[VRAAG] Digitaal tekenen, van muis naar tekentablet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

[VRAAG] Digitaal tekenen, van muis naar tekentablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 08:26

Ik teken graag digitaal. Ik gebruik het programma Affinity designer en ben hier heel tevreden over. Ik wil dit programma blijven gebruiken en wil niet overstappen naar photoshop o.i.d.

Ik teken met mijn muis, dit gaat heel goed in dit programma omdat je lijnen eenvoudig kan buigen enzo.

Nu leek het mij interessant om over te stappen naar een tekentablet zodat ik meer 'in 1x door kan gaan met tekenen' i.p.v. iedere lijn apart te moeten zetten.

Maar op het gebied van tekentablets ben ik echt een leek.
Als ik een tablet aanschaf (en welke dan??), kan ik dan nog steeds Affinity designer gebruiken? Of moet ik dan aan een heel nieuw programma gaan wennen?

Ik zag een wacom tablet voorbij komen waarbij je echt óp het wacom scherm tekent (echt een digitaal scherm dus). Dat leek me handig, maar ben ik dan weer gebonden aan andere programma's enzo?

Wie kan me helpen? :)


Telpeva
Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:48

Ik kan je specifieke vragen niet beantwoorden omdat ik geen ervaring heb met het programma die je noemt en ook niet met wacom schermen, maar er is wel een leuk topic over digitaal tekenen dus je bent bij deze uitgenodigd :D
[UK] [Info] Het digitaal tekenen topic!

Zelf gebruik ik het programma Clip Studio, daarnaast heb ik een oude Wacom zonder scherm, en tegenwoordig heb ik ook een Huion met scherm (meteen een aanrader om ook eens naar te kijken, het merk Huion! Coolblue heeft ze ook, mijne heb ik gekocht in een aanbieding bij Amazon)

Naar mijn weten functioneren de tekentablets zonder scherm allemaal zoals je ook van een muis zou kunnen verwachten: je stopt de stekker er in, en je kan het product gebruiken.
De tekentablet met scherm die ik heb (Huion dus) die sluit je aan als extra beeldscherm (met dito kabels), de computer ziet hem dan ook als extra beeldscherm.

Alle tekentablets die ik heb gehad functioneerden op zichzelf, en zijn compatibel met verreweg de meeste programma's. De programma's waarmee ze niet altijd handig werken zijn sommige 3D games (denk daarbij aan spellen waarbij je de muis gebruikt om de camera te bedienen, zoals Minecraft, sommige schietspellen, sommige rpg spellen), maar gewoon tekenprogramma's daarvan heb ik nog nooit een programma gevonden waarbij het niet werkt.

Hopelijk kan je hier wat mee?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

AnnoNiemand
Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 20:43

Telpeva schreef:
Ik kan je specifieke vragen niet beantwoorden omdat ik geen ervaring heb met het programma die je noemt en ook niet met wacom schermen, maar er is wel een leuk topic over digitaal tekenen dus je bent bij deze uitgenodigd :D
[UK] [Info] Het digitaal tekenen topic!

Zelf gebruik ik het programma Clip Studio, daarnaast heb ik een oude Wacom zonder scherm, en tegenwoordig heb ik ook een Huion met scherm (meteen een aanrader om ook eens naar te kijken, het merk Huion! Coolblue heeft ze ook, mijne heb ik gekocht in een aanbieding bij Amazon)

Naar mijn weten functioneren de tekentablets zonder scherm allemaal zoals je ook van een muis zou kunnen verwachten: je stopt de stekker er in, en je kan het product gebruiken.
De tekentablet met scherm die ik heb (Huion dus) die sluit je aan als extra beeldscherm (met dito kabels), de computer ziet hem dan ook als extra beeldscherm.

Alle tekentablets die ik heb gehad functioneerden op zichzelf, en zijn compatibel met verreweg de meeste programma's. De programma's waarmee ze niet altijd handig werken zijn sommige 3D games (denk daarbij aan spellen waarbij je de muis gebruikt om de camera te bedienen, zoals Minecraft, sommige schietspellen, sommige rpg spellen), maar gewoon tekenprogramma's daarvan heb ik nog nooit een programma gevonden waarbij het niet werkt.

Hopelijk kan je hier wat mee?

Dankjewel, ik had het topic inmiddels gevonden. Inderdaad erg handig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers