[SCH] Tranquil.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

[SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 12:06

De afgelopen week stond in het teken van de Paard Verzameld Gallery challenge :)
Het thema van deze challenge was 'Tranquil'. Hiermee konden de kunstenaars uit het collectief aan de slag.

Ik ben aan de slag gegaan met een brainstorm;
Afbeelding

Daarna wat schetsen gemaakt;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het voelde echter helemaal niet oké... Ik kwam er niet uit, was er niet blij mee. Dus een kwast gepakt;

Afbeelding

En er rigoureus overheen gegaan :oo
Maarja, en dan? :=
Toeval wilde dat ik mijzelf een cadeautje had gegeven. Een coaching sessie met de oprichtster van Paard Verzameld :) dit om eens te sparren over mijn werk, welke richting, mijn verhaal...
Na die sessie ben ik gaan zitten en heb nagedacht over het werk waar ik mee bezig was. Welk verhaal wil ik vertellen? Wat betekent 'tranquil' voor mij?

Vanaf dat moment ontstond er weer focus en kon ik in alle rust werken :)


Afbeelding
'Tranquil'
Acrylverf op doek, 60x60 cm :)

Benieuwd naar de andere werken? Neem eens een kijkje op https://m.facebook.com/paardverzameld
:)

Anoniem

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:08

Ik vind je eerste studies en schetsen heel vet, maar het eindresultaat is ook echt prachtig! <3

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:11

Mooi resultaat!

Bij de eerste schetsen dacht ik al: "Tranquil en dan beginnen met een brainstorm, dat gaat lastig worden". Gaaf hoe je toch weer een eigen stijl te pakken hebt.

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 12:18

Mkango schreef:
Ik vind je eerste studies en schetsen heel vet, maar het eindresultaat is ook echt prachtig! <3

Dankjewel :) ik vind die pose van het paard, met de hals gedraaid, zó prachtig <3 daar wilde ik iets mee doen... Teveel de focus op gelegd in dit geval denk ik :j

Maflinger_S schreef:
Mooi resultaat!

Bij de eerste schetsen dacht ik al: "Tranquil en dan beginnen met een brainstorm, dat gaat lastig worden". Gaaf hoe je toch weer een eigen stijl te pakken hebt.

:= ik snap wat je bedoeld, zo'n proces is altijd weer een avontuur, gelukkig met een fijne uitkomst :)

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:23

Echt, ik snap niet hoe je dit voor elkaar gekregen hebt...


Echt kunst dit :j

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:01

Wat leuk om deze ontwikkeling te kunnen zien! Ik zie in alles hier alleen maar potentie voor prachtige werken. Die schaduwen/kleuren van het 5e werk van boven vind ik helemaal te gek. <3

Het resultaat is heel mooi, de kleuren zijn echt schitterend! :j maar de 3e van onder spreekt mij wel heel erg aan qua houding.

Je hebt er niks aan maar bij deze raak ik nieuwsgierig hoe het er uit zou zien met de look van het resultaat. Voor mij zou dat dan echt een knaller zijn denk ik.

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:31

Wauw wat gaaf :D

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:47

Het blijft altijd mooi om jouw proces te volgen. Mijn aanpak is zo anders, dan kan ik extra genieten van de jouwe :j alles heeft potentie om iets moois te worden, maar je eindresultaat straalt heel veel rust uit en dat vond ik ook het lastigste. Hij is echt tof geworden!

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:50

Prachtig werk weer, Fnanne. Het oog springt er echt uit voor me, en tegelijkertijd voegt het mooi met de bladeren. Zelfde voor het neusgat. <3

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:05

Leuk om altijd weer jouw artistiek denkproces te kunnen zien. De 3e en 4e van boven in je denkproces vind ik me het meest aanspreken. Ze doen me denken aan De Olifanten van Dali.

Grappig hoe je eindresultaat een compleet andere weg is ingeslagen. Ik denk dat je het thema zeer goed hebt begrepen met deze plaat.

Anoniem

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:34

Oh gaaf! En inderdaad, heel leuk om je proces te mogen zien. Zoeken, zoeken, zoeken, NOPE en het valt opeens op z'n plek. Ik vind het eindresultaat erg mooi <3

Je tweede foto vind ik trouwens ook erg gaaf. Dat paars/geel knalt zo lekker en hij is zo mooi stilistisch en losjes. Doet me denken aan die grottekeningen van Lascaux. Heel tof!

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:39

WOW!!!

Niet normaal hoe mooi het is geworden, ik kan ernaar blijven kijken. Het oog spat er af maar ook de mooie contrasten, zachte beweging... ik word er helemaal zennn van als ik een tijdje kijk!

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:02

gerlindie schreef:
Echt, ik snap niet hoe je dit voor elkaar gekregen hebt...


Echt kunst dit :j

:oo dankjewel :)

Jis_ schreef:
Wat leuk om deze ontwikkeling te kunnen zien! Ik zie in alles hier alleen maar potentie voor prachtige werken. Die schaduwen/kleuren van het 5e werk van boven vind ik helemaal te gek. <3

Het resultaat is heel mooi, de kleuren zijn echt schitterend! :j maar de 3e van onder spreekt mij wel heel erg aan qua houding.

Je hebt er niks aan maar bij deze raak ik nieuwsgierig hoe het er uit zou zien met de look van het resultaat. Voor mij zou dat dan echt een knaller zijn denk ik.

Dankjewel Jis, ik ben daar zelf ook echt wel nieuwsgierig naar, speelt nog wel door mijn hoofd. Dus komt vast nog wel weer eens voorbij :j

Neon schreef:
Wauw wat gaaf :D

Dank voor je berichtje :)

mar_fay schreef:
Het blijft altijd mooi om jouw proces te volgen. Mijn aanpak is zo anders, dan kan ik extra genieten van de jouwe :j alles heeft potentie om iets moois te worden, maar je eindresultaat straalt heel veel rust uit en dat vond ik ook het lastigste. Hij is echt tof geworden!

Ik vind dat ook altijd zo leuk om te volgen. Hoe dan, waarom dan, en dan de stappen te zien die iemand neemt. Gaaf is dat :j de jouwe vind ik ook heel aansprekend.

marley93 schreef:
Prachtig werk weer, Fnanne. Het oog springt er echt uit voor me, en tegelijkertijd voegt het mooi met de bladeren. Zelfde voor het neusgat. <3

Dank voor je mooie complimenten :j

_Denise_ schreef:
Leuk om altijd weer jouw artistiek denkproces te kunnen zien. De 3e en 4e van boven in je denkproces vind ik me het meest aanspreken. Ze doen me denken aan De Olifanten van Dali.

Grappig hoe je eindresultaat een compleet andere weg is ingeslagen. Ik denk dat je het thema zeer goed hebt begrepen met deze plaat.

:o dankjewel.
Heb al wel meer met deze pose gedaan, onder andere deze:

Afbeelding

Ik weet het niet, de houding raakt me op de een of andere manier...
En Dali... Dali is fantastisch :)

culaccino schreef:
Oh gaaf! En inderdaad, heel leuk om je proces te mogen zien. Zoeken, zoeken, zoeken, NOPE en het valt opeens op z'n plek. Ik vind het eindresultaat erg mooi <3

Je tweede foto vind ik trouwens ook erg gaaf. Dat paars/geel knalt zo lekker en hij is zo mooi stilistisch en losjes. Doet me denken aan die grottekeningen van Lascaux. Heel tof!

Vooral dat NOPE was héél duidelijk deze keer. Thema was tranquil, maar zo voelde ik me niet... En dat was terug te zien. En dan is er maar één optie :=
Dankjewel :j

Mars schreef:
WOW!!!

Niet normaal hoe mooi het is geworden, ik kan ernaar blijven kijken. Het oog spat er af maar ook de mooie contrasten, zachte beweging... ik word er helemaal zennn van als ik een tijdje kijk!

