[ART]Paracord halsbanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

[ART]Paracord halsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 22:16

Ja ik heb mezelf een nieuwe hobby gevonden, ik had er namelijk nog niet genoeg :')

In oktober heb ik een workshop gevolgd bij Cords and Collars. Zij gaf een proef workshop en ik had me opgegeven en werd zowaar uitgekozen! En toen was ik verkocht :))

Halsband nummer 1, met een gesp sluiting. Dit is de halsband van de workshop.
Wat ik geleerd heb van de workshop; plak sporttape of vetwrap op je vingers want die gaan eraan :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Otje vindt normale gespsluitingen niet altijd even fijn, dus wilde ik experimenteren met brede martingale halsbanden. Dat werd deze, voor onze vriendin Winnie.
Inclusief Halloween tag, 1 van m’n andere hobbies :')
Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je het martingale deel goed, moest ‘m even uitproberen op Ot :P
Afbeelding

Die gesp sluitingen zijn van Biothane, ik heb de spullen daarvoor zelf (nog) niet omdat dat een stuk prijziger is dan een paar meter touw en een knoopplankje. Ik bestel die adapters dus gewoon als ik een halsband daarmee wil gebruiken.

Ze zijn namelijk wel wat ruimer te verstellen dan die martingale dus soms wel handig.
Zoals voor Ziggy, de pup van m’n ouders.
Paars is haar kleur dus bestelde ik een paarse adapter :D
Het kleinste gaatje is echt extreem mini en het grootste gat past Otje net aan. Dus een mee groei halsband!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdje geleden had ik gelezen dat het Noorderlicht zichtbaar is geweest in noord Nederland en daar was ik zo jaloers op dat ik een halsband geknoopt heb in kleuren geïnspireerd op het Noorderlicht <3
Ook weer met een martingale “sluiting”, deze halsband trek je dus gewoon aan over het hoofd heen. Worden veel gebruikt bij windhonden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vandaag 4 super mooie leren adapters binnen gekregen, heb al helemaal zin om er een band mee te knopen <3

2 per kleur had ik er besteld.
Afbeelding

Verder maak ik ook illustraties en gepersonaliseerde honden tags dus ik ben veel met m’n handen bezig :)) vind het heerlijk om zo te priegelen :D

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [ART]Paracord halsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:23

Mooi gedaan :D
Ik heb wel eens een bullwhip van bijna 2,5 meter gemaakt van paracord :)

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [ART]Paracord halsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 06:52

Ohh wat zijn die ontzéttend leuk!! Heel knap gedaan en wat een unieke banden zijn het! Zeker in combinatie met je tags :D

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 07:20

Jaaa jij bent echt lekker bezig, super nette en strakke banden al hoor! Echt netjes :D En combineren van hobby's is zo leuk, ik stempel zelf ook metalen penningen, dan krijg je dit <3

Afbeelding