[ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

[ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-21 16:55

Middeleeuws geïnspireerde zadeldoek


Het is eeeeindelijk klaaar!!!


Een half jaar geleden ben ik gestart met een project uit te werken, mijn eigen middeleeuws
geïnspireerde zadeldoek maken. Na een lange periode van patroon uittekenen, blockprints ontwerpen in
samen werking met een kleinschalig bedrijfje in India die met natuurlijke producten verven, de eerste
sample stof toegestuurd te krijgen is het eindelijk afgewerkt. :D *\o/*


Het heeft veel zwoegen en zweten gekost en vaak uit elkaar terug halen en opnieuw proberen maar ik
ben heel tevreden met het uiteindelijk resultaat van de 1e test sample. Er zit 1.5cm padding tussen dus
lekker zacht ook nog. :) Hopelijk kan ik binnenkort zelf eens voor de camera gaan staan met mijn
creatie, Gloa vond het alvast niet erg om model te spelen voor het eens te showen. :D De eerste rijtest
heeft het dan meteen ook maar doorstaan met vlag en wimpel *\o/*


In de toekomst hoop ik nog enkele in andere kleuren te kunnen maken die ik voor shoots wil gebruiken
dus nog veel stikplezier zoals deze in de toekomst alvast! Maar voor nu heb ik wel even genoeg van zwoegen achter de naaimachine.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Hiraeth
Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:03

Wauw, wat elegant! Voor mijn gevoel (ik weet er niet zo veel van :D) klopt er ook alles gewoon aan! :)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Britta31
Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:46

Heel mooi.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:53

Mooi!

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:53

Echt super mooi weer. :D Ze zijn haast niet te vinden online dus er zou zeker animo voor zijn denk ik moest je er handig genoeg in geraken om er meerdere te maken. :j

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Minimus
Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 23:46

Wauw! Hoe cool is dat! Hij is echt heel mooi gelukt en denk ook zeker wel dat er animo voor is en evt zelfs wel in de re-enactment business als ik dit zo zie.

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Kaplaars
Berichten: 1540
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 06:15

Wat heb je dat prachtig gemaakt! Wat knap dat je hem én mooi, maar ook functioneel hebt kunnen maken door die dikke padding.
Je ziet de hoeveelheid werk er echt wel aan af, prachtig!!

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:29

Prachtig! <3

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:22

Heel gaaf! Echt mooi :j Vind de doorsteek voor de singel ook slim!

Ik ben wel benieuwd hoe de onderkant zich gaat houden in gebruik, vooral omdat je beugel op dezelfde lengte zit. Hoop dat dat mooi blijft met rijden.

Kaka
Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:25

Blijheid schreef:
Ik ben benieuwd hoe het zich gaat houden in gebruik, vooral omdat je beugel op dezelfde lengte zit als de onderzijde van het dek. Hoop dat dat mooi blijft met rijden.


Allereerst: hij is prachtig! Mooi ontwerp :j

Maar een praktische noot: ben je niet bang dat het schuren van je been en de singel voor extra slijtage zorgt? Waarbij de extra stof tussen de singel misschien ook nog schuurt tegen de huid van je paard. Ik zou minder stof doen op de plek van singel en been.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 4416
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:34

Hij is echt prachtig geworden! Die stempels zijn ook echt ontzettend tof, nu wil ik ook zulke stempels :D

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 08:56

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties! :D

Kaatastrof schreef:
Echt super mooi weer. :D Ze zijn haast niet te vinden online dus er zou zeker animo voor zijn denk ik moest je er handig genoeg in geraken om er meerdere te maken. :j


Ja ze zijn inderdaad dun gezaaid, voorlopig ga ik dat idee even aan de kant schuiven nog, er zitten namelijk heel wat uren werk in en de materialen zijn ook niet voor te zeggen goedkoop aangezien ik echt graag een klein bedrijfje wou steunen die in India het werk ook met de hand doen en niet met chemische brol de stof behandelen.

Mocht er toch genoeg interesse zijn uiteindelijk is het wel te overwegen maar zal het wel een prijskaartje hebben dat wat hoger ligt dan de massaproductie zadeldoeken :')


Kaplaars schreef:
Wat heb je dat prachtig gemaakt! Wat knap dat je hem én mooi, maar ook functioneel hebt kunnen maken door die dikke padding.
Je ziet de hoeveelheid werk er echt wel aan af, prachtig!!


Ja de padding was wel een uitdaging, ik wou het ook niet te dun hebben maar wel dun genoeg om eventueel een extra dunne pad als bescherming eronder te leggen.


Blijheid schreef:
Heel gaaf! Echt mooi :j Vind de doorsteek voor de singel ook slim!

Ik ben wel benieuwd hoe de onderkant zich gaat houden in gebruik, vooral omdat je beugel op dezelfde lengte zit. Hoop dat dat mooi blijft met rijden.


Aan de doorsteek voor de singel ben ik nu nog een extra versteviging aan het maken wel, omdat ik die naad met de hand heb dichtgeniaaid en mijn stikmachine al de lagen niet aan kon.

