jullie van het verschil, een verbetering? Hoor het graag


Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:35

Dankjewel allemaal :)
Heel benieuwd naar je animaties sassycas!
Prachtig jis! Ik vind het wel een verbetering zo. Maar hij was al heel erg mooi. :j

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:56

Leuk om te horen Jeika, hier thuis ook even de vraag gesteld en vinden het ook een verbetering, kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat niet vinden :j maar als iedereen denkt zonde dan stond ik er open voor het toch weer te veranderen…. geloof ik….of toch niet hahaha :') zo onzeker ben ik geworden bij deze.

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:40

Wauw, Jis!
De aanpassing is inderdaad beter. Het leidt het oog wat mooier over het beeld vind ik.:j

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:43

Voor nu even volgen, ik hoop binnenkort het tekenen wel weer eens op te pakken!

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:51

sassycas schreef:
Wauw, Jis!
De aanpassing is inderdaad beter. Het leidt het oog wat mooier over het beeld vind ik.:j


Ah top! Dank je :D

Leuk Kairos!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:02

Ik vind m ook mooier, maakt de sperwer nog trotser :j.