Dankjewel :) zen = goed :j
Mooi compliment :)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38702
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:19

Wat het uiteindelijk is geworden raakt mij, zo mooi en straalt zoveel rust vanaf... en dat oog <3 die pakt mij helemaal door alles heen. Heel erg gaaf, heel mooi gedaan!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:27

Ik vind je brainstorm al enorm gaaf, maar je (totaal andere) uiteindelijke resultaat echt fantastisch!
Ik blijf er naar kijken. Heel heel mooi <3

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:06

Prachtig Fnanne! Mooi en bijzonder om het proces zo in beeld te zien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:24

Heel mooi resultaat <3.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:53

Ontzettend gaaf gedaan! Prachtig eindresultaat.

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:13

Ik vind de brainstorm super tof eerlijkgezegd! Nog mooier dan het eind resultaat hoewel die ook erg mooi is.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [SCH] Tranquil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:38

Wat ontzettend leuk om zo mee te kunnen kijken in jouw proces. De studies zijn elk op hun eigen manier interessant met allemaal mogelijkheden. Maar ik vind je eindresultaat wel het meeste raken aan het gevoel van ‘tranquil’. Prachtig!

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:38

Waanzinnig gaaf schilderij! <3

De voorstudies zijn 100% herkenbaar 'Fnanne, maar daardoor eerlijk gezegd ook een beetje saai, auto pilot := :o
Het is alsof je met het uiteindelijke werk naar een hoger niveau bent gestapt O:)
Ik ben heel benieuwd wat je mindset was om hier te komen; en is het mogelijk daar opnieuw inspiratie uit te tappen? Smaakt naar meer! ;)

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 12:55

Ods schreef:
Wat het uiteindelijk is geworden raakt mij, zo mooi en straalt zoveel rust vanaf... en dat oog <3 die pakt mij helemaal door alles heen. Heel erg gaaf, heel mooi gedaan!

Dank voor je mooie woorden Ods :j <3

Daihyo schreef:
Ik vind je brainstorm al enorm gaaf, maar je (totaal andere) uiteindelijke resultaat echt fantastisch!
Ik blijf er naar kijken. Heel heel mooi <3

:) dankjewel :j

Sall schreef:
Prachtig Fnanne! Mooi en bijzonder om het proces zo in beeld te zien!

Dank Sall :j vind het zelf ook altijd mooi, en leerzaam om processen van anderen te zien. Zo mooi eigen :)

_San87_ schreef:
Heel mooi resultaat <3.

<3

Biks2 schreef:
Ontzettend gaaf gedaan! Prachtig eindresultaat.

Dankjewel :)

pressent schreef:
Ik vind de brainstorm super tof eerlijkgezegd! Nog mooier dan het eind resultaat hoewel die ook erg mooi is.

:) dankjewel :j blijft ook wel door mijn hoofd spoken hoor, wie weet...

Elanor schreef:
Wat ontzettend leuk om zo mee te kunnen kijken in jouw proces. De studies zijn elk op hun eigen manier interessant met allemaal mogelijkheden. Maar ik vind je eindresultaat wel het meeste raken aan het gevoel van ‘tranquil’. Prachtig!

Mooie woorden :o dankjewel :j

Wranglerbutt schreef:
Waanzinnig gaaf schilderij! <3

De voorstudies zijn 100% herkenbaar 'Fnanne, maar daardoor eerlijk gezegd ook een beetje saai, auto pilot := :o
Het is alsof je met het uiteindelijke werk naar een hoger niveau bent gestapt O:)
Ik ben heel benieuwd wat je mindset was om hier te komen; en is het mogelijk daar opnieuw inspiratie uit te tappen? Smaakt naar meer! ;)

:) dankjewel.
Ik hoop het wel :j had een inspirerende coaching vlak voor ik aan het definitieve werk begon. Dat maakte één en ander los geloof ik :=