De onderkant is inderdaad wel een iets gevoeliger punt met de beugels (ook omdat ik niet al te groot ben, maar als een ruiter met langere benen ermee zou rijden is dat wel helemaal weg.) Ik ga wel eens zoeken of ik er niet over kan maken voor de stijgbeugelriemen dat deze niet steeds tegen de stof liggen.


Kaka schreef:
Blijheid schreef:
Ik ben benieuwd hoe het zich gaat houden in gebruik, vooral omdat je beugel op dezelfde lengte zit als de onderzijde van het dek. Hoop dat dat mooi blijft met rijden.


Allereerst: hij is prachtig! Mooi ontwerp :j

Maar een praktische noot: ben je niet bang dat het schuren van je been en de singel voor extra slijtage zorgt? Waarbij de extra stof tussen de singel misschien ook nog schuurt tegen de huid van je paard. Ik zou minder stof doen op de plek van singel en been.


Dankjewel! Ja daar ben ik nog wat over aan het nadenken zoals ik hierboven al schreef, wat ook nog een optie is is om 1 schildje onderaan weg te laten maar dat is iets wat ik nog wat ga testen met rijden.


Mariett schreef:
Hij is echt prachtig geworden! Die stempels zijn ook echt ontzettend tof, nu wil ik ook zulke stempels :D

Haha,ze zijn wel niet goedkoop, deze zijn met de hand uitgesneden in houten blokken in India, ik heb ze ook niet thuis ofzo, die liggen bij het bedrijfje in hun atelier voor toekomstige zadeldoeken die ik zou kunnen laten drukken.

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:44

Wauw zeg, wat een plaatje!! :wow: Echt schitterend afgewerkt en wat een prachtige kleur. En mooie balans tussen ‘frutsels’ en ‘rustig’, echt geweldig.

Lola. <3

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:01

AbleToDream schreef:
Mariett schreef:
Hij is echt prachtig geworden! Die stempels zijn ook echt ontzettend tof, nu wil ik ook zulke stempels :D

Haha,ze zijn wel niet goedkoop, deze zijn met de hand uitgesneden in houten blokken in India, ik heb ze ook niet thuis ofzo, die liggen bij het bedrijfje in hun atelier voor toekomstige zadeldoeken die ik zou kunnen laten drukken.

Ik denk dat als je wat handig bent, je prima zelf patronen zou kunnen uitsnijden in Lino en stempelen. :) Zelfde principe maar goedkoper. En dan kan je alles volledig customizen.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

maras
Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:20

Ik vind je paard vooral heel erg mooi, wat is het voor een ras? Knap gemaakt dat sjabrak!

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-21 12:59

maras schreef:
Ik vind je paard vooral heel erg mooi, wat is het voor een ras? Knap gemaakt dat sjabrak!


Dankjewel <3 , ze is helaas niet de mijne, maar ik help mee met verzorgen en rijden van de hele kudde namelijk. Het zijn allemaal ijslanders. Ik ben de eigenaar super dankbaar elke keer weer dat ik vanalles met hen mag doen, rijden, grondwerk, gewoon wat rondhobbelen of gaan buitenwandelen. Ze gebruiken als fotomodel is ondertussen ook al eens gebeurd :D

Ninja
[ img ]
jodis, Njorvi, Lotta en Lilja
[ img ]
Nor, de hengst van de kudde
[ img ]

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:56

Ik ben ook geïnteresseerd mocht je ze op aanvraag gaan maken. :D Echt super mooi!! <3 <3

Mews
Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:05

Gaaf zeg! <3

Ik ben ook mogelijk geïnteresseerd als je ze zou gaan verkopen. :D

axel_1997
Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:23

Oeh gaaf! :wow:

Ik begon al te denken dat de Maak-Het-Zelf-Bokkers waren uitgestorven!
Mooi niet dus.
Wat voor vulling heb je gebruikt?

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Myrsky
Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:32

Wat gaaf <3

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 09:14

Captain schreef:
Ik ben ook geïnteresseerd mocht je ze op aanvraag gaan maken. :D Echt super mooi!! <3 <3

Mews schreef:
Gaaf zeg! <3

Ik ben ook mogelijk geïnteresseerd als je ze zou gaan verkopen. :D


Wat leuk om te horen! Ik hou jullie zeker op de hoogte voor de toekomstige plannen hiermee :D


axel_1997 schreef:
Oeh gaaf! :wow:

Ik begon al te denken dat de Maak-Het-Zelf-Bokkers waren uitgestorven!
Mooi niet dus.
Wat voor vulling heb je gebruikt?


Neen hoor, DIY'en is een van de leukste dingen om te doen vind ik :D De vulling is het gene wat ook voor gambesons te maken gebruikt word, ik ben de naam even kwijt, zal het straks eens opzoeken ;)
wel enkele lagen op elkaar want 1 was veel te dun.


Myrsky schreef:
Wat gaaf <3

Dankjewel!

Anoniem

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:41

Héél gaaf geworden! <3

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [ART] Zelfgemaakte middeleeuws geïnspireerde zadeldoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:52

Gaaf zeg! Wat een werk :wow:

AbleToDream
Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 15:48

Muiz schreef:
Gaaf zeg! Wat een werk :wow:

Mkango schreef:
Héél gaaf geworden! <3

Dankjewel allebei :D
Ben er zelf ook echt heel tevreden van <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers