Video inzending voor Nederlands-, en Belgisch kampioenschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Video inzending voor Nederlands-, en Belgisch kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 17:13

Dit jaar heb ik voor het eerst meegedaan met een onderwatervideo wedstrijd. Ik maak eigenlijk nooit video's en mijn Gopro7 was nog geen uur onder water geweest. Zonde dus. Maar ik heb een stok achter de deur nodig om dan ook echt ergens wat mee te gaan doen. Dus ik had me in een domme bui opgegeven voor het Open Nederlands Kampioenschap onderwatervideografie. Vlak voor de wedstrijd kwam ik er achter dat mijn fotocamera ook in 4k 25fps kan filmen en dus is de Gopro weer niet te water geweest. :+

Na een 110 uur videobewerking omdat ik ook nabewerkingsprogramma's e.d. moest leren is dit het resultaat geworden:
https://www.youtube.com/watch?v=-7UwcafXgVw&t=4s

Het werd een eerste plaats bij de starters. Dus helemaal blij mee.
*\o/*

Omdat ik vond dat ik nog niet handig genoeg was met videobewerking had ik besloten om ook maar in te schrijven voor het Open Belgisch kampioenschap. En een fotodag te combineren met een videodag. Dat is dus absoluut geen handige keuze, want beiden lukken dan niet zoals je wilt.
Nu had ik minder tijd om deze video samen te stellen omdat ik ook nog naar Frankrijk ging. Het geheel opnieuw leren van 2 bewerkingsprogramma's was nu niet meer nodig en dat scheelde zeker in tijd. Maar ik had wel wat pech met een paar crashes van mijn nabewerkingsprogramma. En dan miste je ineens een paar sporen of een golf van audio was verdwenen. Dus wat hobbels die vervelend waren. Maar het is gelukt. Het werd een 2e plaats:
https://www.youtube.com/watch?v=k8nlQzN85e4

Als absolute beginner op het gebied van video en videobewerking mag ik dus niet klagen.
Nu moet ik er eigenlijk meer mee gaan doen. Maar ergens ben en blijf ik meer een fotograaf, of beter gezegd een fotograferende duiker.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers